Miehen entiset suhteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marilyn

Vieras
En saa rauhaa enkä usko suhteemme onnistumiseen miehen entisten suhteiden takia. Mielestäni hänellä on turhan ystävälliset välit entisiin naisiinsa. On epäsäännöllisesti yhteydessä heihin tai he häneen, ex-vaimo soittelee lähes päivittäin.

Toivoisin, että ne olisi käyty läpi ja laitettu sivuun.
Vannoo rakkautta ja että olen ainoa hänen elämässään ja haluaisi mennä naimisiin, mutta kun joku pieni piru sisälläni käskee olemaan varuillaan.

Pilaanko kaiken mustasukkaisuudella ja turhalla epäluulolla? Miksi joku ei osaa pistää pistettä entisille? Mitä minä voisin tehdä muuta kuin kävellä tieheni?

Todetaanpa tämä nyt jälleen kerran: kyllä exän kanssa voi olla vielä väleissä. Jos on monta vuotta yhdessä oltu, ei sitä voi, eikä tarvi, jättää sen takia, että uusi ei siedä...ihmisellä ei ole ystäviä koskaan liikaa!Nih! :)

No hohhoh johan nyt myrkyn lykkäs, ukkos sitten koko (#1)sydämestään on aina vihannut exiänsä -Vai? Se on kuule sellainen juttu että teiltä naisilta saa välistä sellaista p**kaa nieltäväksi ettei mitään rajaa ole. ( #2 )

Miehen sydämeen, kun nainen on taistellut itsensä sielä se pysyy. Minä ainakin olen kaikkia naisia joiden kanssa olen seurustellut, rakastanut eikä sitä tosiasiaa saada käännettyä. Jokaiselle on oma paikkansa sielä, ja nyvä niin, eromme ovat tulleet sitten asiasta tai toisesta johtuen.

#2 Naisilta taasen sitten saattaa saada sellaista skeidaa kurkkuun että meinaa tukehtua, ihan vaan kun te ajattelette asioita eritavoin. Esimerkiksi tapa tutustuttaa mies hyvään ( miespuoliseen ) ystäväänsä, jonka kanssa on harrastettu seksiä. Luonnollisesti kerrotte siitä myöhemmin sitten, ja kysytte etteihän haittaa, ""no ei haittaa minkäs sille tekee mutta en nyt välttämättä halua olla tekemisissä samantasoisten ystäviesi kanssa"".
Te puhutte että se oli vaan seksiä ja se on tapahtunut silloin ja silloin ja kyllä hänen kaverinsa kanssa pitää toimeentulla -ok? ""Sanomme edelleen että hommaamme jotain muuta tekemistä siksi aikaa, paljon vähempää kiinnosta se seura"" -> Riita! ( edellisistä suhteista poimittuja otantoja )

Me taas puhumme exien kanssa puhelimessa ja te otatte herneen nenäänne. Sitä ei ole tapahtunut ja kaikki yhteydenpito pitää katkaista. Luonnollisesti teidän ei tarvitse tehdä mitään kaverisuhteellenne koska se on vaan seksiä ja se tapahtui ennen meidän seurustelua... =)

Joskus pakkaa huvittamaan teidän aatokset, onneksi olen itse päässyt tilaan jossa osaan jo olla kysymättä mitään edellisestä elämästä, siinä saattaa loukata itsensä tahtomattaan. Keskity olennaiseen, kuluvaan aikaan ja tähän hetkeen.

No olipas vuodatus, siinä saimme kaikki naiset vihasi päällemme.
Mikä se sellainen suhde on, jossa ei kerrota toiselle mitään itsestä eikä entisestä elämästä? Uskon avoimuuteen onnistumisen edellytyksenä asiassa kuin asiassa.

On kai sitä jokaisella ollut rakkaudentunteita aikanaan niiden exien kanssa, mutta jos se on loppu, niin miksi pitää edelleen vaan roikuskella kiinni. Jotain siteitä on siis jäänyt?
Itse en ole kiinnostunut omista existäni enää.

Ystävät on eri asia, ne voisi esitellä uudellekin kumppanille. Mutta näitä exiä ei ole esitelty minulle.

No voi että...

Eikö se mies nyt kuitenkin ole sinun kanssasi, eikä niiden exien? Jos ex ei olisi ex, niin sitten sinä et ehkä olisi kuviossa lainkaan.

Tarkista nyt ihmeessä suhtautumistasi. Vedätkö samalla lailla herneen nenään, jos miehellä on työpaikalla naispuolisia kollegoita?

