Miehen entiset suhteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Munkin miehen ex-vaimo (ei lapsia, liitto päättynyt jo aikaa sitten) ja minua edeltänyt tyttöystävä pitävät miehen kanssa yhteyttä. Kaikista puheluista ja tapaamisista en edes tiedä.
Sattuuhan se, että he edelleen ovat miehelle noin tärkeitä ja ettei hän kerro noista kaikista puheluista ja tapaamisista minulle.
Itseluottamukseni alkaakin olla aika matalalla tasolla:(

Kysy mieheltäsi miksi hän pitää yhteyttä ex:n kanssa ja kerro hänelle että se tuntuu pahalta. Vaikka hän haluaisi olla ex:n kanssa kaveri niin onko hän valmis jättämään sen taakseen teidän suhteenne vuoksi. Voimia sinulle:)

Ymmärrän ""mie"" tuntemuksiasi.
Turha siinä on tulla kenenkään sanomaan, että ei ne mitään merkitse ja ollaan vaan ystäviä. Satuttaa silti.
Täällä asiaa puolustelevat ihmiset eivät ole samaa kohtelua kokeneet, joten näkemys ei ole kovin omakohtainen.

Asiasta viisastuneena ehdotan, että sanot suoraan miehelle miltä sinusta tuntuu. Se voi johtaa joko avoimuuteen tai sitten mies pilaa suhteen lopullisesti alkamalla vähättelemään tai salailemaan asiat. Onpa kuitenkin joku ratkaisu eikä tarvitse kärvistellä koko aikaa.

Joskus tuntuu, että ennakkoluulottoman suhtautumisen edellytys erilaisiin asioihin on mennyt vähän liian pitkälle.

Niinpälle ja Marilynille:
Ollaan me miehen kanssa tästä puhuttukin ja hän tietää että minä hyväksyn ne jos vain kaikki on avointa ja pelkästään ystävyyttä.
Tämän keskustelun jälkeen kaikki olikin hyvin, tai niin luulin, sillä hän kertoi jos ex oli soittanut tms. Ja minä en moittinut, mököttänyt tai mitään muutakaan.
Kuitenkin nyt olen saanut tietää, ettei hän olekaan kertonut kuin osan puheluista tai tapaamisista, joten se siitä avoimuudesta sitten.
Mitä muuta siitä voi päätellä kuin että hänen suhteensa heihin on tärkeämpi kuin se miltä minusta tuntuu.

Mies ja nainen eivät voi olla VAIN ystaviä. Jos heteromies ei tunne naiseen seksuaalista vetoa, niin hän ei halua olla naisen kanssa vapaa-ajallaan tekemisissä.

Miksi tapaileekin, mitä hän heistä hakee?
Pitääkö varalla, jos teillä menisi mönkään?
Onpa loukkaavaa käytöstä, kysyitkö mitä ajattelisi jos asiat olisivat toisinpäin ja sinulla olisi noin kiinteä suhde exään?

No, eivät he tietääkseni ole tavanneet kuin pari - kolme kertaa meidän yhdessäolon ajan tämän ex-vaimon kanssa.
Tämän toisen kanssa enemmänkin meidän suhteen alkuaikoina. Nyt tietääkseni eivät enää pariin vuoteen?

Hän on vain hyvissä väleissä heidän kanssa, eikä tietenkään kohteliaana ole vastaamatta jos he soittavat, muttei itse ole soittelemassa heille.

Miksiköhän tämä ex tyttöystävä haluaa pitää yhteyttä? Luulisi hänen kunnioittavan teidän suhdetta ettei pyörisi enää kuvioissa. Ja miehesi pitäisi kunnioittaa sinua rehellisyydellä eikä salaamalla asiaa. Ota miehesi puhutteluun ja käykää asia perinpohjin lävitse.

Marilyn: Syy on se, ettei hän kerro minulle että hän edelleenkin on yhteydessä exäänsä.
Miksi hänen täytyy salata se?
Minä nimenomaan olen korostanut, että kunhan vain tiedän kaiken, se ei haittaa.

Jotainhan siinä sitten on salattavaa kun hän ei voikaan kertoa minulle.
Eli hän tietoisesti valehtelee minulle, se loukkaa ja tulee tunne ettei minun tunteillani oikeasti olekaan mitään merkitystä.

