Miehelleni tehtiin eilen vasektomia - vastaan kysymyksiin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle on tehty se ajat sitten ja piti olla vaimon lupa.

Toimenpide tehtiin epiduraalilla. Sitä ennen sain pari rauhoittavaa. Pettymykseksi vanhahko naishoitaja ajeli karvat pois kasseista. Sitten penis teipattiin "napaan" kiinni toimenpiteen ajaksi (pois tieltä). Tämän jälkeen desifiointi ja viilto skalpelilla. Siemenjohdin löytyi nopeasti. Se katkaistiin ja sidottiin. Tämän jälkeen haava kiinni ja sama toiselle puolelle.

Eka viikko oli paikat hellinä, sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Päin vastoin, voi vapautuneesti nauttia menosta. Sivistyksen vuoksi, lukekaa edes se, mitä siemenneste on. Siittiöiden puuttuminen ei näy tilavuudessa tippaakaan.

Nykyisin voidaan vasektomia tehdä myös ilman avaamista. Tässä videoo.

 
Minulle on tehty se ajat sitten ja piti olla vaimon lupa.

Toimenpide tehtiin epiduraalilla. Sitä ennen sain pari rauhoittavaa. Pettymykseksi vanhahko naishoitaja ajeli karvat pois kasseista. Sitten penis teipattiin "napaan" kiinni toimenpiteen ajaksi (pois tieltä). Tämän jälkeen desifiointi ja viilto skalpelilla. Siemenjohdin löytyi nopeasti. Se katkaistiin ja sidottiin. Tämän jälkeen haava kiinni ja sama toiselle puolelle.

Eka viikko oli paikat hellinä, sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Päin vastoin, voi vapautuneesti nauttia menosta. Sivistyksen vuoksi, lukekaa edes se, mitä siemenneste on. Siittiöiden puuttuminen ei näy tilavuudessa tippaakaan.

Nykyisin voidaan vasektomia tehdä myös ilman avaamista. Tässä videoo.


Miehelleni homma vedettiin paikallispuudutuksessa ilman epiduraalia/rauhoittavia. Kertoi olleen melko kivuton prosessi. Vertasi hammaslääkärissä käyntiin kiputasoltaan. Karvat oli ajeltu todella pieneltä alueelta / ei juuri ollenkaan.

noin 1,5h sisäänkirjautumisesta uloskirjautumiseen ja sisälsi kahvin + voileivät.

ap
 
  • Tykkää
Reactions: endis
Taitaa jenkeissä olla nykyään yli 10% miehistä sterilisoituja. Suomessakin pitäisi ikärajaa laskea reilusti esim. 25 vuoteen.

Näin on. Juttelin jenkkikollegoideni kanssa ja siellä spermaa pakastetaan ennen toimenpidettä, jos sattuisi tulemaan katumapäälle.
 
En tiedä onko suomessa tapana että useimmin naiset hankkii sen steriloinnin, kun miehet ei uskalla.
Minusta se on miehen työ kerrankin osallistua jotenkin ehkäisyyn.

Mulla ainakin vaikuttaa jo hormonikierukankin hormoni negatiivisesti mielialaan ja käytökseeni. Vaikka siinä on hormonia vain vähän.
 
Näin on. Juttelin jenkkikollegoideni kanssa ja siellä spermaa pakastetaan ennen toimenpidettä, jos sattuisi tulemaan katumapäälle.

Uskon, että tulee yleistymään vauhdilla myös Suomessa, kun vasektomioita on alettu tehdä/jonoja lyhentää myös julkisella puolella. Ainakin kaveripiirissäni alkaa olla todella yleinen ratkaisu (35-45vuotiaita, perheellisiä) positiivisten kokemusten kautta.

ap
 
En tiedä onko suomessa tapana että useimmin naiset hankkii sen steriloinnin, kun miehet ei uskalla.
Minusta se on miehen työ kerrankin osallistua jotenkin ehkäisyyn.

Mulla ainakin vaikuttaa jo hormonikierukankin hormoni negatiivisesti mielialaan ja käytökseeni. Vaikka siinä on hormonia vain vähän.

Tietämättömyyttä tai väärään tietoon (kuvitelmiin) uskomista. Minulla vasektomia vaikutti libidoon vain positiivisesti, koska tiesi, ettei voi tulla enää neljännelle isäksi.
 
Tietämättömyyttä tai väärään tietoon (kuvitelmiin) uskomista. Minulla vasektomia vaikutti libidoon vain positiivisesti, koska tiesi, ettei voi tulla enää neljännelle isäksi.
Hyvät kokemukset itselläkin. :) mukavaa kun ei tarvitse enää sitä ehkäisyä miettiä mitenkään. Saan pitää normaalin kuukautiskierron ja normaalit kuukautiset. Kortsutkin on niin kamalia. Ja ei tosiaan mihinkään makuun tai siemennesteen määrään vaikuta tai muuhunkaan.

Olen sitä mieltä, että miehet jotka kirjoittelee kuinka vasektomian jälkeen libido laski, on jotain epätasapainoisia muutenkin ja kuvittelevat.
 
  • Tykkää
Reactions: endis
Hyvät kokemukset itselläkin. :) mukavaa kun ei tarvitse enää sitä ehkäisyä miettiä mitenkään. Saan pitää normaalin kuukautiskierron ja normaalit kuukautiset. Kortsutkin on niin kamalia. Ja ei tosiaan mihinkään makuun tai siemennesteen määrään vaikuta tai muuhunkaan.

Olen sitä mieltä, että miehet jotka kirjoittelee kuinka vasektomian jälkeen libido laski, on jotain epätasapainoisia muutenkin ja kuvittelevat.

Juuri näin. Jumppakumeilla ei tule ikinä, vaikka sanonta onkin "käytä Näkkiä, ei tuu niin Äkkiä".

Eräs tuttava seurusteli aikoinaan seksifilmeissä näyttelevän naisen kanssa ja hän kertoi (muista hirveistä taustoista puhumattakaan), että mm. ananasta syömällä saa sperman makua muunneltua. Siihen ei siis vaikuta siittiöt, vaan ihan muut tekijät.
 
Tässäpä nuo sterilisaation edellytykset.

"Suomen lain mukaan sterilisaatio voidaan tehdä yhden tai kahden lääkärin, tai Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontaviraston (Valviran) luvalla. Tavallisia syitä sterilisaatioon ovat mm. ≥30 vuoden ikä tai synnyttäneisyys (3 lasta); tällöin yhden lääkärin lupa riittää."
 
Pakko nostaa tähän myös sperman luonnolliset vaikutukset naisen terveyteen:

1. Antidepressantti - eli vähentää masennusta
2. Auttaa nukkumaan paremmin
3. Monivitamiini -> ravitsee vaginan bakteeristoa yms
jne

Muistelen olleen joitain geneettisiäkin tutkimuksia siitä, miten sperma saa aikaan muutoksia naisen geeniekspressiossa. Toki nuo hormonaaliset vaikutuksetkin ovat selviä.
 
Sit se ois ihan et jeeee oon raskaana kulta, me saadaan lapsi. :D

5198f8000000000000000000_736.jpg
 
Juuri näin. Jumppakumeilla ei tule ikinä, vaikka sanonta onkin "käytä Näkkiä, ei tuu niin Äkkiä".

Eräs tuttava seurusteli aikoinaan seksifilmeissä näyttelevän naisen kanssa ja hän kertoi (muista hirveistä taustoista puhumattakaan), että mm. ananasta syömällä saa sperman makua muunneltua. Siihen ei siis vaikuta siittiöt, vaan ihan muut tekijät.

Eikös sitä muutenkin sanota että se mitä suuhusi laitat vaikuttaa sen makuun.
Tai että ainakin jotkut mitä syöt muuttaa sen makua.

muoks.

Ihmisen syömä ravinto vaikuttaa monin tavoin kehon toimintoihin. Miesten kohdalla syöty ruoka vaikuttaa näin ollen myös sperman makuun.

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288336203909.html
 
  • Tykkää
Reactions: endis
Tätä toimenpidettä pitäisi mainostaa oikein urakalla Intiassa ja Afrikassa. Saataisiin väestönräjähdys kuriin.

Vaan eihän ne alfaurokset suostu tällaiseen. Ei ottaisi enää eteen.
 

Yhteistyössä