Miehen naisystävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan se olla, että olen turhaan mustasukkainen, mutta en tiedä miten siitä päästä.

Mitä saat itsellesi tuosta tilanteesta kun ilmiselvästi haluat siinä kuitenkin roikkua ja tuntea pahaa mieltä? En kysy keljuilumielessä, vaan ihan oikeasti; jos ihminen kärsii jossain tilanteessa ja kyselee kuten sinä nyt kyselet kuitenkin roikkuen tilanteessa, hän saa siitä jotain tyydytystä. On niitä toimimattomia suhteita ennenkin katkaistu vaikka tunteita olisikin, kuten tuolla aiemmin sanot.

Mitä tarkoitat ilmaisulla "turhaan mustasukkainen"? Jos nyt paljastuisi että miehesi harrastaa runsaan huomion ja ajankäytön lisäksi (josta olet - ihan oikeutetusti - mustasukkainen) myös seksiä näiden ystävättäriensä tai jonkun heistä kanssa, miten se enää juurikaan tilannettasi huonontaisi, kun kuitenkin olet jo sivuraiteilla hänen elämässään.

Viimeksi muokattu:
Mä näkisin niin, että kun ei itse ole varma siitä, onko "oikeus" olla mustasukkainen vai ei. Oma miehenikin sanoo, että olen mustasukkainen, turhasta, ja hän ei aio ystävistään luopua, ja minä en saa kontrolloida häntä. Kuten sanoin, meillä tilanne ei ole ihan tuollainen, eli en ole ainakaan nähnyt mitään fyysistä näiden ystävättärien puolelta - joten oikeastaan mies on ihan oikeassa. Toki jokainen "saa" tuntea mitä tuntee, mutta onko se sitten turhaa mustasukkaisuutta vai ei... Tietenkin jos itsellä on huono olla suhteessa, niin voikin kysyä, että miksi siinä suhteessa olisi. Jos mies ei muutu tuon käyttäytymisensä suhteen, niin vaihtoehdot on aika vähissä, joko hyväksyä tilanne tai lähteä suhteesta :(

Minä ja aika monet muutkin vastaajat kai ovat sitä mieltä että ap:n tunteet ja mustasukkaisuus ovat ihan oikeutettuja kertoman mukaan. Mutta ei kukaan voi ap:n puolesta sanoa, pitäisikö erota vai ei.

Alkuperäisen tulisi miettiä: "Onko tämä mies se maailman ihanin mies, jonka kanssa haluan elää lopun elämääni?" Vastauksen tulisi kuulua: "Kyllä on, koska hän saa tuntemaan itseni maailman rakkaimaksi, tärkeimmäksi ja kauneimmaksi naiseksi. Tiedän myös, että häneen voin luottaa 100%, kunnioitan ja arvostan häntä ja minulla on syytä olla ylpeä miehestäni".

Alkuperäinen kirjoittaja Sama täällä;11164330:
Minä ja aika monet muutkin vastaajat kai ovat sitä mieltä että ap:n tunteet ja mustasukkaisuus ovat ihan oikeutettuja kertoman mukaan. Mutta ei kukaan voi ap:n puolesta sanoa, pitäisikö erota vai ei.

Ei tietenkään voi, sillä voihan tilanteen antaa jatkua entiselläänkin. Purkaa sitten vain olojaan anonyymisti keskustelukanavilla. Omaa parisudetta sekään ei miksikään muuta.

Vaikkei seksiä muiden kanssa olisikaan, niin toisen huomiostakin voi olla oikeutetusti mustasukkainen. Ja pahoillaan siitä että jää aina kakkoseksi, kun muut ihmiset ovat miehen mielestä tärkeämpiä huomioida. Pelle mikä pelle, sanon minä.

Nainen on naiselle susi, joten kun miehellä on useampi nainen pyörityksessä, syntyy kilpailua.
Se taas varmistaa paremman saannin makuukammarin puolella siltä omalta naiselta. Lisäksi naiset rakastuvat renttuihin, joten kannattaa renttuilla vaikka näin.

