miehen käsittämättömät purkaukset puun takaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????????????????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????????????????

Vieras
Olemme lapsiperhe ja siivoamisen ym tasapuoliseen jakamiseen on mielestäni käytetty paljon aikaa. Systeemi toimii siten, että vuoroilloin toinen hoitaa lapsen nukuttamisen ja toinen siivoaa (lelut, tavarat, tiskit, pöytäpintojen pyyhkimiset ym jokapäiväiset rutiinit). Olen lapsen kanssa kotona ja koko aamupäivän vietämme ulkona ja leikkipuistossa. Nukkuma-aikaan tulemme kotiin, jolloin minulla on pari tuntia aikaa tehdä hommia, kuten isompia siivousjuttuja (imuroinnit, vessanpesut ym., sekä opiskeluun liityviä juttuja).
Mies vain on taas raivona. Hänestä minä en tee koskaan mitään ja hän joutuu tekemään kaiken. Naistenpäivän kunniaksi sain niskaani totaaliset haukut vieläpä hänen sukulaisensa kuullen. Outoa minusta, sillä siivous, jonka hän suorittaa joka toinen ilta, vie aikaa aivan maksimissaan 30min. Minusta ei kovin kohuutonta, etenkin kun joutuisasti tehden ei mene kuin 15min.
Vähintään jonkinlaisen ivailun aiheena on usein myös se, jos olen kehdannut jättää jonkin tavaran jonnekin. Laskenut siis jonkin esineen tilapäisesti jonnekin. Ei niitä paljon ole, eikä ainakaan sen enempää kuin hänen sukkiaan, tietokoneitaan, vaatteitaan jne jne. On vain alkanut tuntua siltä, että hänen jättämänsä tavarat eivät häiritse häntä jostain syystä lainkaan, kun taas minun tavarani raivostuttavat aivan ylenpalttisesti.
Olen selittänyt moneen kertaan, kuinka paljon vien omille paikoilleen kaikenlaista hänen unohtamaansa, jossain vaiheessa teimme näistä listaakin, mikä osoitti selkeästi, että minä itseasiassa noukin päivän mittaan huomattavasti enemmän kaikenlaista hänen roinaansa pitkin kämppää. Ei auttanut lainkaan.
Siis. Oikeasti ongelma ei kai ole tuo siivoaminen..? Meillä menee väliin pitkiä jaksoja (joskus meni pari vuottakin) ilman mitään riitaa tai ongelmaa aiheesta, ja sitten, kuin puun takaa, saan täyslaidallisen . Tämä on siinäkin mielessä outoa, että ennen meillä oli paljon sotkuisempaa, mitä nykyisin - tällä hetkellä meilla alkaa olla minusta jo suorastaan neuroottisen siistiä... Jotenkin tuntuu että nämä liittyvät muihin, isompiin stressitekijöihin (nyt esim asunto myynnissä). En vain osaa niitä ennakoida millään lailla ja mieskin on jotenkin todella huono tunnistamaan stressiä - ei koskaan myönnä ainakaan mitään. Saattaa kertoa esim, että töissä ollut riitaa tms., mutta kieltää täysin, että sellainen häntä jotenkin häiritsisi.
Onko kellään mitään vinkkiä, miten pääsisimme tällaisesta eroon? Tai onko jollakulla kokemusta tällaisesta ja tiedossa jokin selitys asiaan (ehkä joku diagnoosi saatu tehtyä tai jotakin???), Miehen purkaukset ovat todella kuormittavia, sillä ne tapahtuvat lapsen kuullen ja hän jaksaa aina uhata erolla ym. käsittämätöntä. Totaalista halveksuntaa minua kohtaan, kiroilua, haukkumista ym. ja ärsyttävää lapsellista naamanvääntelyä ja minun matkimistani. Kuin olisin äiti ja hän murrosikäinen poika! Ja tietenkin minusta on helvetin loukkaavaa, kun hän haukkuu minut ja "säälittävän" panokseni perheemme eteen maan rakoon. Olen täysi nolla,kun taas hän tekee KAIKEN: tuo rahaa taloon ja tekee kotonakin kaiken. Ikäänkuin tuo pieni siivoushetki olisi jotakin, jota hän ei mitenkään kykene suorittamaan, sillä se on vain jotenkin liikaa ja hänen päästään tuntuvat kadonneen ne kaikki tunnit jolloin hän vain makaa sohvalla tai surffailee netissä. Hän tuntuu aidosti muistavan vain taukoamatonta työtä ja siivoamista sekä sen miten hirveä ämmä minä olen. Hän yksikertaisesti joutuu niin syvälle suuttumuksen tai jonkin ahdistuksen kouriin, että hommassa ei ole enää järjen hiventäkään. Hän on aivan kuin Mr Jekyll ja Mr Hyde!
Hän ei myöskään ole sellainen, että tulistuisi nopeasti ja laantuisi nopeasti vaan tuo totaalinen mustuus jatkuu tavallisesti keskimäärin pari päivää ja noiden päivien aikana hän tuntuu olevan täysin varma erosta jne.
Olen pyytänyt nätisti ja vaatinutkin, että hänen on mentävä lääkäriin. Pakkohan taustalla on olla jotakin uupumusta...ehkä jotakin pakkoneuroottisuuttakin? Aggressionhallintakyvyn puutetta ainakin. Mutta ei, lääkäriin hän ei mene missään nimessä! Mitä ihmettä tässä tekisi? En kestä tuon Mr. Hyden vierailuja enää yhtään!
En usko mihinkään persoonallisuushäiriöön, sillä hän ei siis jatkuvasti ole tällainen ja 10v. tässä on jo yhdessä porskutettu, mutta jotakin sellaista tässä on, että tilapäinen stressi saa hänet kyllä taantumaan aikalailla ja käytös alkaa muistuttaa hyvinkin jotakin persoonallisuushäiriötä. Itselle tulee ainakin mieleen, että hän lipsahtaa johonkin splitting-defenssiin. Se ainakin selittäisi tuon tilapäisen totaalisen mustavalkoisuuden..?
Miten ihmeessä pakotan äijän hoitoon??? Ei tällaista jaksa erkkikään. Yöunet menevät ja nytkin hän lähti keittiön lattialle nukkumaan, koska minä olen niin "itsekäs paskiainen". Huoh. Ihan kuin sillä olis PMS tai murrosikä!

