Miehen "oma aika" välillä pännii...!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyyti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyyti

Vieras
Mies harjottelee jotakin juoksukisaa varten taas ja lenkeillä menee siis n. 10-12h/vko. Taas tänä aamuna alkoi ottaa oikein eritysesti pattiin...
Ollaan lähdössä parin tunnin kuluttua viemään hänen vanhinta tytärtään (ed. liitosta) n. 200km päähän opiskelupaikkakunnalle ja mies totesi sitten eilen että tekeekin tämän päivän 2,5h lenkkinsä heti aamusta ja tulee siis takaisin n. 30min ennen kuin pitäisi lähteä! Eikä siis vaivautunut edes kysymään, sopiiko se minulle! Ei kai se muuten niin haittaisikaan, mutta kun olen raskaana aika alkuraskaudessa, kärsin pahoinvoinnista, huimauksesta ja järkyttävästä väsymyksestä ja yksivuotias ikiliikkuja ei juuri anna tilaisuutta levätä mikäli olemme täällä kotona kahdestaan, niinkuin siis nytkin. Ja samalla pitäisi pakata autoreissua varten kaikki vauvan kamat mukaan. Ihan tahallani nyt jätän pakkaamatta ja istun tässä koneella, ihmetelköön ukko sitten kun ei ollakaan lähtövalmiina... ! Siis minusta olisi voinut edes KYSYÄ, voiko lähteä lenkille!!! Muutenkin aika epäoikeudenmukaisesti jakautuu meillä tämä ajankäytto; mulla on 1,5h viikossa (peli-ilta) omaa aikaa, ja ukko on lenkillä tosiaan vähintään sen 10h/vko, josta ainakin kaksi kolmasosaa menee arki-illoista ja viikonlopuista (siis perheen yhteisestä ajasta). Ja joka 2. vkonloppu meillä on paikalla kuusi lasta, kun täällä ovat yhteisemme lisäksi lapset aikaisemmista liitoista. Silloin tosiaan toivoisin miehen olevan paikalla.
Jännä juttu on myös se, että minä en juurikaan kaipaa sitä ns. omaa aikaa enempää kuin tuon 1,5h/vko, mutta kaipaisin nimenomaan koko perheen yhteistä aikaa! Tästä on puhuttu ja riideltykin ja viesti menee perille aina muutamaksi päiväksi, mutta sitten taas käy jotakin tällaista... GRRR!

Tiedän tarkalleen millainen olo sulla on!! |O
Meillä on vuoden ikäinen ja pariviikkoinen vauva. Ukko huitelee ampumaradalla melkein joka päivä ja sen jälkeen lähtee vielä käymään äitinsä luona jajaja...mun pitääkin sitten olla kotona lasten kans!! :kieh:

Minäkin vaan haluaisin että mies olis kotona, ja että tehtäis yhdessä juttuja,kuten käytäs vaunuilemassa ja leikkimässä tuossa pihalla.Kauheet on vaatimukset!

...eli mä olen mukana ukon "palauttavat" lenkit, eli ne ei ole yhteisestä ajasta pois (vauva juoksurattaissa ja isommat pyörillä mukana) sekä itse yksin vauvan kanssa lenkkeilen myös pari pk-lenkkiä viikossa, mutta vielä jää jäljelle ne ukon 7-9h/vko jolloin mä olen muksujen kanssa... Ilmeisesti meillä keskustellaan aiheesta tänään kunhan tuolta autoreissulta palataan...

niin tuttua niin tuttua |O mäkin olen niin lopen uupunut ukon menoihin, taas lähti hoitaan jotain jonninjoutavaa asiaa. pistää ihan vihaks ku ajatteleeki et se ei oo paljo yhtään kotona, aina vaan töis yötä myöden ja paljon vielä öitä työn takia toisella paikkakunnalle, korkeintaan yhden kok päivä kotona ja silloinkin on aina jotain paska asioita hoidettavan!!!!! entäs mun vapaa-aika, niin sitä ei ole kun olen tytön kanssa 24/7 yhdes, en tosin valita, lapsi on parasta mitä on tapahtunut, mut haluisin kans sitä yhteistä laatuaikaa

Meillä mies käy salilla päivittäin mutta en viitsi kauheasti valittaa koska hän herää vapaaehtoisesti klo5 aamulla ja käy salilla ennen töihin menoa, pääsee sitten suoraan tulemaan töistä kotiin. Ennen kävi salilla myös päivisin/iltaisin mutta huomasi itsekin ettei se ollut kivaa kun ei jäänyt perheelle aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Meillä mies käy salilla päivittäin mutta en viitsi kauheasti valittaa koska hän herää vapaaehtoisesti klo5 aamulla ja käy salilla ennen töihin menoa, pääsee sitten suoraan tulemaan töistä kotiin. Ennen kävi salilla myös päivisin/iltaisin mutta huomasi itsekin ettei se ollut kivaa kun ei jäänyt perheelle aikaa.