No ei tietenkään kerro koska hän tietää sen että se kyllä haittaa. Sanot että ""kunhan vain tiedän kaiken, se ei haittaa"", mutta luulenpa että haittaa kuitenkin, ja miehesi tietää sen myös. Miksi muuten pitäisi sopia jotain että tiedät kaiken tästä yhteydenpidosta ellei se siis jollain tapaa sinua haittaisi?

Varmaankin jos suhde on loppunut siihen että on molemmilla esimerkiksi eri päämäärät tms.

- Yleensä monivuotinen kumppani on myös äärettömän hyvä ystävä. No miksi sitten ei pitäisi ystävyyttä yllä? Jos jo kerran (ehkä useammin) on todettu ettei suhde toimi mutta ystävinä homma toimii niin miksi ei?

Kellä on liikaa oikeita ystäviä?

Kävin muuten juuri syömässä ex:n kanssa ;) Ja jos joku kysyy kotona että kenen kanssa kävin syömässä vastaan niin kuin asiat ovat. Jos taas se ei kelpaa niin - Harmi :D

Jaa miksi ei?

""Jos heteromies ei tunne naiseen seksuaalista vetoa, niin hän ei halua olla naisen kanssa vapaa-ajallaan tekemisissä.""

Tissit, perse, pillu, vormulat, kaljaa, lätkä, pillu, kalja, bilis, pillu kaljaa vormulat, tissit tissit,vormulatkaljalätkä....

Tosimiesten ajatuksia :D Äijäporukassa voi vain puhua, naisten kanssa joutuu läpättämään kankaista ja kaikista mitä helvettiä se nyt onkaan henkastajamaukasta, mutta äijä porukassa KAVEREIDEN kanssa voi retostella kuka pani ja kuinka kauan ja tietysti kuka voittaa seuraavan vormula osakilpai*Tissit*lun.

Kokeileppa joskus jutella jollekkin naiselle ilman että yrität rynniä heti satulaan, voisi jopa valaista sinunkin maailmaasi :P

Minusta sinun pitäisi itse sanoa se että sinua vaivaa nuo suhteet. Näyttelemällä ettei vaivaa pilaat oman suhteesi rehellisen pohjan.
Minullakin oli vaikka oli suhde päällä samaan aikaan exän kanssa sovittelu ero - hitaasti mutta varmasti. Ja sitten tämä velimies jolle puhuin kaiken kun miesystävä ei tuntunut ymmärtävän tai pelkäsin sen reaktioita jos esitän väärin asiat.
Suhde kesti niin kauan kuin oli tämä tukiveli takana. Kun en saanut pitää enää yhteyttä meidänkin suhteemme kuivui ja huomasin että en sittenkään halua noin yksioikoisen miehen kanssa elää. Näin voi käydä teillekin ellet ole rehellinen tuntemuksistasi ja pysty sanomaan rehellisesti mitä ajattelet.

Toi että suhde kuivaa kasaan kun ei saa pitää exään yhteyttä todistaa vain sen että tämä uusi kumppani oli vain ikävän täyte. naurettavin syy lopettaa suhde minkä olen ikinä kuullu!!

Ikävän täyte?
Näinhän se voi monesti ollakin ja mitä sille sitten voi, on kuinka rehellinen tai ei.

Hmmm, osoitit juuri kuinka paljon arvostat kumppaniasi tuolla välinpitämättömyydellä hänen tunteistaan.
Olisi armollisempaa lopettaa se suhde kokonaan ja jatkaa vapaana tapaamaan ketä haluat.
Ihminen voi katsos elellä ihan itsekseenkin, jos kompromissintekokyky ei riitä parisuhteeseen.

Marilyn, arvomaailmasi itseäsi kohtaa on aika kantillaan. Olet luomassa itsestäsi marttyyriä joka luopuu kaikesta parisuhteen eteen. Ja sitten kun asiat menee päin prinkkalaa niin, luopumisistasi voit sitten ruokkia katkeruuttasi samalla lisätä vihaa entistäsi kohtaan.

Parisuhteita tulee ja menee, ystäviä ei kellään ole koskaan liikaa.

Olen jo suhteen alussa kertonut kuinka asia on ja jos niin päätän että pidän yhteyttä niin sitten pidän. Ja jos se ei kelpaa niin ettiköön uuden. Itse löydän kyllä uuden, se on vaan asenteesta kiinni.

