Miehen lapsi muuttaa miehen luo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yllättävä muutos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Y

Yllättävä muutos

Vieras
Olen seurustellut vuoden jo kauan sitten eronneen miehen kanssa, emme asu vielä yhdessä. Nyt sekalaisista syistä johtuen miehen teini-ikäinen poika muuttaa miehen luo.

Olen aika ahdistunut, sillä tämähän muuttaa kaiken. Vierailut miehen luo muuttuvat täysin, kun asunnossa onkin joku muu. Vessan ovi on lukittava, aina on liikuttava vaatteet päällä, poika kuulee kaikki puheemme eli jutut on pidettävä pintapuolisina. En usko voivani edes harrastaa seksiä enää miehen kanssa, kun tiedän pojan nukkuvan seinän takana. On todella vaikeaa kuvitella tottuvansa siihen, ettei voikaan enää viettää rentoa aikaa miehen kanssa kahdestaan.

Tulen pojan kanssa ihan hyvin toimeen, näemme tietysti silloin tällöin, mutta että hän olisi nyt aina paikalla isänsä luona... Miten te muut saman kokeneet olette moisesta muutoksesta selvinneet?

Miten kummassa perheet pystyvät sitten elämään normaalia elämää? Hui kauhistus - että perheessä on ihan samassa talossa asuvia lapsiakin... ohhoh.

Onpas mustasukkaisuusreaktio. Alkaako mies seurustelemaan poikansa kanssa, vai mikä tässä on pelkona?

Antakaa nyt hyvät aikuiset sille pojalle elämä, isäänsä hän tarvitsee. Tämä on tärkeä hetki pojan elämässä ja todennäköisesti hän on lähtenyt karkuun äitinsä "mielivaltaa", laittakaa pojalle rajat ja tukekaa häntä, parin vuoden kuluttua hän on jo lähes omillaan ja silloin on tärkeää, että hän pärjää.

Älä laita miestä valitsemaan, koska hän valitsee lapsensa.

Arvasinkin, että minua aletaan irviä ja nauraa. Asia nyt vain on niin, ettei itselläni ole lapsia, enkä ole tottunut siihen, että asunnossa asuu muita kuin minä itse tai minä ja mies. Sen jälkeen kun opiskelut lopetin, en ole elänyt "porukalla" kenekään kanssa.

Jos on omia lapsia, tilanne on tietenkin toinen, siinähän ne syntymästään asti ovat. Kyslenkin nyt sellaisten ihmisten kokemuksia, joilla on sama tilanne kuin minulla, en ns. tavallisia perheellisiä. Ei uusioperheen kokoaminen ole aina ihan suitsait-juttu.

Ettehkän te ole mikään perhe. Ette asu yhdessä. Mies saa luoksensa oman poikansa asumaan. He ovat perhe. Sinä voit jatkaa asumista omassa kämpässäsi ja mies tulee käymään siellä sitten, jos kerran pojan olemassaolo noin ahdistaa.

Jos poika on jo teini-ikäinen, hän kyllä pärjää välillä itsekseenkin. Eli nähkää sitten sinun luonasi, kun haluatte viettää henkilökohtaisempaa aikaa yhdessä. Ja kai poika silti äitinsäkin luona käy, vai hylkäsikö äiti hänet kokonaan?

Minä, tyhmä, muutin miehen taloon, jossa hän asui poikansa kanssa. MInulla on poikia itselläkin, jo aikuisia.
Ymmärrän tuntemuksesi oikein hyvin. On ihan eri asia elää omien lastensa kanssa kuin jonkun toisen lapsen. Oman lapsen ajatuksetkin suunnilleen tietää ja rakastaa häntä ehdoitta. Mutta kun siinä on joku tuntematon vaikeassa iässä oleva tapaus...

Oma koti ei tunnukaan kodilta, en voi ikinä tulla saunasta pelkässä pyyhkeessä, kulkea pikkareissa ja rintsikoissa aamulla meikkaamassa tai piipahtaa nukkumasta vessassa ilman aamutakkia, nukun nimittäin alasti. Makkarin ovi on kiinni ja aamutakki aina sängyn vieressä varuilta. Tuntuu, että aina pitää stressata ja olla varuillaan ja hemmeten asiallinen.

