Miehen ärsyttävä tapa jättää vaatteet lattialle!

  • Viestiketjun aloittaja bibba
  • Ensimmäinen viesti
bibba
Ei auta:

Nalkutus
Pyyntö
Käsky
Lahjonta
Uhkailu


Siis kaikki vaatteet on tällä hetkellä lattioilla tai melkein parit farkut jotka ovat liian pienet ovat kaapissa viikattuna tosin mun toimesta ja myös yksi puku on henkarilla kaapissa, koska laitoin sen sinne lattialta.

vinkkejä? miten saan miehen laittamaan ne kaappin?! jumalauta, poltan kohta noi vaatteet tai heitän parvekkeelta metsään!
 
No jaa. Meiltä löytyy kans silloin tällöin vaatteita lattialta, ja ne voi olla kenen tahansa vaan ketä täällä nyt asuukaan. =)
Meillä on sekin, että molemmat (mies ja minä) pestään pyykkiä joten molemmat keräilee niitä sit silloin kun kone laitetaan pyörimään. Ei tarvi siis toisen tehdä yksin koko hommaa.

Mutta teidän tilanteeseen, niin mitäs jos heittäisit aina miehen löytyneet vaatteet johonkin yhteen nurkkaan kasaan, etkä pese niitä puhtaiksi ellei mies osaa itse kiikuttaa niitä pyykkikoriin? Ehkä sittenkun ei löydy enää puhdasta päälle pantavaa, mies muistaa, miten ne vaatteet saa puhtaiksi.
 
Ymmärrän tuskasi ap. Mä en voi sietää vaatteita lattialla, enkä tuoleilla, enkä missään muuallakaan. Tavarat pidetään omilla paikoillaan! Onneksi meillä mies oppi neljän vuoden ja lapsen syntymän jälkeen, että kämppä pidetään siistinä. =)

Tsemppiä siis sulle, kyllä mä uskon, että sunkin mies vielä oppii sisäsiistiksi :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: yötyöläinen
rtg
Täällä minun miehelläni sama tapa. Tottakai se ärsyttää, mutta ei viitsi jatkuvasti pahoittaa toisen mieltä nalkuttamalla niistä vaatteista. Mutta siinä tapauksessa ne lähtevät paikoilleen ja nopeasti jos on vieraita tulossa. Silloin en sitä sotkua hyväksy.
 
mua ainakin ärsyttää, korjaan ärsytti, miehen levälleen jättämät vaatteet. Vaikka olis kuinka miehen koti niin on se sunki! Aloinki järjestelmällisesti sullomaan kaiken muualta kun kaapista löytämäni vaatteet likapyykkikoriin. Poislukien tietysti määrätylle paikalle VIIKATUT "käytössä" olevat vaattee. Pikku hiljaa se oppi kun kyllästy siihen et kaikki vaatteet on aina pyykissä :D
 
Samaa mielta vieraan kanssa : anna olla ja kavelet yli vaan - vaikka se vaatiikin rautaisia hermoja niin kylla se mies akkia sen tajuaa etta eipa ne sielta lattialta mitenkaan puhdistu - saapi sielta sitten noukkia omista likaista roykkioista paalle pantavaa. Koita jaksaa ja olla kovana - ANNA OLLA!!!! :)
 
tyttelis
Samaa mielta vieraan kanssa : anna olla ja kavelet yli vaan - vaikka se vaatiikin rautaisia hermoja niin kylla se mies akkia sen tajuaa etta eipa ne sielta lattialta mitenkaan puhdistu - saapi sielta sitten noukkia omista likaista roykkioista paalle pantavaa. Koita jaksaa ja olla kovana - ANNA OLLA!!!! :)
Ei hitsi... ei tuo kyllä minulta ainakaan onnistuisi. :D Ennen pitkää en voisi pitää tuollaista yllä kun alkaisi säälittämään.
 
Joo on varmasti ärsyttävää.
Meillä oli myös joskus semmosia vaatemyttyjä lattialla. No ei siis ihan pitkin taloa, mut vaiks sohvan edessä tai sängyn vieressä (mihin mies sattui ne riisumaan). Mä siitä huomauttelin kans. Mytyt on ny veks, mutta nyt mies jättää vaatteitansa olohuoneessa yhden nojatuolin päälle. Sekin mua häiritsee, mut en valita. YRITÄN ajatella, että miehenkin koti tää on :saint:

btw. Ny meidän esikoinen on alkanut jättämään vaatemyttyjä ympäri taloa. Onkohan tuo geeneissä :O
 
"hah"
Joo on varmasti ärsyttävää.
Meillä oli myös joskus semmosia vaatemyttyjä lattialla. No ei siis ihan pitkin taloa, mut vaiks sohvan edessä tai sängyn vieressä (mihin mies sattui ne riisumaan). Mä siitä huomauttelin kans. Mytyt on ny veks, mutta nyt mies jättää vaatteitansa olohuoneessa yhden nojatuolin päälle. Sekin mua häiritsee, mut en valita. YRITÄN ajatella, että miehenkin koti tää on :saint:

btw. Ny meidän esikoinen on alkanut jättämään vaatemyttyjä ympäri taloa. Onkohan tuo geeneissä :O
Sama juttu. Esikoinen jättää vaatteet just siihen mihin ne tipahtaa. =) Menee vissiin geeneissä koska mies samanlainen...huoh.
 
"vieras"
Siis onko ne vaatteet likaisia vai? Vai heitteleekö se puhtaatkin kaapista lattialle?

Meilläkin mies heittelee milloin mihinkin. Pyrin välttämään heti viemästä niitä pyykkiin (jotta miehellä ois tilaisuus viedä ne itse :D), mutta usein konetta päälle laittaessani käyn noukkimassa ne sinne. Harmittaa muuten vietävästi, että ne ois mahtunut koneeseen juurikin sen väristen vaatteiden kanssa, mutta enpäs itsepäisyyttäni käynytkään niitä sinne hakemassa.

Meillä minä pyykkään. Edellisessä parisuhteessa jaksoin nalkuttaa milloin mistäkin. Ennen nykyistä parisuhdettani elin pari vuotta sinkkuna totaaliyhärinä ja se on opettanut mulle paljon. Nyt ymmärrän, että helpommalla pääsee kun vaan tekee jotkut asiat itse.. sen sijaan että vaivais päätään, kylväis negatiivisia ajatuksia ja nalkuttaisi miehelle.
 
Mä myös suosittelen sitä vaatteiden keräämistä johonkin nurkkaan. Turha opettaa lapsillekaan huonoa käytöstä, että ryysyjä voisi jättää kuleksimaan ympäriinsä.
Minä olen ollut 17v yksinhuoltaja eikä siltikään tulisi edes mieleen toimia kenenkään miehen äitinä ja korjata hänen jälkiään kuin pikkulapsen.
 
"vieras"
Selvästikin ongelma on se, ettei käytössä oleville vaatteille ole sopivaa paikkaa. Ehdotettu pyykkikori ratkaisu on hyvä. Toinen vaihtoehto on jokinlainen vaatepuu/vaateteline, johon vaatteet on helpompi laittaa kuin kaappiin. Meillä käytössä olevat vaatteet pidetään pukuhuoneen pöydällä.
 
Meillä ainakin ihan turha valittaa.. Näkyy menevän toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Olen monta kertaa maininnut miehelle makuuhuoneen nurkassa olevasta vaatekasasta, mutta aina se siihen ilmestyy uudestaan.
Samoin likasukkamytyt eteisen lattialla (ne on helpompi näköjään kerätä itse pyykkiin..)
Itseänikin siis ärsyttää tämä tapa, mutta olen huomannut että kaikkein helpointa on, kun kerää ne itse. :)
 
Toisaalta..eikö se koti ole miehenkin koti?
Vaatteitahan ne vaan on..
Toisaalta juu, mutta hiukanko pistää silmään, jos vierailee sellaisessa paikassa. Tai kääntää toisinpäin, eli kun vieraat tulee meille (huom, kun vieraat tulee meille eli meilläkin on toisinaan tuollaista....) niin
a) hiukanko hävettää ellei ole ehtinyt tai hoksannut siivota ja
b)ottaa päähän enemmän kuin laki sallii koska ne vaatteet todellakin on miehen vaatteita ja lattialla siksi kun mä olen ensin huutanut, kironnut ja raivonnut että on se nyt tottajumalavita kumma kuj jätetähän kum paska puosta, minen siivua!!!!

Seuraavaksi mä otan lumilapion ja siirrän ne portaille.
Samainen mies kyllä jaksaa mulle nalkuttaa myös joistain asioista (aiheesta, tottakai) niin mä saan kyllä kouhkata vaatteista lattialla.
 

Yhteistyössä