Miehen kanssa riitaa isommista hankinnoista.. Annanko periksi vai tappelenko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";23743365]Siis ymmärsitkö lukemasi?
Jos mies sais päättää kesälomansa huitelis sen 3 viikkoa omilla reissuillaan ja ne 2 perheelle varattua viikkoa sit haahuilis kotona.
Ainoa ongelma on sitte se että missä on mun ja lasten loma?[/QUOTE]

No kun sä et missään kohtaa kertonut, että miehellä on jo ohjelmaa koko kolmelle viikolle. Puhuit vaan kahdesta kalareissusta. Ellei ne kestä kolmea viikkoa. Mitä mä kyllä toivon miehen puolesta, sais lepuuttaa hermojaan kitisevästä vaimostaan.
Miksette tee jotain muuta lomalla, ihan oikeesti? Se, että mies on vuonna nakki ehdottanut kerran, että lähdetäänkö äidin ja isän vaunulla reissuun, ei tarkota sitä, että se ois sanonut, että "tästä ikuisuuteen ajetaan joka helvetin kesä pienessä hikisessä kopissa ympäriinsä".

Milloin vaunureissut ovat olleet miehen aloite? 10 vuotta sitten kun lapsia oli vähemmän? Entä jos mies ei enää jaksa lähteä reissulle tai ei vaikka halua mennä vanhemmilleen niin pitkäksi aikaa. Onko miehellä sielä mitään tekemistä?

Mä reissaan lasten kanssa yksin ( minä + 3 lasta ) sukulaisreissulle kesällä- ei tulisi mieleenkään vaatia miestä lähtemään mukaan. Siinä samalla hän saa olla kotona ihan rauhassa sen viikon mikä meillä reissussa menee.
Onko miehesi sen koko 3 viikon loman kalareissuilla?

Eikös AP sanonu, et halvempaan ois jo nyt rahat? Mitä eroa on vetää toisen vaunua tai omaa vaunua, jos toista tekee mielellään ja toista ei?

Sitä omaa pitää eri tavalla varmaan laittaa ja katsastaa yms., lainavaunulla lienee helpompaa..

Ymmärrän siis miehen kannan asiassa, minustakin tuollainen vaunu on melkoisen kallis ostos, varsinkin jos sillä tehdään vain yksi reissu kesässä.

[QUOTE="a p";23743406]Vaunun etu on se että siellä voi tehdä ruokaa. Ja ei meillä nuo 3 pienintä teltassa nuku vaan nuo 3 isointa jotka on yli 10v.[/QUOTE]

Kai sä voit tehdä ruokaa muuallakin kun vaunussa? Vettä mukaan kanisteriin, retkikeitin ja grilli mukaan ja menoks. Kylmälaukussa säilyy. Vai tarviiko sulla olla hella, jääkaappi ja vesihana, että sä saat tehtyä ruokaa?
Eikä sillä kai oo merkitystä, ketkä lapsista sä sinne telttaan tunget, mutta ite et sinne mene?

[QUOTE="pypylleröinen";23743409]No kun sä et missään kohtaa kertonut, että miehellä on jo ohjelmaa koko kolmelle viikolle. Puhuit vaan kahdesta kalareissusta. Ellei ne kestä kolmea viikkoa. Mitä mä kyllä toivon miehen puolesta, sais lepuuttaa hermojaan kitisevästä vaimostaan.
Miksette tee jotain muuta lomalla, ihan oikeesti? Se, että mies on vuonna nakki ehdottanut kerran, että lähdetäänkö äidin ja isän vaunulla reissuun, ei tarkota sitä, että se ois sanonut, että "tästä ikuisuuteen ajetaan joka helvetin kesä pienessä hikisessä kopissa ympäriinsä".[/QUOTE]

Kerroin jo aikasemminkin noista lomista. Ei se nyt ihan kolmea viikkoa ole kokonaan pois vaan käy välissä muutaman päivän kotonakin. Mut kuitenkin..

Ja laitoin jo senkin et minä oon yleensä se joka joustaa ja taipuu. Tuosta vaunusta oon kyllä puhunu sen viimeset 5v mut nyt tuli itelläkin raja vastaan.
Miehellä ei ois sitä vaunua mitään vastaan jos joku muu sen huoltais ja katsastais.

Ja en osaa enää selvemmin vääntää mies kyllä lähtee noille vaunureissuille kun joku sen vaunun pihalle hommaa!!!! Ei valita et miks taas lähdetään vaunulla jne. EI tällä sakilla hirveästi ole vaihtoehtoja jos ei maksa itteään kipeäksi.

[QUOTE="a p";23743451]Kerroin jo aikasemminkin noista lomista. Ei se nyt ihan kolmea viikkoa ole kokonaan pois vaan käy välissä muutaman päivän kotonakin. Mut kuitenkin..

Ja laitoin jo senkin et minä oon yleensä se joka joustaa ja taipuu. Tuosta vaunusta oon kyllä puhunu sen viimeset 5v mut nyt tuli itelläkin raja vastaan.
Miehellä ei ois sitä vaunua mitään vastaan jos joku muu sen huoltais ja katsastais.

Ja en osaa enää selvemmin vääntää mies kyllä lähtee noille vaunureissuille kun joku sen vaunun pihalle hommaa!!!! Ei valita et miks taas lähdetään vaunulla jne. EI tällä sakilla hirveästi ole vaihtoehtoja jos ei maksa itteään kipeäksi.[/QUOTE]

Jos ihminen saa suunniteltua ja järkättyä esim. juuri kalareissuja, joista todella tykkää, niin luulen ettei ole kovin innoissaan lähdössä noille vaunureissuille jos niiden järkkääminen ei kiinnosta.

Ja vielä vähemmän kannattaa varmaan mitään vaunua hommata jos mies on suoraan sanonut ettei halua huoltaa ja katsastaa. Ellet sitten ole itse täysin valmis, kitisemättä huoltamaan ja katsastamaan vaunua.

Jos ihminen saa suunniteltua ja järkättyä esim. juuri kalareissuja, joista todella tykkää, niin luulen ettei ole kovin innoissaan lähdössä noille vaunureissuille jos niiden järkkääminen ei kiinnosta.

Ja vielä vähemmän kannattaa varmaan mitään vaunua hommata jos mies on suoraan sanonut ettei halua huoltaa ja katsastaa. Ellet sitten ole itse täysin valmis, kitisemättä huoltamaan ja katsastamaan vaunua.

Eli siis kiltisti taas tyydyn osaani ja mennään jälleen kerran miehen pillin mukaan. Ja oon koko ajan tolkuttanut et nuo vaunreissut ei mun idea. Olis vaan helpompi toteuttaa sillä omalla vaunulla.
Tää on oikeasti mulle todella kova pala. Ja en vaan saa nieltyä sitä.

Ja reissaan aika paljon muuten lasten kans kesän mittaan nämä mitä tässä kirjottanu niin koskenu nyt noita miehen loma-aikoja.

Mitä jos hankisitte matkailuauton, sellaisen kevyemmän mitä saa ajaa normaalilla ajokortilla? Säkin voisit välillä ajaa eikä toiselle jää painetta jatkuvasta ajamisesta..
Samahan se on onko vaunu vai auto..

Itte vietin lapsuuteni reissaten vaunulla ja vasta myöhemmin tajusin kuinka raskasta vaunun vetäminen isälle oli... Ei todellakaan voi verrataan normista autolla ajoon.!

[QUOTE="A P";23743543] Ja reissaan aika paljon muuten lasten kans kesän mittaan nämä mitä tässä kirjottanu niin koskenu nyt noita miehen loma-aikoja.[/QUOTE]

Jos sinä jo reissaat lasten kanssa, niin miksi ei sitä miehen lomaa voi sitten viettää kotona? Vai pitääkö se koko kesä olla menossa kokoaikaa?

Voihan se olla, että miehelle se on stressi lähteä ison lauman kanssa liikkeelle, varsinkaan jos nyt on mökin rakennukset ja tämmöset niskan päällä. Ehkä hän haluaa huokaista ja olla vaan kotona, kerta muutenkin reissaa ja ajaa. Sitte pitäis vielä mökin rakennuksen lisäksi huoltaa jotain asuntovaunua ja koittaa vaimo pitää tyytyväisenä. Melkein jo sama jos mies olis töissä.

Tehkää nyt kompromissi ja olkaa kotona tämä kesä, miehen ehdoilla. Voittehan sitten seuraavana kesänä lähteä vaunukiertelemään.

Se nyt on ikävä kyllä niin, että sinä haluat vaunun mies ei.. Vaunussa on homma ympäri vuoden, ehkä mies ei halua sitä hommaa.. Eli sinä kun vaunun haluat, niin sinun pitää ottaa myös vastuu siitä, eli sinä huollat ja katsastat... Miestäs et voi pakottaa ajamaan jos ei halua, mutta ymmärsin että se ei ole ongelma...

Jos mä oikeen ymmärsin, niin kesämökkiä tekemässä JA pitäis ostaa asuntovaunu?

Kaks vastaavantyyppistä rahareikää.

En tiedä miksi joudun kirjoittamaan moneen kertaan samoja mutta edelleen. Se mökin teko kestää useamman vuoden. Mies veistää ite hirret käsin jne. On sen yksi harrastus. Ja ei käytä koko lomaansa tuohon mökkiprojektiin vaan tekee päivän sillon toisen tällön.
Vaikea kait näitä kuvioita on ulkopuoliselle selittää..

Jos sinä jo reissaat lasten kanssa, niin miksi ei sitä miehen lomaa voi sitten viettää kotona? Vai pitääkö se koko kesä olla menossa kokoaikaa?

Voihan se olla, että miehelle se on stressi lähteä ison lauman kanssa liikkeelle, varsinkaan jos nyt on mökin rakennukset ja tämmöset niskan päällä. Ehkä hän haluaa huokaista ja olla vaan kotona, kerta muutenkin reissaa ja ajaa. Sitte pitäis vielä mökin rakennuksen lisäksi huoltaa jotain asuntovaunua ja koittaa vaimo pitää tyytyväisenä. Melkein jo sama jos mies olis töissä.

Tehkää nyt kompromissi ja olkaa kotona tämä kesä, miehen ehdoilla. Voittehan sitten seuraavana kesänä lähteä vaunukiertelemään.

NUo mun reissut on lähinnä päivän reissuja. Jos haluaa kotona olla ja huokaista on mahdollisuus jättää kalareissuja vähemmälle. Ja laitoin jo aikaisemmin että yleensä mies haluaa lomalla mahd kauas kotoa et saa unohtaa työasiat.
Tuo iso lauma on meille normaalia elämää.. Mies on arkisin todella vähän kotona ja lasten kanssa ja lomalla on kyllä mielellään sitte niiden kanssa.

Ja mun ehdotus oli laittaa se vähän parempi vaunu missä sitä huoltamista ei niin älyttömästi olisi. Tietenkin perusjutut kuuluu tehdä mutta eri asia kuin se että jatkuvasti on joku paikka korjaamista vailla.

Ja sinne "mökille" on tänä kesänä saada tie (päivän homma) ja tehdä ulkovessa (mikä on kattoa ja lattiaa vaille valmiina tuossa pihalla) eli se ei ole projekti mistä aiheutuis kohtuutonta ressiä.

Joka tapauksessako menette tuolle vaunureissulle? Vai voisko olla, että sinä saisit myös omaa lomaa ilman lapsia? Mies olisi lasten kanssa kotona. Kävisit tyttöporukalla, vaikka vuokravaunulla reissaamassa. Ei lasten kanssa lomailu ole oikeaa lomaa mun mielestä. Ja jos mieskin kerran saa oman lomansa.

Joka tapauksessako menette tuolle vaunureissulle? Vai voisko olla, että sinä saisit myös omaa lomaa ilman lapsia? Mies olisi lasten kanssa kotona. Kävisit tyttöporukalla, vaikka vuokravaunulla reissaamassa. Ei lasten kanssa lomailu ole oikeaa lomaa mun mielestä. Ja jos mieskin kerran saa oman lomansa.

Ollaan tässä 15 v aikana käyty noin kymmenenä kesänä vaunulla reissussa. Ja oisko joka toinen kesä se 2 reissua. Mut siis vähintään tuo yks reissu.

Tällä hetkellä ei oikein omaa lomaa. Jos saan itelle järjestettyä niin kaverit ei pääse. Muutaman reissun oon järjestäny ja aina sit peruuntunu niin ei jaksa enää edes yrittää. Miehen kans lähdettäis kahdestaan heti kun keksittäis kuka noita lapsia vahtis.
JOtain päivän shoppailu reissuja teen itekseen mut ei kiinnosta ihan yksin lähteä yöksi asti..

Ja se että ois tuo kiva lapsillakin tehdä kunnon lomareissu edes kerran kesässä. Kun ei kierretä mitään kylpylöitä tai huvipuistoja.

[QUOTE="a p";23744727]En tiedä miksi joudun kirjoittamaan moneen kertaan samoja mutta edelleen. Se mökin teko kestää useamman vuoden. Mies veistää ite hirret käsin jne. On sen yksi harrastus. Ja ei käytä koko lomaansa tuohon mökkiprojektiin vaan tekee päivän sillon toisen tällön.
Vaikea kait näitä kuvioita on ulkopuoliselle selittää..[/QUOTE]

Sä ap lisäät koko aika näitä juttujas. Eka kerroit vaan mökin rakentamisesta, seuraavaksi kirjotit, että "tuskin tulee valmiiksi tänäkesänä" (eli siis perusolettamus varmaankin se kaikilla, että on valmis ens kesänä) , ja nyt se jo kestää useamman vuoden.
Ja jos siellä ollaan päivä sillon, toinen tällön, niin miks sä siellä sitten olisit yötä, niinkuin aikasemmin kirjotit?
Mä oikeesti oon edelleen sitä mieltä, että miestäs ei pahemmin kiinnosta, mutta sä nyt vaan oot päättänyt, että "mä haluuuuuun, mä saan".

Minä ymmärrän taas AP:tä täysin :) Jos mies on muutenkin paljon poissa kotoa,niin miksi ei voisi ostaa vaunua että pääsis koko perheellä sinne "mökille" rakentamaan sitä...ei olis kovin hääppöstä olla sitäkin aikaa erillään,jos sen voisi viettää koko perheellä mökkitontilla. Ja todellakin vaunun vuokraaminen ei ole mitään halpaa lystiä,äkkiä maksaa viikko 500-1000€ ja siihen bensat ym päälle. Ja jos on tietyt reissut mitä kesässä käy,eli on varma että tarvii vaikka sen 2kertaa kesässä viikon vaunua ja maksat siitä 2000€/kesässä,niin ei mene montaa kesää kun vaunu olisi jo maksettu. Ja tiettyinä aikoina vaunuja on vaikea saada, ihmiset on lomalla juhannuksesta..eli siitä seuraava kuukausi,on tuuria jos saat vaunun ELLET MAKSA 1000€/vko. Ja pointtihan oli tässä,että miehelle kelpaa vaunu jos joku muu sen hommaa/saa vuokralle. Me ostettiin vaunu pari kesää sitten,ompa eri lepposta mennä omalla vaunulla entäkun omien vanhempien vaunulla. Ei tarvi koko aikaa peljätä että kuka hajottaa ja mitä,kolaroiko vai ei. Miksi mies edes puhuu,jos nyt onkin sitten perumassa? mikä hätä sille iski? ;) koittakaahan vielä keskustella asiasta,toivottavasti miehesi pää kääntyy ja saatte sen vaunun. Eihän sitä mitään tuliterää tarvi hommata,vaan semmosen mihin mahtuu ja on kuiva vaunu. Onnea miehen ylipuhumiseen :)

