Miehen oikeus seksiin, mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen AINA elämäntilanteesta riippumatta täysin haluton sellaiseen seksuaaliseen tekoon, joka on pelkkä tunteeton miehen kassien tyhjentämiseen tähtäävä suoritus. Kokisin loukkaavaksi sen, jos mies vaatisi välien säilymisen uhalla suuseksiä säännöllisesti ilman, että itse saisin siitä mitään. Itse asiassa tuskin haluaisin elää sellaisen ihmisen kanssa, joka vaatisi, että mun täytyisi suorittaa hänen mekaaninen paineiden purkaminen.

Mikäli suhteessa on jatkuva miehen ja naisen välinen eroottinen lataus, runsaasti hellyyttä, rakkautta, turvallisuutta ja välittämistä, niin silloin haluan myös seksiä, todella... Mun mielestä seksi ei ole mikään itsestäänselvyys tai oikeus, vaan se on ansaittava. Esileikki parhaimmillaan alkaa jo aamulla, jatkuu kynttiläillallisella ja pitkällä hieronnalla ja hellyydenosoituksilla ja päättyy pitkään rakasteluun useita kertoja.

No just. Niin sitä nainen ja mies kokee asiat eri tavalla. Seksi on luonnollinen ja kiva asia, miksi siihen pitää pitää sotkea kynttilät ja ruoka? Toki se voi olla naisesta tylsää ja jos seksi on nopeaa ja yksinkertaista mutta kyllä se on näin miehesisestä näkökulmastakin aika turhauttavaa jos naista pitää puoli päivää viritellä jotta se olisi kiinnostunut niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin paneminen.

Minäkin ihmettelen mikä siinä on niin vaikeaa tyydyttää toista silloin kun itseä ei huvita. Eiköhän se mies olisi ihan tyytyväinen jos nainen tempaisee tekopillun laatikosta ja antaa miehelle hoitoa sillä, helpottaakseen rakkaansa oloa. Ainakin itselle "salaa runkkaaminen" ei anna samaa helpostusta kuin se, että nainen on jollain tavalla läsnä miehen purkamisessa, vaikka ei sitten yhdynnästä olisikaan kyse.

Kuinka sinä osoitat rakastavasi naistasi? Nussimalla (suuhun) silloin, kun naisesi ei halua?

Alkuperäinen kirjoittaja yökyökyök:
Herra kuvotus. Miksi kukaan sinulle mitään hyvää haluaisi tuottaa kun vietät päiväsi täällä kuolaten ja vongaten muita naisia? Hyi mikä tyyppi!

Meillä siis seuraavanlainen ongelma:

Minä haluan ja himoitsen lähes joka päivä seksiä hänen kanssaan. Hän ei KOSKAAN halua seksiä mun kanssa (jos tarkoitetaan että kumpi tekee aloitteen).

Toistakymmentä vuotta alennuin ruinaamaan seksiä (tein aloitteet) enkä kokenut koskaan että hän olisi ollut kiihkeä eli halukas mun kanssa.

Pitäisikö mun sitten vielä helliä ja pusiakin tätä kämppistä vain koska hän itse siitä (ehkä) tykkää mutta minä en saa siitä mitään?

Lisätään vielä että hän piti toistakymmentä vuotta salasuhdetta kaverini kanssa jossa hän kyllä oli himokas ja halukas.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25350231:
Meillä siis seuraavanlainen ongelma:

Minä haluan ja himoitsen lähes joka päivä seksiä hänen kanssaan. Hän ei KOSKAAN halua seksiä mun kanssa (jos tarkoitetaan että kumpi tekee aloitteen).

Toistakymmentä vuotta alennuin ruinaamaan seksiä (tein aloitteet) enkä kokenut koskaan että hän olisi ollut kiihkeä eli halukas mun kanssa.

Pitäisikö mun sitten vielä helliä ja pusiakin tätä kämppistä vain koska hän itse siitä (ehkä) tykkää mutta minä en saa siitä mitään?

Lisätään vielä että hän piti toistakymmentä vuotta salasuhdetta kaverini kanssa jossa hän kyllä oli himokas ja halukas.

Miksi sä olet tuollaisen kanssa ylipäätään? Varmasti olisitte hyviä lapsillenne erilläänkin, jos niitä on.

Jonkinlainen ristiriita on siinäkin, että lähes kaikki on sitä mieltä että on vallan OK jakaa pillua sinkkuna niin monelle kuin huvittaa. Sehän on ihan OK ja luonnollista, jokaiselle kuuluu oikeus nauttia seksistä. Mutta avioliittossa mies on irstaileva sika jos haluaa tyydytystä vaimoltaan.

