Miehen mielestä olen "laiska, idiootti kotiäiti"!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGHH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ARGHH

Vieras
Kuopus täyttää kesällä 3v, mutta hän on silti todella pieni ja ei ole ikäistensä tasolla, joten en usko että hän pärjää hoidossa. Mies sitten eilen saunassa sanoi että kannattaisi alkaa jo etsiä töitä, kun niitä ei kuulemma välttämättä heti löydy. Sanoin sitten että en aio mennä töihin, menen sitten kun kuopus on valmis menemään hoitoon. Tästä mies sitten suivaantui ja sanoi että olen laiska, idiootti kotiäiti ja hän ei aio elättää yksin koko perhettä. Ja en kuulemma osaa pitää sopimuksista kiinni, kun olimme sopineet että olen siihen asti kotona kunnes kuopus täyttää 3. Että ottaa päähän!!

No ehkä kauniimminkin miehesi olisi voinut mielipiteensä ilmaista mutta ettekö te todella ole puhuneet ajatuksistanne toisillenne lainkaan? Sinä et ole maininnut, että mielestäsi lapsenne ei pärjää hoidossa (mihin tämä muuten perustuu...) ja miehesi ei ole maininnut, ettei halua vastata koko perheen elatuksesta yksin?

Sanoisin paremminkin että vain hippasen idiootti, kun ei osaa asiaansa sanoa aikuisten tavoin vaan täytyy noin rumasti sanoa.
Onhan siinä miehellä hyvä pointti, varmasti kolmen vuoden jälkeen alkaa jo elätysvastuu painaa hartioita.

Jos vain alkaisit niitä töitä katsella sovitusti? Vai tuntuuko täysin vastenmieliseltä?

No en ihmettele, jos mies hermostu ja kiukussaan sitä sanoo sellastakin mitä ei tarkota. Kannattas varmaan sun miettiä miltä miehestä tuntuu kantaa taloudellinen vastuu yksinään. Miten lapsi on kehityksestä jäljessä? Oletko varma että hoito ei tekisi kehitykselle ihan hyvääkin?

En ole puhunut miehelle kun luulin että mies tietää itsekin. Mies on kyllä monta kertaa ilmaissut että minun ei pitäisi hukata korkeakoulutustani olemalla kotiäiti..

minusta miejesi on oikeassa, että sinunkin täytyy alkaa osallistua perheen elatukseen. yksipuolisesti et voi mielestäni sovittua muuttaa, tai sinun täytyy hankkia elatus sitten jotenkin muuten. laiskaksi sanoisin minäkin sinua, ikävä kyllä. tekisi varmaan lapsellekin jo pikku hiljaa hyvää olla ryhmässä, varsinkin jos ei ole ikätasoistensa tasolla

En ole puhunut miehelle kun luulin että mies tietää itsekin. Mies on kyllä monta kertaa ilmaissut että minun ei pitäisi hukata korkeakoulutustani olemalla kotiäiti..

Avainsana on kommunikaatio! Eli ei ihan puskista sullekaan tullut tuo miehesi suuttuminen.

Jos kuopuksellanne on ongelmia, eikö olisi jo korkea aika alkaa selvitellä mitä taustalla on? Tuolloin hoito voidaan järjestää siten, että se tukee lapsen kehitystä.

Koittakaa nyt molemmat rauhoittua ja puhua ihan suoraan ajatuksenne ilman oletusta, että toinen omaa yliluonnollisia kykyjä!

Epäilen, että mies on oikeassa. Lapsi kehittyy usein paljon nopeammin kun ottaa mallia muilta. Kuulostaa lähinnä tekosyiltä, jotta äippä voisi jäädä kotiin, en ihmettele että miestä ottaa hattuun.

Olen ollut 7 vuotta.
Nii-i...miehesi huoli siitä että et ehkä löydä töitä helposti on ihan aiheellinen epäilemättä.

Ja kai se jo vituttaa jos on 7 v ajan yksin perhettä elättänyt, nyt on pienin lapsikin jo kohta 3 v eikä eukko aio siltikään töihin mennä kun lapsi ei muka pärjäisi hoidossa.

Mun provotutka kyllä piippaa jo, mutta jatketaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja täi;25700923:
No en ihmettele, jos mies hermostu ja kiukussaan sitä sanoo sellastakin mitä ei tarkota. Kannattas varmaan sun miettiä miltä miehestä tuntuu kantaa taloudellinen vastuu yksinään. Miten lapsi on kehityksestä jäljessä? Oletko varma että hoito ei tekisi kehitykselle ihan hyvääkin?

Samoilla linjoilla minäkin. Siis jos olette SOPINEET, että palaa töihin eikä kuopsuksen jälkeenjääneisyys on lähinnä sun oma mielipde. Monesti juuri samanikäisten seura auttaa lasta parhaiten. Voisit kai alkaa kartoittaa työtilannetta, sillä jos on niin ettei alasi töitä löydy, voi sitten miettiä ihan uudelta pohjalta kotona olemista.

no ehkä miehesi ilmaisa asian karkeasti mutta jos kerran olette sopineet että menet töihin kun 3v tulee täyteen ja miehesi todellakin on oikeassa siinä että et sä niitä töitä välttämättä heti huomenna saa jos tänään alat hakea...

Ilmeisesti et ole AP saanut miltään taholta tukea tuolle ajatuksellesi että lapsesi ei pärjäisi, se on vaan sun oma oletus? Joka on melko varmasti väärä.

Miehesi hermostui ihan oikeutetusti, sulla on ilmeisesti realiteetit ja todellisuudentaju hukassa.

Yhteistyössä