Miehen pikkujoulut! Pakko päästä menemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näinpä taas!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ettekö te osaa itse järjestää illanistujaisia vai mistä on kyse, jos pik:Okujoulut harmillisesti ovat ainoa yhteinen illanvietto? Ja itselle tämä on vähän hassu aihe, koska ikinä en ole välittänyt työporukastani niin paljon, että illanvieton väliinjääminen olisi harmittanut. Ystävät erikseen, työkaverit erikseen.

Ja ei minun ainakaan ole vaikeaa kuvitella, että toisille se viikonlopun järjestäminen ei käy ihan tuosta noin vain. Ja hei, jo ennaltasovittu. Ja tietysti samoin voisi kysyä, miksi se työpaikan järjestämä juttu on tärkeämpää kuin aika oman puolison kanssa? Ei kyllä hyvin mene jos näin on

Se itse järjestäminen on vähän vaikeampaa kun välimatkaa on useampi sata kilometriä. Pikkujouluihin kollegat tulevat bussilla toiselta paikkakunnalta, ja yöpyvät hotellissa.

Enkä tarkoita että aika työkavereiden kanssa olisi tärkeämpää kuin aika puolison kanssa vaan että eikö mitenkään pysty järjestämään niin että mies voisi päästä MOLEMPIIN? Mun on todella vaikea uskoa että kaksi vuotta olisi ollut tilanne ettei ole yhtään yhteistä viikonloppua jos niitä haluaa järjestää.

Eikä yhteisen ajan tarvitse tarkoittaa hotelliyötä vaan voi mennä kahdestaan illalla vaikka syömään, leffaan tms. Oman miehen kanssa käydään viikoittain ulkona syömässä lounasta. Sekin on sitä kahdenkeskistä aikaa.

Mua ärsyttää tässä keskustelussa se että tahallaan tehdään vastakkainasettelu oma vaimo vastaan työkaverit. Entä jos mies halua todellakin molemmat?

Sovitut jutut aina ensin! Ja kyllähän nyt parisuhteen laatuaika on parempaa kuin pikkujoulut!
Siinä vaan yks tekosyy päästä ryyppämään ja pelehtimään muiden kanssa :mad: ihan ärsyttää suomessa miten tökerösti pikkujoulut yleensä on järjestetty.. Ei muuta kun alkoholia namaan.
Mutta jos mies nyt tosta suuttuu ja haluaa mieluummin pikkujouluihin kuin kerran vuodessa viettää laatuaikaa naisensa kanssa niin ehkä ongelma piileekin syvemmällä..?

• Tykkää
Reactions: Uudi
Toki pikkujoulut on hauskat, mutta ei onneksi minulle niin tärkeät.
Meillä työporukka käy pari kertaa vuodessa ihan ilman pomoja syömässä ja seurustelemassa. Ja oon huomannu että huomattavasti paljon mukavampaa ja rennompaa kun pikkujouluissa.

Mutta asiaan, ensin suunniteltu meno tulis meillä ainakin ykkösenä. Ja ymmärrän Ap:n tuohtumisen

[QUOTE="vieras";27189879]
Musta on vähän hassua tehdä tuosta nyt sellainen kiistakysymys ettei mies voisi sinne mennä. Miksei voisi järjestää yhteistä aikaa jonain muuna viikonloppuna tai yrittää järkätä niin että mies ehtii sekä sinne hotellireissulle että pikkujouluihin jos niin haluaa.[/QUOTE]

Jos sitä yhteistä viikonloppua ei ole saatu järkättyä kahteen vuoteen ja tätäkin on pitänyt järkätä puoli vuotta, niin oletan, että pariskunnalla on sellaiset työt, ettei niitä yhteisiä vapaita ole kovin helppo järjestää. Ja sitten kun sellaiseen olisi mahdollisuus, niin millä todennäköisyydellä just sillon saa lastenhoitajan? Esimerkiksi lapsia hoitamaan tuleva mummo saattaa itsekin olla työelämässä ja vuoroja on viikonloppuinakin.

Jos se viikonloppu olisikin sellainen, että sen voisi vaan helposti siirtää vaikka kuukauden päähän, niin tuskin vaimoa silloin harmittaisikaan että mies haluaakin pikkujouluihin :)

Vielä, että itse kyllä ns. "päästäisin" miehen, tai meillä kumpikin tekee omat ratkaisunsa ja niiden mukaan sitten mennään, eli tuollaisia "päästämisiä" ei meillä ole kun ei ole vankekajaan.

Mies tuskin kyllä laittaisi pikkujouluja sovitun menon edelle, tosin tuo tilanne ei meidän kohdalla muutenkaan "voisi" toteutua. Sitä yhteistä aikaa kun on helppo järjestää vaikka milloin. Tai no nyt tulee uusi vauva joka taas sitoo vähäksi aikaa vähän eri tavalla, mutta kuitenkin.