Eli onko joku vatipää ämmä jakanut tussuaan kuinka sattuu, mutta sitten pitää iljettävänä oman miehen paineiden purkamista?

[QUOTE="Vieras";25350410]Jonkinlainen ristiriita on siinäkin, että lähes kaikki on sitä mieltä että on vallan OK jakaa pillua sinkkuna niin monelle kuin huvittaa. Sehän on ihan OK ja luonnollista, jokaiselle kuuluu oikeus nauttia seksistä. Mutta avioliittossa mies on irstaileva sika jos haluaa tyydytystä vaimoltaan.

Eli onko joku vatipää ämmä jakanut tussuaan kuinka sattuu, mutta sitten pitää iljettävänä oman miehen paineiden purkamista?[/QUOTE]

Amen. Papin siunauksen jälkeen siitä ei tule mitään muuta kuin henkisen sodankäynnin ase.

Miehellä on parisuhteessa oikeus seksiin, niin kuin naisellakin. Mutta myös sillä toisella osapuolella on oikeus olla haluton. Siinäpä se dilemma onkin.

Omassa parisuhteessa halut ovat tasapainossa tällä hetkellä mutta sen voin sanoa, että jos niinkin herkän asian kuin seksi tiimoilta kokisin painostusta ja kiristystä, niin taatusti seksihalut loppuisivat.

Yleensä miehille se seksi ei ole niin henkinen asia kuin naisille. Se näkyy näissä kommenteissa täällä, missä jotkut naiset haaveilevat kynttiläillallisista sun muista halun herättäjäistä. Toisten mielestä semmoisia "hömpötyksiä" ei taas välttämättä tarvita. Minusta molemmat ovat oikeassa. Jos naapurin maija naida napsuttelee joka päivä elämäntilanteen ollessa mikä tahansa, niin se on hyvä hänelle. Jollekin toiselle taas väsymys, pikkulapsiaika, ongelmat parisuhteessa ynm. vaikuttavat paljonkin haluihin. Ja kenenkään ei ole pakko jos ei halua.

Jos haluttomuuteen on joku selkeä syy kuten esim. raskaus, synnytyksen jälkeinen aika, imetys tai joku sairaus, niin kyllä aikuisen miehen täytyisi jaksaa olla kärsivällinen ja kestää väliaikainen kuiva kausi ilman kitinöitä. Jos taas haluttomuus jatkuu ja jaktuu, niin sitten asialle pitää yrittää tehdä jotain. Tutkia onko kyseessä jokin fyysinen tekijä tai tutkailla sitä parisuhteen tilaa josko sieltä löytyisi joku selittävä tekijä. Halutonkin on mielestäni jossain vaiheessa velvollinen tekemään asialle jotakin. Ainakin yrittää poistaa sitä haluttomuutta.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Millenia
On se ihmeellistä miten niin luonnollinen asia kuin seksielämä voikaan olla niin vaikeaa, niin monelle. Ämmät haluaa miehen roiskivan siemenet sisään ja sen jälkeen ukon vois laittaa kaappiin muutamaks vuodeks hyödyttömänä. Ai niin, eihän se käy, miehestähän on hyötyä talouskoneena. :)

Se on kumma juttu, että jokaisella miehellä on oikeus seksiin. Mutta vain kauniit, laihat, isorintaiset ja seksikkäät jne naiset (jotka osavaat kaikki "temput") saavat haluta seksiä.. Muilla naisilla, ei sitten olekaan oikeutta haluta, saati sitten saada. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;25350558:
Se on kumma juttu, että jokaisella miehellä on oikeus seksiin. Mutta vain kauniit, laihat, isorintaiset ja seksikkäät jne naiset (jotka osavaat kaikki "temput") saavat haluta seksiä.. Muilla naisilla, ei sitten olekaan oikeutta haluta, saati sitten saada. :ashamed:

miten olet tämmöiseen johtopäätökseen päätynyt?

