Miehen lapsi ja lapsen äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ydinperhe äiti;27133957:
Lukiessani mielenkiinnosta uusioperheitä kohtaan tätä juttua tulin siihen tulokseen etten koskaan halua erota ja tulen tekemään kaikkeni etti mikään johda eroon. karseeta jos mun lapsillani olisi joku äitipuoli joka kritisoisi mksujen vaatteita ja laskeskelisi kuka maksaa lapseni kulut. Ei tunnu asiat olevan helpoja uusioperheissä eikä ne perheet kannata jos noin paljon mielipahaa ja riitaa ihan rahasta ja lapsen kanssa vietetstä ajasta. Älkää siis hyvät ihmiset erotko!! tehkää kaikkenne suhteenne eteen ja menkää vaikka terapiaan että saatte asiat hoidettua, niin mennään mekin jos tulee ryppy rakkauteen..En todella halua miettiä mitään kuka maksaa lapseni uudet lenkkarit yms. Pahinta lapsen on elää uusioperheessä :(

Haha! Kuullostat samalta, kuin erään tuttuni äiti. Sen mielestä lasten turva oli vanhempien avioliitto, jonka jumala on siunannut. No, mikäs siinä, mutta perheen isä oli pedofiili. Varmasti pennejä laskeva äitipuoli tuntuu aika pieneltä ongelmalta, kun miettii sitä vaihtoehtoa, että avioliitto pidetään kasassa lasten seksuaaliterveyden kustannuksella.

Eiköhän ne lapset voi hyvin perheessä, joka voi hyvin. Oli se sitten uusioperhe tai ydin(tuho)perhe.

[QUOTE="alma";27133652]Kylläpä tulee tylyjä vastauksia. Kyllä minun mielestäni ap:n tekstistä saa sen kuvan, että sekä hän, että lapsen isä on ihan aidosti kiinnostuneita lapsen hyvinvoinnista, eikä niinkään rahasta. Mutta ilmeisesti äitipuoli on autommaattisesti paha monen mielestä.
Noissa asumiskuluissa olen kyllä ap:n kanssa eri mieltä, eli kyllä se asunnon kuluja pitää laskea lapsellekin. Esim. me asuimme 65 neliöisessä kämpässä, saimme lapsen ja tarvitsimme yhden huoneen (n. 10m2 lisää). Nyt saimme toisen lapsen, ja pian on edessä muutto isompaan. Täällä päin neliö maksaa n. 5000€, eli se yksi lastenhuone maksaa jo 50 0000€. En toki sano, että tuosta pitäisi etävanhempaa laskuttaa, mutta aika hassua ajatella, ettei lapset vaikuta millään tavalla asumiskustannuksiin.[/QUOTE]

No, äiti on puolisoineen laittanut asunnon johon koko uusioperhe mahtuu. Samoin ollaan tehty myöskin me. Meidänkin täytyy ottaa huomioon asunnon koossa jokainen lapsi. Kuitenkaan, sitä sähköä ei tarvitse mielestäni kummankaan maksaa kuin oman asuntonsa puolesta!

[QUOTE="aapee";27134127]No, äiti on puolisoineen laittanut asunnon johon koko uusioperhe mahtuu. Samoin ollaan tehty myöskin me. Meidänkin täytyy ottaa huomioon asunnon koossa jokainen lapsi. Kuitenkaan, sitä sähköä ei tarvitse mielestäni kummankaan maksaa kuin oman asuntonsa puolesta![/QUOTE]

Valitettavasti se ei mene näin vaikka teistä tuntuisikin väärältä. Käykää siellä lastenvalvojan luona, onhan mahdollista, että saatte luonapitovähennyksiä maksuun mikäli lapsi on teillä paljonkin.

Jospa vaan keskittyisitte kaikki rakastamaan niitä lapsia? Eivät he oo mitään väärää tehneet, he vaan ovat sattuneet syntymään semmosille vanhemmille jotka ovat eronneet.

Minä en oo koskaan laskenu kuinka paljon mulla menee rahaa lapsen hankintoihin tai elättämiseen. Mutta olen kyllä miettiny monta kertaa miten rikkinäistä elämäni ois jossei ois tuota ipanaa.

Olen muuten todella monelta uusperheen äidiltä kuullu juuri tuon saman virren: "voi miten paljon mieheni maksaakaan elareita exälleen..." voi huoh. Tämmösellä ajatusmallilla varustettu ihminen siirtää sen oman miehen ex-vihansa niihin miehen lapsiin väkisinkin ja lapsiraukka/raukat joutuvat olemaan siinä välissä. Se, jos mikä tekee pahaa, ei mikään rahasummien maksaminen tai maksamatta jättäminen :(

Jos elatusmaksut on 160€ kuussa ja täällä jotkut vinkuu ettei se mihinkään riitä niin missäs se äidin 160€ luuraa? Eikös ne maksut lasketa fifty/fifty? Kelle ei riitä 320€ kuussa 6-vuotiaan elättämiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Lisäys;27141523:
Siis 160+160+lapsilisä reilu 100 euroa. Eli 420+ euroa.

Niin, siis sehän menee niin että elatuskykyjen suhteessa. Tuo 160 € on isän elatuskyvyn perusteella laskettu, äidin elatuskyky voi olla huomattavasti suurempi kuin tuon 160 € ja näinollen voi tilannekin olla esim. 160+250+100=510 €

Eli elatusta olisi lapsella 160€x2 + lapsilisä n.100€. Kyllä sillä summalla 6v.lapsen elättää. Ei se etäisä ole yksin se joka maksaa.

Ostakaa teidän luoksenne vaatteita jos haluatte, mutta älkää laittako niitä lapsen mukana. Kyllä siihen esikoulussakin jo puututaan jos liian pienissä kengissä/vaatteissa on ja tekevät sieltä sitten ilmoitusta LS.
Kohtahan se lapsikin saa päättää itse missä haluaa asua,

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;27141373:
Olen muuten todella monelta uusperheen äidiltä kuullu juuri tuon saman virren: "voi miten paljon mieheni maksaakaan elareita exälleen..." voi huoh. Tämmösellä ajatusmallilla varustettu ihminen siirtää sen oman miehen ex-vihansa niihin miehen lapsiin väkisinkin ja lapsiraukka/raukat joutuvat olemaan siinä välissä. Se, jos mikä tekee pahaa, ei mikään rahasummien maksaminen tai maksamatta jättäminen :(

uutta. Yhdenkään uusperheen äidin (jonka mä tunnen) en ole koskaan kuullut valittavan mistään elareista. Tosin mä olenkin jo yli 30+. Ilmeisesti sä olet sitten huomattavasti nuorempi - ainakin tekstistäsi saa sellaisen kuvan.

Kyllä se on niin, että se elatusmaksun suuruus/pienuus määräytyy MAKSAJAN tulojen mukaan. Ja jos sillä ei saa kaikkea tarvittavaa/välttämätöntä, niin SE vanhempi kenen luona lapsi PÄÄSÄÄNTÖISESTI asuu/on huollettavana VOI ja SAA hakea kunnalta elatukseen sosiaaliapua. Asumme maassa jossa pidetään huolta lapsista ja aikuisista. Esim maksajan(isän) ollessa työttömänä elatus-avun suuruuteen/pienuuteen voi kyseinen isä hakea tilapäistä muutosta...

Jatkakaa te tappelua ja nahistelua jos se oloa helpottaa.

ps. olen seurannut hyvin läheltä kummankinlaista tapausta.. Niih. Kaikki ei välttämättä ole niin helppoa. Ja paskanpuhuminen ei lopu koskaan.

Yhteistyössä