Kai ne pikkujoulut joillekin sitten vaan on jotenkin erityisen tärkeitä. Tai näköjään.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27190159:
pikkujouluthan on nykysin pelkkää ryyppäämista ja pettämistä. sitä ehtii tekemään milloin tahansa. aika törkee mies jos menee niihin, vaikka muuta oli sovittu jo kauan sitten

:D

Jos meiillä olis hotelliviikonloppu varattu ja mies ilmottais et haluu mennä mieluummin pikkujouluihin niinitse kyllä loukkaantuisin. Meillä on kans tilanne et päästään kahdestaan noin joka toinen vuosi johonkin ja jos mies sit ilmottais et viettää sen päivän mieluummin työkavereiden kanssa niin kyllä mua ottais päähän. Itse ao:n tilanteessa miettisin kuinka tärkeä olet miehelle vai ovatko työkaverit tärkeämpiä. Mut jos mies haluaa mennä pikkulouluihin niin anna mennnä ja lähde yksin viettämään laatuaikaa. Voi olla et teidän parisuhde ei muutenkaan ole pitkäikäinen.

[QUOTE="vieras";27189960]
Eikä yhteisen ajan tarvitse tarkoittaa hotelliyötä vaan voi mennä kahdestaan illalla vaikka syömään, leffaan tms. Oman miehen kanssa käydään viikoittain ulkona syömässä lounasta. Sekin on sitä kahdenkeskistä aikaa.

Mua ärsyttää tässä keskustelussa se että tahallaan tehdään vastakkainasettelu oma vaimo vastaan työkaverit. Entä jos mies halua todellakin molemmat?[/QUOTE]

Olet oikeassa, ilman hotelliakin voi viettää parisuhdeaikaa. Mutta mä keksisin kyllä yhtä ja toista kivaa puuhaa siellä hotellissa, ihan jotain muuta kuin leffan katselua tai ravintolassa istumista. Takuulla molemmilla olisi paikat kipeänä sellaisen illan ja yön jälkeen. Ei lapsia kuulemassa mahdollisia ääniä, ei heräämässä kitisemään...

Jos mies haluaa molemmat, järjestäköön asian. Hommatkoon hotellin ja lastenvahdin molemmille puolisoille sopivana ajankohtana. Se kertoisi panostamisesta työn lisäksi myös suhteeseen.

Mulla ja miehellä on myös ollut lapsivapaata yhdessä vietettäväksi viimeksi vuonna -09. Erikseen ollaan päästy vapaalle, mutta ei yhtä aikaa ja ilman lapsia. Kyllä mä suuttuisin, jos tuossa tilanteessa mies pistäisi ryyppäjäiset etusijalle. Ja mies ottaisi nokkiinsa, jos mä menisin mieluummin kavereiden kesken bilettämään.

Ei näköjään ämmät voi koskaan ymmärtää pikkujoulujen tärkeyttä.

Vaikkei se olekaan mitenkään virallista, niin kyllä niitä katsotaan kieroon ja suljetaan porukan ulkopuolelle jotka eivät pikkujouluissa käy. Se on 110% varmuus, että SINULLE diktaattoriämmälle ja miehellesi nauretaan hänen työpaikallaan, kun ei saa edes pikkujouluihin lähteä.

Omaa kokemusta on sen verran että kun kerran jäin pois pikkujouluista, niin seuraavana maanantaina oli kokouksessa vähän kiusallista hehetellä toisten pikkujoulujutuille.

Missähän junttilassa sä oot töissä?! :O

Ei näköjään ämmät voi koskaan ymmärtää pikkujoulujen tärkeyttä.

Vaikkei se olekaan mitenkään virallista, niin kyllä niitä katsotaan kieroon ja suljetaan porukan ulkopuolelle jotka eivät pikkujouluissa käy. Se on 110% varmuus, että SINULLE diktaattoriämmälle ja miehellesi nauretaan hänen työpaikallaan, kun ei saa edes pikkujouluihin lähteä.

Omaa kokemusta on sen verran että kun kerran jäin pois pikkujouluista, niin seuraavana maanantaina oli kokouksessa vähän kiusallista hehetellä toisten pikkujoulujutuille.

Niin,kyllähän sitä mielummin loukkaa vaimoaan kuin niitä työkavereita. Ja mikä vitun ÄMMÄ?! Mitäs jos ne nauraakin sun prinssinakille jonka ovat nähneet vilahtavan työpaikan kusilaarin yllä eikä sille kun AIKUINEN IHMINEN EI OSALLISTU VAPAAEHTOISEEN KALJASIEPPOJEN KOKOONTUMISEEN? Todellako vittu oikeasti kiusaatte toisianne ja niitä vitun diktaattorihuoria siitä kun VAIMO EI PÄÄSTÄ??? EIKÖ TOSIMIES SAATANA LÄHDE JOS ON LÄHTEÄKSEEN,sulla ilmeisesti ei ollut munaa ja nyt täällä kitiset omaa tyhmyyttäs. Ota pinsetit käteen ja vedä niillä.

