Miehen masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MAsentuneen puoliso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MAsentuneen puoliso

Vieras
Mies on masentunut :( sai tänään lääkityksen, muttei mitään muuta/konkreettista jatkoa ajatellen, vuosien paskat takana :( Eihän lääkkeillä ne varsinaiset ongelmat poistu, ei siis saanu mitään infoa siitä että kuinka eteenpäin.

Ja mies haluaa erota, en tie kuvitteleeko et ongelmat poistuu sillä..mutta mistä siis tiedän että haluaa oikeesti erota ja mun kannattaa antaa periksi? ettei eroajatukse johdu masennuksesta ja katuisi myöhemmin.
Ei näe suhteella tulevaisuutta..

mä en halua erota haluan selvittää asiat..mutta yksin hankalaa, pitääkö siis vaan päästää masentunut menemään ja toivoa että saa elämänsä kuntoon? kun mun mielestyä meillä olisi vielä toivoa..

Ammattiapua tosi hankala saada :(

noh,sen perusteella miten itse masennuksessani koin,sanon,että masentuneelle tulee jossain vaiheessa olo,että haluaa päästä kaikista eroon,tahallaan eristytyä.jostain kumman syystä...siinä vaiheessa läheisten ei kannata päästää tätä ihmistä eristäytymään vaan ehkä joo,antaa hänelle tilaa ajatella asioita itsekseen,mutta kuitenkin antaa ihmisen tietää että olet kokoajan tässä.itse huomasin että kun sulkeuduin ja karkotin kaikki ihmiset pois,se ei oloa auttanut mutta jotenkin oli silti pakko tehdä niin.mutta ei sitä yksin jaloilleen pääseen usko.

tietenkin jos eroon on oikeasti teillä syitä,jos on ongelmia,jotka samalla rasittaa jo valmiiksi masentuneen mieltä,..en osaa niihin sanoa mitään kun en tiedä.

miehen mielestä ilmeisesti on :( mä en näe että olisi mitään mistä ei selvittämällä yli pääsisi, mutta toisaalta en sen mielenliikkeistä tiedä, että mikä kaikki painaa :( Ei halua selvitellä asioita, ripottelee yksittäisiä ongelmakohtia jotka kaikki mun mielestä olis selvitettävissä..sen mielestä ei ilmeisesti..

:/ se onkin hemmetin vaikeeta yrittää päästä masentuneen pään sisälle,saada se haluamaan että itse aloittais puhumisen.kysely ja tenttaus ei varmaan auta asoiden selvittämisessä.ootteko yrittänyt jollekin yksityiselle pyskiatrille päästä? masentuneella on varmasti tosi epätoivonen ja ahistunut olo eikä varmaan oikein tiedä mistä lähtis solmuja avaamaan.voimia teille!

Mä ehdottaisin, että mies söisi nyt jonkinaikaa niitä lääkkeitä. Kun se aivojen sisäinen kemia on kohdillaan on enemmän jaksamista hakea muuta apua ja pinnistellä suhteessa.

Kannattaa myös ottaa ihan suoraan yhteyttä paikkakunnan mielenterveystoimistoon, ainakin joissain kaupungeissa ottavat kriisitilanteissa "puhutteluun" ilman lääkärin lähetettä. Myös sinä voit hakea keskusteluapua, jos tuntuu että tilanne alkaa ottaa sunkin mielenterveyden päälle.

Ja tosiaan on ihan tyypillistä, että masentunut haluaa vaan olla yksin. Välillä siihen saattaa olla syynä se, että ei halua tuottaa omalla masennuksellaan taakkaa toisille tai sitten yksinkertaisesti ei jaksa kuvitella tulevaisuutta kenenkään kanssa. Kovasti tsemppiä!