Alkuperäinen kirjoittaja lähde;11164312:
Mitä saat itsellesi tuosta tilanteesta kun ilmiselvästi haluat siinä kuitenkin roikkua ja tuntea pahaa mieltä? En kysy keljuilumielessä, vaan ihan oikeasti; jos ihminen kärsii jossain tilanteessa ja kyselee kuten sinä nyt kyselet kuitenkin roikkuen tilanteessa, hän saa siitä jotain tyydytystä. On niitä toimimattomia suhteita ennenkin katkaistu vaikka tunteita olisikin, kuten tuolla aiemmin sanot.

Mitä tarkoitat ilmaisulla "turhaan mustasukkainen"? Jos nyt paljastuisi että miehesi harrastaa runsaan huomion ja ajankäytön lisäksi (josta olet - ihan oikeutetusti - mustasukkainen) myös seksiä näiden ystävättäriensä tai jonkun heistä kanssa, miten se enää juurikaan tilannettasi huonontaisi, kun kuitenkin olet jo sivuraiteilla hänen elämässään.

Yritän vain yrittää hyväksyä sen, että miehellä on näitä nais ystäviä. Kuitenkin muuten menee ihan hyvin kun näitä muita ei ole kuvioissa ja ollaan kahden. Ehkä tämä mustasukkaisuus on sitten suurin ongelma koko jutussa. Tuota en kyllä usko, että hän seksiä harrastaisi kenenkään muun kanssa. Mies ei kuitenkaan ole sen luontoinen ja onki sanonut, että ei ikinä pettäisi mua ja jos niin tekisi niin kertoisi sen itse ettei tarvitse muualta kuulla. Siihen ainakin uskon. Ja muutenkin kuulen juttuja niin eiköhän tuollanenki asia mun korviin kantautuisi ennemmin tai myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama täällä;11164330:
Mä näkisin niin, että kun ei itse ole varma siitä, onko "oikeus" olla mustasukkainen vai ei. Oma miehenikin sanoo, että olen mustasukkainen, turhasta, ja hän ei aio ystävistään luopua, ja minä en saa kontrolloida häntä. Kuten sanoin, meillä tilanne ei ole ihan tuollainen, eli en ole ainakaan nähnyt mitään fyysistä näiden ystävättärien puolelta - joten oikeastaan mies on ihan oikeassa. Toki jokainen "saa" tuntea mitä tuntee, mutta onko se sitten turhaa mustasukkaisuutta vai ei... Tietenkin jos itsellä on huono olla suhteessa, niin voikin kysyä, että miksi siinä suhteessa olisi. Jos mies ei muutu tuon käyttäytymisensä suhteen, niin vaihtoehdot on aika vähissä, joko hyväksyä tilanne tai lähteä suhteesta :(

Ei kenenkään tarvitse ystävistään luopua vaikka olisivatkin eri sukupuolta. Tiettyjen asioiden vaan olisi muututtava kun parisuhteessa ollaan. Mä olen vaa nähny halailua. En edes sellasesta ole huolissani jos ystävää halataan, halaanhan itsekkin miespuolisia ystäviäni kun heitä näen, mutta tietynlainen liian intiimi tapa häiritsee mua eikä ole normaalia. Mies ei ole mun nähden kylläkään kauhean intiimisti ketään halaillu, mutta nämä hänen tietyt naisystävät kun jää hänen kaulaan roikkumaan niin en tykkää. Yksi kerran silitteli miehen olkapäätä kun oli sitä halaamassa. Musta se näyttää jotenkin huolestuttavalta. Muutama on menny miehen polvelle istumaan baarissa. Kaikenlisäks mun nähden. Mies sit kyl sano niille, että pois siitä, että hän haluu, että mä istun siinä mielummin. Mun mielestä ihme toimintaa noilta naisilta. Ihan ku se ois ihan normaalia toimintaa.