Ikävä kyllä minun on nyt kerrottava sinulle että miehet eivät yleensä reagoi sanoihin (varsinkin jos mitään seuraamuksia umpikorvaisuudesta ei koskaan ole), he reagoivat vasta tekoihin. Jos haluat tuon rasittavan ja lasta vahingoittavan käytöksen pois päiväjärjestyksestä, sinun on tehtävä jotain radikaalia itse. Jos olisin sinun asemassasi, pakkaisin jonain päivänä miehen työssä ollessa tavarat lapselle ja itselleni, muutaisin mummolaan tai jonkun ystävän luokse, ja jättäisin pöydälle lapun jossa lukee emme palaa ennenkuin hoidat itsesi kuntoon. Tai jos on erolla kovasti taas uhkailtu, jättäisin vain asianajajan numeron johon mies voi ottaa yhteyttä lapsen vierailun ja omaisuuden puolituksen merkeissä.

Eiköhän kovapäisinkin mies ala miettiä vaihtoehtoja kun eteen lyödään raaka valinta. Siinä ei ilkeä pyllyily ja perheen pompotus enää auta kun sitä ei ole enää kukaan kuuntelemassa. Ja jos mies haluaa eron oikeasti, niin parempi sinulle ja lapselle että asia selviää kerralla.

Sori.

Isoa stressiä pukkaa, silloin ihminen voi tosiaan käyttäytyä kuin persoonallisuushäriöinen. Toisaalta joku kriisi, pitäisi olla onnellinen mutta ei olekaan. Ihminen ja yksilö se sinun miehesikin on, jotain menossa henkisesti, mutta mitä. Ehkä duunissa on jotain sekaisin. Tuollaiselle ihmiselle on vain vaikea ehdottaa mitään, kuten mene lenkille siitä, koska se on sekaisin kuin käki. Kokeile tulla rauhallisella hetkellä vastaan ja hieman utsia missä mennään.

muutaisin mummolaan tai jonkun ystävän luokse, ja jättäisin pöydälle lapun jossa lukee emme palaa ennenkuin hoidat itsesi kuntoon. Tai jos on erolla kovasti taas uhkailtu, jättäisin vain asianajajan numeron johon mies voi ottaa yhteyttä lapsen vierailun ja omaisuuden puolituksen merkeissä.
Sori.

Kun olisi paikka, jonne voisi todella mennä! Lähtisin heti - ihan vain siksikin, että mies ei pysty pitämään kiinni tärkeimmästä sopimuksestamme: aikuisten asiat käsitellään kahden kesken, jos on selvää, että maltti menee. Olen kerran pyytänyt pääsyä erään ystävän kämpille, mutta homma kariutui hänen työkiireisiinsä. Siitä oli kuitenkin hyötyä, sillä silloin mies yritti kovasti tsempata. Hän kun - aina palatessaan normaalitilaan - pystyy katsomaan itseään objektiivisesti. Se on meidät aina tähän saakka pelastanut. En vain voi ikinä luottaa, milloin se normaalitila palaa, vai palaako lainkaan... Kyllä mä aina välillä säikähdän noita puheita kun alkaa paasata kaikenlaista juttua, että hakee oikeusteitse mulle tapaamiskiellon ja muuta absurdia.

Tämä on vain niiiiin hankalaa. Ollaan yritetty perhekokouksia, jotta olisi joku foorumi, jossa ärsyttäviä asioita (siivoukseen jne liittyen) voisi ottaa esille viikottain - jotta ei tarvitse räjähtää yllättävissä tilanteissa. Ne eivät vain toimi, kun hän ei normaalitilassa ollessaan puolestaan suostu näkemään mitään parannettaavaa. Kaikki on vain hyvin eikä mitään valitettavaa tule mieleen.
Olen niin vahvasti sitä mieltä, että nämä jutut eivät oikeasti liity mitenkään minuun vaan hänen pään sisäisiin juttuihinsa...harmi että on erittäin kielteinen suhtautumisessaan kaikkeen psykologiaan ja psykiatriaan liittyvään. Tai siis tähänkin on vaikea saada hänen todellista kantaansa, sillä normaalitilassa saattaa puhua päinvastaista ja tuossa friikkitilassa tulee se totaalikielteisyys esiin.

Olen ollut kaupungin asuntojonossa varmuuden vuoksi jo kohta 2,5 vuotta. Koskaan eivät ole mitään tarjonneet, vaikka tiedän, että kaupunki on rakentanut useitakin uudiskohteita.
Onneksi asuntomme on nyt myynnissä. Töihin palaan vasta elokuussa, joten siihen saakka pitää jotenkin kestää. Vaikuttaa siltä, että saan oman asunnon ainoastaan ostamalla sellaisen.

Muuten: yksi ainoa asia meillä auttaa jonkin verran: videokamera. Sen kun laittaa pyörimään, niin jopa loppuu. Vaan kun eihän se kamera ole ikinä' toiimintavalmiina kun sitä tarvittaisiin. Miten ihmeessä saisin tänne jotkut kuuntelulaitteet asennettua??

Viimeksi muokattu:
Olette molemmat stressaantuneita. Mainitsit kuin ohimennen asuntonne myynnin ja oikeasti se voi olla jollekin ihan hirveä jännityksen paikka ja toiselle ei. Paine siis purkautuu välillänne komean mekkaloinnin kautta, joka ei tietenkään asiasta vähemmän stressaavalle eli sinulle ole mukavaa. Kukapa oksennussankona suostuisikaan olemaan?

