Miehen kylmyys - kysyjänä mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tunteekonko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tunteekonko?

Vieras
Tässä keski-ikäinen vapaa mies, joka tavannut naisen, jollaista ei ole luullut olevankaan. Vaan ompa, ihminen isolla ii:llä.
Muuten kaikki hyvin, mielestäni hellyyttä ja toisen huomioimista ja arvostusta on, mutta hänen mielestään olen KYLMÄ ihminen. Olen huolissani, koska mielestäni en sellainen ole. Asiasta olemme puhuneet, mutta olen edelleenkin tuuliajolla. Kertokaa nyt Ellit, mistä kyse ja miten edetä, koska hän on elämäni IHMINEN.

Teeskentele!

- Ala lässyttämään kadulla kulkiessanne ihanan kuultavista jääpuikosta vesirännien juurella.

- Pitele kädestä tai halaa nähdessänne tähdenlennon (vaikka kuvitellun)

- Juttele puistossa oraville (vitun pöljiä elikoita vaikka ovatkin)

- Hyppää ruutua laatoitetulla katukiveyksellä. (hölmö!)

- Lapsia ja lastenvaunuja nähdessäsi huokaile "ihanista skideistä", vaikka miten niitä inhoaisit.

Näin et ole KYLMÄ IHMINEN!

Ja naiset tykkää!

...kaapissa luurankoja? Selvittämättömiä ihmissuhteita? Oletko umpimielinen? Pelkäätkö näyttää tunteitasi? Oletko epärehellinen?
Jos miehessä tai hänen historiassaan on jotain hävettävää/salattavaa, niin me naiset kyllä aavistamme sen. Se näkyy kylmyytenä.

Alkuperäinen kirjoittaja opetusta osaamattomalle:
Teeskentele!

- Ala lässyttämään kadulla kulkiessanne ihanan kuultavista jääpuikosta vesirännien juurella.

- Pitele kädestä tai halaa nähdessänne tähdenlennon (vaikka kuvitellun)

- Juttele puistossa oraville (vitun pöljiä elikoita vaikka ovatkin)

- Hyppää ruutua laatoitetulla katukiveyksellä. (hölmö!)

- Lapsia ja lastenvaunuja nähdessäsi huokaile "ihanista skideistä", vaikka miten niitä inhoaisit.

Näin et ole KYLMÄ IHMINEN!

Ja naiset tykkää!

Kylmyys on empatian puutetta, ei teini-ikäisen hullua käytöstä.

Eikö tämä IHMINEN ole perustellut arviotaan mitenkään? On todella tyyppi isolla I:llä, jos laukoo toisesta erilaisia adjektiiveja sen kummemmin perustelematta. Olen kyllä huomannut, että joillakin on sellainen tapa, jolla he haluavat päästä toisen niskan päälle aiheuttaen epävarmuutta, varsinkin jos kommentti on tukittavissa negatiivisesti.

Millainen nainen on itse, kun hän tuollaisen arvion on sinusta antanut? Onko jotenkin poikkeuksellisen lämminsydäminen?

Oletko ap kysynyt häneltä, mitä tarkoitti tuolla kylmyydellä?

Jos arvataan, vaihtoehtoja löytyy...

1) et ilmaise tunteita sanallisesti
2) et ilmaise tunteita fyysisesti ja elekielellisesti, et halaa, paijaa
3) et osoita myötätuntoa/empatiaa, olet ilmeetön, eleetön, jäykkä ja kylmä esim. kuullessasi hänen kertovan olevan allapäin, hakiessaan sinusta tukea tai hänen kertoessaan esim työkaverinsa menettäneen perheensä onnettomuudessa
4) suhtaudut asioihin liian kylmästi, järkiperäistät kaiken ja vaikutat hänestä siksi kylmältä.
5) olet hiljainen, hän luulee hiljaisuuttasi kylmyydeksi
6) olet sosiaalisesti hieman töksö, puhut parin sanan tokaisuin ja töksäyttelet ihmisille asioista
7) et ota muiden ihmisten tunteita huomioon, ajat aina omaa etuasi tai sitten olet vain ajattelematon
8) olet sanonut naiselle johonkin asiaan "kylmästi" ja hän on siksi tokaissut sinun olevan kylmä. Olet esim. voinut ilmoittaa kantasi lapsikauppaan yksitotisesti "Sellaista tapahtuu." Tai hänen puhuessa Afrikan nälänhädästä tai Afganistanin naistilanteesta olet julistanut "Pysykööt siellä, ei ole meidän ongelma."

