Miehen muisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkakärpänen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukkakärpänen

Vieras
Ostin miesystävän hillittyyn poikamieskotiin helppohoitoisen viherkasvin, ja toisen kasvin parvekkeelle kesäksi. Näille kasveille riittää kastelu kerran viikossa, kestävät hätinä jopa pitempään ilman vettä. Ei pitäisi olla iso vaiva kerran viikossa vettä lorauttaa.

Mutta toivottomalta on tuntunut. Mies ei oikeasti muka muista kastella kukkiaan. Minä tietysti käyn hänen luonaan silloin tällöin ja kastelen kasvit samalla tarvittaessa, mutta voi mennä pari-kolmekin viikkoa, etten sillä käy. Ja kukat nääntyvät.

Ymmärrän, ettei mieshenkilölle kukkien hoito ole mikään lemppariharrastus, mutta ei hän yhtään vastustanutkaan, kun kasvit hankin, vaan sanoi niitä silloin ja sanoo edelleen, kivoiksi. Mutta tämä kerran viikossa kaksi minuuttia vievä hoitotoimi on ylivoimaista. Miten voi todella jatkuvasti unohtaa kastella kukan, joka on aina nenän edessä olohuoneessa?

Siis kerrataanpa.

Sinä ostit kukkia, joista pidät itse. Sitten odotat, että miehen - joka ei ilmiselvästi ole kiinnostunut niistä - pitäisi hoitaa niitä?

Taisit ostaa ne kukat itsellesi, loppujen lopuksi

Mie pidän kyllä kukista. Niin paljon että toivon että minun hoteisiine ei joutusi ainutkaan! Jopa kaktukset ovat kuolleet mulla kuivuuteen. Kesäkukkaruukkuissani on ollut heinäkuun alusta asti vain ruskeita karpia ja mie kun niitä kaunokaisia innoissani ostelin pihan täyteen!

Ei ole oikeastaan kyse siitä että en muistaisi. Usein ohikulkiessani mietin että noitakin pitäisi jossakin välissä kastella.

Niin, no jos eukko menee hommaamaan ne lapset ihan mieheltä kysymättä, niin saattaa se mies olla ihan yhtä innostunut niitä lapsiakin hoivaamaan...

Ap:lle: jos olet tosissasi, niin olet kyllä ihan kuin jostain kummelisketsistä! Syistä jotka onkin edellä jo sanottu pariin kertaan.

Mies kyllä alunperin ihan TOIVOI jotain kasvia kotiaan elävöittämään, muttei itse osannut ostaa sopivaa, joten minä ostin. Hän ei vaan ilmeisesti ymmärtänyt, että kasvi on eliö, jota pitää hoitaa ja huomioida silloin tällöin. Että näin meillä Kummelissa.

Suosittelen Traakkipuuta tai jotakin sellaista, joka sinnittelee hengissä, vaikkei ihan 1X/vko muistaisikaan kastella. Joka tapauksessa kannattaa valita sellaisia kasveja, joille riittää se kastelu per viikko.

Kannattaa takoa miehen päähän se, että hän ottaa yhden päivän viikosta, jolloin hän hoitaa kukkien kastelun. Usein helposti muistettava päivä on sunnuntai, koska sunnuntaisin on usein aikaa ja iltasella jo ajatukset alkavat mennä työviikkoa kohti. Aluksi voit laittaa jopa 2-3 sunnuntaiksi miehen kännykkään hälytyksen, jotta hän muistaa kastella kukat. Kun sinä käyt miehen luona, älä sinä kastele kukkia, vaan ainoastaan muistutat häntä kastelusta. Kun asiasta tulee tapa, se ei unohdu, vaan siitä tulee osa rutiinia.

En sanoisi, että poikaystäväsi on toivoton tapaus, vaan hänen ainoastaan pitää opetella yksi uusi tapa lisää, joka istuu rutiineihin hyvin. Harjoitus tekee mestarin. Itse olen saanut miesystäväni koulutettua jopa ikkunoiden pesuun ja tänä keväänä hän pesi ikkunat oma-aloitteisesti!!! Vau, olen ylpeä miehen koulutustaidostani!

Kyllä vaan sen kukan voi unohtaa kastella vaikka se olisikin nenän edessä. Tai sitä voi kastella liikaa, ja se kuukahtaa siinäkin tapauksessa. Kukasta/kasvista on hyvin vaikea nähdä päällepäin kumpaa se kaipaa...kastelua vai taukoa. Oireet on samat molemmissa (äitini kertoi). Minä olen aivan onneton kukkien kanssa. Pidän puutarhan hoidosta ja kukista, mutta eipä ole taitoa hoitaa niitä. Ulkona ne sentään elävät itsestään ja kasteluvesi tulee taivaalta.

Ja olen siis nainen. Meillä homma on hoidettu niin, että mies hoitaa sisäkukkamme. Miksi stressata kukkien hoidosta?! Älä sinäkään..

Miksi ostit ne kukat toisen kotiin? Hän ei ehkä lainkaan halua niitä sinne, mutta ei kehtaa sanoa ja vain toivoo niiden kuolevan. Käsitykseni mukaan hän olisi hankkinut itse kasveja tai pyytänyt sinua tekemään sen, jos toisin olisi.