Marilyn, olet joko vanhaa koulukuntaa tai sitten ihan nuori jolla on hieman vaaleanpunaiset klasit silmillä.

Joten älä unohda sinua itseäsi parisuhteessa, se suhde voi ruokkia osan sinusta mutta tarvitset myös omaa aikaasi omien ystäviesi kanssa ( tai harrastusten tai mitä nyt vaan omaa aikaa ).

Terveessa parisuhteessa ei tarvitse uhrata itselle tärkeitä asioita, jotka siis ovat tärkeitä itselle. Vai laitatko lapsesi adoptoitavaksi koska uusi partneri ei tykkää että niitä on / ts jätätkö tapaamatta lapsiasi?

Jauhat samassa suonsilmäkkeessä vastauksesta toiseen näemmä

Arvostus
- Vaikuttaako ystävät tähän, arvostaako puolisoaan?

Lopettaa suhde
- Hanskat tiskiin kun ei kerran luovuta, minun takiani kaikesta mahdollisesta!

kompromisinteko kyky
- Luovu kaikesta olet minun MINUN MINUUUUNNN!!

Joten mieti vähän!

""Parisuhteita tulee ja menee, ystäviä ei kellään ole koskaan liikaa.""

Eli on tärkeämpää pitää niitä exiä hyvällä mielellä kuin pitää huolta parisuhteesta, koska sehän kuitenkin loppuu joskus. Just niin, eipä ihme jos naisia potuttaa kun ajattelutapa on tuollainen.

Minä itse en pidä entisiini yhteyttä, koska ne ovat menneitä parisuhteita. Keskityn täysillä mieheeni, koska hän on minulle tärkeä.

Aiemmin jo kysyin samaa enkä saanut vieläkään vastausta: minkä helevetin takia sitte oot eronnu siitä miehestä jos se kerran on niin tärkee ja pakko pitää ystävänä nykyisenkin parisuhteen loppumisen uhalla? voisitko vastata.

Ei varmaan ystävän tapaaminen ole välttämättä ""pitää exiä hyvällä mielellä"" jos se on molemmin puolin hauskaa ja kivaa niin miksi siitä pitää luopua?

Voisin jopa sanoa että ystävien tapaaminen toisinaan on nimenomaan parisuhteesta huolta pitämistä. Siitä mitään tule että istutaan vierekkäin vuosia ja pidetään kädestä kiinni ja jätetään kaikki harrastukset tai asiat jotka itselle ovat tärkeitä.

""Just niin, eipä ihme jos naisia potuttaa kun ajattelutapa on tuollainen.""
Jos se ottaa niin koville niin sitten on varmaan katseltava joku muu tai sitten kasvatettava itsetuntoa.

Parisuhteita tulee ja menee, se on kumminkin tosiasia niille jotka ovat elämää nähneet ja oppineet. Eikä parisuhteen loppuminen tarkoita koko maailman romahtamista tai kuolemaa vaikka joskus on tuntunutkin siltä.

Meillä se parisuhde ei toiminut, tultiin toimeen kyllä mutta oltiin liian samanlaisia. Keskustelu ja yleiset asiat toimivat mutta kipinöintiä ei ollut, toisekseen halusimme eri asioita elämältämme.

Lopetimme suhteen puhumalla ja sovussa. Samalla sovimme että jatkamme ystävinä menneisyydestä huolimatta =)

Hän on hyvä keskustelija ( +kuuntelia ) ja hänen huumorintajunsa on loistava, samoin elämänasenne on kohallaan. Seksuaalista vetoa en tunne häneen eikä hän minuun ( puhuttu selväksi molemmin puolin ), joten voimme tapailla rennosti ja ilman taka-ajatuksia ja voimme puhua mistä asiasta tahansa ( uskokaa pois ihan mistä asiasta vaan ;) )

Meillä molemmilla on uusi suhde ja elämä tällä hetkellä.

Ja kun on luotettava ystävä niin hänelle voi tilittää sitten jos on parisuhteessa mättää jotain, yleensä hän kuuntelee ja kertoo oman mielipiteensä asioihin joskus taas hän vain kuuntelee kommentoimatta mitään.

Yhteistyössä