Miehen ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne: minä päivätyössä, mies vuorotyössä, lapsi tavallisessa päivähoidossa (siis ei vuoro-). Lapsella ei ole hoitopäiviä arkena, jos miehellä sattuu vapaapäiviä, eli kuukauden hoitopäivät jäävät noin 10-13:een.

Nyt mies suunnittelee kuitenkin vaihtavansa lapsen hoitosopimuksen jokapäiväiseksi. Syy: ei voi tehdä "mitään" jos lapsi on kotona. Ilmeisesti siis esim. remonttihommia haluaisi päästä tekemään rauhassa, tai jotain.

Kysymys: tarkoittaako tämä nyt sitä, ettei minun tarvitse enää huolehtia kotitöistä eli tehdä "mitään"? Minullahan itselläni ei ole vapaapäiviä, jolloin lapsi olisi hoidossa, vaan olen joko töissä tai kotona samaan aikaan kuin lapsikin. Voinko nyt hyvällä omallatunnolla todeta miehelleni, että hoitakoot kotityöt kun on yksinään kotosalla, minä "en voi kun lapsi on kotona"?

:whistle:

Meillä miehellä on omaa aikaa kun vie lasta hoitoon vaikka on kotona(ärsyttää) joten hän siivoaa keittiön, käy kaupassa tai jotain. Aina tietty täytyy sanoa että mitä tekee mutta en kestä katsoa jos toinen vaan lorvii.

[QUOTE="noh";24403002]Hoitakaa vaan keskenään omat valtataistelunne ja ristiriitaiset käsityksenne siitä mitä lasten kanssa voi tehdä ja mitä ei.[/QUOTE]

Niin hoidammekin. Mutta kysyin mielipiteitä. Aika moni muukin kysyy täällä mielipidettä milloin mihinkin asiaan. Jos ei, niin olisi aika kuollut koko palsta, vai mitä? ;)

Meillä samankaltanen tilanne tulossa... lapsia kolme. Mies (minä) vuorotöissä. Hoidan lähinnä kotityöt(ei ehdi muuta). Joskus vaimo pyytää vanhepansa auttamaan jotta voin hoitaa remppahommia. Naurettavinta on kun ihmettelee kiukkuisuuttani, mulla ei ole lainkaan omaa aikaa. Vaimo tosin valittaa että ei ehdi harrastaa mitään(käy lenkillä 3krt viikossa, muutaman kerran viikossa on jotaa tapaamisii). Eli miettikääpä kun Vuorotyöläisellä aamut, herätys 4.30 voi vähä iltapäivällä väsyttää:) Vaimo sitten neljältä väsyneenä kotio Ottaa päikkärin mies veivaa lastenkanssa iltaan asti. Iltavuoroissa Lastenkanssa päivä alkaa noin 07.00 ja jatkuu 13.15 jolloin töihin. illalla kotiin 22.30 ja aamulla tuo herätys sitte taas 07.00. no kun yöt alkaa aamulla herätys 07.00 ja kun vaimo harrastaa niin lastenkanssa keskenään tonne 20.00 sitten eväiden teko ja yöksi töihin voin sanoo että väsyttää jo vuoron alussa ja kuuteen pitäs painaa jotta kotio ja lapset vietävä hoitoon. Muutama tunti unta ja sama ralli. sitten vapaat? no ne eroaa yövuoroista siten että yöllä nukutaan. Ihmettelen ihmetteleviä Vaimoja eikö mikään riitä???

Siis lapsi ON hoidossa klo 7-16 jos miehellä on aamu/ilta/yövuoro!!! Minä aina vien lapsen hoitoon, haku sitten minä tai mies, jos on kotona tuohon aikaan.

Ja joo, kun tulen töistä, teen myös kotityöt. En voi olla, jos tiskit on levällään, pyykit pesemättä, jne. Ja viikonloput, ne menee myös paljolti kotitöitä tehden. Kyllä ne onnistuu lapsen kanssa, minulla.

Mutta olisihan ihan kivaa itsekin saada joskus tehdä jotain itselle mielekästä ihan rauhassa, valövomatta koko ajan toisella silmällä, mitä lapsi touhuaa.