Alkuperäinen kirjoittaja tarkennusta:
Eikö tämä IHMINEN ole perustellut arviotaan mitenkään? On todella tyyppi isolla I:llä, jos laukoo toisesta erilaisia adjektiiveja sen kummemmin perustelematta. Olen kyllä huomannut, että joillakin on sellainen tapa, jolla he haluavat päästä toisen niskan päälle aiheuttaen epävarmuutta, varsinkin jos kommentti on tukittavissa negatiivisesti.

Millainen nainen on itse, kun hän tuollaisen arvion on sinusta antanut? Onko jotenkin poikkeuksellisen lämminsydäminen?

Juu olipas tahdikas nainen , kun analyysin antoi. Minun mielestäni olet sekoamassa sellaiseen ihmiseen, josta sinun pitäisi pysyä hyvin kaukana. Nyt sitä et ymmärrä ihastuksissasi, mutta kun näitä "totuuksia" alkaa tulla enemmän, niin huomaat olevasi pelinappula.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Juu olipas tahdikas nainen , kun analyysin antoi. Minun mielestäni olet sekoamassa sellaiseen ihmiseen, josta sinun pitäisi pysyä hyvin kaukana. Nyt sitä et ymmärrä ihastuksissasi, mutta kun näitä "totuuksia" alkaa tulla enemmän, niin huomaat olevasi pelinappula.

Niin, jos ap on naisen mielestä kylmä, niin miksi hän seurustelee tämän kanssa? Mielestäni termi on jo niin vahva ja toista osoittava, että miten yhdessäolo voikaan olla mahdollinen.

Senpä vuoksi olettaisin, että kyse on ajattelemattomasta heitosta (toistuessaan kylläkin enteellinen) tai halusta ruveta opettamaan ja neuvomaan toista heti alkuun (jopa niinkin vaikeassa kuin toisen arvomaailma). Jo kyse on ollut vaikka keskustelusta, jossa on "lällätetty" maailman murheita ja omaa osanottoa, johon ap ei ole erityisemmin reagoinut, niin tiedän minäkin henkilöitä (varsinkin naisia), jotka "omassa empaattisuudessaan" leimaavat heti kylmäksi.

Kyse voi kuitenkin olla vain teatraalisesta esiintymisestä, jota narsistiset henkilöt harrastavat. Olen samaa mieltä, kuin edellinen kirjoittaja, että olisin tuon IHMISEN suhteen aika varovainen. Mikä hänestä tekee ihmisen isolla I:llä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tunteekonko?:
Tässä keski-ikäinen vapaa mies, joka tavannut naisen, jollaista ei ole luullut olevankaan. Vaan ompa, ihminen isolla ii:llä.
Muuten kaikki hyvin, mielestäni hellyyttä ja toisen huomioimista ja arvostusta on, mutta hänen mielestään olen KYLMÄ ihminen. Olen huolissani, koska mielestäni en sellainen ole. Asiasta olemme puhuneet, mutta olen edelleenkin tuuliajolla. Kertokaa nyt Ellit, mistä kyse ja miten edetä, koska hän on elämäni IHMINEN.

Sinä puhut hieman teoreettisesti "ihmisistä", puhu mieluummin naisista ja miehistä, niin et vaikuta niin kylmältä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihminen on nainen tai mies:
Sinä puhut hieman teoreettisesti "ihmisistä", puhu mieluummin naisista ja miehistä, niin et vaikuta niin kylmältä.

Ei kun just ihmisistä puhuminen on humaanimpaa, jos puhuu naisista ja miehistä jatkuvasti osoittaa että sukupuolisuudella olisi jotain ratkaisevaakin merkitystä.

... Olen samaa mieltä, kuin edellinen kirjoittaja, että olisin tuon IHMISEN suhteen aika varovainen. Mikä hänestä tekee ihmisen isolla I:llä?