[QUOTE="vieras";27188671]Ihmeellinen työpaikka, jos pikkujoulukin on pakollinen. Mä oon ilmeisesti selkäni takana hyljeksitty, koska en oo kertaakaan ollu työpaikkani pikkujouluissa :'([/QUOTE]

Ihmettelen kyllä epäsosiaalisuuttasi.

Mutta onhan näitä joka firmassa. "Miksi tuhlaisin vapaa-aikaani kännisten työkavereideni seurassa kun voin katsoa kotona tv:tä?"

Itse olen osallistunut kaikkiin firmani juhliin ja tapahtumiin koska

a) pidän työkavereistani niin paljon että voin katsoa heitä työajan ulkopuolellakin
b) ruoka on erinomaista
c) joulujuhla on avec sekä arvokas (naisilla iltapuku)
d) juon myös alkoholia

[QUOTE="rouva";27190355]Missähän junttilassa sä oot töissä?! :O[/QUOTE]

Veikkaan että jossain Yli-Pöytyän autoromarilla jossa tosimiehet vetelee lihapiirakkaa majoneesit suusta tirskuen ja persevako vilkkuen. Naiset on ämmiä,lapset on kersoja ja kaikki lukion käyneet miehet homoja. Eihän nyt semmoset mitenkään voi jäädä pikkujouluista pois kun kerran vuodessa Arska tarjoo ilmaset jallut.

Ryyppäämään pääsee koska vaan, vaikka työporukan kanssa. Jos kahteen vuoteen ette ole olleet missään niin itse vain jättäisin pikkujoulut väliin.

Come on!

Itse ajattelisin niin että jos kahteen vuoteen ei olla oltu kahdestaan missään niin menis se kolmaskin vuosi siinä samaan syssyyn eikä kukaan huomaisi mitään.

Minkälainen parisuhde on jos ei kahteen vuoteen pysty järkkäämään mitään kahdenkeskistä? Saati sitten siirtämään hotellivarausta viikolla...

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27190454:
Itse ajattelisin niin että jos kahteen vuoteen ei olla oltu kahdestaan missään niin menis se kolmaskin vuosi siinä samaan syssyyn eikä kukaan huomaisi mitään.

Minkälainen parisuhde on jos ei kahteen vuoteen pysty järkkäämään mitään kahdenkeskistä? Saati sitten siirtämään hotellivarausta viikolla...

Niinpä! Itse menisin myös pikkujouluihin, harvoin näkee kaikkia työkavereita vapaalla ja yhtäaikaa muissakin kuin työympyröissä.

Kyllä täällä on auvoinen mielikuva työmaailmasta.
Kyllä meillä vaan pikkujoulut oli niitä ainoita tilaisuuksia, joissa pääsi esimiehillekin puhumaan ilman kellotusta ja paljonkin asioita nousi esiin mm. työsuhteen kehityksestä ja työolosuhteista. Palkastakin on ollut puhetta. Eihän mitään tietenkään saunaillan tai pikkujoulun perusteella varsinaisesti päätetty, mutta en olisi halunnut olla poissakaan.
Ja kyllä, helposti jää ulkopuoliseksi, jos ei tiedä mistä on puhuttu.
Vaikka se työpaikan ilmapiiri olisikin huonohko ja siellä jäisi helpostikin muiden jalkoihin, ei tänä päivänä niin vaan työpaikkoja vaihdeta, kaikki vaan ei voi olla töissä unelmapaikassa missä suvaitsevaisuus kukoistaa eikä kukaan ole koskaan kateellinen toisen asemasta tai palkasta.

Ikävää kyllä että osuu samalle viikonlopulle, itse koittaisin kyllä järjestää yhteisen menon toiselle viikonlopulle, kitinän kera, valitettavasti ja tämän jo varatun viikonlopun viettäisin jonkun hyvän ystävän kanssa.

No vaikka sellainen että on pari-kolme lasta eikä oikeastaan yhtään paikkaa mihinkä ne saisi tarvittaessa hoitoon. Kaikilla ei oo mummit ja vaarit naapurissa viemässä lapsia joka viikko, joka kuukausi tai edes joka vuosi.

Niin, sinä pystyt järkkäämään, joten oletat, että KAIKKI pystyy järkkäämään yhteistä aikaa.
Se vaan kun ei ole niin yksinkertaista... : /

Kysytkö ihan tosissasi?

Anteeksi, mutta..... :laugh: