Miehen pikkujoulut! Pakko päästä menemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näinpä taas!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27190454:
Itse ajattelisin niin että jos kahteen vuoteen ei olla oltu kahdestaan missään niin menis se kolmaskin vuosi siinä samaan syssyyn eikä kukaan huomaisi mitään.

Minkälainen parisuhde on jos ei kahteen vuoteen pysty järkkäämään mitään kahdenkeskistä? Saati sitten siirtämään hotellivarausta viikolla...

Niinpä. Ja jos mieskään ei innosta ihkuen ole sinne hotelliviikonloppuun tulossa, jossain on vähän vikaa. Mikä muuten on se naisen juttu miks just sinä viikonloppuna siellä kaupungissa pitää olla? Jotkut alehässäkät? Vieno Kiekujan levynjulkkarit? Jotain muuta mikä ei miestä kiinnosta - mut jos nainen sanoo että nyt mennään niin nyt mennään....

Miks se mies ei voi mennä sinne minne haluaa ja nainen sinne minne itse haluaa? Seuraava vapaa vois maistua yhdessäkin. Aikuiset ihmiset kai voi tehdä mitä haluaa, kunhan lasten tarpeet nyt eka ajateltuna.

Onneks meillä on niin mukava työpaikka että siellä voi haukkua ihan päin naamaa ettei tarvi odotella pikkujouluaikaa ja pitää listaa että sille mä sanon sitten näin ja tolle mä todellakin sitten sanon että...ja känni päälle kahdella drinkkilipulla :D ei helevetti on ne kyllä niin teennäiset bileet että kierrän kaukaa.
Mutta itse asiaan eli mene itse sinne pikkujouluihin mukaan syömään, juomaan ja siitä sitten naimaan miehen kanssa kotipaikkakunnalta varattuun hotelliin. Vai onko sillä hotellin osoitteella suurikin merkitys?

[QUOTE="vieras";27188545]Mä en jättäis pikkujouluja välistä tuollaisen takia. Pikkujoulut on kuitenkin vaan kerran vuodessa ja niitä odotetaan paljon. Yhteistä aikaa voi järjästää muulloinkin.[/QUOTE]

Todella typerää varata hotelli pikkujouluviikonlopuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27190426:
Ihmettelen kyllä epäsosiaalisuuttasi.

Mutta onhan näitä joka firmassa. "Miksi tuhlaisin vapaa-aikaani kännisten työkavereideni seurassa kun voin katsoa kotona tv:tä?"

Itse olen osallistunut kaikkiin firmani juhliin ja tapahtumiin koska

a) pidän työkavereistani niin paljon että voin katsoa heitä työajan ulkopuolellakin
b) ruoka on erinomaista
c) joulujuhla on avec sekä arvokas (naisilla iltapuku)
d) juon myös alkoholia

Mä olen myös tälläinen epäsosiaalinen ihminen, joka ei ole koskaan osallistunut työpaikan pikkujouluihin, koska

a) ruokailu käsittää yleensä Rossossa syömisen, mikä musta ei ole kovinkaan erinomaista
b) joulujuhlia ei ole, pikkujoulut ei ole koskaan avec
c) alkoholia ei pikkujouluissa tarjota, kyllä mäkin sitä joisin
d) pikkujoulut järjestetään ehkä joka kolmas vuosi, ei siis joka vuosi

Siinähän niitä syitä tulikin. En näe mitään syytä osallistua tuollaisiin "juhliin". Vaikka muuten juhlista ja illanistujaisista pidänkin.

Juttelin miehen kanssa mitä tekis jos meillä olis vastaava tilanne. Mies oli sitä mieltä että ehdottomasti lähtis mun kanssa hotelliin. Meillä ei ole mummoja jotka suostuis ottaan kaikkia kolmea lasta hoitoon eli jos saatais joskus lapset hoitoon et päästäis johonkin ihan kahestaan niin siinä ei yhdet pikkujoulut paljon painais. Meillä tosin mies näkee työkavereitaan muutenkin vapaa-ajallaan, joten pikkujoulut ei ehkä ole hänelle niin tärkeät. Ja mä ymmärsin ap:n jutusta et hotelli olis varattu jo ennen kuin mies edes tiesi pikkujouluista.

En lukenu vielä kun alotuksen,pahoittelut jos tän on joku jo ottanu esille...

Mutta jos mies päättää,että menee pikkujouluihin,niin sä otat ja lähet yksin sitten rentoutuun.Hoitakoot mies teidän lapset sitte ja muut ja ennen kaikkea pysykööt kotona. Sanot,että jos työkaverit ja pikkujoulut on tärkeämpi,ku oman kumppanin kanssa vietetty laatuaika niin sitte voi olla tulematta koko reissuun.

[QUOTE="vieras";27205399]Pikkujouluaika on 2.5kk.. jätätte syksyn kaikki viikonloppuvaraukset väliin siltä varalta että työpaikka saattaa järjestää pikkujoulut?[/QUOTE]

Työpaikoilla se on yleensä tiettynä aikana. Mun työpaikalla se on joka vuosi marraskuun lopulla. Ravintoloissa voi olla vaikka 2,5kk.

Viimeksi muokattu:
Ei näköjään ämmät voi koskaan ymmärtää pikkujoulujen tärkeyttä.

Vaikkei se olekaan mitenkään virallista, niin kyllä niitä katsotaan kieroon ja suljetaan porukan ulkopuolelle jotka eivät pikkujouluissa käy. Se on 110% varmuus, että SINULLE diktaattoriämmälle ja miehellesi nauretaan hänen työpaikallaan, kun ei saa edes pikkujouluihin lähteä.

Omaa kokemusta on sen verran että kun kerran jäin pois pikkujouluista, niin seuraavana maanantaina oli kokouksessa vähän kiusallista hehetellä toisten pikkujoulujutuille.

TÄH! Ja ikä oli? Jotain 13v? Ei hyvää päivää mitä pentuja! Mun ukko saa mennä pikkujouluun ja mä meen omaani, mut jos on jo ehditty suunnitella jotain yhteistä ko. ajankohdalle, niin kyllä AIKUINEN ihminen osaa ilman erillistä kehoitusta tehdä johtopäätökset ja lähtee sinne puolison kans yhteiseen viikonloppuun, joka on yleensä lapsiperheessä aika harvinaista herkkua..

Ja hajoo tähän: Mun miehellä on KOLMET pikkujoulut ja ei haittaa pätkääkään, jos meillä ei muutakaan ohjelmaa ole tiedossa :D

Ei juma voi olla näin lapsellista porukkaa!! Joku fucking pikkujoulu on elämää suurempi juttu ja koko maailma kaatuu, jos sinne ei satukkaan pääseen. Mites luulette, et me vuorotyöläiset selvitään, jos sattuuki oleen just työvuoro sen pikkujoulun aikaan :) Voi hyvää päivää taas yhen kerran. Ja jotenki arvata saattaa et ne on taas ne keskenkasvuiset äijät, jotka jaksaa näinki maailmaa mullistavasta asiasta pitää älämölöä ja älistä niin ku kaks vuotias, jolta on viety tikkari:) Voi helvetti. Ootte naurettavia.

Jos on menoja päällekkäin niin kyllä yleensä meillä ainakin kotoa suunnitellut menot on ne joissa joustetaan. Ja jos nyt on hotelli varattuna niin silloinhan saat vietettyä todellista laatuaikaa itsellesi ilman sitä miestä! Mä ainakin viettäisin jotain kauneuspäivää ja shoppaisin ja kutsuisin yöksi rakastajani hotellille.