Pistetään arvaten. Apn kumppani on tehnyt avustustyötä kehitysmaassa, hän harjoittaa nykyäänkin jotain hyväntekeväisyystyötä, hänellä on kummilapsi Etiopiasta, hän käy säännöllisesti luovuttamassa verta verikeräykseen, hän seisoo vapaaehtoisena kolehdinkerääjänä Nälkäpäivänä, hän puhuu huolehtivasti maailman asioista ja saattaa pitää vielä lasten pyhäkoulua.

Olen samoilla linjoilla edellisten vastaajien kanssa, että naisystäväsi kannattaisi selittää tarkemmin asiansa. Kylmyys ihmisessä on vaihteleva käsitys, jolloin se mikä naisestasi on kylmää voi naapurisi mielestä olla järkevää jne.

Naisesi saattaa olla suuren draaman ystävä ja nauttia voimallisista tunneskaaloista, jolloin auton alle jääneen leppäkertun takia pitää itkeä lopun päivää ja koska sinä et halua sitä itkeä naisesi kokee sinut kylmäksi.

Joillakin naisilla on myös kova hinku tehdä miehistä kaltaisiaan ja vaatia täsmälleen samanlaista tunnereaktiota tai sitten" ei suhde pelaa". Ole siis varuillasi, ettei naisesi aseta sinulle vaateita, joihin et voi ihmisyyden nimissä vastata. Kiinnostaisikin tietää onko naisellasi ollut aiempia miessuhteita ja miten ne ovat päättyneet? Liiallisiin vaatimuksiin miesten suhteen?

Hei
Kiitos tästä viestistä. Tässä on pointtia paljon. Tunnistan noista itseäni. Skarpattavaa on.
Koska olemme keski-ikäisiä, meillä molemmilla on takana ihmissuhteita, joten kokemuksesta voin sanoa, milloin olen tavannut ihmisen Isolla Ii:llä. Hänellä on takana hyvä/lämmin ihmissuhde, joka saattaa olla painolastina tässä uudessa viritelmässä.
Miten tuo ihmisen kylmyys? Onko se synnynnäistä, elikkä jos ei sitä empatiaa ole geeneissä, niin ei sitä opetettelemallakaan saa, vai onko kylmyys seurauksena mahdollisista elämän karikoista/vastoinkäymisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaihtoehtoja:
Oletko ap kysynyt häneltä, mitä tarkoitti tuolla kylmyydellä?

Jos arvataan, vaihtoehtoja löytyy...

1) et ilmaise tunteita sanallisesti
2) et ilmaise tunteita fyysisesti ja elekielellisesti, et halaa, paijaa
3) et osoita myötätuntoa/empatiaa, olet ilmeetön, eleetön, jäykkä ja kylmä esim. kuullessasi hänen kertovan olevan allapäin, hakiessaan sinusta tukea tai hänen kertoessaan esim työkaverinsa menettäneen perheensä onnettomuudessa
4) suhtaudut asioihin liian kylmästi, järkiperäistät kaiken ja vaikutat hänestä siksi kylmältä.
5) olet hiljainen, hän luulee hiljaisuuttasi kylmyydeksi
6) olet sosiaalisesti hieman töksö, puhut parin sanan tokaisuin ja töksäyttelet ihmisille asioista
7) et ota muiden ihmisten tunteita huomioon, ajat aina omaa etuasi tai sitten olet vain ajattelematon
8) olet sanonut naiselle johonkin asiaan "kylmästi" ja hän on siksi tokaissut sinun olevan kylmä. Olet esim. voinut ilmoittaa kantasi lapsikauppaan yksitotisesti "Sellaista tapahtuu." Tai hänen puhuessa Afrikan nälänhädästä tai Afganistanin naistilanteesta olet julistanut "Pysykööt siellä, ei ole meidän ongelma."

Jos mietin nykyistä miesystävääni, niin hän on puhumaton. Erityisesti kehuja ja kauniita sanoja on vaikea saada. Mies on myös huono antamaan oma-aloitteisesti hellyyttä esimerkiksi halauksia, suukkoja tai pitämään kädestä kävellessä. Jos olemme julkisesti liikkeellä, niin haluaisin miehen olevan ylpeä minusta. Toivoisin, että hän avaisi ovia ja esimerkiksi kietoisi joskus kätensä hartioitteni ympärille ikään kuin näyttäen, että tämä nainen tässä on minun.

