Miehen "kaveri" tunkee joka päivä kylään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

appe

Vieras
Miten suhtautuisitte, jos yksi ja sama kaveri pyörisi joka ilta nurkissanne? Miehellä on lapsuudenystävä joka on vasta äsken muuttanut tänne paikkakunnalle eikä tunne ketään eikä harrasta mitään. Hän tunkee aina joka ikinen ilta kylään ja odottaa vähintääkin kahvia. Joskus tulee "sopivasti" ruoka-aikaankin. Miestäkin tämä ottaa päähän, mutta hän ei tod. kehtaa sanoa mitään. Ärsyttävintä on, että hän rojahtaa sohvalle kuin euroopanomistaja, alkaa vaihdella telkkarin kanavia vaikka muksut olisi katsomassa lastenohjelmia, ja puhuu aina niin helkkarin kovalla äänellä urheilusta, lätkästä, omista työjutuistaan... Mä en tiedä, miten kehtaisin sanoa että älä tule joka ilta tai älä tule tänään. Vihjaillut olen, mutta joko hän on niin paukapää ettei tajua, tai ei vain halua tajuta vihjettä.
Joskus viikonloppuna se saattaa lojua täällä meillä melkein koko päivän, tehdään ruokaa, siivoillaan, muksut menee ja herää päiväunilta, siivotaan pihaa... Ja tämä kundi vaan hengaa siinä mukana eikä todellakaan esim. koskaan osallistu mihinkään siivoukseen. Oleilee vaan kuin omassa olohuoneessaan. Multa menee hermot siihen just nyt!

Nappaiset sen kaukosäätimen ensi kerralla takaisin ja vaihdat kanavan takaisin lapsille ja sanot sille vieraalle, että lapsilla on katseluvuoro, sitä ei mennä kesken kaiken vaihtamaan.

Siivotessa lyö mattopiiska käteen ja käske tamppaamaan mattoja pihalle, imurinvarrenkin voi käteen löydä.

Laitat vaan osallistumaan hommiin, jos teillä on kutsumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nappaiset sen kaukosäätimen ensi kerralla takaisin ja vaihdat kanavan takaisin lapsille ja sanot sille vieraalle, että lapsilla on katseluvuoro, sitä ei mennä kesken kaiken vaihtamaan.

Siivotessa lyö mattopiiska käteen ja käske tamppaamaan mattoja pihalle, imurinvarrenkin voi käteen löydä.

Laitat vaan osallistumaan hommiin, jos teillä on kutsumatta.

Peesaan tätä, plus että lakkaatte antamasta ruokaa. Meidän pojan kummeilla on riesana samanlainen tollukka, joka yritti pesiytyä meillekin. Täällä mies piti tyypin aktiivisena pihalla (remontoivat autoja tms) ja livahti vaikka "vessaan" sen verran, että ehti lapioida ruoan napaansa ja ei kun jatkamaan. Norkooja etsii kyllä paremman ruokapaikan jostakin

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Tää on vissiin sama joka aijemminkin valitti. Samat neuvot silloinkin sait. Kannattaa nyt vaan avata se suu ja juurikin laittaa se tekemään hommia.

Joo olen aiemminkin täällä kirjoittanut, olen suht suoraan sanonut mutta tyyppi vaan hörähtelee takaisin, aivan kuin ei tajuaisi. En tiedä, miten se pitäisi hänelle ilmaista. Olen pistänyt töihinkin hänet, mutta siitäkin jotenkin luistelee pois, en osaa selittää mutta sanoo vaan esim. että en mää tässä harjanvarressa mikään mestari ole kun kerran käskin lakaista terassin.

Jos saisin päättää, niin tyyppi voisi häipyä takaisin mistä on tullutkin. Mies ei kehtaa sanoa mitään, vaikka olen painostanut häntä sanomaan. Mistä näitä aikapoikia oikein sikiää toisten nurkkiin pyörimään? Hän on kotoisin maalta kuten minä ja mieskin, ja siellä oli jotenkin tavanomaisempaa tulla visiitille tuosta vaan ja oleilla, mutta ahtaassa kaupunkiasunnossa se on mielestäni ihan eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen pistänyt töihinkin hänet, mutta siitäkin jotenkin luistelee pois, en osaa selittää mutta sanoo vaan esim. että en mää tässä harjanvarressa mikään mestari ole kun kerran käskin lakaista terassin.
Tokaise, että harjoittelemalla sitä oppii. Näytät muutaman vedon mallia ja annat harjan käteen.

Uusimmat

Yhteistyössä