[QUOTE="mimmi";27205484]Ei juma voi olla näin lapsellista porukkaa!! Joku fucking pikkujoulu on elämää suurempi juttu ja koko maailma kaatuu, jos sinne ei satukkaan pääseen. Mites luulette, et me vuorotyöläiset selvitään, jos sattuuki oleen just työvuoro sen pikkujoulun aikaan :) Voi hyvää päivää taas yhen kerran. Ja jotenki arvata saattaa et ne on taas ne keskenkasvuiset äijät, jotka jaksaa näinki maailmaa mullistavasta asiasta pitää älämölöä ja älistä niin ku kaks vuotias, jolta on viety tikkari:) Voi helvetti. Ootte naurettavia.[/QUOTE]

Minäkö keskenkasvuinen tai mies?

[QUOTE="lady";27205491]Jos on menoja päällekkäin niin kyllä yleensä meillä ainakin kotoa suunnitellut menot on ne joissa joustetaan. Ja jos nyt on hotelli varattuna niin silloinhan saat vietettyä todellista laatuaikaa itsellesi ilman sitä miestä! Mä ainakin viettäisin jotain kauneuspäivää ja shoppaisin ja kutsuisin yöksi rakastajani hotellille.[/QUOTE]

Jos noin tulee sinulle käymään niin ilmoittaudun rakastajaksesi hotelliin.

[QUOTE="vieras";27205387]Juttelin miehen kanssa mitä tekis jos meillä olis vastaava tilanne. Mies oli sitä mieltä että ehdottomasti lähtis mun kanssa hotelliin.[/QUOTE]

Mitä muuta miehesi olisi voinut vasta kysymykseesi?.:D

[QUOTE="mimmi";27205598]Kyl mä siinä tapauksessa sen pikkujouluun hingun ymmärrän, jos se on äijillä ainoo tilaisuus vuodessa saada pesää:) Sun motiiveista en tiedä, sama? ;)[/QUOTE]
Mä voin saada munaa milloin vaan. Ei siihen pikkujouluja tarvita. Yleensä kaikki työkaverit ovat varattuja..

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27190454:
Itse ajattelisin niin että jos kahteen vuoteen ei olla oltu kahdestaan missään niin menis se kolmaskin vuosi siinä samaan syssyyn eikä kukaan huomaisi mitään.

Minkälainen parisuhde on jos ei kahteen vuoteen pysty järkkäämään mitään kahdenkeskistä? Saati sitten siirtämään hotellivarausta viikolla...

sellainen mikä ei hirveen onnelliselta kuulosta :(

[QUOTE="Hei";27190502]Kyllä täällä on auvoinen mielikuva työmaailmasta.
Kyllä meillä vaan pikkujoulut oli niitä ainoita tilaisuuksia, joissa pääsi esimiehillekin puhumaan ilman kellotusta ja paljonkin asioita nousi esiin mm. työsuhteen kehityksestä ja työolosuhteista. Palkastakin on ollut puhetta. Eihän mitään tietenkään saunaillan tai pikkujoulun perusteella varsinaisesti päätetty, mutta en olisi halunnut olla poissakaan.
Ja kyllä, helposti jää ulkopuoliseksi, jos ei tiedä mistä on puhuttu.
Vaikka se työpaikan ilmapiiri olisikin huonohko ja siellä jäisi helpostikin muiden jalkoihin, ei tänä päivänä niin vaan työpaikkoja vaihdeta, kaikki vaan ei voi olla töissä unelmapaikassa missä suvaitsevaisuus kukoistaa eikä kukaan ole koskaan kateellinen toisen asemasta tai palkasta.

Ikävää kyllä että osuu samalle viikonlopulle, itse koittaisin kyllä järjestää yhteisen menon toiselle viikonlopulle, kitinän kera, valitettavasti ja tämän jo varatun viikonlopun viettäisin jonkun hyvän ystävän kanssa.[/QUOTE]

Mä olen ollut esimies, ja vihaan sitä, kun jossain pikkujouluissa tullaan pyytämään palkankorotuksia ja esittämään kehityskohteita. Sitten kun näiden samojen tyyppien kanssa pitää kehityskeskustelua, he eivät saa mitään järkevää sanottua, vaan kaikki on "ihan jees".