Miehelle myös tuntuu olevan tärkeämpää omat menot ja esim. TV:n katselu. Minusta tuntuu pahalta, jos rakastelun jälkeen toivoisin miehen jäävän viereeni halailemaan ja suukottelemaan, niin mies menee katsomaan jotakin TV-ohjelmaa, jonka hän on jo aiemmin nähnyt.

Olisi myös hauskaa, että mies olisi kiinnostunut minusta ja tekemisistäni. Mies ei juuri koskaan kysy, että miten työpäivä meni puhumattakaan siitä, että hän haluaisi tietää minusta asioita ja tutustua ajatusmaailmaani.

Tunnistatko noista itseäsi? Minä ainakin mietin kovasti, haluanko rakentaa elämääni tuollaisen miehen varaan, joka on niin töksähtelevä ja ihmissuhdetaidoton. On kurjaa, jos itse on puhelias, empaattinen ja välittävä, jos toinen ei ollenkaan halua nähdä vaivaa, vaan haluaa vain olla rauhassa omissa oloissaan.

Minusta ihan peruskysymys on se, että oletko kertaakaan sanonut tälle naiselle mitään kaunista? Oletko kertaakaan sanonut, että välität hänestä kovasti ja haluaisit tutustua häneen paremmin? Nainen haluaa muutakin kuin seksiä tai sitä, että hänelle tarjotaan baarissa tuoppi.

Ap:n viesti ei kyllä vaikuta kylmän ihmisen viestiltä. Hän kuvaa uutta suhdettaan kauniisti, on huolissaan naisystävänsä sanoista eikä sivuuta niitä minään akkojen höpinänä, pyrkii katsomaan itseään ja toimintaansa ja yrittää etsiä ratkaisua. Ja vielä itsestään.

Kylmyys on tunteettomuutta, toisen sanojen sivuuttamista, oman etunsa ajamista vaikka toisen kustannuksella. Pahin kylmä tyyppi on juuri opetellut sanomaan oikeita sanoja, kehumaan ja antamaan itsestään mielyttävää ja toista huomioivaa kuvaa. Vaikka jossain hetkessä voi kylmäverisesti kävellä toisen yli, olla kuulematta mitä toinen sanoo jne.

Vaikea näin ulkopuolelta heittää, mutta kun kyse on kokeneista aikuisista ihmisistä, niin joku outo vivahde on siinä ap:n ihanan naisen kommentissa. Ihan oikeasti.

Mä näen (siis oikeestihan en tiedä heidän suhteestaan tuon taivaallista!) hieman itsekeskeisen ja hemmotellun naisen joka haluaa jollain tavalla lakkaamatta huomiota. Mikään ei oikein tunnu riittävän ja huomio keskittyy siihen, mitä hän EI saa, kuin siihen mitä hän saa. Mikään ei oikein tunnu riittävän. Jos ap et tässä vaiheessa riitä ja sinussa on jo nyt puutteita ja virheitä, mieti, mikä onkaan tilanne parin vuoden päästä. Onko silloin tukkasi ja luustosikin ihan vääriä? Pituuttakin voisi vähän lisätä tai vähentää. Ehkä ihana naisesi ei vain osaa koskaan tyytyä siihen mitä saa. Miksi ihmeessä hänen aiempi hyväja lämmin suhde sitten kariutui? Jos on leski, niin joudutko kuolleen puolison kanssa kilpasille? Sen sinä häviät. Ylipäätään häviät jos naisesi ei suostu päästämään menneestä irti. Teet mitä tahansa, jäät aina kalpeaksi varjoksi jostakin, joka on muuttunut hänen mielessään varmaan jo paljon todellisuutta upeammaksi ja hienommaksi.

