Miehen kanssa riitaa isommista hankinnoista.. Annanko periksi vai tappelenko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ap on nyt vaan hyvä ja ostaa sen vaunun. Ajaa sitten ja vetää perässään ja tekee huollot. Jos sä olet tuollainen "Mä haluun" tyyppi niin enpä yhtään ihmettele jos miehes ei innostu. Taidat olla se teidän perheen kana joka suunnittelee ja lupaa miehenkin puolesta kaiken

[QUOTE="pypylleröinen";23743035]Eiks toi jo kerro aika paljon siitä, että se mies ihan oikeesti, yksinkertasesti vaan EI HALUA niille reissuille??[/QUOTE]

Samaa mieltä olen.

[QUOTE="a p";23742679]Ne matkat on kyllä niin perinne että en usko että niitä kovin helposti lopetetaan. Miehelle vaan ei ole käynyt sekään että oisin vuokrannu joltain muulta vaunun sillon kun mummolan vaunua ei saa.
Ja nyt ei oikeasti ole siitä rahasta kiinni meillä on se vaunu vara laittaa jos halutaan. Vanha vaunu saatais käteisellä tai sitten uudempi vaunu osamaksulla.
Tottakait sen oman vaunun eteen joutuu tekemään enemmän töitä. Mutta toisaalta se helpottais noita kesän suunnitelmia kun voitais mennä silloin kun itelle sopii ja sitten tuo mökin rakennus. Joudun jäämään sit jatkuvasti pienempien kanssa kotiin kun tontilla ei paikkaa missä niiden kanssa olla. Ja kun mies rakentaa kaiken yksin ja käsin niin tiedossa on oikeasti pitkä projekti.[/QUOTE]

Kenelle nuo matkat on perinne? Sinulle vai miehelle?

tehkääpä kerrankin jonkunlainen toinen reissu. Älä puhu koko vaunusta vaan tehkää JOTAIN IHAN MUUTA! Ehkä mies kaipaa muutosta teidän joka vuotiseen vaunuiluun. menkää vaikka kaikki sinne kalaan tai telttailemaan tai vaikka olette koko loman kotona ja käytte vaan päiväreissuilla. Kysy mieheltäsi mitä hän haluaa.

Eli mun vaihtoehdot on sitte siinä et ostan ja vedän vaunun ite. tai luovun ajatuksesta kokonaan.

Mutta haloo? Miksi meidän pitää tehdä niinkuin mies haluaa? Miehellä on se 5 viikkoa kesälomaa. 3:lle viikolle on suunnitellu omat menonsa ja 2 viikkoa jää perheelle. Ja minä olen kohtuuton kun sillon haluan tehdä sitä mikä minusta ja lapsista on kivaa? Vai pitäskö meidän kökkiä nekin 2 viikko sit kotona kun mies haluaa??? Kun ite on ensin reissannu sen kolme viikkoa..

[QUOTE="Maria";23743065]tehkääpä kerrankin jonkunlainen toinen reissu. Älä puhu koko vaunusta vaan tehkää JOTAIN IHAN MUUTA! Ehkä mies kaipaa muutosta teidän joka vuotiseen vaunuiluun. menkää vaikka kaikki sinne kalaan tai telttailemaan tai vaikka olette koko loman kotona ja käytte vaan päiväreissuilla. Kysy mieheltäsi mitä hän haluaa.[/QUOTE]

Tää on muuten hyvä idea, et meette koko porukalla kalaan. Tai ainakin ehdota sitä ja sano, et haluut vaunuiluperinteeseen muutosta. ;-)

[QUOTE="Maria";23743065]tehkääpä kerrankin jonkunlainen toinen reissu. Älä puhu koko vaunusta vaan tehkää JOTAIN IHAN MUUTA! Ehkä mies kaipaa muutosta teidän joka vuotiseen vaunuiluun. menkää vaikka kaikki sinne kalaan tai telttailemaan tai vaikka olette koko loman kotona ja käytte vaan päiväreissuilla. Kysy mieheltäsi mitä hän haluaa.[/QUOTE]

Tiedätkö miten nuo kalareissut menis? Minä tappelen kuuden lapsen kans siellä teltassa (kun ei sitä vaunua ole) ja mies nauttii kalastuksesta. Senkun käy välillä syömässä. Isommat toki jo osaa itekin jo onkia ja virvelöidä (ainakin niin kauan et siimat ja kelat sit sotkussa) .
Sit ihmettelee et miks mun pinna ei riitä. JOo ei vaan riitä. Ja en todellakaan ole nipo ruokailuista ja nukkumisista mut mies saattaa unohtaa täysin et lapset tarvii ruokaa vähän enemmän kuin aamulla ja illlalla.

Mutta ok. Kysyn mieheltä mitä tehdään.. Sanoo et jatketaan niinku ennenkin.

hui. aika itsekäs ja noin monen lapsen äiti. En vaatisi miestäni vaunuilemaan, jos ei nappaa vetäminen ja huolllot.
Oletko sinä vaatinut myös että "vielä yksi vauva"...

Kahdeksan henkeä yhteen asuntovaunuun.... uhhuh. En mie ihmettele miksi mies on vähän ajatusta vastaan. Kyllä nyt kahdelle pieni vaunu riittää, mutta jos haluatte koko perheen mukaan niin vaunun pitää olla iso.

[QUOTE="huh";23743184]hui. aika itsekäs ja noin monen lapsen äiti. En vaatisi miestäni vaunuilemaan, jos ei nappaa vetäminen ja huolllot.
Oletko sinä vaatinut myös että "vielä yksi vauva"...[/QUOTE]

Luitko noista miehen loma-ajoista? Mies saa niistä 3 viikkoa tehdä ihan mitä haluaa. 2 viikkoa pitäs jaksaa kattoa mua ja lapsia mut vissiin oon aika kohtuuton.

Ja en ole ollut vaatimassa vielä yhtä vauvaa. Tosin mies tässä joku aika ite sano kun oli vieraita joilla vauva et ois kait tuo ihanaa jos vielä joskus saatais omakin vauva. Mut se on jo eri juttu.

Kahdeksan henkeä yhteen asuntovaunuun.... uhhuh. En mie ihmettele miksi mies on vähän ajatusta vastaan. Kyllä nyt kahdelle pieni vaunu riittää, mutta jos haluatte koko perheen mukaan niin vaunun pitää olla iso.

Mistä sait käsityksen että ollaan jotain neljän hengen vaunua (mikä se mummolan vaunu tosin on) hankkimassa?
Isommat nukkuu teltassa vaunun vieressä mut tiukan paikan tullen ollaan mahduttu kaikki tuohon mummolan vaunuunkin.

Hei oikeesti nainen! Jos kerran mies on tien päällä työkseen, kuvitteletko että vaunun vetäminen on sille lomaa???

Meillä mies on kuljetusyrittäjä eikä mulla tulis mieleenkään ehdottaa sille autolomaa!

[QUOTE="vieras";23743259]Hei oikeesti nainen! Jos kerran mies on tien päällä työkseen, kuvitteletko että vaunun vetäminen on sille lomaa???

Meillä mies on kuljetusyrittäjä eikä mulla tulis mieleenkään ehdottaa sille autolomaa![/QUOTE]

Hei oikeesti tää on ihan miehen aloittama juttu. Ihan sen oma ehdotus ja idea. Ja ei tuo oo tähän asti vastaankaan laittanu. Yrittäjä tuo on minunki mies samalla alalla.
Miehelle on lomalla tärkeintä päästä mahd kauas työpaikasta (ei voi kukaan soittaa et tulla käymään) .
Mutta edelleen missä on mun ja lasten oikeudet??

[QUOTE="a p";23743284]Mutta edelleen missä on mun ja lasten oikeudet??[/QUOTE]

Onko sun ja lasten oikeudet niin tärkeitä että sen takia kannattaa pistää pystyyn kunnon perheriita ja katsella naama näkkärillä olevaa miestä loman ajan? Jos on niin pidä pääsi, jos ei niin koittakaa sopia yhdessä asioista.

Viimeisimmistä viesteistä voi päätellä vielä Suomessakin olevan ihmisiä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa tekstiä. AP sanoi, että idea on miehen ja oman vaunun ostamisessa ollu erimielisyyttä.

Kyllä lapsen oikeudet tulisi mennä aikuisten edelle kaikissa tilanteissa. Jos sitä ei mies tajua, niin hänen on ongelmansa.

[QUOTE="a p";23743066]Eli mun vaihtoehdot on sitte siinä et ostan ja vedän vaunun ite. tai luovun ajatuksesta kokonaan.

Mutta haloo? Miksi meidän pitää tehdä niinkuin mies haluaa? Miehellä on se 5 viikkoa kesälomaa. 3:lle viikolle on suunnitellu omat menonsa ja 2 viikkoa jää perheelle. Ja minä olen kohtuuton kun sillon haluan tehdä sitä mikä minusta ja lapsista on kivaa? Vai pitäskö meidän kökkiä nekin 2 viikko sit kotona kun mies haluaa??? Kun ite on ensin reissannu sen kolme viikkoa..[/QUOTE]

Mutta haloo? Miksi teidän pitää tehdä niinkuin sinä haluat? Sä oot itsekäs. Opettele ajattelemaan myös sun miestä.

[QUOTE="a p";23743100]Tiedätkö miten nuo kalareissut menis? Minä tappelen kuuden lapsen kans siellä teltassa (kun ei sitä vaunua ole) ja mies nauttii kalastuksesta. Senkun käy välillä syömässä.

Sanoo et jatketaan niinku ennenkin.[/QUOTE]

Eli ne kalareissut menis samalla tavalla SUN kannalta, kun vaunureissut menee nyt miehen kannalta. Huh, oikeesti nainen, ajattele muitakin!!!

Ja sanooko todella, että jatketaan niinkuin ennenkin? Ootko kysynyt, että tiedät tuon vastauksen??

No eihän teillä oikeastaan ole rahaa siihen vaunuun, jos osamaksulla pitää ostaa - ehkä mies haluaisi eroon osamaksuista ja käyttäisi sen rahan mieluummin muuhun - ymmärrän täysin! Meillä menee nyt erilaisiin miehen tekemiin osamaksujuttuihin ja lainoihin yli 650e kuukaudessa..

Ja jos miehesi ajaa autolla työkseen ei varmaan ole oikeasti mikään lempijuttu tehdä samaa lomalla, jos sinusta ei ole apua huolloissa, katsastuksissa, ajamisessa.

[QUOTE="pypylleröinen";23743339]Mutta haloo? Miksi teidän pitää tehdä niinkuin sinä haluat? Sä oot itsekäs. Opettele ajattelemaan myös sun miestä.[/QUOTE]

Siis ymmärsitkö lukemasi?
Jos mies sais päättää kesälomansa huitelis sen 3 viikkoa omilla reissuillaan ja ne 2 perheelle varattua viikkoa sit haahuilis kotona.
Ainoa ongelma on sitte se että missä on mun ja lasten loma?

[QUOTE="vieras";23743232]Mistä sait käsityksen että ollaan jotain neljän hengen vaunua (mikä se mummolan vaunu tosin on) hankkimassa?
Isommat nukkuu teltassa vaunun vieressä mut tiukan paikan tullen ollaan mahduttu kaikki tuohon mummolan vaunuunkin.[/QUOTE]

Sä siis voit kyllä laittaa muut nukkumaan tieltassa, mutta et itse suvaitse lepuuttaa persettäs teltassa, jos se olisi vaunun tilalla mökkiraksalla? XD

[QUOTE="pypylleröinen";23743358]Eli ne kalareissut menis samalla tavalla SUN kannalta, kun vaunureissut menee nyt miehen kannalta. Huh, oikeesti nainen, ajattele muitakin!!!

Ja sanooko todella, että jatketaan niinkuin ennenkin? Ootko kysynyt, että tiedät tuon vastauksen??[/QUOTE]

Noilla vaunureissullakin kyllä päävastuu lapsista ja ruokahuollosta on mulla. Mies sit voi tehdä lasten kans sitä mitä haluaa ja jaksaa. tai olla tekemättä.
Ja oon kysynyt. Ja vastaus oli tuo.

No eihän teillä oikeastaan ole rahaa siihen vaunuun, jos osamaksulla pitää ostaa - ehkä mies haluaisi eroon osamaksuista ja käyttäisi sen rahan mieluummin muuhun - ymmärrän täysin! Meillä menee nyt erilaisiin miehen tekemiin osamaksujuttuihin ja lainoihin yli 650e kuukaudessa..

Ja jos miehesi ajaa autolla työkseen ei varmaan ole oikeasti mikään lempijuttu tehdä samaa lomalla, jos sinusta ei ole apua huolloissa, katsastuksissa, ajamisessa.

Meillä se on mies joka haalii noita osamaksuja. Ja nyt ei oo tuosta rahasta tappelu se hoituu kunhan saadaan muuten tää asia selvitettyä.

Eikös AP sanonu, et halvempaan ois jo nyt rahat? Mitä eroa on vetää toisen vaunua tai omaa vaunua, jos toista tekee mielellään ja toista ei?

[QUOTE="pypylleröinen";23743373]Sä siis voit kyllä laittaa muut nukkumaan tieltassa, mutta et itse suvaitse lepuuttaa persettäs teltassa, jos se olisi vaunun tilalla mökkiraksalla? XD[/QUOTE]

Vaunun etu on se että siellä voi tehdä ruokaa. Ja ei meillä nuo 3 pienintä teltassa nuku vaan nuo 3 isointa jotka on yli 10v.