Sulla on perin fiksu mies =) Ihailtavaa, ja kadehdittavaa :ashamed:

Meillä oli joskus sama ongelma, mutta koulutin miehen. Rupesin itse katoilemaan, kavereille, baariin, kaupungille, tätä tein 3pvä ja sit mies tajus. Pakko myöntää miesten elämä on paljon helpompaa, kun itse kokeilin sitä. Nykyään mies pyytää luvan ja jos johonkin lähtee, niin yleensä kun nuorin on jo nukkumassa.

Meilläkin mies käy salilla sen 3krt/vkossa, ratkaistiin asia niin et minäkin aloitin harrastuksen, vaikka se onkin vain kerran viikossa. yhteistä aikaa on sit viikonloput ja viikolla illat/iltapäivät ja eipä tuohon salilla käymiseen mee ku tunti pari korkeintaan.
Mut enpä viitsi alkaa räkyttämään tuosta salilla käymisestä, parempi se kuin et juoksis jossain kapakoissa... =) tai no mistä sen tietää missä se on ku lähtee salille, kuiteski istuu kaljalla ja pelaa biljardia :whistle:
niin, miks et lähtis vaikka mukaan sinne lenkille tms??

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:

Sulla on perin fiksu mies =) Ihailtavaa, ja kadehdittavaa :ashamed:

Sanotaanko että fiksuuntunut vuosien varrella, ei meilläkään aina ole ollut näin ihanteellinen tilanne
;)

Minäkin olen ihmetellyt, miten miehellä on aikaa harrastuksille ja omille menoille aivan kuten ennen lasten syntymääkin, ja minulla ei ole aikaa edes nukkua tai syödä kunnolla, saati että ehtisin päivän lehden lukea. Joka päivä tästä keskustellaan eikä mikään muutu. Olen yksinhuoltaja vailla mitään tukiverkkoa, koska sukulaisetkin asuvat toisella paikkakunnalla. Jospa tänä syksynä asiat pannaan oikeaan järjestykseen...

Olen kokeillut minäkin lähteä vaan omille teilleni. Mutta kun tulen takaisin, lapset eivät ole saaneet ruokaa koko päivänä. Mies muistaa itse syödä, mutta ei sitä että lastenkin pitäisi syödä. Joka paikka on sekaisin ja lapset reuhaa, kun ei ole mitään tekemistä. Kieltämättä välillä huudan kurkkusuorana ja nalkutankin, ja mielestäni ihan aiheesta.

...ihan oikeasti ja mies sanoi alkavansa herätä kolmena aamuna viikossa ennen töihinmenoa lenkilleen (siis kun me muut vielä nukumme) ja parina kertana viikossahan käydään lenkillä yhdessä koko perhe, kun juoksurattaat on keksitty :) Viikonlopuille jää sitten ne pitkät lenkit (2-3 tuntia) ja niitä ei oikein enää illalla lasten nukkumaan mentyä jaksa joten niihin nyt joustan ja annan miehen mennä. Mutta vastaavasti mullekin nyt luvattiin aikaa päästä joskus lenkille YKSIN ilman kolmea kakaraa! Ehkäpä tämä tästä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkin olen ihmetellyt, miten miehellä on aikaa harrastuksille ja omille menoille aivan kuten ennen lasten syntymääkin, ja minulla ei ole aikaa edes nukkua tai syödä kunnolla, saati että ehtisin päivän lehden lukea. Joka päivä tästä keskustellaan eikä mikään muutu. Olen yksinhuoltaja vailla mitään tukiverkkoa, koska sukulaisetkin asuvat toisella paikkakunnalla. Jospa tänä syksynä asiat pannaan oikeaan järjestykseen...

Tästä välähti mieleen, kun ystäväni, kolmen lapsen äiti, lähti piiiiiiiitkästä aikaa ystävättärensä kanssa illanviettoon. Miehelle sateli heti sääliviä kommentteja: "napsahti sitten lapsenvahtinakki?" -tyyliin.

Mikä hemmetin lapsenvahtivuoro sitä omille lapsilleen on??? Eikös se ole ihan koti-ilta - joita rouva on viimeisen viiden vuoden aikana viettänyt vähän väliä miehensä metsästys- ja kalastusharrastusten aikaan???

Voi käääk että pisteli vähän hampaita kiristelemään!

Yhteistyössä