Ei kenenkään tarvitse ystävistään luopua vaikka olisivatkin eri sukupuolta. Tiettyjen asioiden vaan olisi muututtava kun parisuhteessa ollaan. Mä olen vaa nähny halailua. En edes sellasesta ole huolissani jos ystävää halataan, halaanhan itsekkin miespuolisia ystäviäni kun heitä näen, mutta tietynlainen liian intiimi tapa häiritsee mua eikä ole normaalia. Mies ei ole mun nähden kylläkään kauhean intiimisti ketään halaillu, mutta nämä hänen tietyt naisystävät kun jää hänen kaulaan roikkumaan niin en tykkää. Yksi kerran silitteli miehen olkapäätä kun oli sitä halaamassa. Musta se näyttää jotenkin huolestuttavalta. Muutama on menny miehen polvelle istumaan baarissa. Kaikenlisäks mun nähden. Mies sit kyl sano niille, että pois siitä, että hän haluu, että mä istun siinä mielummin. Mun mielestä ihme toimintaa noilta naisilta. Ihan ku se ois ihan normaalia toimintaa.

Kyl on törkeetä käytöstä, jos menee istuu syliin, varsinkin kun olet vielä siinä vieressä. Tai mikään hiplailu. Törkeä muija. Oikeesti, ei noin tehdä, jos yhtääkään järki pakottaa päätä. Jos nää naiset ja miehesi on ollut kavereita jo ennen kuin sinä olet tullut kuvioihin, he kenties luulevat, että heillä on jokin "oikeus" edelleen mieheesi, mutta normaali nainen ymmärtää, että on tietyt rajat joita ei ylitetä. Kysy mieheltäsi, onko hänellä mitään käsitystä siitä, millaisten ihmisten kanssa hengaa, jos mun miespuoliset kaverit kävis muhun käsiks millään tavalla niin se kaveruus olis sit siinä. Vaadin suht paljon kunnioitusta, mutta olen myös valmis antamaan sitä takaisin.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jösses!;11164572:
Kyl on törkeetä käytöstä, jos menee istuu syliin, varsinkin kun olet vielä siinä vieressä. Tai mikään hiplailu. Törkeä muija. Oikeesti, ei noin tehdä, jos yhtääkään järki pakottaa päätä. Jos nää naiset ja miehesi on ollut kavereita jo ennen kuin sinä olet tullut kuvioihin, he kenties luulevat, että heillä on jokin "oikeus" edelleen mieheesi, mutta normaali nainen ymmärtää, että on tietyt rajat joita ei ylitetä. Kysy mieheltäsi, onko hänellä mitään käsitystä siitä, millaisten ihmisten kanssa hengaa, jos mun miespuoliset kaverit kävis muhun käsiks millään tavalla niin se kaveruus olis sit siinä. Vaadin suht paljon kunnioitusta, mutta olen myös valmis antamaan sitä takaisin.

Kyllä nämä naiset jotka istuneet miehen polvella ovat tunteneet miehen jo ennen kuin mä tulin kuvioihin. Toisesta ei tarvitse enää olla huolissaan kun ne eivät ole enää nähneet kun tämä nainen alkoi seurustelemaan ja sai lapsen. Tämä toinen taas on kuvioissa. He eivät kyllä muualla tietääkseni näe kuin baarissa. Tämä nainen esittää mun kaveria, mutta selvästi yrittää miestäni siinä samalla ja aina kun en ole paikalla. Kaikkein törkeintä on ku mul ja miehel oli riitaa kerran ja tämä nainen tiesi siitä. Mies lähti sit menee ennen mua kotiin niin tämä nainen huusi miehen perään, että haluuko hän, että tämä lähtee sen mukaan. Siis nainen oli tyrkyttämässä itseään miehen mukaan ja mun kuullen. Mies ei tietenkään huolinu sit mukaansa. Toinen nainen taas pyyteli kerran mun miestä kyläilee sen luo ja olin silloinki itse paikalla kuulemassa. Tunnen tämänki tapauksen.

Ei näitä baarisekoiluja voi oikein tosissaan täällä ratkoa. Itse en kuulu baareissa pörrääjiin, joten laittaisin kyllä aika ison osan baarin känniläisten ongelmaksi.

Mitä kotona tapahtuu, selvinpäin?

Tämä nainen esittää mun kaveria, mutta selvästi yrittää miestäni siinä samalla ja aina kun en ole paikalla. Kaikkein törkeintä on ku mul ja miehel oli riitaa kerran ja tämä nainen tiesi siitä. Mies lähti sit menee ennen mua kotiin niin tämä nainen huusi miehen perään, että haluuko hän, että tämä lähtee sen mukaan. Siis nainen oli tyrkyttämässä itseään miehen mukaan ja mun kuullen. Mies ei tietenkään huolinu sit mukaansa. Toinen nainen taas pyyteli kerran mun miestä kyläilee sen luo ja olin silloinki itse paikalla kuulemassa. Tunnen tämänki tapauksen.

Miksi tuhlaisit aikaasi yhtään enempää noin noloon seurueeseen?

Viimeksi muokattu:

Mieheen mä sitä aikaani lähinnä tuhlaan. Ilman noita seurueita kaikki olisi hyvin. Mut, en mä voi määräillä miehen ystävistä, että saako hän heitä nähdä vai ei enkä haluakkaan. Itse hän päätöksensä tekee. Sais kyllä ottaa mua enemmän huomioon vaikka muiden kanssa jutteleekin ja sellasten kanssa ei tarvis olla tekemisis jotka häntä selvästi yrittää, mutta eipä mies näy sitä tajuavan.

Viimeksi muokattu:
Onhan toi tosi kypsymätöntä meininkiä. Kai ne naisetkin siitä aikuistuu jossain vaiheessa... Mutta jos miehesi kuitenkin on käskenyt naiset pois polvelta eikä huolinut tota naiskaveria mukaansa, niin onhan sillä kuitenkin jotain järkeä päässä ja sua kohtaan kunnioitusta. Mä itse olen vähän ruvennut miettimään, että jos meno menisi tuollaiseksi, niin lähden suhteesta. Mä oon miehen kanssa, kenen kanssa haluaisin viettää lopun elämäni, ja vaikka itekin tykkään kyllä bilettää ja viettää iltoja kaveriporukassa, enkä suunnittele perhettä tai sellaista, niin kyllä tässä kuitenkin ollaan neljääkymmentä kohti menossa, eikä tarvetta taantua takaisin parikymppiseksi. Aika siis näyttää. Itsensähän tuollaiset naikkoset tuossa kyllä nolaavat, että jos yrittäisi ajatella siltä kantilta...

Alkuperäinen kirjoittaja Sama täällä;11164786:
Onhan toi tosi kypsymätöntä meininkiä. Kai ne naisetkin siitä aikuistuu jossain vaiheessa... Mutta jos miehesi kuitenkin on käskenyt naiset pois polvelta eikä huolinut tota naiskaveria mukaansa, niin onhan sillä kuitenkin jotain järkeä päässä ja sua kohtaan kunnioitusta. Mä itse olen vähän ruvennut miettimään, että jos meno menisi tuollaiseksi, niin lähden suhteesta. Mä oon miehen kanssa, kenen kanssa haluaisin viettää lopun elämäni, ja vaikka itekin tykkään kyllä bilettää ja viettää iltoja kaveriporukassa, enkä suunnittele perhettä tai sellaista, niin kyllä tässä kuitenkin ollaan neljääkymmentä kohti menossa, eikä tarvetta taantua takaisin parikymppiseksi. Aika siis näyttää. Itsensähän tuollaiset naikkoset tuossa kyllä nolaavat, että jos yrittäisi ajatella siltä kantilta...

