Miehen lapsi muuttaa miehen luo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yllättävä muutos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Me ollaan päädytty yhdeksi onnelliseksi perheeksi grillailemaan pihalle heti, koska ajatusmaailmamme on samanlaiset. Minä uskon ja luotan elämään ja sen järjestelykykyyn. Uskon ja luotan ihmisiin ja heidän oikeudenmukaisuudentajuunsa. Uskon ja luotan huomiseen ja tähän päivään. Jos ei usko, ei voi mitään saadakaan. Ja tiedän, että elämä kantaa kyllä.

Aamen.

Miksi emme antaisi ylimääräisiä maksuvälineitä tai roinaa pois? Miksi ylimääräisen antaminen pois olisi meiltä pois? Olen täysin vakuuttunut siitä, että olen kyennyt siirtämään tämän halun luopua ylimääräisestä lapsillemme.

Ei kai tässä nyt kukaan ollut kiinnostunut teidän mahdollisesta omaisuudestanne ja sen jakamisesta, vaan lasten kasvattamisesta.
Toisaalta hyvä, että jaatte pois liikoja ennen perikunnan taisteluita, mutta jotain kai kannattaisi laittaa sukanvarteenkin, kun ei vielä tiedä, tällä kertaa yhteisen, tulevan jälkeläisenne tarpeista...

Alkuperäinen kirjoittaja Kleitonia.:
Olenko ainut jonka mielestä on vähintäänkin outoa, että tähän ketjuun kirjoittavat uusioperhenaiset kirjoittavat likaisista, huonokäytöksisistä, oppimattomista (elämäntaidot & koulunkäynti) miehensä lapsista, joiden äidit (eli ne vosumaiset, alkoholistiset hullut exät) eivät ole osanneet kasvattaa lapsiaan, ajatuksella että se vika on vain ja ainoastaan äidissä?

No et todellakaan ole. Mielestäni olen esittänyt samaa kysymystä tässä keskustelussa.

Missä on heidän nyximiestensä vastuu? Miksi eivät ole vaatineet huoltajuutta itselleen? Miksi eivät ole kyenneet kasvattamaan vähääkään omaa lastaan? Edes kampaamaan sen tukan. Ap:nkin miehen on täytynyt asua perheenä vähintään 4-5 vuotta, eikä kakara osaa edes kammata hiuksiaan. Eikö isä ole saanut sen vertaa suutaan auki, että olisi kertonut pojalleen että tytöt (ja ne naiset) eivät pidä haisuleista, joten hygieniasta on huolehdittava?

Niinpä niin. Valitettavan usein avioero lapsen äidistä tarkoittaa käytännössä eroa myös lapsesta. Omituinen juttu on, että lapsen äitiä voidaan velvoittaa uhkasakon nojalla noudattamaan tapaamisoikeuksia, mutta mikään laki ei velvoita miestä muuhun kuin maksamiseen.

Kuka haluaa pariutua miehen kanssa, jonka asenne omaan jälkikasvuunsa on ollut noin hälläväliä? Siis aikuisten oikeasti?

Vakka kantensa valitsee. Tarkemmat tiedot voi lukea elleistä.

Olenko ainut jonka mielestä on vähintäänkin outoa, että tähän ketjuun kirjoittavat uusioperhenaiset kirjoittavat likaisista, huonokäytöksisistä, oppimattomista (elämäntaidot & koulunkäynti) miehensä lapsista, joiden äidit (eli ne vosumaiset, alkoholistiset hullut exät) eivät ole osanneet kasvattaa lapsiaan, ajatuksella että se vika on vain ja ainoastaan äidissä?

Missä on heidän nyximiestensä vastuu? Miksi eivät ole vaatineet huoltajuutta itselleen? Miksi eivät ole kyenneet kasvattamaan vähääkään omaa lastaan? Edes kampaamaan sen tukan. Ap:nkin miehen on täytynyt asua perheenä vähintään 4-5 vuotta, eikä kakara osaa edes kammata hiuksiaan. Eikö isä ole saanut sen vertaa suutaan auki, että olisi kertonut pojalleen että tytöt (ja ne naiset) eivät pidä haisuleista, joten hygieniasta on huolehdittava?

Kuka haluaa pariutua miehen kanssa, jonka asenne omaan jälkikasvuunsa on ollut noin hälläväliä? Siis aikuisten oikeasti?

