Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Vanha Noita: "Tästä minä olen enemmän kuin valmis keskustelemaan lisää."
"been there, done that": "Minä en."
Jaa? Et ole valmis keskustelemaan parisuhteen taloudenpidosta etkä lapsistakaan (vaikka nyt vaihteeksi oletkin eri mieltä). Sinua kiinnostavia aiheita ne ei ole, koska sinulla ei ole parisuhdetta eikä lapsia. Ymmärrettävää.
Jaa, 'näkijät' elleissä lisääntyvät, aiemmin olen nähnyt lähinnä nonneron hoitavan 'näkemiset' muista kirjoittajista. Mutta oletpa vetänyt varsin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vastauksestani. Ja yritys provosoida minua kertomaan elämästäni enemmän, kuin mitä olen katsonut tarpeelliseksi kertoa, on aika heikko.
Jos olet kiinnostunut keskustelemaan bi-seksuaalin elämästä, minulla on siihen vähemmän, kuin sinulla lasten kasvattamisesta keskusteluun, kiinnostusta. Jos olet kiinnostunut keskustelemaan vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, ei kiinnosta minua. Olen pahoillani.
Älä turhaan ole niin ankara itsellesi, haluttomuutesi kirjoittaa mainitsemistasi aiheista ei kosketa minua. Tuskin sekään, vaikka haluaisit.
Parisuhteeseen useimmiten kuuluu lapset olennaisena osana. Raha-asiat ja rahojen jakaminen yhteisessä taloudessa on parisuhteen ykkösriidanaiheita. Seksi on vakaasti sijalla kaksi. Lapset tullevat kolmantena.
Kellä kuuluu, kellä ei. Parisuhteita on niin monenlaisia, kaikissa suhteissa ei ole lapsia. Toisissa suhteissa on '
minun, sinun ja meidän'. Joillakin on parisuhteissaan niin paljon rahaa, ettei siitä tarvitse tapella, toisilla taas niin vähän, ettei ole mistä tapella. Ja sitten on vielä niitä, joilla on jonkin verran; siitä sitten pitää tapella tai kertoa muille kuinka paljon sitä on ja miten se jaetaan parisuhteessa.
Sinua ei kiinnosta mikään näistä. Miksi notkut parisuhdepalstalla?
Mitäs jos tehdään niin päin, että minä kerron mikä minua kiinnostaa tai ei kiinnosta, sen mukaan mitä katson aiheelliseksi? Tai sitten ihan erikseen pyydän sinua kirjoittamaan puolestani, jos tulen siihen tulokseen, että sinä tiedät minusta jotain enemmän kuin minä.
En tiedä, mitä sinun maailmassasi 'notkuminen parisuhdepalstalla' tarkoittaa, mutta nämä satunnaiset käynnit ajoittain siinä toivossa, että olisi joku mielenkiintoinen keskustelu, jossa käsiteltäisiin aiheita monipuolisesti parisuhteisiin liittyen, laittavat uteliaisuudesta vilkaisemaan.
Toistaiseksi ei hyvältä näytä, mutta minäkin '
uskon ja luotan elämään ja sen järjestelykykyyn'.