Minusta tyttöystävä on tunkeilevainen, jos alkaa sisustaa toisen huushollia. Tuskin hänkään pitäisi siitä, että poikaystävä muuttelee hänen huusholliaan omaan makuunsa? Mun huushollissani on mun järjestykseni, ei muiden!

Ei onnistu kukkien kastelu, joulutähti muuttuu kuivakukaksi. pelakuu on kiitollinen talvehdittava, sen muistaa kastella muutaman kerran talvessa taunompikin, kun se on niin kamalan näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Toisen koti:
Miksi ostit ne kukat toisen kotiin? Hän ei ehkä lainkaan halua niitä sinne, mutta ei kehtaa sanoa ja vain toivoo niiden kuolevan. Käsitykseni mukaan hän olisi hankkinut itse kasveja tai pyytänyt sinua tekemään sen, jos toisin olisi.

Minusta tyttöystävä on tunkeilevainen, jos alkaa sisustaa toisen huushollia. Tuskin hänkään pitäisi siitä, että poikaystävä muuttelee hänen huusholliaan omaan makuunsa? Mun huushollissani on mun järjestykseni, ei muiden!

Toistan:
Mies kyllä alunperin ihan TOIVOI jotain kasvia kotiaan elävöittämään, muttei itse osannut ostaa sopivaa, joten minä ostin. Hän ei vaan ilmeisesti ymmärtänyt, että kasvi on eliö, jota pitää hoitaa ja huomioida silloin tällöin. Että näin meillä Kummelissa.

Alkuperäinen kirjoittaja .ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Toisen koti:

Toistan:

No niin, olet todennut miesystäväsi kelvottomaksi hoitamaan TOIVOMIAAN eliöitä. So?
Epäiletkö hänen olevan epäkelpo hoitamaan muitakin toivomiaan eliöitä vai miksi jankkaat tästä asiasta?

Minäkin tykkäisin kasveista, mutta en vain osaa hoitaa niitä. Joko ne kuivuvat tai hukkuvat, ei mahda mitään. Ainoa joka on selvinnyt on kaktus, jonka voi unohtaa jopa viikoiksi eikä se ole moksiskaan. Kaikilla kun ei ole "kukanlukutaitoa", eli itsekään en todellakaan osaa niiden ulkonäöstä sanoa, mitä ne milloinkin kaipaavat!

Eihän miehen tarvitse huolehtia niistä kasveista, kun sinä huolehdit. Ne kasvit ovat sinulle tärkeämpiä kuin hänelle.

Jos kasvit kuolevat, niitä saa kaupasta uusia.

Alkuperäinen kirjoittaja Epäviherpeukalo:
Minäkin tykkäisin kasveista, mutta en vain osaa hoitaa niitä. Joko ne kuivuvat tai hukkuvat, ei mahda mitään. Ainoa joka on selvinnyt on kaktus, jonka voi unohtaa jopa viikoiksi eikä se ole moksiskaan. Kaikilla kun ei ole "kukanlukutaitoa", eli itsekään en todellakaan osaa niiden ulkonäöstä sanoa, mitä ne milloinkin kaipaavat!

Eihän vedentarvetta aina "naamasta" näekään, asiaa selvittäessä kuuluu tökätä sormi multaan ja kokeilla, onko multa kuivaa vai kosteaa. Tämä tehdään vähintään kerran viikossa. Mutta tietenkin siinä likaantuu sormi, hui. Voi myös nostaa ruukkua ilmaan ja kokeilla, että onko se ihan keveä (kuiva) vai painava (märkä). Tämmöisen oppii jopa mies. Jopa minun mieheni oppi.

Ei se aina auta, onko joku asia silmäin alla eli ei, että sen muistaa. Ihmisen pää kai on vähän sellainen, että kun joku asia on alunperin lipsahtanut aivolohkoon *unohtuvat', siellä se sitten pysyy, vaikka siihen kompastuisi kuinka usein. Minkä muistaa alusta asti, sen muistaa jatkossakin. Jostain syystä aina ne samat asiat pakkaavat unohtumaan.
Nimimerkillä Kukkapurkkeja lähemmäs sata, vaan arvatkaas, muistanko kastella... :)

Noinkohan on että äidillistä huolenpitoa haluava mies haluaa kaikkea, muttei tajua että kaiken eteen pitää myös toimia......ihan itse?
Ja saman koulukunnan miehet ilmoittavat että olishan se lapsi ihan kiva, mut hoito unohtuu? Kiva se on ainakin siittää, pari sekuntia tuntuu niin perusteellisen hyvälle.

Onkohan niin että ihmiselle tärkeä asia muistetaan "hoitaa", muut unohdetaan.
Kukka ei varmaan ole hänelle tärkeä, eli joko sinä kastelet tai viet pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Närppä:
Miten te ihmiset uskallatte lapsia hankkia, jollette saa edes kukkia kasteltua?? Kauhistus. Ainiin, lapset huutaa, kun niillä on nälkä tai jano.

Lemmikkieläimen muistin ruokkia, silloin kun sellainen oli (ja rakas lemmikki ei menehtynyt hoidon puutteeseen!), kaikenlaiset muut rutiiniasiat muistan kyllä, ja työpaikallakin minua pidetään muistihirmuna. Silti kukkien kastelu vain unohtuu! Lapsia en aio hankkia.