Itse en kyllä edes kehtaisi noin toimia miten noi naiset. Niin on miehellä varmasti jotain järkeä päässä, kun ei antanu niiden polvellaan istuskella. Mies on toisinaan kyllä aika ajattelematon, mutta järkeäkin löytyy. Mä olen kyllä lähtenyt suhteesta muutamaankin otteeseen kun en ole jaksanu katella tollasta, ollaan kuitenkin taas sitten jatkettu yhdessä. Omaa tyhmyyttä siis kun katselen tuommoista touhua. Moni on sanonu, että olen tosiaankin turhaan mustasukkainen niille naisille, ja huolestun turhaan, että ei ole syytä. Mies ei ole siis ainoa joka on niin sanonut. Sitten taas jotkut käskee pitää varansa. Mä oikeestaan pidän varani vaan yhden hänen naispuolisen ystävänsä suhteen. Naisen joka yrittää muiden miehiä ja siis varattujakin. Muista en niin huolissani ole.

Nainen on naiselle susi, joten kun miehellä on useampi nainen pyörityksessä, syntyy kilpailua.
Se taas varmistaa paremman saannin makuukammarin puolella siltä omalta naiselta. Lisäksi naiset rakastuvat renttuihin, joten kannattaa renttuilla vaikka näin.

Eipä pidä paikkaansa ainakaan omalla kohdallani. Jos joutuisin kilpailemaan miehestä muiden naisten kanssa, väistyisin vapaaehtoisesti takavasemmalle ja saisivat muut jatkaa kilpailemista. Myös saanti makuuhuoneen puolella samasta syystä loppuisi kuin seinään, koska en enää olisi siellä makuuhuoneessa.

Viimeksi muokattu:
Eipä pidä paikkaansa ainakaan omalla kohdallani. Jos joutuisin kilpailemaan miehestä muiden naisten kanssa, väistyisin vapaaehtoisesti takavasemmalle ja saisivat muut jatkaa kilpailemista. Myös saanti makuuhuoneen puolella samasta syystä loppuisi kuin seinään, koska en enää olisi siellä makuuhuoneessa.

Kunnioitan mitä suuremmassa määrin kaltaisiasi naisia. Itsekunnioitus kohdallaan.

Viimeksi muokattu:
Enpä minäkään suostu omasta miehestäni kilpailemaan. Mieshän on minut valinnut ja silloin minun täytyy olla se ykkönen. Olen sen miehellekin sanonut. Siinä vaiheessa kun en enää hyväksy hänen touhujaan, hän menettää minut. Toivottavasti ymmärtää sen jatkossakin. Eli satunnaiset näkemiset silloin tällöin hyväksyn, normaalin kaverimeiningin, mutta jos jossain vaiheessa päätyvät joka viikonloppuisin yhteisiin bilettämisiin tms. niin pakkaan kyllä kampsuni aika vikkelästi. Ja kyllä mullekin on sanottu molempia - jotkut käskee olemaan varuillaan, toiset taas ettei mitään syytä huoleen ole. En anna kuitenkaan muiden mielipiteiden vaikuttaa. En pidä näistä naikkosista heidän ihan oman itsensä takia. Jos asenne mua kohtaan on v*ttumainen, niin mulla ei oo aikomustakaan pitää niistä tai hyväksyä jatkuvia vierailuita kodissani.

Yksinkertaisesti täydellinen kommentti tähän tilanteeseen!

Kyllä kyse on seurueesta. Ap valittaa miehen naisystävien käytöksestä ja lähentelyistä sekä miehen tavoista myös, kun tämä halailee muita ja keskittyy toisiin. Ei ole tavallista suomalaisessa kulttuurissa.

Seurueella ei ole yleisesti hyväksyttyjä käytöstapoja. Heiltä puuttuu hienotunteisuus ja ymmärrystä toista kohtaan. Ovatko he todella niin yksinkertaisia, etteivät ymmärrä tavallisia hyvän tavan ja käytöksen merkitystä tai osaa kunnioittaa toisen tunteita. Sillä luulisi jokaisen pöntönkin tietävän, ettei ITSE halua tulla samoin kohdelluksi toisten naisten tai miehen taholta.

Eihän kukaan itseään kunnioittava nainen voi hyvin tuollaisen miehen seurassa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sama täällä;11164963:
Ja kyllä mullekin on sanottu molempia - jotkut käskee olemaan varuillaan, toiset taas ettei mitään syytä huoleen ole. En anna kuitenkaan muiden mielipiteiden vaikuttaa. En pidä näistä naikkosista heidän ihan oman itsensä takia. Jos asenne mua kohtaan on v*ttumainen, niin mulla ei oo aikomustakaan pitää niistä tai hyväksyä jatkuvia vierailuita kodissani.

Oiva esimerkki onnistunesta kilpailutuksesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sama täällä;11164963:
Enpä minäkään suostu omasta miehestäni kilpailemaan. Mieshän on minut valinnut ja silloin minun täytyy olla se ykkönen. Olen sen miehellekin sanonut. Siinä vaiheessa kun en enää hyväksy hänen touhujaan, hän menettää minut. Toivottavasti ymmärtää sen jatkossakin. Eli satunnaiset näkemiset silloin tällöin hyväksyn, normaalin kaverimeiningin, mutta jos jossain vaiheessa päätyvät joka viikonloppuisin yhteisiin bilettämisiin tms. niin pakkaan kyllä kampsuni aika vikkelästi. Ja kyllä mullekin on sanottu molempia - jotkut käskee olemaan varuillaan, toiset taas ettei mitään syytä huoleen ole. En anna kuitenkaan muiden mielipiteiden vaikuttaa. En pidä näistä naikkosista heidän ihan oman itsensä takia. Jos asenne mua kohtaan on v*ttumainen, niin mulla ei oo aikomustakaan pitää niistä tai hyväksyä jatkuvia vierailuita kodissani.

Näinhän sen pitäisi mennä. En ole kyllä koskaan ajatellut, että kilpailisin toisten naisten kanssa, ja nyt kun asiaa ajattelen, en koe kyllä kilpailevani vaikka tilanne on mikä on. Mies ei tietääkseni näitä nais ystäviään näe kuin sattumalta baarissa tai sitten jos joku pyytää niin mies saattaa joskus lähteä jos mulla muuta tai olen jossain. Paikalla kun olen ja joku soittaa ja pyytää niin mies tietenkin pyytää mua mukaansa jos haluaa lähteä. Siinä mielessä hänellä kyllä järki päässä, että haluaa mut mukaansa, mutta nämä naiset ei kyllä mua pyydä. Nämä naiset kyllä pyytelee miestä muuallekkin kuten leffaan, ulos syömään, tapahtumiin, risteilylle... mutta eipä ole mies menny.

Alkuperäinen kirjoittaja täsmä;11164999:
Yksinkertaisesti täydellinen kommentti tähän tilanteeseen!

Kyllä kyse on seurueesta. Ap valittaa miehen naisystävien käytöksestä ja lähentelyistä sekä miehen tavoista myös, kun tämä halailee muita ja keskittyy toisiin. Ei ole tavallista suomalaisessa kulttuurissa.

Seurueella ei ole yleisesti hyväksyttyjä käytöstapoja. Heiltä puuttuu hienotunteisuus ja ymmärrystä toista kohtaan. Ovatko he todella niin yksinkertaisia, etteivät ymmärrä tavallisia hyvän tavan ja käytöksen merkitystä tai osaa kunnioittaa toisen tunteita. Sillä luulisi jokaisen pöntönkin tietävän, ettei ITSE halua tulla samoin kohdelluksi toisten naisten tai miehen taholta.

Eihän kukaan itseään kunnioittava nainen voi hyvin tuollaisen miehen seurassa.

Ilman näitä naisia suhteessa kyllä menisi hyvin. Sen takia yritänkin kovasti ymmärtää tilannetta. Nämä naiset jotka ei kunnioita yhtään meidän suhdetta niin sais painua kauas pois. Nämä tietenkin jotka sitä kunnioittaa ja haluavat aidosti olla munkin kavereita eivätkä lähentele miestä on asia erikseen. Se on normaali kaveri meininkiä ja sen hyväksyn täysin. Kunpa nää muutamat jotka käyttäytyy miten käyttäytyy tajuisvat, että eivät voi roikkua miehessä.