Miehen masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sad

Vieras
Mieheni on masentunut. Tänään kävi lääkärissä ja selvisi syy pitkään jatkuneeseen mielialan laskuun; masennus. Syytä en tähän tiedä, varmaan vaikuttaa monet asiat. Itsekään hän ei tiedä, eikä edes osaa puhua minulle, aviovaimolleen mitään. Minua tämä ahdistaa todella paljon!! Kun hän ei pura mieltään, eikä edes puhu enää muutenkaan. Ehkä tämän jotenkin itse kestäisi, jos olisi alkanut vasta, mutta kun hän on ollut tuollainen jo todella pitkään. Talvesta asti varmaan...

Mulla itselläkin tuntuu, että voimat alkaa olla todella vähissä. Miten voin jaksaa hoitaa yksin suuren perheen ja työni...Miten jaksan olla mieheni tukena? On niin pirun yksinäinen olo, tämän asian takia ja kun ei oikein ole, kenelle puhua omaa ahdistustani asiasta ;(

Tiedän mistä puhut,tuttuja tunteita ja en oikein muuten osaa auttaa kun kertomalla että aikaa menee todella kauan kunnes toinen toipuu,ja luultavasti masennus tulee muuttamaan lopullisesti teidän välejä,näin kävi ain akin meillä.

Jaksamisia!Itsekkin alussa ajattelin etten tiedä jaksanko,mutta meillä mies pyysi että auttaisin häntä...ja onneksi jaksoin:)

Epävarmuus siitä koska toinen paranee on kaikkein pahinta.

Kun on todella masentunut, ei pysty puhumaan. Minäkin monta kertaa yritin aloittaa puhumisen, mutta en vaan pystynyt puhumaan. Nyt on masennus siitä vielä pahentunut.

Mun on niin vaikea tukea miestäni ;( Kaipaisin itsekin niin kovasti olkapäätä, johon nojata. Aikuista hellyyttä kaipaan kovasti myös, mutta kai se on ihan normaalia. Ihminenhän olen omine tarpeineni. Tuntuu vaan, ettei jaksaisi!!! Aika varmaan näyttää, miten tässä käy?!

Yhteistyössä