Onko liian arkipäiväistä muistuttaa parisuhteen myötä- ja vastamäestä? Nyt sinä ehkä olet vahvempi ja näet tilanteen kokonaisuutena, kun taas miehesi tarttuu pikkuasioihin niin kuin tavaroihin väärissä paikoissa.

Ainoa, joka sinua voi auttaa tilanteessa, olet sinä itse. Pysäytä miehesi ja mieti valmiiksi, mitä sanot ja kysyt häneltä. Kaikkeen ei tarvita hoitoja ja terapeutteja, vaan joskus maalaisjärkesi voi toimia paremmin kuin yksikään asiantuntija. Tietenkään sinun ei tarvitse kaikkea jaksaa, mutta osaat jo tännekin kirjoittaa ja heti auttaa itseäsi meidän vieraiden ihmisen kommentteja pyytäen. Miehesi selvästikään ei osaa ja sinun täytyy sen vuoksi kohdata hänet aikuisena naisena kysyen voisiko hän selittää huonoa käytöstään myöskin aikuismaisesti.

Jos miehesi ei kykene tai halua muuttaa käytöstään voit tarjota vaihtoehdon, että joko sinä tai hän muuttaa hetkeksi erilleen ja kun käytös alkaa vastaamaan normaalia aikuisen käytöstä, on aika puhua samat asiat uudelleen. Omalla kohdallani keino toimii, koska puolisoni on joskus liian äkkipikainen ja vuosien saatosas hän on oppinut jo pääni asennosta näkemään milloin menee överiksi. Lopetin jo ajat sitten "keskustelemasta" syvällisesti,sillä kaikki ihmiset eivät kykene verbaaliseen vuorovaikutukseen ja vaativat ns. käytännön ratkaisuja.

En vain voi ikinä luottaa, milloin se normaalitila palaa, vai palaako lainkaan... Kyllä mä aina välillä säikähdän noita puheita kun alkaa paasata kaikenlaista juttua, että hakee oikeusteitse mulle tapaamiskiellon ja muuta absurdia.
Narsumies, lapsi manipuloinnin välineenä estottoman raivon epäsuotuisassa kasvuympäristössä.

Seuraavat kohdat vaikeatajuisesti ilmaistuja:
1. "Hän kun - aina palatessaan normaalitilaan - pystyy katsomaan itseään objektiivisesti. Se on meidät aina tähän saakka pelastanut."
2. "Ne eivät vain toimi, kun hän ei normaalitilassa ollessaan puolestaan suostu näkemään mitään parannettaavaa. Kaikki on vain hyvin eikä mitään valitettavaa tule mieleen."
Haluaisitko täsmentää mitä tarkoitat?

Viimeksi muokattu:
ap:lle viesti keski-ikäiseltä naiselta.
Kun neuvoja kysyt niin tässä täyslaidallinen.

Sinun kirjoituksestasi huokuu suuri epärehellisyys ja luottamuspula miestäsi kohtaan.
Toimit hänen selkänsä takana, esim. kaupungin asunnon jonotus jne..
Ymmärrän tämän ,jos mies pahoinpitelee sinua.
Jos pahoinpitelyä on, niin suosittelen poistumaan parisuhteesta saman tien.

Mutta jos fyysistä pahoinpitelyä ei ole, eikä vaaraakaan siitä.. niin.. jatka lukemista.

Se miten te "puhutte" toisillenne miehesi kanssa on erittäin kuvaavaa.
Sinä teet listoja miehen hujan hajan jättämistä tavaroista, kehittelet perhefoorumeita jne..

Hei haloo, noiden listojen tekeminen vie sinulta varmasti enemmän aikaa päivisin kuin sen miehesi jättämän, väärässä paikassa lojuvan, tavaran paikoilleen laitto.

Sanot, että miehesi puhuu sinulle ivallisesti ja huomauttelee siisteydestä ja sun tavaroistasi. Kasvakaa jo aikuiseksi, molemmat, kun teillä kerran on jo lapsikin.

Luettelet... kun minä olen tehnyt näin paljon tänään, mutta mies ei mitään.. no toinenhan on ollut vaan 8h ansiotyössä + työmatkat siihen päälle.
Sehän ei ole mitään, kun kundihan ehtii vielä löhötä sohvalla tai surffailla netissä!
Etkö itse päivän mittaan istu kertaakaan alas sohvalle tai tietsikan ääreen?

Ihmeen pitkäpinnainen mies sinulla on kun vaan parin vuoden välein pimahtaa.

Olisiko sinunkin aika kantaa oma vastuusi parisuhteesta ja kotitöistä?
Ei parisuhde ole sitä, että joka ainoa asia jaetaan tasan puoliksi.
Miehesi käy töissä sinä olet kotona lapsen kanssa, joten voit tehdä aivan hyvin niitä kotihommiakin enemmän.

En vertaa sinua itseeni, eikä sinun tarvitse olla niinkuin minä.. mutta..
kun olin äitiyslomalla/kotona (2 lasta) ehdin tekemään kaikki kotihommat pois yksin, kevyesti ja hoitamaan vielä ne lapsetkin erittäin hyvin.

Arkipäivisin päiväruoka oli valmiina kun mies tuli kotiin töistä klo 15.30.
Syötiin yhdessä koko perhe. Minä korjasin ruokailun jäljet pois. Siinä meni juuri se 15 minsaa mitä sullakin kun latoi astiat astianpesukoneeseen, pyyhki pöydät + vei roskat.

Ei olisi tullut mieleenikään vaatia miestäni tekemään kotihommia arkisin.
Hän meni lasten kanssa leikkimään tai ulos ruokailun jälkeen. Näin hänkin sai raitista ilmaa ja mikä tärkeintä sai olla lastensa kanssa ihan vaan kaksisteen ilman minua. Leikkivät hiekkalaatikolla, kävivät kävelemässä, olivat lähimetsässä puuhastelemassa, saattoivat lähteä autolla miehen kavereilla käymään jne..
Mulle jäi hyvää aikaa tehdä seuraavan päivän ruoka, siivota tai vaikkapa opiskella. Tulivat yleensä sisälle siinä klo 18.00 maissa.

Iltapala laitettiin yleensä yhdessä. Jompikumpi hoiteli meni muksujen iltapesut, toinen siivosi keittiön sillä välin. Yleensä mieheni teki myös nukuttamishommat. Hän halusi olla muksujen kanssa, joten mikäs siinä, kyllä se mulle sopi.

Viikonloppuisin kävin kaupassa, yksin, mies oli kotona muksujen kanssa.
Ostin seuraavan viikon ruuat ja tehtiin yhdessä miehen kanssa valmiiksi pari kolme ruokaa joista osa pakastettiin. Keittoja, pataruokia, laatikoita tavallista kotiruokaa. Näin oli aina safkaa pakkasessa valmiina, ei tarvinnut koskaan eineksiä käytellä. Jos jotain puuttui viikolla, mies toi töistä tullessaan. Kauppaan oli silloin yli 5km matkaa joten kahden pienen kanssa ei viitsinyt lähteä hakemaan ihan pikkujuttua.

Ehkä tämä minun "ehtimiseni", sitten johtuu siitä, että olen aamuvirkku.
Herään klo 4.30-5.00 ihan itsestään.
Opiskelin osittain myös äitiyslomieni aikaan valmistuin inssiksi kun nuorin oli 1v 2kk, vanhin oli 3v. Luin aamusta aina 2-3h ennen muksujen herättämistä. Minusta ei ollut mitenkään rankkaa opiskella vaikka jaloissa pyörikin kaksi pientä muksua ympäri vuorokauden ja oli lähes kaikki kotityötkin.

