Miehen koulutus

  • Viestiketjun aloittaja Rosamamma
  • Ensimmäinen viesti
Ei varmaankaan ole ymmärtämisestä kiinni vaan konkreettisesti siitä että kaikki eivät halua tuoda kotiin työasioita. Meillä kyllä isäntä yleensä kysyy kuinka päivä on mennyt, en vain välitä kovin yksityiskohtaisesti alkaa ruotia päivää enään kotona, työkaverit on sitä varten ja heitä se kiinnostaa on olemassa oikeasti tapahtuvaa/tapahtunutta. Kotona on kyllä muuta juteltavaa, en pidä tärkeänä ruotia työasioita.

Vastasin jo aikasemmin kysymykseen ja kuulumme kuten tulikin varmaan selväksi eritasokoulutuspareihin.
 
Ja lisään vielä että varmasti on yhdistävä juttu, muiden mukana. Mutten pidä sitä mitenkään erottavanakaan, jos koulutus on eri. Jokaisella parilla on varmasti ne omat yhdistävät tekijänsä, eikä se takuulla ole vain se yksi asia joka pitää parin yhdessä, oli se sitten mikä tahansa.
 
Koulutuksella ei ole mitään merkitystä. Itse olen korkeasti koulutettu, miestäni eivät koulut ole kiinnostaneet. Silti olen yhä - 15 vuoden jälkeen - sitä mieltä, etten tunne ketään niin älykästä, humaania ja sivistynyttä ihmistä kuin hän.
 
todellako
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 16:28 Rosamamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 15:16 eleonoora kirjoitti:
Työ ja ammatinvalinta kyllä kuvastavat sillä lailla ihmisen arvomaailmaa, että vaikea kuvitella että ihan eri maailmoista tulevat ihmiset löytäisivät kovin paljon yhteisiä asioita - ellei sitten ole niin, että työ ei ylipäätään ole elämässä kovin tärkeä asia.
Tätä juuri tarkoitin alkuperäisenä kysyjänä, koska koen itsekin asian näin!
Miten voi työ tai ammatti kuvastaa ihmisen "arvomaailmaa"? Kysyttäessä keltä tahnsa ihmiseltä mitä pitää tärkeinä arvoina elämässä niin lähes jokainen vastaa; perhe, terveys, koti, onnellisuus, turvallisuus... Mitä elämänarvoja esimerkiksi diplomi-insinöörin tai arkkitehdin titteli sinällään edustaa - ei mitään. Mitäpä rakennusmiehen - ei myöskään mitään. Minulle ei ainakaan pelkkä amaatti kerro ihmisestä yhtään mitään muuta kuin sen mitä hän tekee saadakseen elantonsa. Ihminen tittelin tai ammattinimikkeen takana on se joka merkitseee jotain. Minulla ei ole välttämättä mitään yhteistä samanlailla koulutetun kolleegani kanssa. Paitsi työ, mutta sen varaan tuskin voisi rakentaa parisuhdetta...
 
äiti pohjanmaalta
Pakko sitä on olla korkeasti koulutettu ja hyvässä ammatissa, niin itse kuin miehenkin. Itse ainakin koulutus merkkas ukkoa ottaissa ja omastakin olen huolehtinut, nyt molemmat johtavassa työssä.

Eihän tässä maassa elä jos ei tienaa hyvin,ainakaan jos on velkaa ja lapsia. Ja haluaa jotain saadakkin, elää kivasti, antaa lapsillekkin hyvän ja mukavan elähän sekä auttaa heitäkin pääsemään omille jaloilleen ajan koittaessa.

Itse kasvoin perheessä jossa vanhemmat maksoivat koulutukset,autokortit,häät jne...haluan antaa samat omillekkin lapsilleni!. :attn: :heart:
 
archie
Sinänsä toimivassa parisuhteessa koulutuksella tuskin on suurta väliä, mutta voisin kuvitella saman "koulutustason" ihmisillä voisi olla enemmän yhteistä, yhteisiä kiinnostuksen kohteita tms. Itse olen ns. duunariperheestä lähtöisin (itsellä opistoasteen tutkinto) ja myönnän että en varmaan tuntisi oloani kotoisaksi "akateemisissa piireissä". Sinänsä arvostan ihmisiä ihan heidän itsensä vuoksi enkä sen vuoksi millainen koulutustaso heillä on. Puolison ammatissa tärkeintä on että hän itse viihtyy siinä ja tykkää siitä mitä tekee, olipa se sitten ihan mitä tahansa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2006 klo 09:50 äiti pohjanmaalta kirjoitti:
Pakko sitä on olla korkeasti koulutettu ja hyvässä ammatissa, niin itse kuin miehenkin. Itse ainakin koulutus merkkas ukkoa ottaissa ja omastakin olen huolehtinut, nyt molemmat johtavassa työssä.