Omani on XL-kokoinen ja silti haluan hänen kanssaan seksiä. Unelmani on jos hänkin haluaisi mua kuten näitä edellisiä syrjähyppyjään... :-(

[QUOTE="Tiuhti";25348937]Oon kai ihan erilainen nainen kun en ole koskaan laittanut samaan pakettiin seksielämää ja kotitöitä. :D[/QUOTE]

No ei kai niitä nyt samaan pakettiin ollakaan laittamassa. Luehan kunnolla, ajatuksella, jos sullekin aukeis tuon teksin syvin olemus!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;25350620:
No kuule ihan omista kokemuksista. Mä kun olen tälläinen "nainen joka on niin ruma, ettei edes saanut ex:llä seisomaan".. Niin noloa, kun se onkin :ashamed:

Nyt olis tilaisuus parantaa itsetuntoa. Laita kuva tänne niin varmasti saat kehuja :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25350231:

No eiköhän teidän ongelma ole tuossa. Miksi ihmeessä olet hänen kanssaan? Eroa, ei vaikuta siltä että teidän suhteessa rakkauttakaan olisi.

Minä todella haluaisin haluta, toivon sitä joka päivä täydestä sydämestäni. Miten halut saa heräämään? Rakastan kyllä miestäni, mutta en vain halua.

Tämä on väliaikaista, sillä imetän vielä kuopustamme. Toki jossain alitajunnassa on pelko, että entä jos imetyksen lopettaminen ei autakaan. Haluttomuutta on ollut nyt yli kolme vuotta, sillä aloin odottamaan kuopusta esikoisen imetysaikana. Kaikki hormonaaliset muutokset vaikuttavat minuun näin, en voi myöskään käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä.

Aika pitkään tein niin kuin moni tässä ketjussa, eli hoidin velvollisuuteni ja esitin halukasta miehen mieliksi. Mutta joka kerta se oli vaikeampaa ja vaikeampaa, ja nykyään ajatuskin seksistä saa minut ahdistumaan. Jotain meni solmuun. Lisäksi mieheni huomasi lopulta, etten ollut täysillä mukana, ja hän ei enää suostu seksiin ellen todella itse tahdo sitä. Sitä päivää nyt odotamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;25350697:
Syyllistinkö mä nyt muka miehiä tässä jotenkin? Kyllä mä ihan itseäni syyllistin :ashamed: Mussahan se vika on, kun en ole tarpeeksi hyvä :ashamed:

Se sun eksäsi on syyllistänyt sua, ja sinä näköjään olet ottanut syyt niskoillesi ihan syyttä suotta. Ei ole sinun vikasi, jos hänellä ei seissyt!

Myös minä olen XL-kokoinen, onnellisesti parisuhteessa, ja meillä minä haluan useammin kuin hän. Seksi on upeaa ja sitä on kuitenkin ihan riittävästi.

Ne harvat kerrat, kun käyn jossain kapakassa, niin kyllä sieltäkin seuraa saisin.

Oikeasti itseluottamus ja se, että on hyvä olla itsessään näkyy ulospäin. Eli kehoittaisin sinua tekemään asioita, joista nautit, huolehtimaan itsestäsi, ihan itsesi takia. Sillä on positiivinen vaikutus :)

Kyllä minusta seksi kuuluu parisuhteeseen ja molemmilla, sekä miehellä, että naisella täytyy olla oikeus seksiin. Mutta ei kuitenkaan niin, että jos toinen haluaa monta kertaa päivässä ja toinen kerran kuussa, että pitäisi sitten mennä sen useammin haluavan tahtiin vaan pitäisi löytää joku molempia tyydyttävä kompromissi.

On myös tilanteita, joissa haluttomuus on ymmärrettävää, esim. vakava sairaus, läheisen kuolema, mahdollisesti se raskauskin.

Useimmilla miehillä on terveet kädet. Kyllä ne seksuaaliset paineet saa niilläkin purettua.

Seksin pitää aina olla molempien taholta vapaaehtoinen suoritus, eikä se että toisen tarpeet ovat isommat saa johtaa siihen että toisen täytyy alistua seksiin sitä itse haluamatta.

Mutta: seksi lisää seksiä ja joskus sitä alkaa itsekin haluta kun suostuu lähtemään leikkiin mukaan. Jos taas mies ajattelee olevansa vain passiivinen vastaanottaja (kuten vaikka suuseksissä) niin en todella ole kiinnostunut.

Kaikeksi onneksi meillä ei ole kovin isoa ristiriitaa tässä seksiasiassa. En voisi elää sellaisessa liitossa jossa seksiä käytetään vallankäytön välineenä.

• Tykkää
Reactions: Millenia

Tsemppiä, sinulle on varmasti mukava mies tarjolla kun menet oikeaan paikkaan oikealla asenteella. Minä harrastaisin mielelläni seksi kanssasi jos en olisi varattu :) surullista olisi mukana auttaa :)
(luin kommenttiasi aiemminkin)