Seksi on niukkaa ja tapahtuu silloin kun poika on jossain tai sitten tehdään se hipihiljaa. Rajut seksisessiot sohvalla, olkkarin matolla takan edessä yms. on poissuljettu. Harmi, kohta ollaan liian vanhoja koko seksiin.

Äidin luona poika ei viihdy eli niitä vapaita on hyvin vähän.

Enpä enää muuttaisi tänne, nyt odotan kiihkeästi parin vuoden kulumista, että saadaan kaveri ulos talosta, toivottavasti.

Joku puhui mustasukkaisuudesta. Eihän tässä siitä ole kyse, vaan tilasta ja sukupuolesta ja iästä, jotka eivät sovi saman katon alle.

Sellainen vapaus mikä oli omassa kodissa, on tiessään.

Ai ettei edes seksiä voi harrastaa, kun poika on seinän takana?

No tuskin se kuuntelee korva seinässä kiinni, ja poraa pieniä reikiä vakoillakseen että mitä siellä kammarin puolella tapahtuu. Uskompa ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa mitä iskä touhuaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jahams..:

No tuskin se kuuntelee korva seinässä kiinni, ja poraa pieniä reikiä vakoillakseen että mitä siellä kammarin puolella tapahtuu. Uskompa ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa mitä iskä touhuaa.

Teinipoikia kiinnostaa erityisesti seksi. Ja jos on kysymys kunnon seksistä, niin kyllä siinä jotain ääniä ja ääntelyitä lähtee pakostakin. Kaikki ei jakaa näitä sessioitaan muiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja älä viitsi:

Teinipoikia kiinnostaa erityisesti seksi. Ja jos on kysymys kunnon seksistä, niin kyllä siinä jotain ääniä ja ääntelyitä lähtee pakostakin. Kaikki ei jakaa näitä sessioitaan muiden kanssa.

Ketään lasta ei kiinnosta vanhempiensa seksinharrastaminen. Paremminkin sellaiselta haluaa sulkea korvat ja leikkiä, että sellaista ei edes tapahdu. Ajatuskin inhottaa. Ajatelkaa omat vanhempanne harrastamassa seksiä. Ei takuulla kiihota.

No siksipä just, että teinipoikia kuitenkin seksi kiinnostaa kovastikin, mutta ajatus vanhempien seksistä inhottaa, ei halua tulla kuulluksi seinän takana rakastelemassa.
Ja pakostihan se sinne seinän taakse kuuluu, jos ei nyt missään bunkkerissa asu.

Alkuperäinen kirjoittaja Saman kokenut:
Joku puhui mustasukkaisuudesta. Eihän tässä siitä ole kyse, vaan tilasta ja sukupuolesta ja iästä, jotka eivät sovi saman katon alle.

"Saman kokenut, lapsellinen" ymmärsi nappiin, mitä tarkoitan. Minä en sentään muuta samaan rysyyn miehen luo, en voisi kuvitellakaan. Yhteenmuuttopuheet - joita on ollut - voi toistaiseksi unohtaa, ihan siihen saakka, kunnes poika muuttaa omilleen.

Pelkään vaan,että tämä muutos vaikuttaa meidän suhteeseemme negatiivisesti, sillä mies voi helposti ymmärtää, että vastustan pojan muuttoa ja nousta takajaloilleen. Eihän minulla ole oikeutta sellaiseen, mutta tietenkin jollain lailla haluan saada ääneni kuuluviin? Eli miten kauniisti ilmoitan, että tahdon joskus oleilla hänenkin asunnossaan ilman että poika lojuu sohvalla. Enkä tosiaankaan ala pestä pojan pyykkejä yms. Minun luonani mies ei viihdy kovin hyvin, sillä kotini (siis koti, ei kämppä, kuten joku asian ilmaisi) on pienempi ja mies kaipaa omia harrastusvälineitään omasta kodistaan kuitenkin.