Kun menin töihin, kotiduunit jakaantuivat meillä automaattisesti.
Ei minun ole tarvinnut koskaan käskeä miestäni tekemään jotain tai tehdä listoja siitä kumpi tekee tai mitä tekee. Eikä ynnätä yhteen olenko joutunut tekemään enemmän jotain kotiduunia.

Me ainakin ollaan oltu erittäin tyytyväisiä ja onnellisia yhdessä. Kumpikin on päässyt vapaasti liikkumaan kavereiden kanssa silloin kun on halunnut. Myös yhdessä ollaan käyty ulkona säännöllisesti esim. kerran kk:ssa leffassa.

Joten minun neuvoni on että tutkiskele itseäsi rehellisesti.
Mieti missä voisit parantaa omaa käytöstäsi.

Ehkäpä miehesi kokee, että hän todellakin on sinulle vain pelkkä rahakukkaro ja kotityökone.
Mietipä rehellisesti sitä mitä mieheltäsi vaadit ja mitä itse puolestasi hänelle annat.

Itselle tulee ainakin mieleen, että hän lipsahtaa johonkin splitting-defenssiin. Se ainakin selittäisi tuon tilapäisen totaalisen mustavalkoisuuden..?
Ei lipsahda, hän splittaa koko ajan. Luonnollisesti huomaat helpommin mustan-, sanoisinko negaatiivisen, 'ei mitään hyvää' -puolen, mutta se ei ole tilapäistä (muuten kuin 'värinsä' osalta) vaan totaalista.
Huom! Valkoinen puoli, sanoisinko positiivinen 'ei mitään pahaa' -slaissi:
"Kaikki on vain hyvin eikä mitään valitettavaa tule mieleen."

Onko kaikki hyvin kun kaikki on hyvin? "Se on meidät aina tähän saakka pelastanut."

En vain voi ikinä luottaa, milloin se normaalitila palaa, vai palaako lainkaan...
Voit luottaa siihen että lohkomistila on pysyvä, eikä ole mitään muuta palaavaa kuin illuusio.

Viimeksi muokattu:
Siis. Oikeasti ongelma ei kai ole tuo siivoaminen..?
Ei ole. Vaarallisin ongelma (syy) on 2-vuotiaan minän suojaus 4-vuotiaan split-defenssillä (seuraukset).
"Hän tuntuu aidosti muistavan vain"… (hyvän tai pahan) - "hänen päästään tuntuvat kadonneen ne kaikki"… (hyvät tai pahat).

Pizzafamily & meat gone bad -situation:
…"miten hirveä ämmä minä olen" - lohkottava 'pahentunut äiti-slice' pois
…"että hakee oikeusteitse mulle tapaamiskiellon" - pysyvästi poistettava jäte
…"ja muuta absurdia" - huomattavaa ettei lapsi-slicen kohtalo vaivaa mieltä

Viimeksi muokattu:
Hän yksikertaisesti joutuu niin syvälle suuttumuksen tai jonkin ahdistuksen kouriin, että hommassa ei ole enää järjen hiventäkään.
Yksinkertaisuus ei tässä tapauksessa luoturvallisuudentunnetta, eikä ole syytäkään sellaiseen - päinvastoin.

"Miehen purkaukset ovat todella kuormittavia,"… itkupotkuraivareita
…"sillä ne tapahtuvat lapsen kuullen"
Sympatia / empatia ei toimi. Riitely ei välttämättä vahingoita lasta jos lapsi näkee kuinka riidat sovitaan. Lapsen joutuminen silminnäkijänä väkivallan todistajaksi aiheuttaa traumoja, fobioita yms.
…"ja hän jaksaa aina uhata erolla"
Reaktiivisen kiintymyshäiriön takia hän voi tunnontuskitta hylätä lopullisesti kenet tahansa, myös lapsensa tämän tuottaessa isälleen tarpeeksi pahan pettymyksen.
…"ym. käsittämätöntä."
Minän suojeleminen on jokaisen ihmisen tärkein tehtävä ja hänkin tekee sen tosissaan.