Empatia on toisen tunteiden ymmärtämistä ja se kyky on nykyisten tietojen mukaan geeneissämme. Empatia sekoitetaan usein sympatiaan , joka on myötäelämistä, sitä että tuntee samoin kuin toinen. Empatiaa voidaan myös väärinkäyttää esim. toisen manipuloimiseen. Psykopaatit, sociopaatit, sadistit jne. käyttävät hyväkseen toisen tunteiden ymmärtämistä vahingoittaakseen tätä. Usein väitetään, että nämä henkilöt eivät ymmärrä toisen tunteita ja siksi vahingoittavat toisia, mutta kyllä he ymmärtävät, mutta eivät välitä. Juuri siksi, että he ymmärtävät toisen tunteet, he pystyvät loukkaamaan toisia tai murtamaan heidät henkisesti.
Empatia ei siis ole pelkästään positiivinen ilmiö. Positiivistä se on silloin kun sitä käytetään hyvän palvelukseen. Henkilöä, joka ei käytä empatiankykyään positiivisella tavalla, kutsutaan joskus kylmäksi.

Hyvin kirjoitettu sadistisesta empatiasta. Pahuus-ketjussa oli tälle "empatialle" kerrottu tuo termi, oikein osuva myös. Sadistinen empatia.
Tämän harjoittajista kannattaa pysyä kaukana, he ovat sairaita.

Kokemuksena tämäkin. Se, mitä ihminen omasta elämästään ja aiemmasta suhteestaan kertoo, ei välttämättä pidä paikkaansa, vaikka hän kuinka vakuuttelisi, että takana on hyvä ja lämmin ihmissuhde. Sehän voi olla myös oman hännän nostoa, kertomusta omasta luotettavuudesta ja tasapainosta, mutta vain ihannekuvaa. Ja vaikka itse tuntisit naisen aiemman parisuhteen, et silti voi tietää, mitä kulisseissa on.

Jotenkin kummallista, että hän sanonut toista (läheistä) ihmistä kylmäksi. Oireellista on vertailu aiempaan tai hyvin negatiivissävyisen käsitteen käyttö, samalla toisen tunne-elämän mitätöinti. Jos hänellä on toiveita suhteesi, olisi ehkä miellyttävämpää kuulla ne toiveiden muodossa. Ei noin leimaavasti.

Onkohan nainen oikeastaan itse kovin empaattinen? Kaikki eivät ajattele tai ymmärrä sanomaansa toisen näkökulmasta, vaikka muutoin ovatkin "vaarattomia". Vaara taas piilee tuossa ymmärryksessä. luonnevikaisesti hakee toisesta satuttavia heikkouksia, joita ihminen sitten alkaa hämmennyksessään miettimään ja korjaamaan, vaikkei tiedä, miksi. Itsetunto on silti vaarassa. Todellakin niitä piikkejä voi sitten alkaa huomaamattomasti sadella lisää. Kylmä, ruma, luiseva, ajattelematon, tunteeton, tyhmä ... kaikkea sitä, mitä kukaan ei haluaisi olla! Jos siitä sitten itse huomauttaa, niin vastaukseksi voi tulla uusi mitätöinti: "Et ymmärrä leikkiä, tsoukkiahan se vain !"

Mutta todella koville ottaa sellaisesta suhteesta irrottautua.

Kokemuksena tämäkin. Se, mitä ihminen omasta elämästään ja aiemmasta suhteestaan kertoo, ei välttämättä pidä paikkaansa, vaikka hän kuinka vakuuttelisi, että takana on hyvä ja lämmin ihmissuhde. Sehän voi olla myös oman hännän nostoa, kertomusta omasta luotettavuudesta ja tasapainosta, mutta vain ihannekuvaa. Ja vaikka itse tuntisit naisen aiemman parisuhteen, et silti voi tietää, mitä kulisseissa on.

Jotenkin kummallista, että hän sanonut toista (läheistä) ihmistä kylmäksi. Oireellista on vertailu aiempaan tai hyvin negatiivissävyisen käsitteen käyttö, samalla toisen tunne-elämän mitätöinti. Jos hänellä on toiveita suhteesi, olisi ehkä miellyttävämpää kuulla ne toiveiden muodossa. Ei noin leimaavasti.

Onkohan nainen oikeastaan itse kovin empaattinen? Kaikki eivät ajattele tai ymmärrä sanomaansa toisen näkökulmasta, vaikka muutoin ovatkin "vaarattomia". Vaara taas piilee tuossa ymmärryksessä. luonnevikaisesti hakee toisesta satuttavia heikkouksia, joita ihminen sitten alkaa hämmennyksessään miettimään ja korjaamaan, vaikkei tiedä, miksi. Itsetunto on silti vaarassa. Todellakin niitä piikkejä voi sitten alkaa huomaamattomasti sadella lisää. Kylmä, ruma, luiseva, ajattelematon, tunteeton, tyhmä ... kaikkea sitä, mitä kukaan ei haluaisi olla! Jos siitä sitten itse huomauttaa, niin vastaukseksi voi tulla uusi mitätöinti: "Et ymmärrä leikkiä, tsoukkiahan se vain !"

Mutta todella koville ottaa sellaisesta suhteesta irrottautua.

Kiitos, kommentteja on tullut runsaasti ja niistä yritän ottaa opikseni ( siipeeni ). Ihastukseni on todellakin menettänyt lämpimän suhteen kuoleman kautta ja epäilen, että en koskaan saavuta hänen sydämmessään numero ykkösen statusta. Olen kuitenkin kaulaani myötä rakastunut ja en voi sille mitään, en tosin ole sitä sanonut. Ongelmani on ehkä siinä, että olen asettanut itselleni rajoja tunteiden suhteen. ÄLÄ IHASTU. Ehkä pelkään pettymistä. toisalta pelkään, että minuun ihastutaan?? Olenko myös tunnevammainen ?

Kovasti epäilet kykyäsi tuntea, vaikka sisimmässäsi tiedät tunteesi. Ehkä tilanne ja suhteesi on nyt sellainen, että jostain syystä olet varovainen. Sanotaan, että omaan intuitioon suhteen alussa kannattaa luottaa, vaikka mitään selvää syytä ei näköpiirissä olisikaan. Varovaisuus on myös viisautta. Tilanne tuskin paranisi, jos alkaisit esittää muuta kuin olet. Aidot tunteet, jos niitä on, kyllä näyttäytyvät, kun aika on otollinen.

Ongelmani on ehkä siinä, että olen asettanut itselleni rajoja tunteiden suhteen. ÄLÄ IHASTU. Ehkä pelkään pettymistä. toisalta pelkään, että minuun ihastutaan?? Olenko myös tunnevammainen ?

Jos teet tunteet, rajaat tunteita, niin mielestäni olet. "Sinä olet omat tunteesi", sanoo David Viscott yhdessä kirjassa, hyvä lause. Tunteet voi vain havaita. Siihen voi vaikuttaa, mihin ne suuntaa, ja mitä niillä toteuttaa, mutta ei niitä itseään ole tervettä päättää. Päätä mieluummin huomisen sää, se on ihan yhtä järjellistä. Molemmat voi vain tunnistaa ja havaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuo kävi korvaan:
Ongelmani on ehkä siinä, että olen asettanut itselleni rajoja tunteiden suhteen. ÄLÄ IHASTU. Ehkä pelkään pettymistä. toisalta pelkään, että minuun ihastutaan?? Olenko myös tunnevammainen ?

Jos teet tunteet, rajaat tunteita, niin mielestäni olet. "Sinä olet omat tunteesi", sanoo David Viscott yhdessä kirjassa, hyvä lause. Tunteet voi vain havaita. Siihen voi vaikuttaa, mihin ne suuntaa, ja mitä niillä toteuttaa, mutta ei niitä itseään ole tervettä päättää. Päätä mieluummin huomisen sää, se on ihan yhtä järjellistä. Molemmat voi vain tunnistaa ja havaita.

Tunteet eivät sentään ole verrattavissa säähän. Kyllä itkun voi ajatuksella ja tahdonvoimalla torjua, vaikkei surun ja pettymyksen tunnetta saatakaan välttää. Mutta miten siirrät sadepilven? Suuttumuksenkin voi ehkäistä, mutta jyrisevää ukkosta ei. Tosin joskus ukkonenkin menee kauempaa ohi, kun vain malttaa odotella.

Mummoni sanoi, kun pienenä pelkäsimme ukonilmaa ja salamoita, että ukkosta pitää kunnioittaa ja malttaa olla hiljaa. Samoin lie tunteiden kanssa, joita ei jostain syystä osaa hallita niitä tai ne tuovat mukanaan pelkoa ja arkuutta. Jos pelkää ihastumista tai rakastumista, kannattaa olla hiljaa itsensä kanssa ja odottaa seesteisempää mieltä.