Miehen harrastukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuumailen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuumailen

Vieras
Pakko nyt kysyä täältäkin, et millon teidän mielestä miehen harrastukset vie liikaa aikaa? Jos pe-illat ja su-iltapäivät ja-illat menee harrastuksissa onko se teidän mielestänne liikaa? Entä satunnaiset vkonloput, et siihen menee koko vkonloppu? Kyseessä ei siis ole mikään pakollinen joku järjestötoiminta, vaan se on osittain kavereiden kanssa hengailuakin. Harrastukset on loistava juttu tietenkin, niitä pitääkin olla, mut joskus tämä tuntuu olevan tärkeempää kun perhe tai mikään. Onko mielipiteitä?

Minä käyn salilla/jumpassa n. 3 kertaa viikossa ja mielestäni ei ole liikaa. Mies käy omissa harrastuksissaan pari kertaa viikossa. Jos harrastukset kestävät kerrallaan 1-2 tuntia, mielestäni 2-4 krt viikossa on ihan ok. Jos ne vievät joka ikinen viikonloppu koko päivän ja vielä toisena päivänä koko illan, niin kyllä se pidemmän päälle tympäisisi.

niin on minunkin miehellä..
joka j..ksen ilta jotain ja väliajatkin vouhkataan..
elämän tärkein asia on kuntoilu..
kotona ei ehditä tehdä mitään vaikka on omakotitalo- ei kuulemma kannata ja rahaa menee..
menihän se moottoripyöräänkin..
tänään alkoi herran loma (minulla loma myös!!) lähti töistä 2-n aikaan ja 3-lta oltiin jo menossa..
tulee lauantaina iltapäivällä...

hoh-hoijaa...

Alkuperäinen kirjoittaja tuumailen:
Pakko nyt kysyä täältäkin, et millon teidän mielestä miehen harrastukset vie liikaa aikaa? Jos pe-illat ja su-iltapäivät ja-illat menee harrastuksissa onko se teidän mielestänne liikaa? Entä satunnaiset vkonloput, et siihen menee koko vkonloppu? Kyseessä ei siis ole mikään pakollinen joku järjestötoiminta, vaan se on osittain kavereiden kanssa hengailuakin. Harrastukset on loistava juttu tietenkin, niitä pitääkin olla, mut joskus tämä tuntuu olevan tärkeempää kun perhe tai mikään. Onko mielipiteitä?

Nykyään tuo harrastaminen on sellainen vouhotus, että, jos kaikki (isä, äiti ja lapset) harrastaa suositusten mukaan, niin perhe ei ole koskaan yhdessä. Mun mielestä riittä, että yhtenä iltana viikossa harrastaa. Kolme on jo liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -----------:
Nykyään tuo harrastaminen on sellainen vouhotus, että, jos kaikki (isä, äiti ja lapset) harrastaa suositusten mukaan, niin perhe ei ole koskaan yhdessä. Mun mielestä riittä, että yhtenä iltana viikossa harrastaa. Kolme on jo liikaa.

Jos liikkuu vain yhtenä iltana viikossa, voi odottaa, että on aika huonossa kunnossa jo viisikymppisenä. Nykyään kun työt eivät ole enää niin fyysisiä kuin ennen, ja työmatkat/kauppamatkat jne. tehdään autolla, niin liikkumisen määrä on todella vähäinen. Ihmiskeho vaatii fyysistä rasitusta pysyäkseen terveenä ja toimintakykyisenä. Niin se vain on :)

Juu jokaviikkoista on, ja kyllä siihen aina 3-5 tuntia menee kerralla. Lisäks on näitä koko päivän plus illan kestäviä juttuja välillä. Ei siinä muuten mitään, mut kun ne on aina vkonloppusin kaikki, se joskus ottaa päähän..

Sitten se on liikaa, jos se alkaa hiertää välejä.

Mä en ole mikään sanomaan, kun nuo mun harrastukset laiduntaa tossa pihassa, ja vievät aikaa ihan minimissään sen tunnin-pari päivässä joka jumalan päivä. Mutta ukko ei ole valittanut, jos alkaa narista niin mietitään sitten.

Sillä on omia harrastuksiaan varten oma huone, ja saa sekin kyllä touhuta omiaan mun mielestä ihan kiitettävästi, enkä mä tältä pohjalta kehtaa siitä narista.

Kyllä saan itekin harrastaa ja mennä niin paljon kun haluun. Kyse onkin lähinnä siitä et sillon meillä ei ois paljookaan yhteistä aikaa perheenä - eikä kahestaan varsinkaan. Saapi nähdä miten tilanne tästä muuttuu vai muuttuuko.. Muita ongelmia meillä ei kyl sitten juuri ookaan.

sehän riippuu paljon lasten iästäkin..
kun meillä oli vain yksi lapsi ja se oli 1-2 vuotta sai mies mennä monestikkin viikossa harrastuksiaan..
mutta nyt kun on 2 lasta ja toinen on ihan pieni vauva, on mies oneksi vähnetänyt menojaan..
kun tämä taas kasvaa menkööt monesti illassa..

itsellä ei ole toistaiseki ole ollut säännöllistä harrastusta, en ole vaan saanut viellä aikaiseksi hankkia.. menen silloin kun se parhaiten viikon aikatauluun sopii.. kun miehellä vuoro toitä

Jaa kuuntelee musaa kovalla harva se päivä - hiertää jos en tykkää bändistä tai jaksa muutenvaan sitä metelii/ei rassaa jos ok jnejne

Perhokalastaa, eli on pois esim 3 päivää ja joessa suht kokoajan (ei dokaa siellä, siinähän ei olis mitään järkee silloin, ei kyl juo muutenkaan) Ja homma ok. Usein HÄÄPÄIVÄNÄ on sattumoisin kalassa, kun silloin on varattu se mökki... :xmas:

Elokuvat on ok myös.

Ja politiikassa on mukana, istuu siis lautakunnassa ja jossain puolueen hallituksessa ja mitä lie en jaksa ajatella. Sekin on ok. Lautakuntajutuista saa rahaa ja pysytään ajan tasalla tärkeistä asiosta.

Metsästysporukkaan kuuluva, myös urheilua harrastava mieheni haalii näiden lisäksi kaikkea maan ja taivaan väliltä tekemistä. Sitten, kun yhdessä pitäisi jotain tehdä, tulee se tehdä nopeaan ja kuoleman väsyneenä. Itse tykkään tehdä asiat perusteellisesti ja rauhallisesti ja korjata myös jälkeni. Pitkään ollaan oltu yhdessä ja mä olen jollainlailla tottunut asiaa. Jossain vaiheessa miehellä burnout tulee vastaan ja olen silloin valmistautunutpitämään hänestä ja talosta huolen. Sitä ennen hoidan asioita omaan rauhalliseen tahtiin.