Viimeksi muokattu:
Ja itsensä jakaminen moneen valheelliseen rooliin on myös sairasta. Siis toisten liika analysointi ja itsensä/muiden valheroolistaminen elämässä ovat mielestäni vakavia sairauksia.

Siis sellainen roolittaminen, mikä perustuu ammattitaidottoman omaan käsitykseen muista ihmisistä. Sairasta ja vaarallista muiden ihmisten ja "roolittajan" kannalta.

Viimeksi muokattu:
Miten voikin aina olla kun jollain on joku asia ihan perseellään niin ketjuun tulee ihminen jonka pääpointtina on kertoa kuinka hienosti asiat itsellä toimii! :-D Varsinkin jos puhutaan kotitöistä.

Miten voikin aina olla kun jollain on joku asia ihan perseellään niin ketjuun tulee ihminen jonka pääpointtina on kertoa kuinka hienosti asiat itsellä toimii! :-D Varsinkin jos puhutaan kotitöistä.

Aivan kuin siitä olisi jotakin apua aloittajalle, päinvastoin, voipi olla, että jonkun turhamaisuuden vuoksi eroaa ja lähtee ojasta allikkoon.

Hyvä esimerkki on hyvänyöntoivotusketju, minulle ainakin tuli sellainen olo, että kaikki, jotka eivät toivota hyvää yötä suutelemalla niin monta kertaa kuin herätys on aamulla, niin kaikki sellaiset miehet ovat juntteja.

Eli sellaiset ellit , joilla on asia mielestään kunnossa ja ei ole mitään muuta sanottavaa, niin voisivat olla hiljaa, please. Täytyypä kertoa, että omakehu kääntyy itseään vastaan ja sellaiset jotka täällä hehkuttavat uskollisuuttaan ja ihanuuttaan , löytävät itsensä helvetistä hetken kuluttua.

Viimeksi muokattu:
Samaa mietin, koska jos oma mies ei saa seksiä tarpeeksi usein niin ärsyyntyy juuri tuolla tavalla... Ihan mikä tahansa pikkuasia voi olla väärin silloin. Turhauttaa näes niin p*rkeleesti. Muuten hyvinkin letkeä mies.

Toisin sanoen mies on vähä-älyinen, 6-vuotiaan tasolla oleva olio, jolla ei ole mitään kykyä tajuta yhteiskunnan sosiaalisia työnjakoja, rooleja, reiluutta velvollisuuksissa ja oikeuksissa jne.? Ja jota siksi pitää hyvitellä ja houkutella pikku namuin?

Ainoa kysymys tämän jälkeen lienee, miksi kukaan aikuinen nainen edes vaivautuu mihinkään suhteeseen moisen olion kanssa?

Viimeksi muokattu:

Kyllä kyllä:) Täytyyhän meille osaamattomille kertoa, vaihe vaiheelta, kuinka se pyykki pestään ja tiskit tiskataan..
Korkeimmalla jalustalla olevat ihmiset on vaan niin osaavia, ehtiviä ja ihmissuhdetaidoiltaan äärimmäisen jalostuneita:D Kaiken lisäksi heillä on käytettävissä aikaakin enemmän kuin se 24 h/vrk.
Löytäis vaan ne portaat, jolla vois kiivetä jalustalle vaan ku ei löydy, ei.

Viimeksi muokattu:
nyt en ymmärrä.. gbf... eiks ap kysynyt neuvoja?
Kodin siisteydestähän ne miehen megalomaaniset purkaukset alkoivat apn mielestä.

Siis se onkin paha juttu, jos joku toinen saa oman arkensa toimimaan ja kertoo siitä miten se hoituu, ihan vaan vinkkinä aplle miten kannattais tehdä.

Pitäiskö kaikkien aina vaan myötäillä ja kompata tyyliin.. joo sä oot oikeessa, ei se jätkä tee mitään, laita pihalle tollanen sika.

