Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Aikuisessa parisuhteessa mielestäni puolison pitäisi olla tärkeämpi kuin kaverit - oletko varma, että miehellesi kaverit on tärkeämpiä ja onko se sinulle ok? Jos ei ole ok, niin mielesstäni se on syy eroon. Pidä puolesi, niin saat enemmä kunnioitustakin.
sano että saa olla mutta kaljaa ei saa juoda koska naapurit on valittanu mölinästä
Mutta mikä estää häntä elämään sosiaalista elämää jossain mualla kuin meillä? Kyllä näillä kaikilla kavereilla jonkinlainen koti on. Miksi siellä ei voi olla ja viettää sosiaalista elämää??
Tätä minä en oikein ymmärrä.
Kuulostaa minulta sosiaalisten tilanteiden pelolta ja siitä kannattaa käydä juttelemassa jonkun kanssa, ennen kuin tilanne kärjistyy tosi pahaksi.
Tsemppiä!![]()
Olen kyllä jutellut ja saanut lääkkeitä.
Mutta koska tuo kodin turvattomuus on ainut mikä tämän laukaisee, niin mielestäni on aika kohtuutonta että minun pitäisi napsia jotain lääkkeitä jotka taas muuttavat minua kaikin puolin, ja pelkästään sen takia että miehen kaverit saavat pitää minun kotiani kakkoskotinaan?
Minulla on ne lääkkeet kyllä vessankaapissa, ja usein olen miettinyt että pakkohan niitä on taas alettava syömään, mutta jokin minussa sanoo että EI, ei tarvitse.
Sain nuo siis kun olin vielä koulussa ja useammin kuin kerran jouduin kävelemään/juoksemaan kotiin 5 km matkan kun ei vain ollut paikkaa minne mennä eikä pystynyt olemaan ihmisten ilmoilla.
Nyt vanhempana (juu, lääkkeistä kyllä päiväyskin mennyt aikoja sitten) osaan pitää itseni rauhallisena enkä mene paniikkiin. Ja jos menen, niin osaa ihan hyvin ajaa kotiin ja rauhoittua siellä. Niin, jos minulla siis olisi koti. Se tässä on vähän niin kuin se ongelma.
Kirjoitan nyt suoraan, älä suutu.
Suurin ongelma tässä ja se ydinongelma josta kaikki lähtee, on se että sinä koet ahdistusta kun teille tulee miehesi kavereita. Ja tämä johtuu siitä että sinä et koe noita sosiaalisia tilanteita normaalilla tavalla luonnollisina, vaan ne aiheuttaa sulle ahdistusta ja panikointia.
Mun mielestä sun tarve "juosta karkuun" ja paeta turvaan kertoo juurikin tästä.
Joten ymmärrät varmaan että tuo ongelma ei korjaannu sillä että miehesi kaverit eivät enää koskaan käy? Lisäksi tämä voi olla tosi huono juttu miehesi kaverisuhteille, ja ethän sinä sitä halua?
Mä suosittelisin että sä keskityt nyt selvittämään miksi nuo tilanteet aiheuttaa sulle tuollaista ahdistusta (ei normaalia) ja miksi koet että sun pitää päästä turvaan tuollaisissa tilanteissa?
Kuulostaa minulta sosiaalisten tilanteiden pelolta ja siitä kannattaa käydä juttelemassa jonkun kanssa, ennen kuin tilanne kärjistyy tosi pahaksi.
Tsemppiä!![]()
Siis oikeastiko ihmiset pitää normaalina/hyväksyttävänä, että aikuisella käy kavereita useita kertoja viikossa 5-10h kerralla? Siis jos se olisi kaikille ok, niin selvä, mutta ei sitä mun mielestä tarvi sietää. Ei siihen tarvi liittyä mitään ahdistuneisuus häiriötä, että tuo on liikaa. Omassa kodissa pitää saada olla rauhassa.
Kirjoitan nyt suoraan, älä suutu.
Suurin ongelma tässä ja se ydinongelma josta kaikki lähtee, on se että sinä koet ahdistusta kun teille tulee miehesi kavereita. Ja tämä johtuu siitä että sinä et koe noita sosiaalisia tilanteita normaalilla tavalla luonnollisina, vaan ne aiheuttaa sulle ahdistusta ja panikointia.
Mun mielestä sun tarve "juosta karkuun" ja paeta turvaan kertoo juurikin tästä.
Joten ymmärrät varmaan että tuo ongelma ei korjaannu sillä että miehesi kaverit eivät enää koskaan käy? Lisäksi tämä voi olla tosi huono juttu miehesi kaverisuhteille, ja ethän sinä sitä halua?
Mä suosittelisin että sä keskityt nyt selvittämään miksi nuo tilanteet aiheuttaa sulle tuollaista ahdistusta (ei normaalia) ja miksi koet että sun pitää päästä turvaan tuollaisissa tilanteissa?
Tsemppiä!![]()
Se että joku haluaa olla rauhassa omassa kodissaan, ei tee hänestä epäsosiaalista. Kyllä muutakin alkais ahdistaa, jos joku äijälauma notkuis meillä jatkuvasti ja pitkiä aikoja.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30070393:Ehkä olen outo, mutta en todellakaan näe ap:n tilannetta noin. Kyllä minä näkisin juuri niin, että tilanne korjaantuu sillä, ettei miehen kaverit tule käymään. Koti on paikka, jossa pitäisi pystyä olemaan rennosti, rauhassa, omana itsenään. Muita paikkoja voi sitten tarpeen mukaan vältellä, jos niissä ahdistaa, mutta kodin pitäisi pysyä mukavana ja viihtyisänä paikkana.
Itse haluaisin että voisi mennä kaupungille, kierrellä terasseja ym. Mutta mies ja hänen kaverinsa haluavat vain istua pihassa, ovat kai liian vanhoja tuohon kesän viettämiseen kaupungissa ja terasseilla??!
Itse en ole mikään absolutisti, mutta jotenkin ei vain innosta se siiderinjuonti silleen että mitään suunnitelmaa ei ole. Voisin hyvin aloitella pihassa, mutta sitten kun kenelläkään ei ole aikomusta lähteä liikkeelle, niin koko fiilis on vähän niinkuin latistuu. Pelkkää rahantuhlaamista minusta tuollainen pihassa jäkittäminen ja kaljoittelu![]()