Miehelleni tehtiin eilen vasektomia - vastaan kysymyksiin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tuo operaatio osoittautui myöhemmin melkein jumalan lahjaksi.
Olen Mensan jäsen ja olin mukana meidän paikkakunnalla järjestämässä testitilaisuutta. Siitä on aikaa melkein 20 vuotta. Törmäsin siellä erääseen tyttöpariin, joka ei silloin saanut lupaa lapsen adoptioon. Toinen tytöistä lähestyi minua myöhemmin ja kertoi, että heillä on tällainen ongelma. Olivat miettineet yhdessä, että minä voisin olla sopiva biologinen isä heidän lapselle, jos vaan suostuisin.
Suostuinhan minä, kun hommaan kuului vain se tekeminen, eikä oikeaa vaaraa ollut tuon aikaisemman toimenpiteen takia.
Loppusyksy ja alkutalvi oli mielenkiintoista aikaa. "Yllättäen" mitään ei tapahtunut ja jossain vaiheessa oli puhe jopa siitä, että koetetaanko toisella puoliskolla parempaa onnea. Harmikseni hän ei kuitenkaan siihen suostunut ja vähitellen homma sitten loppui siihen.
Sellaista ei tapahdu normaalisti edes kerran viidessä elämässä, mutta minulle se oli silloin todellisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: endis
Minun miehelleni tehtiin vasektomia 19 vuotta sitten. Minulle eivät suostuneet tekemään kun olin alle 30 v. ja vain kaksi lasta.
Lääkäri piti minulle jonkun ihme luennon kun olen niin nuori ja on 'vain' kaksi lasta, kyllä se mieli varmaan siitä vielä muuttuu ja haluat niitä lisää.
Minun mielestäni tuo lääkärin asenne oli outo (siis tuo kyllä se mieli vielä tuosta muuttuu ja haluat kolmanen lapsen).
No ei ole näiden vuosien aikana muuttunut.
 
Minun miehelleni tehtiin vasektomia 19 vuotta sitten. Minulle eivät suostuneet tekemään kun olin alle 30 v. ja vain kaksi lasta.
Lääkäri piti minulle jonkun ihme luennon kun olen niin nuori ja on 'vain' kaksi lasta, kyllä se mieli varmaan siitä vielä muuttuu ja haluat niitä lisää.
Minun mielestäni tuo lääkärin asenne oli outo (siis tuo kyllä se mieli vielä tuosta muuttuu ja haluat kolmanen lapsen).
No ei ole näiden vuosien aikana muuttunut.

Mut siis eihän teillä ole edes tarvetta vasektomioille hyvänen aika...
 
Hyvät kokemukset itselläkin. :) mukavaa kun ei tarvitse enää sitä ehkäisyä miettiä mitenkään. Saan pitää normaalin kuukautiskierron ja normaalit kuukautiset. Kortsutkin on niin kamalia. Ja ei tosiaan mihinkään makuun tai siemennesteen määrään vaikuta tai muuhunkaan.

Olen sitä mieltä, että miehet jotka kirjoittelee kuinka vasektomian jälkeen libido laski, on jotain epätasapainoisia muutenkin ja kuvittelevat.

Samaa ihmettelen naisista, jotka mollaavat hormonikierukkaa, vaikka eivät ole sitä edes kokeilleen. Ja monilla liioiteltujen kauhutarinoiden takia varmaan nocebo-vaikutus tekee ikävältä tuntuvia oireita.

Minun elämäni, seksuaalisuuteni ja halukkuuteni pelasti hormonikierukka. Sitä ennen kärsin jatkuvista ja runsaista vuodoista. Seksiä ei käytännössä pystynyt harrastamaan lainkaan, ei edes huvittanut ja alapää ei kestänyt jatkuvasti hautovia siteitä. Minulle luonnollinen kierto ei sopinut. Luojalle kiitos hormonikierukasta. Nyt seksielämäni on parempaa ja vilkkaampaa kuin koskaan aikaisemmin.
 
Mulle tuo operaatio osoittautui myöhemmin melkein jumalan lahjaksi.
Olen Mensan jäsen ja olin mukana meidän paikkakunnalla järjestämässä testitilaisuutta. Siitä on aikaa melkein 20 vuotta. Törmäsin siellä erääseen tyttöpariin, joka ei silloin saanut lupaa lapsen adoptioon. Toinen tytöistä lähestyi minua myöhemmin ja kertoi, että heillä on tällainen ongelma. Olivat miettineet yhdessä, että minä voisin olla sopiva biologinen isä heidän lapselle, jos vaan suostuisin.
Suostuinhan minä, kun hommaan kuului vain se tekeminen, eikä oikeaa vaaraa ollut tuon aikaisemman toimenpiteen takia.
Loppusyksy ja alkutalvi oli mielenkiintoista aikaa. "Yllättäen" mitään ei tapahtunut ja jossain vaiheessa oli puhe jopa siitä, että koetetaanko toisella puoliskolla parempaa onnea. Harmikseni hän ei kuitenkaan siihen suostunut ja vähitellen homma sitten loppui siihen.
Sellaista ei tapahdu normaalisti edes kerran viidessä elämässä, mutta minulle se oli silloin todellisuutta.

Sinä siis kävit tyytyväisenä tyhjentämässä pussisi naiseen, joka ei oikeasti halunnut seksiä kanssasi. Toivoi vain saavansa siemenesi mahdollisimman nopeasti sisäänsä. Miten ihmeessä tuollaista voi pitää jumalan lahjana? Aika ankea on seksielämäsi ollut, jos sinulle naisen halukkuus ei merkitse mitään.
 
Samaa ihmettelen naisista, jotka mollaavat hormonikierukkaa, vaikka eivät ole sitä edes kokeilleen. Ja monilla liioiteltujen kauhutarinoiden takia varmaan nocebo-vaikutus tekee ikävältä tuntuvia oireita.

Minun elämäni, seksuaalisuuteni ja halukkuuteni pelasti hormonikierukka. Sitä ennen kärsin jatkuvista ja runsaista vuodoista. Seksiä ei käytännössä pystynyt harrastamaan lainkaan, ei edes huvittanut ja alapää ei kestänyt jatkuvasti hautovia siteitä. Minulle luonnollinen kierto ei sopinut. Luojalle kiitos hormonikierukasta. Nyt seksielämäni on parempaa ja vilkkaampaa kuin koskaan aikaisemmin.

Joo, hormonikierukka oli minullekin ihan hyvä ehkäisin ja siinä on paljon hyviä puolia. Vähensi todella runsaita vuotoja ja verrattuna joihinkin pillereihin, hormoniahan on todella vähän.

Nykyisin vuotoni eivät ole niin massiiviset kuin nuorempana, joten voin olla hyvin ilman hormonikierukkaa ja mielialani on parempi kuin hormonikierukan käytön aikana. Kuparikierukka oli aivan kauhea, vuodot olivat järkyttävät, niin että hemoglobiiniarvot putosivat. Pillereitä minulla ei ole ikinä ollut. Kondomit eivät mielestäni pidemmän päälle ole järkevä tai mukava ehkäisy. Hormonikierukka on mielestäni paras ehkäisymenetelmä niin kauan, kuin vielä joskus lapsia haluaa.
 
Sinä siis kävit tyytyväisenä tyhjentämässä pussisi naiseen, joka ei oikeasti halunnut seksiä kanssasi. Toivoi vain saavansa siemenesi mahdollisimman nopeasti sisäänsä. Miten ihmeessä tuollaista voi pitää jumalan lahjana? Aika ankea on seksielämäsi ollut, jos sinulle naisen halukkuus ei merkitse mitään.
Feministi nostaa taas päätään. Nainen saa harrastaa seksiä laskelmoivasti omien tarpeidensa, tässä tapauksessa lastensaantimahdollisuuden toivossa mutta miehen motiivina pitäisi aina olla naisen halukkuus.

Tuonkaltainen ajattelutapa tämän päivän naisilla on jo yksistään hyvä syy tyhjentää (steriilit) kassinsa niin moneen lapsista haaveilevaan pöljään ämmään kuin allensa saa höynäytettyä.
 
Sinä siis kävit tyytyväisenä tyhjentämässä pussisi naiseen, joka ei oikeasti halunnut seksiä kanssasi. Toivoi vain saavansa siemenesi mahdollisimman nopeasti sisäänsä. Miten ihmeessä tuollaista voi pitää jumalan lahjana? Aika ankea on seksielämäsi ollut, jos sinulle naisen halukkuus ei merkitse mitään.

Se on tosi säälittävä tyyppi, kun pitää ihan leuhkia tuollaisella että saa hujattua seksiä. :D Ei ilmeisesti saa muuten. Täytyy olla harvinaisen epämiellyttävä ulkonäöltään tai/ja luonteeltaan. :(
 
Hyvä kun kerroit. Hälventää pelkoja.
 
Naisen kannalta ratkaisu on ihan hyvä. Nainen ihastuu usein ulkopuoliseen mieheen kun omalle on tehty vasektomia. Eron jälkeen entinen mies kykenee paremmin suoriutumaan elatusmaksuista kun ei voi saada lisää lapia.
 
Melkoisia juttuja!? Tarkoitan sitä ettei se aina mene kuin Strömso'ssa. Itselle tehty KOLMESTI, viimeinen anestesiassa ja voi vain toivoa että nyt toimii. Kaikki kerrat olleet aika pitkä-kivuliaita...
 

Yhteistyössä