Meillä on ex. ongelma toisinpäin. naisystäväni ei suostu säästämään ex:ästa irti millään. eikun ystäviä vain... juu juu. niin hyviä ystäviä että täytyy päivittäin pitää yhteyttä??? enpä usko.

On tietysti kanssani, mutta kun en luota riittävästi omaan kilpailukykyyni näihin exiin nähden. Ja ilmeisesti ovatkin hyvin ylivertaisia kun yhteys on edelleen.
Teen kaikkeni, etten vaan sanoisi mitään näistä enkä näyttäisi pahaa mieltäni. Silloinhan yhteydenpito tapahtuisi salaa ja se ei ainakaan parantaisi suhdetta.

Työpaikan ihmissuhteet on ihan eri asia, ei ne minua häiritse.

Mies on lopultakin hyvin yksinkertainen kapistus. Ei meissä ole sisäänrakenettuna sellaisia hienoja mekanismeja kuin naiseen. Mies toimii johdonmukaisen lineraarisesti, ex on ex, nykyinen on nykyinen etc.

Jospa kuitenkin kokeilisit kertoa miltä sinusta tuntuu, kun hän pitää yhteyttä exinsä. Olen ihan satavarma, ettei hänellä ole aavistustakaan, että kenties pahoitat mielesi tms. Jos sulla on herne nenässä, eikä mies tiedä miksi, niin se vasta paha juttu onkin. Aika paha toimia toisin, jos ei tiedä mistä kiikastaa.

Ette todellakaan saaneet vihaani päällenne, kirjoitin vain mitä nyt tuli mieleen. Mutta enhän tietysti teitä voi vihata =)

Miten ex-suhteet sitten vaikuttavat nykyiseen? Loppujen lopuksi yhdessä ollaan koska se tuntuu molemmista hyvältä? Mitäs tekemistä menneisyydellä ( tässä tapauksessa nais/miessuhteilla on ) koko asiaan?

Se ettet ole kiinnostunut existäsi enää on sinun juttusi, ei välttämättä miehesi juttu. Ja miksi käytät ""roikkumis"" sanaa, hän vain pitää yhteyttä =). Kyllä ystävät jotka ovat ystäviä voi esitellä uudelle, mutta jokseenkin fuck-buddyt vois jättää esittelemättä. Hieman hienotunteisuutta naisillekkin =)

Siis tippaleipä- ja putkiaivotko tässä taas törmää?

Kun en millään haluaisi niuhottaa ja paljastaa mustasukkaisuuttani. Siispä urheasti vaan pidän fasadin lempeänä ja suunnittelen koko suhteen lopettamista ;-)

Voisihan ne naisetkin vähän ajatella, he ovat useimmiten se aktiivinen osapuoli. Minusta se exän jahtaaminen riippumatta uuden olemassa olosta on vihamielistä ja kostonhaluista. Vanha ystävyys on vain salanimi ikävälle toiminnalle, kun naisena varmasti ymmärtävät sen satuttavan.

""Minusta se exän jahtaaminen riippumatta uuden olemassa olosta on vihamielistä ja kostonhaluista. Vanha ystävyys on vain salanimi ikävälle toiminnalle, kun naisena varmasti ymmärtävät sen satuttavan.""

Jokseenkin minusta tuntuu että sinulla kokemusta tästä, itse toteutettuna?

minä olen naisystävälleni useasti maininnut siitä että minua todella satuttaa se että ex. mies heiluu edelleen kuvioissa. mutta vastaus on ollut että yhteyden pitoa ei aiota lopettaa:( minkäs teet. muuta kun laittaa suhteen uuteen harkintaan.

Sepä se Apeelle,

näitä ns. ystäviä ei ole minulle esitelty, eli mitä sitten mahtavat olla jos ei ystäviä?

Roikkumis -sanaa käytän koska minusta tuntuu siltä.

Onko se ns. ystävä (ex) sen paremmin nieltävä asia kuin satunnainen fuck buddy? Kummankin kanssa on käsittääkseni ollut sitä seksiäkin.

Voi hyvinkin olla, että sinä näet sellaista mitä mies ei. Kerro ihmeessä miehellesi mitä koet ja miten toivot hänen toimivan. Jos hän ei sitten halua päästää irti menneestä, niin sitten voit vetää omat johtopäätöksesi.

Tämä sinun ""pidän fasadin ja suunnittelen suhteen lopettamista"" on aika epäreilu vaihtoehto miehellesi.

Näin miehenä minä olisin aika luottavainen sinun mieheesi. Exät vonkaa perässä, mutta äijä vaan pysyy kimpassa sinun kanssasi. What more can you want?

Terminologia jokseenkin haussa

Fuck-buddy = Sellainen kaveri jonka kanssa harrastetaan seksiä pitemmän aikaa, säännöllisen epäsäännöllisesti, koska ei haluta/jakseta jatkuvasti hakea baarista jotain yhdenillan hoitoa.

Tietysti ystävät on erikseen =) Satunnaisia hoitoja tokkopa nyt esitellään kumppanilleen?

Miten sinulta on pois jos miehesi pitää yhteyttä exiinsä?

Olet ollut pitkässä avioliitossa ja nyt sinusta tuntuu ettei exäsi voi vähempää kiinnostaa. Muutaman vuoden kulttua, aika on kullannut hieman muistoja ( ok voi olla jotain suhteita joita ei olisi koskaan pitänyt tapahtua ) etkä ole niin lähellä enää koko asiaa. Usko pois joskus vielä soitat / hän soittaa ja kysyy että Mitä kuuluu? =)

Kiitos johan,
en halua olla myöskään mahdollisen aidon ystävyyden esteenä niuhottamalla.

Jos kanttini ei kestä näitä naisia, ongelma ja johtopäätösten teko on kaiketi yksin minun?

Joku syyhän siiten exien vonkaamiseen on? Eikö ole tehty selväksi että juttu on loppu.
Voishan sitä ihan ylpeäkin olla, että on niin suositun miehen pokannut, jos osaisi ;-)

Äh lisätään vielä että

Ilman taka-ajatuksia siis se soitto/yhteydenotto.

Voi olla tietysti että jos avioliitto on päättynyt hirmumyrskyn tapaan niin sitten jää nuo yhteydet pitämättä.

nämä on taas tälläisia asioita joita en ymmärrä, vaikka nainen olenkin (jos sillä jotain merkitystä tässä on?)

Miksi ihmeessä pitää olla entisistä asioista mustasukkainen=?nehän on mennyttä ja se siitä.

Eikö se kerro paljon miehen luonteenlaadusta (hyvää) jos pystyy olemaan ystävä exien kanssa? Vaikka sinulla onkin mennyt oksat ristiin entisten miesten kanssa,niin miksi oletat että kaikilla muilla on samoin?
Jos on ollut pitkä ja läheinen suhde jonkun kanssa, joka sitten on loppunut johonkin normaaliin ongelmaan (erilaiset tavoitteet, erilaiset luonteet yms.) niin miksi hyvä ystävä pitäisi unohtaa uuden seurustelukumppanin mustasukkaisuuden vuoksi?

kuulostaa siltä että Ap:lla itsellään on tässä ongelmia, ja nämä eivät muuttuisi vaikka seurustelukumppani vaihtuisi.

Erostani on pari vuotta ja tällä hetkellä lähinnä tulee pahoinvointi koko ex-miehen ajattelemisesta. Mitä kuuluu -puhelut ei taida kuulua tähän suhteeseen.

Siksi en ymärrä, miksi erota hyvästä ihmisestä, hyvästä suhteesta. Ja jos edelleen on vetoa, voi paluukin olla mahdollista.

""Minusta se exän jahtaaminen riippumatta uuden olemassa olosta on vihamielistä ja kostonhaluista. Vanha ystävyys on vain salanimi ikävälle toiminnalle, kun naisena varmasti ymmärtävät sen satuttavan.""

mitä ihmeen jahtaamista?mitä ihmeen kostonhaluista ja vihamielistä? ovatko siis sinulle suoraan ilkeitä?

naisena varmasti ymmärtävät...höpö höpö.
älä yleistä omaa mustasukkaisuuttasi naisiin yleisesti. häpeä

ahaa, eli sinulla siis ei ole kokemuksia itse hyvin päättyneestä suhteesta. Onko sinulla koskaan ollut hyviä miesystäviä-siis vain platonisena ystävänä? se on kuule ihan mahdollista.

yritä nyt vain ymmärtää, että meitä -sekä miehiä että naisia-on paljon, joilla on hyvät välit exiin, ja aiomme myös ne pitää. Ystäviä ei ole koskaan liikaa.ja kyllä, rakkaussuhde saattaa päättyä esim. erilaisten tulevaisuudenodotteiden vuoksi ihan sopuisasti.

Pointtini on, että ellet kerro miehellesi, että exien kanssa juttelu haittaa sinua, niin et voi olettaa, että miehesi pitäisi se ymmärtää. Kumppanin ajatustenlukutaitoon ei parisuhteessa kannata luottaa.

""Joku syyhän siiten exien vonkaamiseen on?"" Arvokalaa kannattaa pyytää, vaikkei saisikaan, sanoo kalamies.

Yhteistyössä