[QUOTE="vieras";23742757]Joo minä olen vaunun kannalla. Tuo on joka kesäinen riesa miten tehdään reissut ym et saadaan aikataulut passaamaan mummolan väen kanssa. Miehellä ei kyllä sit mitään ite reissua vastaan kun minä ensin sumplinu aikataulut ja pakannut vaunun ja lapset valmiiksi. Ja jälkeenpäin oon minä joka purkaa ja siivoaa vaunun. Ja patistaa miehen viemään sen vielä poiskin.
.[/QUOTE]

Luepa ap tämä tekstisi ajatuksella uudestaa ja mieti sitten miksi mies ei halua ostaa omaa vaunua. Jos ei kerran ole kiinnostunut tekemään yhtään mitään edes sen ainokaisen kesäreissun eteen, niin mitäpä luulet tekisikö mitään omankaan eteen. Sinä sitä silloinkin siivoaisit ja laittaisit.

Ja jos teillä kerran on mökinrakennus tiedossa niin missään tapauksessa ei kannata vaunua hankkia. Sovitte siitä mummolan vaunusta (tai jostain muusta) saisitteko vuokrata yheksi kesäksi ja aloitatte saunan rakentamisesta niin saatte seuraavaksi kesäksi asumuksen kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja tien päälle;23747910:
Minä ymmärrän taas AP:tä täysin :) Jos mies on muutenkin paljon poissa kotoa,niin miksi ei voisi ostaa vaunua että pääsis koko perheellä sinne "mökille" rakentamaan sitä...ei olis kovin hääppöstä olla sitäkin aikaa erillään,jos sen voisi viettää koko perheellä mökkitontilla. Ja todellakin vaunun vuokraaminen ei ole mitään halpaa lystiä,äkkiä maksaa viikko 500-1000€ ja siihen bensat ym päälle. Ja jos on tietyt reissut mitä kesässä käy,eli on varma että tarvii vaikka sen 2kertaa kesässä viikon vaunua ja maksat siitä 2000€/kesässä,niin ei mene montaa kesää kun vaunu olisi jo maksettu. Ja tiettyinä aikoina vaunuja on vaikea saada, ihmiset on lomalla juhannuksesta..eli siitä seuraava kuukausi,on tuuria jos saat vaunun ELLET MAKSA 1000€/vko. Ja pointtihan oli tässä,että miehelle kelpaa vaunu jos joku muu sen hommaa/saa vuokralle. Me ostettiin vaunu pari kesää sitten,ompa eri lepposta mennä omalla vaunulla entäkun omien vanhempien vaunulla. Ei tarvi koko aikaa peljätä että kuka hajottaa ja mitä,kolaroiko vai ei. Miksi mies edes puhuu,jos nyt onkin sitten perumassa? mikä hätä sille iski? ;) koittakaahan vielä keskustella asiasta,toivottavasti miehesi pää kääntyy ja saatte sen vaunun. Eihän sitä mitään tuliterää tarvi hommata,vaan semmosen mihin mahtuu ja on kuiva vaunu. Onnea miehen ylipuhumiseen :)

Sinähän olet AP. :)

[QUOTE="vieras";23748096]
Ja jos teillä kerran on mökinrakennus tiedossa niin missään tapauksessa ei kannata vaunua hankkia. Sovitte siitä mummolan vaunusta (tai jostain muusta) saisitteko vuokrata yheksi kesäksi ja aloitatte saunan rakentamisesta niin saatte seuraavaksi kesäksi asumuksen kaikille.[/QUOTE]
Ja tänä kesänä kannattaa rakentaa sen huussin lisäksi joku aitta/vajarakennus, minne pääsee katon alle sateelta suojaa ja lattialle voi tarvittaessa vaikka levittää patjat nukkumista varten. Siihen ei tarvitse itse niitä hirsiä veistellä, menee vähän keppoisampikin materiaali.

No muuhun en kommenttoi muutako et me ostettiin viimekesänä asuntovaunu vuosimallia -89. Ja ei todellakaan ole mikään pommi. Tosi hyvä vaunu. Kaikki pelaa ja ei ole mitään laittamista.
Miksi olis pitäny ostaa uus vaunu? Käytetään kaks-kolme kertaa vuodessa.