miehelle sterilisaation purku

Hei!

olisin haluaks tietämään miehen sterilisaation purusta.
lähinnä miten on onnistunut leikkaus? kauan odotitte? mahdollisia raskauksia?

mieheni on jonossa leikkaukseen ja nyt olemme odottaneen lokakuusta asti pääsyä leikkaukseen.
 
Meillä miehelle tehtiin purkuleikkaus joulukuussa 2012 yksityisellä (tampereella), koska verorahoja ei mielestäni moiseen hommaan pitäisi tuhlata :whistle:, jos joskus on itse vapaaehtoisesti sterilisaatioon mennyt. Kallistahan se yksityisellä on, mutta .... Nyt on yritys kovasti päällä =)
 
Kunnalisella puolella saa jonottaa todella kauan, meillä sanottiin, että jonotusaika noin puoli vuotta. Nyt on mennyt 8kk ja mitään ei ole kuulunut, ei edes lisäinfoa toimenpiteestä ole tullu spostiin niinkuin luvattiin.. Menimme siis yksityiselle, jonne päästiin heti. Vasovasektomia tehtiin Helsingissä tammikuun alussa ja sen jälkeen on yritetty tehokkaasti ja vähemmän tehokkaasti saada lasta, mutta vielä ei ole ainakaan tärpännyt.. :/ Tänään olisi vuorossa siemennesteanalyysi, joten ensi viikolla ollaan taas viisaampia.
Miehelläni on jo kaksi lasta ennestään, vahinkoja niinkuin hän sanoo ja siinä syy vasektomian tekemiseenkin. Itselläni ei yhtään lasta ja tuntuukin, että tämä kaikki koskettaa paljon enemmän minua..
Mutta olisi kiva kuulla miten muilla on raskautuminen onnistunut tuollaisen operaation jälkeen? :)
 
Onnistuminenhan kaiketi riippuu pitkälti siitä, kuinka pitkä aika vasektomian teosta on.

Mun miehellä oli teon ja purun välillä jotain vuosi, ehkä vähän päälle (edellinen vaimo pakotti vasektomiaan ja purkuun kun yhtäkkiä keksikin haluta lisää lapsia) ja meillä on takana nyt 5,5vuotta yhteiseloa ja takana 2 raskautta. Toinen oli kohdun ulkoinen ja toinen ihan onnistunut :)

toista yhteistä on yritetty yli 2,5vuotta ja yhtään plussaa ei ole tullut... syystä ei ole tietoa koska tutkimuksetkin on kesken kun mies ei hoida omaa osuuttaan.
 
Meille lääkäri totesi sterilisaation purun olevan riskialtista koska siihen tarvitaan mikrokirurgian osaamista jota Suomessa ei hirveästi ole. Lisäksi arpikudoksen synty liitoskohtaan voi aiheuttaa tukoksen. Me päädyimme lapsettomuushoitoihin ja tuloksena nyt 10kk ikäinen tyttö ja toista suunnitellaan :) Tuli hieman halvemmaksi kuin tuo purkuoperaatio yksityisellä (julkiselle eivät edes ottaneet).
 
Se aikahan siinä taitaa tosiaan olla aika oleellinen.. Mun miehellä operaatioiden väliä on jotain alle kolme vuotta.. Kirurgin mukaan kaikki on mennyt tosi oppikirjamaisesti tähän asti ja näillä puheilla sanoi, että raskautumisen todennäköisyys ihan luonnollisesti olisi 70% luokkaa.. mutta odotellaan nyt ensi viikkoon niitä tuloksia, jotta ollaan viisaampia, odottaminen ei vaan ole hyveeni.. :)
Onnea kovasti teille lapsosista! täytyy tässä itsekin pitää peukut pystyssä, että jotain tapahtuisi..
 
Moi, tässä meidän tarina lyhyesti...
..Meillä miehen teon ja purun välillä ainakin 8 vuotta.
Huhtikuussa -12 lääkärissä, lokakuussa -12 leikkaus, marraskuussa näytteen otto...
kolmet kuukautiset kerkes tulla kun tärppi kävi:heart: ja meillä kummallakin on ikää yli 40v.
Uskoa ja voimia kaikille yrittäville....:heart:..
 
nyt on alkanut tapahtumaan :) elikkä odottelimme 7kk ja nyt o miehellä piuhat yhdessä.

aivan mahtavaa lukea teidän kirjoitteluita, kiitoksia kaikille!
Lääkäri kertoi että on 50% mahdollisuus tulla raskaaksi, mielestäni tuo ei ole ollenkaan huono..onhan se nyt jo parempi kuin aikaisemmin. 3kk jos ei kuulu mitään, pitää viedä näytteet tutkittavaksi.
 
aikoinaan itse kun selailin näitä kirjotuksia, jäi harmittamaan kun ei tiennyt mitä on loppujen lopuksi käynyt. joten päivitystä :)

sinä päivänä kun miehen piti viedä sperma näyte, minä sain terkkarista positiivisen tuloksen (niin uskomattomalta kun se kuullostaa, mutta kotitestit eivät olleet plussan arvoisia joten siksi terkkariin vein oman näytteen). joten operaatiosta n. 6kk minä tulin raskaaksi ja la on kesällä 2014.
 
Miehelleni tehtiin sterilisaation purku Saksassa. Hänellä oli sterilisaatiosta aikaa 12 vuotta. Operaatio vaatii mikrokirurgiaa, ja löysimme kokeneen lääkärin, jolla oli hyvät suositukset ja paljon onnistuneita leikkauksia takana. Operaation hinta oli 2700 e ja saimme leikkausajan parin kuukauden odotuksella. Ennen operaatiota kävimme juttelemassa lääkärin kanssa, ja leikkausta edeltävänä päivänä mies kävi esitutkimuksessa. Lääkärin mukaan leikkaus onnistui hyvin ja mahdollisuuteni tulla raskaaksi ovat hyvät.
 
Olisiko mahdollista saada tuon saksalaisen lääkärin tai sairaalan yhteystietoja?

Etsimme mieheni kanssa paikkaa, jossa teettää vasektomian purku. Suomessa leikkaus on turhan kallis ja olemmekin miettineet Viroa, Saksaa tai Tanskaa. Netistä sopivaa paikkaa on kuitenkin kielitaidottomana vaikea löytää. Apu otettaisiin siis kiitollisina vastaan..
 
Hei ja pahoittelut, etten huomannut vastata aiemmin. Lääkärin nimi on Dr. Martin Petsch ja klinikan tiedot löytyvät täältä: http://www.androdoc.de.

Voin lämpimästi suositella paikkaa, ainakin meille jäi hyvä kokemus operaatiosta. Lääkäri oli kiireettömän oloinen ja selitti meille perusteellisesti, mitä leikkauksessa tapahtuu ym. Mieheni kävi 3 kk jälkeen testeissä ja kaikki oli muuten kunnossa, paitsi että siittiöiden liikkuvuus ei kai ollut paras mahdollinen. Itse leikkaus oli joka tapauksessa onnistunut. Nyt odotellaan vain, että tärppi kävisi :)
 

Yhteistyössä