Miehen juhliminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pihlaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi joka viikonloppu pitää juhlia ja ryypätä? Onko pakko?

Oletko ajatellut millaista elämäsi on tulevaisuudessa jos teette lapsia? Itse en olisi tuollaista miestä katsonut hetkeäkään. Hanki normaali kunnon mies itsellesi joka viihtyy seurassasi viikonloppunakin, eikä rellestä.

Jees, menipäs se viikonloppu hyvin tosiaan, kun mies ryyppäs ja rymys taas molemmat päivät kaikkien muitten kuin sinun seurassa. Vähään sinäkin olet tyytyväinen kun se että sait kaksi yötä nukkua ja mies toi kotiinne vain kolme vierasta lauantaina saa sydämesi läpättämään onnesta.

Ajattele, on olemassa sellaisiakin miehiä jotka haluaa viettää useimmat viikonloput sen naisen kanssa jonka kanssa ne asuu, ja bilettää kavereitten kanssa vain silloin tällöin. Sellasten jotka bailaa jätkäremmissä joka viikonloppu olis parasta pysytellä sinkkuna. On toi sun miehes aika kakara vielä.

Heippa taas:)

Tuli tossa mieleen ap tuosta viimeisimmästä kirjoituksestasi, että kai sulla nyt jotain ystäviä/kavereita on itselläsikin????Kun kirjoitit vanhemmista ja anoppilasta.

Enkä todellakaan tarkoittanut silloin kun kirjoitin,että häippäse sieltä, että sinä ottaisit tavaksesi häipyä viikonloppuisin,jotta se mies saa ryypätä rauhassa, EI! Vaan sinä lähdet kerran, ja palaat,kun sille menee jakeluun, että se ei voi toimia niin.

Mulla on itselläni tavallaan samankaltaisia ongelmia, paitsi, että meille ei ole ketään jatkoille tuotu, eikä tuoda. Mutta en ole kaikkia öitäni saanut nukkua vaikka pitäisi saada.

No joo. Toinen vaihtoehto on, että annat sille sitä mitä se tilaa ja alat itse hillua, minä harkitsin tätä vakavasti,mutta tulin siihen tulokseen, että olen liian vanha leikkimään....eli vähemmällä vaivalla pääsen kun heivaan sen pihalle. Mutta jos jaksat niin kyllähän mies siihen viimeistään herää, kun nainen alkaa käyttäytyä samoin kuin hän. Naisillehan ei tunnetusti ole sallittua puoletkaan miehen tekemistä tempuista, eli jos nainen käyttäytyy kuin mies, niin se on suuri järkytys.

Ala ryyppäämään niiden kavereides(joita sulla toiv.on?) kanssa, tai hommaa ryyppykavereita, se on tosi helppoa. Mene jatkoille uusien ryyppykavereidesi luo, älä kotiin. Jos mahdollista, niin ryyppää viikollakin, kun miehelläs on töihin meno(?) Sillon viet tietty ne kaverit teille! Kyllä se jossain vaiheessa alkaa ihmetellä ja EHKÄ tajuaa millasta se on.
(varaudu siihen, että juopottelu on vaativa laji, se on kallista ja väsyttävää sekä henkisesti että fyysisesti. Rankkaa on ja rajoittaa suuresti muuta harrastustoimintaa)

Äijähän kohtelee sua kuin jotain pompoteltavaa kotirättiä.

Käykö se siis joka viikko perjantaisin ja lauantaisin ryyppäämässä? Tuntuu kyllä tosi omituiselta. Jos mulla olisi tuollainen ukko, niin potkaisisin ukon lopullisesti sinne 'ryyppykavereiden' tykö.

Mielestäni kaksi kertaa viikossa ryyppääminen ja jatkoilla oleminen on liikaa. Mitä hittoa se ukko siellä tekee ja ilman sinua vielä?

Miksi et voi ensi kerralla lähteä mukaan? Voit tehdä testin eli tunge mukaan ja katso, miten äijä käyttäytyy. Jotenkin on sellainen tutina, että ukko pitää hauskaa ja kotona odottaa se kiltti heikko pikkutyttö, jolle voi tehdä mitä vaan ja se vaan nyökyttelee ja on samaa mieltä. Kiittää vielä, että kiitos, kun kävit vain perjantaina ja lauantaina ryyppäämässä ja toit VAIN kolme kaveria jatkoille. WAU. Kyllä mun mies sitten ajattelee mun parasta.

Melko nuoria? 26? Anteeksi vaan, mutta tuo on jo aikuisen ikä ja lähellä kolmeakymppiä!
Minkälaisia kavereita miehelläsi on, jotka vielä tuon ikäisena asuvat kotona? Jos taas ovat paljon nuorempia ja asuvat kotona, niin mitä se kertoo miehesi kypsyydestä kohta kolmekymppisenä aikuisena miehenä hengata tuollaisten ""lasten ""kanssa? haloo.

äläkä sano että ""yrität pystyä"" sanomaan miehellesi. Kyllä sinunkin täytyy kasvaa aikuiseksi ja oppia pitämään puolesi tässä elämässä.Kuka muu sen sinulle tekee? Liika kiltteys ja marttyyriys ei johda kuule yhtään mihinkään.
Oletteko koskaa parina istuneet pöydän ääreen ja sopineen yhteiselon säännöistä? Vai oletteko ajatelleet että mennään fiiliksen mukaan- ei kuule toimi.

Laitat kuule saman tien tänään vakavan keskustelun käyntiin ja selität asiat miehelle. Ja korostat ikää.
Seuraavan kerran jos tulevat teille niin heität heidät pihalle, tai menet hotelliin /kaverin luo ja sanot että takaisin et tule ennenkuin asiat muuttuu. Etkä hitto soikoon 2000-luvulla ala nöyristelemaan kuin entisaikojen piika ja siivoamaan toisen, aikuisen ihmisen sotkuja!

Kuullostaa tutulta. Itsellä ei tuollaista ongelmaa ole, mutta monella kaverilla. Kyllä sellainen 26-vuotias nuorimieskin vielä osaa olla ""lapsellinen"" ja ryyppyreissut innostaa, ilman että välttämättä nyt alkoholistiksi voi kutsua. Mutta kuten kaikki muutkin ovat sanoneet, sinun on vain pidettävä puolesi ja sanoa miehellesi, että yksinkertaisesti jatkot eivät sovi koska et saa nukuttua. Oletko kertaakaan sanonut hänelle univeloistasi? Jos hän sinusta välittää, hänen luulisi huolestuvan kun tajuaa hänen aiheuttaneen sen biletyksillään. Sinun täytyy kertoa asian vakavuudesta JA sanoa tiukasti, että tästä lähin jatkoja ei ilman sinun lupaasi pidetä. En minäkään pidä hyvänä ideana sitä, että lähtisit aina tiettyinä viikonloppuina evakkoon jotta saat levättyä, koska sinun TÄYTYY saada levätä omassa kotonasi.

Ja vaikka sinne tulisi hiljaisempiakin jatkoilijoita, tai ""vain"" pari kolme, minä ainakin pitäisin erittäin häiritsevänä sitä jos aamulla omassa kodissani olisi vieraita krapulaisia ihmisiä. Minulle koti on ""pyhä"" paikka, ja kun yhdessä asutaan, sovitaan yhteiset pelisäännöt. Olen asunut aiemmin pari vuotta miehen kanssa, joten tiedän kyllä mistä puhun. Nyt seurustelen, mutta asun yksin ja tämän tarinasi myötä aloin taas enemmän arvostaa omaa tilaa, aikaa ja rauhaa eikä hoppu yhteenmuuttamisesta ole niin suuri kuin joinain päivinä :)

Pihlaja, oikeasti, sano miehellesi tiukka ""ei"" ja selitä rauhallisesti, että sinun oma elämäsi kärsii tämän asian takia. Jos sinua ei muuten ryyppääminen häiritse, hyvä kai niin, itse en siihen pystyisi vaan olisin jo pelkästään tuosta joka viikonloppuisesta ryyppäämisestä vihainen - vaikka mies tulisikin yksin kotiin. Mutta raja sinun täytyy vetää tähän jatkojen järjestämiseen. Ja et todellakaan ylireagoi. Miehet aina väittää sellaista, mutta ei kannata alkaa epäilemään omaa itseään sen takia! Vähitellen voi käydä niin, että itsetuntosi rapisee pois koska miehesi on nyt tietynlaisessa valta-asemassa tässä. Tee jotain ennen kuin on liian myöhäistä.

Minusta tässä ei ole ongelma mitkään jatkot vaan se että mies käy hillumassa sekä perjantaina että lauantaina. Eikö tämä vaivaa sinua ollenkaan? Etkö haluaisi viettää myös viikonloppuja miehesi kanssa kun viikot ovat kerran niin ihania? Miehesihän vedättää sinua ihan täysillä olet itse niin tyhmä että annat sen tapahtua!!

Sovi miehen kanssa että hän käy ulkona kerran kuussa, ja käy silloin myös sinäkin. Ja sen lisäksi on toki molemmilla lupa nähdä kavereita, mutta muuten kuin alkoholin merkeissä!

Järki käteen!

Varsinaista b-luokan elämää. Minusta on tosi outoa, että miehesi viettää kaikki viikonloput mieluummin kännäyskavereidensa kuin sinun kanssasi. Kyse ei todellakaan ole enää mistään ""toinen on koti-ihminen, toinen bile-ihminen"" asetelmasta vaan tosi omituisesta parisuhteesta. Ja pisteenä i:n päälle sä vielä siivoot sen sotkut.

Ikävä sanoa, mut ukkos taitaa pitää sua enemmän äitinä, emäntänä ja kaverina kuin tyttöystävänä. Parikybäsenä on vielä tietyntyyppisiä menohaluja ja ihme piehtarointia, mut jos 26-vuotiaana edelleen viettää ""laatuaikaa"" mieluummin kavereiden kanssa kuin avopuolison, niin suhteella on varmasti aivan loistava tulevaisuus pidemmällä tähtäimellä...

Ja tosiaan, missä on sun omat kaverit?

Yhteistyössä