Miehen ex-vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Ärsyttää kun mies on henkisesti ex-vaimossaan kiinni. Ovat eroneet reilu vuosi sitten. Pitävät vieläkin yhteyttä lähes päivittäin. Mies käy auttamassa milloin missäkin asiassa. Ovat kuulemma ystäviä. Tosin uskon sen, mutta ärsyttää kun mies kertoo ex:llä kaikki meidän asiat. Yhteisiä lapsia heillä ei ole. En haluaisi uhkailla että joko minä tai ex-vaimo. Ei minulla ole mitään heidän ystävyyttään vastaan. Mutta joskus ärsyttää kun aina mies puhuu ex:stä...joskus olen tokaissut, että mitä sitten erositte....kyllä minä ainakin olen sillat takanani polttanut entisiini, koska en aio koskaan palata heidän kanssa yhteen. Olenko teidän mielestä pikkumainen ja vainoharhainen? Vaadinko mieheltä liikaa?

Kyllä se siitä tokenee. Miehet ovat niin syyllisyydentuntoisia ja herkkiä. seksistä ei ainakaan ole kysymys.Mitä enemmän kyselet, sitä varmemmein menee. Odota vuosi ja jos ei asia korjannu, pidä sitten puhuttelu.
Vastaavassa tilanteessa ehdotin, josko kutsuttaisi exä silloin t ällöin kahville. Ei se siihen suostu. Mitä enemmän annat löysää, sitä vähemmän exä kiinnostaa. Kiinnostus on siis syyllisyyttä.Toisaalta se on merkki myös siitä, ettei kannattaisi hankkia uutta ihastusta ennenkuin edelliset tunteet ovat loppuun palaneet ja käsitelty. Oletkohan tullut epävalmiin eron keskelle?

Et ole pikkumainen. minulla on sama ongelma toisinpäin. naisystäväni on tosi tiukasti kiinni ex. miehessään. olen asiasta maininnut mutta on sama vaikutus kun sanoisin seinälle että siirry metri.

Ystävyyttä voi pitää, vaikka kyllä se yleensä hiipuu ajan mittaan. Minä vetäisin kyllä tiukat rajat siihen, että minun asioitani ei tarvitse eikä saa entiselle kertoa. Ottaisin hirveet pultit, jos sellaista kuulisin.

itse miehen ex-vaimo ja sikäli onnellisessa asemassa että en katkaissut välejäni mieheeni avioeron yhteydessä vaikka olisin voinut. Vaikka malja täyttyi uskottomuudesta yms. oli meillä kuitenkin lähes 20 vuotta yhdessäeloa. Pitkää avioliittoa ei niin vain pyyhitä mielestä varsinkin kun on yhteisiä lapsia, sehän olisi luonnotonta toisaalta. Onneksi olimme kumpikin fiksuja ihmisiä ja hoidimme asiat tavallamme. Soittelemme vielä nykyäänkin ja keskustelemme lapsistamme. Jos tarvitse hänen apuaan on hän valmis auttamaan. Seurustelemme kumpikin tahoillamme ja voin vakuuttaa että ainakin minun puoleltani tunteet ovat ohi. En tiedä mitä sydämessään miettivät uudet kaverimme meidän väleistämme ja luulen, että mieheni soittelee minulle silloin kun uusi nainen ei ole paikalla.

Uudella miesystävälläni on ollut useita naisystäviä ennen minua eikä hän ole eronnut yhdestäkään niin, etteikö voisi vaihtaa muutamaa sanaa kun näkee vastatusten.

En kuitenkaan pidä yhteyttä päivittäin mieheeni, joten vähän tuo juttunne kuulostaa oudolta. En pidä oikeana sitäkään, että että mies kertoo parisuhdettanne koskevia asioita exälle. Itse en keskustele ex mieheni kanssa nykyisestä suhteestani, hän on omastaan jotakin maininnut, mutta se taas on hänen valintansa.

Mielestäni nyt on keskustelun paikka vai mitä?

ex-vaimosta. Ystävysty. Saat kullanarvoisia vinkkejä ja etukäteistietoa, millaiseksi mies vuosien päästä muuttuu, kun parisuhde arkipäiväistyy. Yllättäen huomaat, että mies on juur samanlainen mulkku sulle, kuin entiselleenkin ja mikä parasta, yks päivä huomaat, että sillä on 3. kierroksessa.

En minäkään hyväksyisi, että mieheni juttelisi exälleen meidän asioita. En pidä nipotuksena. Ei minusta ystävyyssuhdetta tarvitse ylläpitää, kun kerran erottu on. Se tosiaan loukkaa uusia puolisoita.
Minunkin mieheni on eronnut 20-v. kestäneestä liitosta, mutta tässä tapauksessa miehelläni ei erityisemmin ole tarvetta/halua olla yhteydessä exään. Exäkin on harventanut soitteluita miehelleni, mutta tuntee kyllä tarvetta purkaa murheitaan noin kerran viikossa. Ei tunnu kovin hyvältä, mutta en ole puuttunut tilanteeseen, koska kerran mies kertoo avoimesti exänsä puheet (ex järkyttyisi jos tietäisi). Meillä nämä asiat on kyllä puhuttu läpi, puhukaa tekin, se kyllä auttaa!

Jos mies on niin luuseri, että roikkuu exässään, niin jättää voit samantien.

Kun ei rassukalla ehkä ole äitiä jonka tisulla voi lutkuttaa.. olet luultavasti vain nopea keino luuserin surun vähentämiseksi ja arvosi sen mukainen. Olet ehkä myös muodokas ja pehmeä, jollaisia nuo mammanpojat suosivat kainaloksi.

Mammanpojiksi noita kutsuttiin kaveripiirissä, yleistynyt on nykyään, myös kusipäisyys. Ymmärrän pakollisen kanssakäymisen jos omaisuus on jakamatta tai on yhteisiä lapsia, mutta muuten tuossa ei pienintäkään järkeä. Kuten huomaat se rikkoo välejänne jo nyt. Pane valitsemaan, jos vätys on sen arvoinen, että kannattaa, mutta älä siedä yhtään enempää.

Kokemusta on!! Seurustelin aikoinaan yhden miehen kanssa, jonka piti aina lainata autoa yms. exälleen. Sitten ex oli miehen äidin kanssa vielä niiiiiiin hyvä ystävä, että halusivat mennä kesämökille viettämään lomaa jne. Kyllähän vitutti ja rankasti. Ja sen myös kerroin, että en ymmärrä tuollaista jatkuvaa yhteydenpitoa. No erosimme sitten tämän miehen kanssa, onneksi. Yritti sitten vielä eron jälkeen pitää minuunkin yhteyttä, lähetteli syntymäpäivänä kukkia yms. ollaan ystäviä systeemiä, mutta minä sanoin, että minulla ei kyllä ole mitään tarvetta olla ystävä exieni kanssa. Eri juttu jos on yhteisiä lapsia.

Tuo on aivan normaalia, kun erosta on kulunut vain vuosi. se kestää vielä pitkään ennen, kuin hän lopullisesti pääsee hänestä eroon. On myösakin todenäköisetä, että hän silloin tällöin myös muuten hoitelee entistä vaimoaan. Minäkin kun erosin jo vuosia sitten, kävin naimassa vaimoani aina silloin tällöin noin kahden vuoden ajan, vaikka jo seurustelin toisen naisen kanssa.