Mäkään en ymmärtänyt miksei apn mies voi olla työpäivän jälkeen edes pikku hetkeä rauhassa.
Ei vaan voi ... kun ollaan niiiin niiiin tasa-arvoisia ja kummankin pitää ehdottomasti tehdä oma osuutensa kotitöistä. Hei haloo!

Eikö miehelläkin ole oikeus olla edes hetki vapaalla kotiin tultuaan, käydä haukkaamassa happea muksunsa kanssa tai vaikka vaan maata sohvalla mitään tekemättä?

Sehän on päivän selvää että kumpikin tekee kotinsa eteen töitä, siis silloin kun molemmat ovat kodin ulkopuolella töissä.

Jos joku väittää ettei 8-10h aikana ehdi 60-80m2 neliön asunnon kotiduuneja ja ruokaa ollessaan yhden muksun kanssa koko ajan kotona, niin sanoja on uusavuton laiska.
Tai sellainen idiootti joka sotkee koko viikon ja yrittää sitten tehdä kaikki mahdolliset ja mahdottomat kotityöt yhtenä ainoana päivänä viikossa.

Tää on mun, 3 kk vanhempainlomaa viettäneen miehen, mielipide tähän asiaan.

Ts. edellisen miehen mielestä, jos mies tulee kotiin vaikkapa klo 17.00 tai 18.00, on aivan liikaa vaadittu, että joka toinen ilta hän 15 min raivaisi omaa kotiaan esim. klo 20 hujakoilla, kun vaimo nukuttaa lasta, ja joka toinen ilta saman ajan nukuttaisi _omaa_ lastaan? Jäähän hänelle silti tuntikausia olla ja lepäillä TVn ja netin ääressä.

Ja että on liikaa vaadittu, että hän korjaisi omat rojunsa sieltä minne ne jättää, ja jättäisi mainitsematta ja huutamatta siitä, että ap. on laskenut jonkun tavaran kädestään väliaikaisesti "väärään paikkaan"?

Ja että hän malttaisi olla huutamatta ja ilkkumatta ap:n kodinhoidontaidoista? Itsehän mies näillä ilkkumisilla ja huutamisilla kerää sitä stressiä itselleen, olisi senkin aikaa hiljaa sohvalla lepäämässä.

kiitos vaan pyyhkeistä.
nyt meni perille tännekin.

Näköjään on niin, että naisen pitää itkeä aina ja kaikkialla tyyliin "yhtä helvettiä minunkin elämäni miehen kanssa on".... vaikkei olisikaan.

Missään tapauksessa ei saa esittää mitään kommenttia siitä miten on itse onnistunut pyhät kotityöt tekemään äitiyslomalla ollessaan.
Se on heti kehumista ja itsensä jalustalle nostamista.

Ja se on näköjään tosi paha virhe puolustaa miehen oikeutta siihen, että hän voisi olla hetken töiden jälkeen lastensa kanssa tai ihan vaan mitään tekemättä sohvalla makaamassa.
Siis silloin kun vaimo on kotona äitiyslomalla yhden lapsen kanssa.

Jatkossa käytän tämän palstan yhden kirjoittajan vakilausetta kaikkeen miehiä koskevaan asiaan
Jätä se sika!

Miten nämä miehet ovat pärjänneet sinkkuaikoina? Kyllähän minun, naissinkun, on 8-10 päivän työpäivän päälle ihan pakko tehdä miltei joka päivä pikkusen kotihommia, jos meinaan, että puhtaat vaatteet ja astiat eivät lopu, että huushollissa ei ala kasvaa home, että siellä on ruokaa ja wc-paperia jne. Itselle on pakko tehdä ruokakin, ei se ole valmiina odottamassa keittiössä kun tulen uupuneena duunista.

Jos joku hoitaisi kotiani niin paljon poissa ollessani, että ainoa kotihommavelvollisuus kestäisi 15-30 min vrk, niin olisipa todella elämä rentoa.