Nähtäväksi jää, mikä on tilanne vaikkapa puolen vuoden kuluttua?

Minä olen sitä mieltä, että jos koko paketti ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. pitäisikö jonkun yh-äidin lempata lapsensa kodistaan, että sinne voisi tulla mies? Ei, ei se niinpäin toimi. Jos et pysty tilanteeseen sopeutumaan, niin lopeta suhde; ei isä, eikä poika voi muuksi muuttua. Joskus voi joutua jostakin luopumaan; kaikkea ei voi aina saada.

Minä, tyhmä, muutin miehen taloon, jossa hän asui poikansa kanssa. MInulla on poikia itselläkin, jo aikuisia.
Ymmärrän tuntemuksesi oikein hyvin. On ihan eri asia elää omien lastensa kanssa kuin jonkun toisen lapsen. Oman lapsen ajatuksetkin suunnilleen tietää ja rakastaa häntä ehdoitta. Mutta kun siinä on joku tuntematon vaikeassa iässä oleva tapaus...

Oma koti ei tunnukaan kodilta, en voi ikinä tulla saunasta pelkässä pyyhkeessä, kulkea pikkareissa ja rintsikoissa aamulla meikkaamassa tai piipahtaa nukkumasta vessassa ilman aamutakkia, nukun nimittäin alasti. Makkarin ovi on kiinni ja aamutakki aina sängyn vieressä varuilta. Tuntuu, että aina pitää stressata ja olla varuillaan ja hemmeten asiallinen.

Seksi on niukkaa ja tapahtuu silloin kun poika on jossain tai sitten tehdään se hipihiljaa. Rajut seksisessiot sohvalla, olkkarin matolla takan edessä yms. on poissuljettu. Harmi, kohta ollaan liian vanhoja koko seksiin.

Enpä enää muuttaisi tänne, nyt odotan kiihkeästi parin vuoden kulumista, että saadaan kaveri ulos talosta, toivottavasti.

Täällä on kans yksi joka komppaa tätä kirjoittajaa - veit sanat suustani.
Meillä on miehen lapset vain onneksi (repikää vaan pelihousunne kun sanon näin) vain joka toinen viikonloppu, mutta silloin on kyllä minun ja miehen oma elämä TIESSÄÄN.

Älä pode ainakaan huonoa omaatuntoa tunteistasi- myös meillä aikuisilla ihmisillä on oikeus elämään, ei kaiken tarvitse pyöriä niiden lasten ympärillä, vaikka suurin osa äideistä niin väittääkin. Minun mielestäni päinvastoin tehdään lapsille karhunpalvelus sillä kun opetaan pienestä pitäen että he ovat maailma NAPA!

Koita kestää, ja jos et kestä niin harkitse vakavissasi eroa. Ei kannata varmaankaan tuhlata vuosikausia elämään, jossa sinä olet aina se joka joustat.

Alkuperäinen kirjoittaja faeuhfa afh:

Täällä on kans yksi joka komppaa tätä kirjoittajaa - veit sanat suustani.
Meillä on miehen lapset vain onneksi (repikää vaan pelihousunne kun sanon näin) vain joka toinen viikonloppu, mutta silloin on kyllä minun ja miehen oma elämä TIESSÄÄN.

Älä pode ainakaan huonoa omaatuntoa tunteistasi- myös meillä aikuisilla ihmisillä on oikeus elämään, ei kaiken tarvitse pyöriä niiden lasten ympärillä, vaikka suurin osa äideistä niin väittääkin. Minun mielestäni päinvastoin tehdään lapsille karhunpalvelus sillä kun opetaan pienestä pitäen että he ovat maailma NAPA!

Koita kestää, ja jos et kestä niin harkitse vakavissasi eroa. Ei kannata varmaankaan tuhlata vuosikausia elämään, jossa sinä olet aina se joka joustat.

