Miehen "kaveri" tunkee joka päivä kylään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi jee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi jee

Vieras
Miehen lapsuudenaikainen tuttava joka on nyt muuttanut kans tänne samaan kaupunkiin missä asutaan, tunkee joka ikinen päivä kylään! Siis ihan ilman mitään ennakkovaroitusta, soittaa vaan ovikelloa ja sanoo moro ja heittää kengät eteiseen ja istuu soffalle. Sit se saattaa turista siinä parikin tuntia, pakko on kahvit aina keittää ja joskus jos osuu ruoka-aikaan niin tarjota ruoatkin. Se ei ilmeisestikään tunne täältä vielä kauheesti väkeä ja on sellainen seurallinen perus-juntti jonka pitää päästä istumaan ja turaamaan jotain äijäjuttuja koko illaksi. Ei puhettakaan, että meillä olisi aikaa olla miehen kanssa kaksisteen tai olla perheen kesken. Mies ei saa sanottua sille mitään suoraan, mä olen muutaman kerran sanonut että me ruvetaan nyt siivoomaan / järjestään valokuvia, haluatko olla avuksi, jolloin se lähtee. Tai olen keksinyt jonkun muun yhtä pöljän tekosyyn. Millä tavoin siitä retaleesta pääsisi eroon siististi, en halua olla töykeä tai tympeä tai esim. katkaista välejä tyystin häneen.

Onko sulla pieniä lapsia? Voisit pyytää lasta tokaisemaan sopivassa kohdassa että "äiti miksi tuo mies on aina meillä? Siihen voisit vaan sitten todeta että "sitä äitikin ihmettelee".

Kimurantti tilanne, kertakaikkiaan.

Kuule et sä siitä eroon pääse muuta kuin sanomalla suoraan. Me asutaan maalla ja täällä on ihan tavallista tunkea joka päivä kylään, mutta olen ottanut linjan että sanon suoraan että nyt ollaan tämä ilta perheen kesken, ollaan suunniteltu lapsille kivaa ohjelmaa. Tai vastaavaa. Suora puhe auttaa juuri tuollaisiin perusjuntteihin, eivät he vihjeitä tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Onko sulla pieniä lapsia? Voisit pyytää lasta tokaisemaan sopivassa kohdassa että "äiti miksi tuo mies on aina meillä? Siihen voisit vaan sitten todeta että "sitä äitikin ihmettelee".

Kimurantti tilanne, kertakaikkiaan.

Onko sitä ovea pakko avata? Tai sitten voi sanoa että nyt ei käy.

Hitsi kun likka on vielä niin pieni ettei osaa sanoa noin pitkää lausetta... muuten hyvä idea ;) pakko kai sanoa vaan suoraan, alkaa vaan ärsyttää kun se luuhaa ja esim. oma-aloitteisesti pistää telkkarin päälle ja käyttäytyy muutenkin kuin olisi kotonaan.

kyllä mä sanoisin suoraan. tyhmä se on jos loukkaantuu. Mut ei sille voi mitään, hänellä ei varmaan vielä omaa perhettä ole joten tuskin edes voisi kuvitella että tuollainen ärsyttää muita. Laita vaikka tekstari jos tuntuu vaikealta sanoo päin naamaa.

Seuraavan kerran kun tulee niin hihkaiset että "kiva kun tulit, sä voit varmaan vahtii lapsia kolme tuntia kun me Peran kanssa käydään vähän ulkona!" ja häivytte sit.

tuo ev:n kommentti on paras! Mut Reimalle: ei mun mieskään tämän jätkän seurasta juuri nauti, eikä tosiaan halua lähteä kaljalle hänen kanssaan! Mä olen sanonutkin ukolle, että lähtekää vaikka kaljalle tuohon viereiseen baariin tai edes kahville ja näin hän on joskus tehnytkin, mutta kun ei mun miestäkään huvita kuunnella sen pitkiä juttuja. Ajatusmaailmat ja elämäntilanteet on niin erilaiset. Tämä "kaveri" on perheetön ja jutut pyörii moottoripyörän, auton, moottoripyörämatkojen, lätkän ja muun urheilun sekä erämiestaitojen ja metsästyksen ympärillä, mitä nyt joskus valittaa työpaikastaan ja pomostaan.

Antakaa istua sohvalla ja teette perheen juttuja. Sovitte miehen kanssa etukäteen jo jotain mitä sitten teette, kun tämä kaveri tulee. Eli vaikka imuria kaapista nopeasti, kun ovikello soi. Touhuutte kaikkea ja vieras huomaa, että ei hänen kanssa ehditä seurustelemaan.

ei minua haittaaa vaikka vieraita käy :) etelässä nuo kylästelystä sopimiset,yms jutut mennee ihan yli hilseen :O täälä tulhaan kylhään jos olhaan kotona. kesällä tuota kahvia tahtoo mennä pakka päivässä mutta eipä se haittaa. mukava ku käy vieraita, saa leipoa ja porista. ylheensä jeesaavat jossaki pikku jutussa samalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
ei minua haittaaa vaikka vieraita käy :) etelässä nuo kylästelystä sopimiset,yms jutut mennee ihan yli hilseen :O täälä tulhaan kylhään jos olhaan kotona. kesällä tuota kahvia tahtoo mennä pakka päivässä mutta eipä se haittaa. mukava ku käy vieraita, saa leipoa ja porista. ylheensä jeesaavat jossaki pikku jutussa samalla :)

Niin mutta jos ei jeesaa, vaan tulee sohvalle loisimaan, juo kahvit, vetelee ruoat naamariin, eikä ole edes hyvää seuraa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Niin mutta jos ei jeesaa, vaan tulee sohvalle loisimaan, juo kahvit, vetelee ruoat naamariin, eikä ole edes hyvää seuraa?

no son eriasia. auka suus silloin ku tullee. ei se sitä täältä lule lukheen?? joittenki kans häätyy vain porista suohraan, kiertelyt ei auta mithään.

Mikä pakko sille on sitä ruokaa antaa? Syötte vaan perheen kesken. Jos kahvittelette hänen teillä ollessaan niin kahvia tietty "täytyy" tarjota.

Jep, mutta minäkin ajattelin ehdottaa, että lähtekää joskus samalla ovenavauksella miehesi kanssa ja jättäkää se kaveri hoitamaan lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

no son eriasia. auka suus silloin ku tullee. ei se sitä täältä lule lukheen?? joittenki kans häätyy vain porista suohraan, kiertelyt ei auta mithään.
Sodankylästä?

Täälhä olhaan kylhpä othassa, olhaan niin itsekhäithä ethä haluthan viethää aikhaa oman perhheen kansha ihan keskhenäänh.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:

Täälhä olhaan kylhpä othassa, olhaan niin itsekhäithä ethä haluthan viethää aikhaa oman perhheen kansha ihan keskhenäänh.

älä sie ala kirjothaan ku ei se H mene oikehaan paikhaan sulla :D en mie soankylästä ole, Pellosta. sielä laitethaan H vähän eri kohtaan mitä länsirajalla :)

ompas teillä lepposta. Taitaa kotirouvat käydä sumpilla? :) En mä ainakaan jaksais koulu/duunipäivän jälkeen joka helkutin päivä kahvittaa vieraita. Ja millä ihmeen ajalla ne kotityöt sitten tehdään kun ei muutenkaan meinaa aika riittää :o

Yhteistyössä