Eihän tässä maassa elä jos ei tienaa hyvin,ainakaan jos on velkaa ja lapsia. Ja haluaa jotain saadakkin, elää kivasti, antaa lapsillekkin hyvän ja mukavan elähän sekä auttaa heitäkin pääsemään omille jaloilleen ajan koittaessa.

Itse kasvoin perheessä jossa vanhemmat maksoivat koulutukset,autokortit,häät jne...haluan antaa samat omillekkin lapsilleni!. :attn: :heart:
Miksi pitää olla koulutettu?
Minä tienaan kiitettävästi ilman koulutustakin.
Lapsia kaksi,omakotitalo(velaton)uusi rakenteilla,kolme autoa.
En ole tarvinnut niiden hankkimiseen koulutusta.

Eipä ole tullut mieleen maailmalla kulkiessa ensimmäiseksi kysyä minkä on koulutus.Ja sitten sanoa ettei kelpaa jos "väärä" vastaus.
Ihminen sinällään merkitsee.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 23:24 Nimimerkki kirjoitti:
Koulutuksella ei ole mitään merkitystä. Itse olen korkeasti koulutettu, miestäni eivät koulut ole kiinnostaneet. Silti olen yhä - 15 vuoden jälkeen - sitä mieltä, etten tunne ketään niin älykästä, humaania ja sivistynyttä ihmistä kuin hän.
En miekään pidä miehen koulutusta millään lailla merkittävänä asiana, tai edes sitä, mitä mies työkseen tekee. En ole koskaan laittanut MITÄÄN PAINOA tuollaisille asioille, koska älykkyys ja sivistyksen taso ei välttämättä todellakaan ole kiinni siitä, kuinka paljon kouluja on käynyt tai mitä työkseen tekee. Kyllä nykymaailmassa pystyy itseään sivistämään niin kovin monella tavalla. Itse asiassa mie olen aina tykännyt rehellisesti sanottuna raavaista duunareista, tai heidän kanssaan olen ainakin tullut parhaiten toimeen. Tosin en itsekään ole koulutukseltani sen kummempi kuin yo ja opistotason ammattitutkinnon suorittanut, mutta enpä usko että ajattelisin toisin koulutetumpanakaan :D.

 
Molemmilla meillä "amis" koulutus ja samat harrastukset. Itse toiminyrittäjänä ja mies sähköasentaja. Olen "deittaillut" nuorenpana akatee- misia miehiä, jotka kyllä asiapuolen hallitsivat. Mutta jos käytännön hommat laittoi eteen jäi renkaat vaihtamatta ja öljyt katsomatta sekä ne pienet kodin korjaukset tekemättä. Ja nainenhan se siinä joutui kätensä sotkemaan, ellei esim. korjaamo palveluja ollut saatavilla siihen hätään. Jokainen arvostaa ihmisessä eri asioita. Toinen sitä pidetäänkö viinilasia oikeaoppisesti ja toinen sitä saako mies tietokoneen toimimaan sähkövioista huolimatta tai vaikka osaako mies remontoida isomman lastenhuoneen omatoimisesti ilman ylimääräisiä kustannuksia. Toisaalta akateemiset saavatkin sen työvoiman sitten sillä akateemisena hankkimallaan rahalla, joten niitä käytännön taitoja ei edes tarvitse.
Joten minä koen asian näin, että koulutus taso oltava sama, jotta kaikki asiat sujuvat yhdessä. :whistle:
 
Jossain määrin
Ei koulutus varmaan ihan ensimmäisenä mielessä ollut, mutta ihan "veteltijää" en kuitenkaan olisi miehekseni ottanut saatikka jos miehen ammatiksi ois palajstunut vaikka kosmetologi niin tuskinpa.. :LOL:
mutta onko korkeakoulutettu vai mikä, niin sillä ei ole merkitystä. Ei todellakaan!
 
Pupu Tupuna
Kyllä siinä mielessä, että en kestäisi miestä, joka olisi tyhmempi kuin minä :D
ja meillä on molemmilla samanasteinen koulutus, tosin tuo mies väsää jo väikkäriä eli ohi meneepi. :whistle:
 

Yhteistyössä