Joka toinen viikonloppu, voi luoja sinunkin hermojasi. Kyllä kannattaisi jo luovuttaa, mitä ihmettä te hankkiudutte suhteisiin, jossa on joka toinen viikonloppu lapsia läsnä. Kyllä on naisaines vajonnut todella syvälle. On tosi ongelma kyseessä:)

Minusta miesten pitäisi pitää varansa, että naisystävä todella ymmärtäisi jotakin lapsista. Tuohan on kamalaa seurustelua, jos miehen kotiin tulee pirttihirmu, joka hajottaa enemmän kuin ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkup¨:
Pelkään vaan,että tämä muutos vaikuttaa meidän suhteeseemme negatiivisesti, sillä mies voi helposti ymmärtää, että vastustan pojan muuttoa ja nousta takajaloilleen. Eihän minulla ole oikeutta sellaiseen, mutta tietenkin jollain lailla haluan saada ääneni kuuluviin? Eli miten kauniisti ilmoitan, että tahdon joskus oleilla hänenkin asunnossaan ilman että poika lojuu sohvalla.

Ei sinulla myöskään ole mitään oikeutta mennä toisen kotiin sanelemaan mitään ehtoja, vaikka hän majoittaisi siellä kadulta kerättyjä kodittomia. Voit valita vain sen, vierailetko talossa talon tavoilla vai pysytkö kotonasi.

Enkä tosiaankaan ala pestä pojan pyykkejä yms. Minun luonani mies ei viihdy kovin hyvin, sillä kotini (siis koti, ei kämppä, kuten joku asian ilmaisi) on pienempi ja mies kaipaa omia harrastusvälineitään omasta kodistaan kuitenkin.

Tarkoitatko, että pidät tapanasi pyykkäillä miehen kodissa, mutta jatkossa aiot seuloa pyykeistä pois pojan vaatteet? Jos taas et ole pyykkäillyt aiemminkaan miehen kotona, miksi kukaan odottaisi sinun aloittavan sitä nytkään?

Nähtäväksi jää, mikä on tilanne vaikkapa puolen vuoden kuluttua?

Ilman näkijän lahjoja uskallan arvella, että jollet sopeudu tilanteeseen ja anna miehen olla isä lapselleen, vaan aiot edelleen murehtia pyykkejä tai vaikeroida sitä, ettet voi liihotella pakarat paljaana pitkin huoneistoa, tulet huomaamaan, mitä tarkoittaa sanonta 'veri on vettä sakeampaa'.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Minä olen sitä mieltä, että jos koko paketti ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. pitäisikö jonkun yh-äidin lempata lapsensa kodistaan, että sinne voisi tulla mies? Ei, ei se niinpäin toimi. Jos et pysty tilanteeseen sopeutumaan, niin lopeta suhde; ei isä, eikä poika voi muuksi muuttua. Joskus voi joutua jostakin luopumaan; kaikkea ei voi aina saada.

Ei mies, eli isä itsekään erityisesti hinkua poikaa luokseen, mutta tilanne on nyt sellainen, että pojan kannalta parempi, että muuttaa jonnekin pois äidin luota. Koska on alaikäinen, ja isä asuu virallisesti yksin, siinäpä ratkaisu. Kyse ei ole siis siitä, että isä olisi toivonut ja pyytänyt poikaa luokseen, vaan olosuhteista. Erosta on jo niin kauan, että tuskin mies enää oli ajatellutkaan, että saisi asua/joutuisi aivan yllättäen asumaan lähes aikuiseksi kasvaneen poikansa kanssa samassa huushollissa. Kyllä se miehenkin arkielämän pasmat sekoittaa. Ei voikaan enää elää ihan huolettomasti, kun kotona odottaa kakru. Mutta kun kyseessä on oma lapsi, veri on vettä sakeampaa.

Tilanne on tietysti uusi ja vaatii sopeutumista puolin ja toisin.

Harva teini nököttää koko ajan kotonaan ellei sitten koko elämä ole tietokoneella. Toivottavasti ei ole. Kyllä siinä jää seksiin aikaa ja käyhän se poika kai joskus äidilläänkin, kuten joku toinenkin totesi.