Täyttä asiaa kirjoitat. Itse en perustaisi yhteistä kotia aikaisemmin isäksi tulleen miehen kanssa. Jos mies on kunnollinen, lapset tulevat aina ensin, ja heillä on suuri rooli isän elämässä. Mies itse siis ainakin haluaisi lapset luokseen aina kun mahdollista, ja silloin myös asumisjärjestelyt voivat muuttua lasten kasvaessa. Koska itse haluan elää lapsettomana, säilyttäisin tällaisessa suhteessa tietysti oman asuntoni, niin ei tarvitsisi ryhtyä kenenkään hoitajaksi ja huolehtijaksi. En pidä mahdollisena sellaista tilannetta, että "äitipuoli" ja lapsi asuisivat saman katon alla ja koettaisivat lähinnä vain vältellä toisiaan.

Sellainen mies, joka ei aseta lapsiaan etusijalle, ei kelpaisi minulle lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Ei kai tässä nyt kukaan ollut kiinnostunut teidän mahdollisesta omaisuudestanne ja sen jakamisesta, vaan lasten kasvattamisesta.
Toisaalta hyvä, että jaatte pois liikoja ennen perikunnan taisteluita, mutta jotain kai kannattaisi laittaa sukanvarteenkin, kun ei vielä tiedä, tällä kertaa yhteisen, tulevan jälkeläisenne tarpeista...
"been there, done that": "Minä tunnen aina pelon väristyksiä, kun kuulen jonkun vanhemman sanovan, että lapset kasvattavat heitä."

Vanha Noita: "Tästä minä olen enemmän kuin valmis keskustelemaan lisää."

"been there, done that": "Minä en."

Jaa? Et ole valmis keskustelemaan parisuhteen taloudenpidosta etkä lapsistakaan (vaikka nyt vaihteeksi oletkin eri mieltä). Sinua kiinnostavia aiheita ne ei ole, koska sinulla ei ole parisuhdetta eikä lapsia. Ymmärrettävää.

Jos olet kiinnostunut keskustelemaan bi-seksuaalin elämästä, minulla on siihen vähemmän, kuin sinulla lasten kasvattamisesta keskusteluun, kiinnostusta. Jos olet kiinnostunut keskustelemaan vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, ei kiinnosta minua. Olen pahoillani.

Parisuhteeseen useimmiten kuuluu lapset olennaisena osana. Raha-asiat ja rahojen jakaminen yhteisessä taloudessa on parisuhteen ykkösriidanaiheita. Seksi on vakaasti sijalla kaksi. Lapset tullevat kolmantena. Sinua ei kiinnosta mikään näistä. Miksi notkut parisuhdepalstalla?

Ei kuulu ajatusmaailmaamme kasata omaisuutta sukan varteen. Jälkeläisemme eivät tarvi niitä ollakseen onnellisia/tullakseen onnellisiksi. Rakkautta hän tarvii.

Kyllä täällä on tullut monessa viestissä esille se, että äiti on hyvin usein aivan hukassa lastensa ja itsensä kanssa. Vähävaraisena kunnan vuokrahuoneistossa, lapset huitelevat kymmenvuotiaina kännissä kaduilla. Silti täällä ollaan aina ehdottelemassa äideille, että eroa, saat onnen. paskat, tuhoon täällä toisia ohjataan.

Ap pelkää tilannnetta, mutta sehän on hieno asia, että poika tulee kotiin. Älkää nyt ensimmäiseksi alkako häntä moittimaan siitä mitä hän ei osaa, vaan vähitellen opastakaa tavoille.

Vanha Noita: "Tästä minä olen enemmän kuin valmis keskustelemaan lisää."

"been there, done that": "Minä en."

Jaa? Et ole valmis keskustelemaan parisuhteen taloudenpidosta etkä lapsistakaan (vaikka nyt vaihteeksi oletkin eri mieltä). Sinua kiinnostavia aiheita ne ei ole, koska sinulla ei ole parisuhdetta eikä lapsia. Ymmärrettävää.

Jaa, 'näkijät' elleissä lisääntyvät, aiemmin olen nähnyt lähinnä nonneron hoitavan 'näkemiset' muista kirjoittajista. Mutta oletpa vetänyt varsin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vastauksestani. Ja yritys provosoida minua kertomaan elämästäni enemmän, kuin mitä olen katsonut tarpeelliseksi kertoa, on aika heikko.

Jos olet kiinnostunut keskustelemaan bi-seksuaalin elämästä, minulla on siihen vähemmän, kuin sinulla lasten kasvattamisesta keskusteluun, kiinnostusta. Jos olet kiinnostunut keskustelemaan vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, ei kiinnosta minua. Olen pahoillani.

Älä turhaan ole niin ankara itsellesi, haluttomuutesi kirjoittaa mainitsemistasi aiheista ei kosketa minua. Tuskin sekään, vaikka haluaisit.

Parisuhteeseen useimmiten kuuluu lapset olennaisena osana. Raha-asiat ja rahojen jakaminen yhteisessä taloudessa on parisuhteen ykkösriidanaiheita. Seksi on vakaasti sijalla kaksi. Lapset tullevat kolmantena.

Kellä kuuluu, kellä ei. Parisuhteita on niin monenlaisia, kaikissa suhteissa ei ole lapsia. Toisissa suhteissa on 'minun, sinun ja meidän'. Joillakin on parisuhteissaan niin paljon rahaa, ettei siitä tarvitse tapella, toisilla taas niin vähän, ettei ole mistä tapella. Ja sitten on vielä niitä, joilla on jonkin verran; siitä sitten pitää tapella tai kertoa muille kuinka paljon sitä on ja miten se jaetaan parisuhteessa.

Sinua ei kiinnosta mikään näistä. Miksi notkut parisuhdepalstalla?

Mitäs jos tehdään niin päin, että minä kerron mikä minua kiinnostaa tai ei kiinnosta, sen mukaan mitä katson aiheelliseksi? Tai sitten ihan erikseen pyydän sinua kirjoittamaan puolestani, jos tulen siihen tulokseen, että sinä tiedät minusta jotain enemmän kuin minä.

En tiedä, mitä sinun maailmassasi 'notkuminen parisuhdepalstalla' tarkoittaa, mutta nämä satunnaiset käynnit ajoittain siinä toivossa, että olisi joku mielenkiintoinen keskustelu, jossa käsiteltäisiin aiheita monipuolisesti parisuhteisiin liittyen, laittavat uteliaisuudesta vilkaisemaan.

Toistaiseksi ei hyvältä näytä, mutta minäkin 'uskon ja luotan elämään ja sen järjestelykykyyn'.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Jaa, 'näkijät' elleissä lisääntyvät, aiemmin olen nähnyt lähinnä nonneron hoitavan 'näkemiset' muista kirjoittajista.

Ei siihen mitään näkijän kykyjä tarvittu, että tietää sinun olevan narsisti; ihan lukutaito riittää. Googlaa sana narsisti, niin tiedät sinäkin itsestäsi enemmän.
Narsistin tyypillisin tunnusmerkki on, että hän ei ikinä tajua olevansa narsisti, hänhän on mitä fiksuin ja filmaattisin olio mitä maa päällään kantaa, hänellä on aina oikea vastaus kaikkeen ja hän ei häpeä olla julma, itsekäs ja omahyväinen.

Ihme kakara, aina v.ttuilemassa.

Narsisti toiselle." Esität fiksua ja filmaattista, mutta olet itekäs, omahyväinen ja julma omaan napaan tuijottaja - koska et ensisijaisest huomioi minua, tunteitani ja mitä tarviin. Pitäisi olla nöyrä ja alistua, koska minä olen se keskipiste ja lähtökohta kaikelle."

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomari !:
Ja tekö olette niitä fiksuja ihmisiä, joilla on kanttia antaa muille ihmissuhdeneuvoja?
Hävetkää.

Rouva tuomari, kuka minua puolustaa, jos minä en itse? Et sinä, eikä nikki
"olin siellä ja tein sitä tädin kanssa"

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei siihen mitään näkijän kykyjä tarvittu, että tietää sinun olevan narsisti; ihan lukutaito riittää.

Täytyi ihan uteliasuudesta tarkistaa ja kyllä vaan, ihan lukutaito riittää antamaan pätevyyden tälläisten diagnoosien tekoon.

Viisivuotias napurin poikakin jakaa jo diagnooseja lastentarhassa. Reseptilomakkeita kun vielä jostain sais, niin ois asiat mallillaan.

Mahtaa ekaluokissa diagnoosit lennellä syksyn mittaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä