J
joku vaan
Vieras
Mies juopottelee jatkuvasti, hänen humalaiset höpöttelynsä on niin omituisia ja niistä vaikeaa saada kiinni, että alkaneet häiritä minua. Hänellä on kovasti morkkiksia omasta juomisestaa ja siitä, miten minua kohtelee laskuhumalan aikana. Nyt on tultu siihen pisteeseen, että juomisen haitat on alkaneet näkyä: itsetunto-ongelmia, liiallista herkistymistä, kärsii ja ottaa henkilökohtaisesti asiat, mitä ei kukaan oikeasti tulisi edes ajatelleeksi. Sitten on masentuneisuutta juomisen takia ja sitten hänen luottamuksensa minuun on alkanut näköjään mennä. Eilisestä illasta ei muista paljoakaan, selvinpäin ja kännissä muistaa eri asioita.
Olen sanonut monesti, miten haitallista liiallinen juominen on ja kuinka siinä menettää kaiken, perheen, talon, ajokortti menee, työpaikka menee. Katkaisuhoitoon ei voi ketään ilman omaa aloitetta viedä, kai.
Kaiken kaikkiaan on vaikea enää tunnistaa miestä samaksi ihmiseksi, mitä joskus pari vuotta sitten vielä oli. Ihan ihmisrauniolta vaikutti eilenkin, kun joi, en pysty häntä auttamaan. Kerran tässä sanoi, kun nalkutin hänen juomisestaan, minulle että onko sinun pakko nyt olla tuommoinen, kun minulla on nyt niin vaikeaa. Kuitenkaan hän ei koskaan kertonut minulle, mitä ne vaikeudet ovat ja jäljelle jäi vain lukuisia kysymysmerkkejä.
Olen sanonut monesti, miten haitallista liiallinen juominen on ja kuinka siinä menettää kaiken, perheen, talon, ajokortti menee, työpaikka menee. Katkaisuhoitoon ei voi ketään ilman omaa aloitetta viedä, kai.
Kaiken kaikkiaan on vaikea enää tunnistaa miestä samaksi ihmiseksi, mitä joskus pari vuotta sitten vielä oli. Ihan ihmisrauniolta vaikutti eilenkin, kun joi, en pysty häntä auttamaan. Kerran tässä sanoi, kun nalkutin hänen juomisestaan, minulle että onko sinun pakko nyt olla tuommoinen, kun minulla on nyt niin vaikeaa. Kuitenkaan hän ei koskaan kertonut minulle, mitä ne vaikeudet ovat ja jäljelle jäi vain lukuisia kysymysmerkkejä.