Miten luulette, että pärjätään perheissä, joissa vanhemmat asuvat yhdessä. Kyllä siinäkin pitää olla aikaa ja tilaa seksiin. Yksi tuttava kertoi, että seksi oli hauskinta silloin, kun lapset olivat pieniä, piti aina löytää joku paikka, vaikka ulkovarasto kahdenkeskistä aikaa varten. Ai niin, nykyään erotaan paljon, kun seksi loppuu lasten syntymään.

En tiedä, miten usein vanhemmillani oli seksiä. Kerran yllätin heidät ollessani teini ja ymmärsin, että menen takaisin ulos. Sitä ei todellakaan halua nähdä. Nykyisissä asunnoissa lastenhuone ja vanhempien makuuhuone ovat kai liian lähellä toisiaan.

En ymmärrä AP:n ongelmaa. Kyseessä siis YKSI murrosikäinen poika, joka käy koulussa ja jolla ilmeisesti on oma huoneensa. Jos pojalla on omassa huoneessaan tietokone ja TV, niin veikkaanpa, että häntä ei kovin paljon näy muissa huoneissa mitä nyt käy wc:ssä ja syömässä. Kyseessähän on siis miehen ja hänen poikansa koti, ei AP:n koti, joten kai nyt poikakin voi joskus katsoa sohvalla tv:tä ja käydä keittiössä syömässä jne vai pitäisikö jokaiseen toimenpiteeseen laatia kellonajat tai pyytää lupaa AP:ltä?

Kai se poika on joskus äitinsä luona, jollakin kaverillaan tai leireillä? Jos pojalla ei ole tosiaan MITÄÄN paikkaa, minne mennä (isovanhemmat, kaverit), niin se lähinnä huolestuttaisi, että mikä on vialla, kun hänellä on elämää vain kotona tai tietokoneella. Sitä paitsi murrosikäinen on taatusti helpottunut ja huojentunut, kun hän saisi joskus ihan omaakin aikaa.

Minä ja siskoni olimme 15- ja 14-vuotiaat, kun vanhempamme ostivat kesämökin. Välillä menimme mukaan, mutta yleensä emme, joten vanhempamme olivat ympäri vuoden 1-2 viikonloppua kuukaudesta mökillä ja sinä aikana me lapset olimme kahdestaan kotona. Pärjäsimme hienosti, koska meihin luotettiin ja meille annettiin tilaa osoittaa, että meihin voi luottaa. Kotibileitä ei järjestetty ja säännöt sovittiin, että mitä kotona tehdään ja mitä ei. Miksipä ei siis AP:kin voisi välillä viedä miehen mukanaan omaan kotiinsa tai järjestää jotakin menoa kavereille, mökille, kylpylään tai hotelliin, jolloin jäisi aikaa harrastaa naturismia ja äänekästä seksiä?

Ihmettelen, että onko nakuilu niin iso ongelma, että siitä täytyy vetää herneet nenään, kun ei voi miesystävän kotona käydessä pukea halutessaan aamutakkia päällensä. Minäkin nukun alasti, mutta murrosikäisten lasteni vuoksi heitän aamutakin päälleni, jos käyn yöllä wc:ssä, sillä minusta murrosikäisten lasten tai varsinkaan heidän kavereittensa ei tarvitse nähdä minua alasti. Monelle tuon ikäiselle omien vanhempien alastomuus on nolo juttu eivätkä he halua tietää omien vanhempiensa seksielämäsä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja älä viitsi:

Ai minäkö sitten muka jaan? Hyvinpä tunnet ja tiedät meikäläisenkin seksielämän. Ei siitä seksitä mitään kamalaa ääntä lähde, jos on suljetun oven takana, ei me ainakaan huudeta ja karjuta vaikka harrastetaan miehen kanssa seksiä ihan kahden ja omassa kämpässä.

Jos kunnon seksiä on joku seinää vasten pumppaaminen ja ruoskalla räiskytteleminen, niin onnea vaan.

Jos kerran teiniä seksi niin paljon kiinnostaa, niin siinäs kiinnostaa. En kyllä usko pätkääkään että oman isän touhut kiinnostais. Ei minua ainakaan ole koskaan, edes teininä kiinnostanut vanhempien seksitouhut.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä