Miehelle näpäytys, kun muu ei tehoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hiihaa";27872102]Eli on raskaampaa tehä ne 3 safkaa ja siiivota jäljet kun olla vaikka 8h kaupan kassalla.[/QUOTE]

Kyllä. Teepä ne safkat ja kaikki muu vielä siihen päälle samalla kun hoidat kolmea lasta. Taisit vähän yksinkertaistaa asiaa.

[QUOTE="akka";27872617]Ja kun tekee täyden työpäivän vieraalla ja nuo mainitsemasi asiat siinä sivussa niin eipä sitä ole työssäkäyvälläkään äidillä sitäkään vähää omaa aikaa.
Mulla on viisi lasta ja koskaan en niin helpolla päässyt kun silloin kun olin kotiäiti.[/QUOTE]

No kun niitä kaikkia asioita ei tarvitse tehdä silloin kun on työelämässä. Ja toisekseen miksi ne pitäisikään äidin tehdä yksin, kun kerran mieskin on täysin kykeneväinen tarttumaan soppakauhaan.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Hilla";27872953]Kyllä. Teepä ne safkat ja kaikki muu vielä siihen päälle samalla kun hoidat kolmea lasta. Taisit vähän yksinkertaistaa asiaa.[/QUOTE]

Mutta kun se kolmen lapsen hoitaminen ei ole työtä, vaan se sattuu olemaan elämää. E-l-ä-m-ä-ä.

Ne kolme lasta ovat ensisijaiset asiat vanhempiensa elämässä. Heitä ei "hoideta" samalla tavalla kuin töissä hoidetaan lapsia ja aikuisia, vaan he ovat perheenjäseniä. Heidän kanssaan jaetaan elämän (toivottavasti) onnellisimmat vuodet.

Aina voi elämä yllättää, aina on erityislapsia ja haastavia elämäntilanteita. Mutta silti voi

a) valita itse elämänkumppaninsa arkea jakamaan
b) valita itse lapsilukunsa
c) pyrkiä johdonmukaisesti toimimaan niin, että lapsista kasvaa arjessa mukavia ja toiset huomioonottavia ihmisiä
d) järjestää kotityöt yhdessä kumppaninsa ja lasten kanssa mahdollisimman helpolla ja molempia tyydyttävällä tavalla. Einekset eivät tapa eikä se siivouspalvelukaan niin kohtuuttomia maksa, jos niiden avulla arki on vähän parempaa.

Tai sitten voi
e) valittaa.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="Hilla";27872953]Kyllä. Teepä ne safkat ja kaikki muu vielä siihen päälle samalla kun hoidat kolmea lasta. Taisit vähän yksinkertaistaa asiaa.[/QUOTE]

Olen kuule ollut 2lapsen "koti-isänä" pitänyt kodin siistinä, siinä sivussa tehnyt kaikki miesten työt..
töissä olevan ei tarvinnut tehdä mitään silloin ja edelleen olen sitä mieltä että oli lunkia aikaa.

Oli raskasta tai ei, kertokaa: miksi kotiäiti ei saisi nauttia miehensä arvostusta? Miehensä, ei teidän.

Tottakai se kotona oleva ansaitsee arvotusta, täällä ilmeisesti lähinnä ärsyttää nuo kotiäidit
jotka pitävät töisä oloa vapaa aikana ja odottavat että mies tekee illalla töistä tullessa 50% hommista kun on pääsyt niin helpolla verrattuna kotiäidin arkeen.

Tottakai se kotona oleva ansaitsee arvotusta, täällä ilmeisesti lähinnä ärsyttää nuo kotiäidit
jotka pitävät töisä oloa vapaa aikana ja odottavat että mies tekee illalla töistä tullessa 50% hommista kun on pääsyt niin helpolla verrattuna kotiäidin arkeen.

Aloituksen aiheeseen: sunko mielestä olis ollut ok, jos puolisosi olisi ollut sitä mieltä, että et tee koskaan mitään, etkä tarvitse kodin ulkopuolista aikaa ilman lapsia, koska sulla on kaiket päivät omaa aikaa?

Aloittaja ei puhunut mielestäni mitään tuollaisesta, mitä tuossa ylläolevassa viestissä kritisoit, hänhän sanoi tekevänsä kyllä ihan mielellään kaikki kotityöt, mutta päähän otti, että miehensä oli tuota mieltä mitä tuohon aluksi kirjoitin.

On se niin vaikeaa keskustella täysin aiheesta.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"Tuli vaan mieleen" kirjoitti sen mitä itsekin olisin kirjoittanut.
Mutta sanompahan vielä että yritä sietää sitä sekasotkua, tää on vähän kun lapsen kasvatusta, ei sais antaa periks. Mitä jos siivoaisitte viikonloppuna yhdessä? Huomaisi mieskin ettei ne sotkut itsekseen häviä minnekään.
Niin, vielä: Mun mielestä osa kotitöistä kuuluu miehelle, vaikka hän päivätöitä tekisikin, tekeehän äitikin illalla kotitöitä. Vai putoaako teillä kotiäideillä hanskat kädestä kun mies tulee kotiin? Sitten vaan vietätte laatuaikaa miehen kanssa?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27873166]Aloituksen aiheeseen: sunko mielestä olis ollut ok, jos puolisosi olisi ollut sitä mieltä, että et tee koskaan mitään, etkä tarvitse kodin ulkopuolista aikaa ilman lapsia, koska sulla on kaiket päivät omaa aikaa?

Aloittaja ei puhunut mielestäni mitään tuollaisesta, mitä tuossa ylläolevassa viestissä kritisoit, hänhän sanoi tekevänsä kyllä ihan mielellään kaikki kotityöt, mutta päähän otti, että miehensä oli tuota mieltä mitä tuohon aluksi kirjoitin.

On se niin vaikeaa keskustella täysin aiheesta.[/QUOTE]

Kukaan meistä ei voi tietää tänkään aloittajan todellista tilannetta, sekin on mahdollista ettei hän tosiaan tee mitään.. tai on samanlainen sekopää kuin eräs joka pesee 3h pyykkiä joka pv.

Mä en koko ketjua jaksa lukea mutta.. Miehelle en tätä koskaan aio myöntään mutta kun minä olen kotiäitinä niin kotihommat mun mielestä kuuluu mulle. Mies tulee töistä ja nauttii ruokansa ja tekee sit meijän kanssa jotain. Pointti on se että mä pidän kotitöitä ja lastenhoitoa mun työnä kun olena kotona. Mutta samalla tavalla kun mä arvostan miestä niin hän saa luvan kyllä arvostaa mua myös ja mun tekemää työtä ;)

Nämä valittavat kotiäidit ovat usein niitä jotka eivät itse ole Päiväkään palkkatyötä tehneen! Ja useimpi käynyt vain peruskoulunkin. Ehkä amiksessa kääntymässä vuoden. Ennen lapsikoneeksi ryhtymistä! Miten sitä voisi työn ja kodin yhdistämisestä ja sen rankkuudesta mitään tietää jos sitä ei ole kokenut!! Vituttaa ihan maksaa veroja kun raha menee näille valittajille!

Kyllä mä lasken työajan enemmän omaksi ajaksi kun lasten kanssa kotona olon.

Töissä saat tehdä vaan töitä ja keskustella työkavereiden kanssa, yleensä ehtii rauhassa juomaan kahvinsa ja syömään. Kotona lasten kanssa tuota luksusta ei ole juuri koskaan. Työmatkallakin saa rauhassa kuunnella radiota ja nauttia olostaan, ei vaan koskaan lasten kanssa autossa.

Voi jestas mikä ketju.

Joku tuolla muistaakseni sivulla kolme käski ap:ta lopettamaan valituksen ja kehotti testaamaan yksinhuoltajuutta, jonka koettuaan ei valittaisi...hah.
Näin yksinhuoltajana sanoisin, ettei yksin kodista, arjesta ja lapsesta huolehtiminen ole rankkaa, mutta jos taloudessamme asuisi sen kaltainen mies aka iso lapsi kuin joillain tämän ketjun kirjoittajilla, niin voi luoja.
En kestäisi viikkoakaan, ja aivan varmasti valittaisin niin maan perkeleesti.

Mielestäni parisuhteessa elävällä ihmisellä on oikeus olettaa, että toinen osapuoli laittaa yhtälaisen panoksen yhteisiin asioihin (kuten koti).
Ja todellakin on oikeus odottaa saavansa toiselta osapuolelta arvostusta, jos suostuu huolehtimaan esimerkiksi nyt siitä kodista yksin ja vielä tekee sen moitteetta.

Kamala lukea, miten ilmeisesti toiset naiset toisillensa kirjottelevat.

Mä voisin tähän heittää, et kodin ja työn yhdistäminen on äärimmäisen helppoa ja rentoa hommaa, mitä te siitä valitatte, luuserit?

[QUOTE="Linnea";27867894]Ehkä meitä 'outoja' kotiäitejä sitten on vain harvassa.Meitä joiden miehet eivät ymmärrä tai halua jakaa vastuuta arjesta. Minusta itsestä tuntuu ettei viikko siivoukseen sitten menee niin kauan kun yrittää edes jonkinlaista järjestystä pitää normipäivinäkin. Petivaatteiden vaihot yleensä tuppaa jäämään viikonppuille, silloin on aikaa lastenkin kanssa harrastella ja nähdä tuttuja/ystäviä. En osaa kuvitella edes miltä meidän asunto näyttäs viikonloppuisin jos en arkena mitään tekisi,kun päiväkin sängynpohjalla sairastamassa aiheuttaa ydinpommin[/QUOTE]

Sä tulet vielä sairastumaan uupumukseen/masennukseen jos et tee tilanteelle jotain!
Heitä mies pihalle ja äkkiä! Voihan hän silti tulla leikkimään lasten kanssa teille, ja sinäkin saat vähän vapaa-aikaa. Olisit paljon onnellisempi yksin!
Ja ihan hyvin voisit hankkia vähän kotiapua; siivoojan tai lastenvahdin kerran viikossa!

Voi jestas mikä ketju.

Joku tuolla muistaakseni sivulla kolme käski ap:ta lopettamaan valituksen ja kehotti testaamaan yksinhuoltajuutta, jonka koettuaan ei valittaisi...hah.
Näin yksinhuoltajana sanoisin, ettei yksin kodista, arjesta ja lapsesta huolehtiminen ole rankkaa, mutta jos taloudessamme asuisi sen kaltainen mies aka iso lapsi kuin joillain tämän ketjun kirjoittajilla, niin voi luoja.
En kestäisi viikkoakaan, ja aivan varmasti valittaisin niin maan perkeleesti.

Mielestäni parisuhteessa elävällä ihmisellä on oikeus olettaa, että toinen osapuoli laittaa yhtälaisen panoksen yhteisiin asioihin (kuten koti).
Ja todellakin on oikeus odottaa saavansa toiselta osapuolelta arvostusta, jos suostuu huolehtimaan esimerkiksi nyt siitä kodista yksin ja vielä tekee sen moitteetta.

Kamala lukea, miten ilmeisesti toiset naiset toisillensa kirjottelevat.

Mä voisin tähän heittää, et kodin ja työn yhdistäminen on äärimmäisen helppoa ja rentoa hommaa, mitä te siitä valitatte, luuserit?

Paino sanalle yhtälailla osallistuu, se ei ole yhtälailla jos töissäkäyvä tekee 10h päivän matkojen kanssa tulee kotiin ja joutuu siellä painamaan 17.00-22.00 samalla kuin tää kotiäiti ottaa omaa aikaa kun siellä kotona on niin rankkaa..
Oikeasti suosittelen monille sterilisaatiota ja sitä että lopetetaan se minäminäminä ajattelu ja mietitään kokonaisuutta..
Ei tulisi itselle mieleenkään että vaatisin toista tekemään kotona yhtä paljon kuin minä koti vanhempana.
Koska ei olisi sitä kotiakaan jos ei toinen kävisi töissä.
Hauskaa on sekin etten ole kuullut että yksikään koti-isä valittaisi elämän rankkuutta.

[QUOTE="...";27873582]Kyllä mä lasken työajan enemmän omaksi ajaksi kun lasten kanssa kotona olon.

Töissä saat tehdä vaan töitä ja keskustella työkavereiden kanssa, yleensä ehtii rauhassa juomaan kahvinsa ja syömään. Kotona lasten kanssa tuota luksusta ei ole juuri koskaan. Työmatkallakin saa rauhassa kuunnella radiota ja nauttia olostaan, ei vaan koskaan lasten kanssa autossa.[/QUOTE]

Tää nyt varmaan riippu ihan siitä MIT tekee työkseen. On paljon töitä, joissa ei paljon ehdi kahvia rauhassa lipittelemään.

Itse oon ollut opena ennen äippälomaa, siellä ei ollut paljon lapsilta vapaita hetkiä. Nytpä on kun tuo nukkuu. :) Ehtii juomaan kahvin ja käymään netissäkin. Iltaisin ei tartte valmistella tunteja. Jee. Tosin en tajua miten jaksan kun pitäs mennä taas töihin, jos sellaisia saan...

Sanoinkin jollekin, että mun on vaikee ymmärtää tätä valitus-diskurssia (suom. keskustelua). Oon ollut tosi vaikeilla erityisluokilla opena, ja tää yhden oman normaalin lapsen hoitaminen tuntuu tosi leppoisalta siihen verrattuna, vaikka yhtään yötä en olekaan vielä nukkunut kokonaan ja 3 tunnin yhtäjaksoiset unet tän kohta 9 kk kanssa on harvinaisuus. Ruoka/tissiongelmiakin on ollut jne. eli mikään aivan helppo tapaus tämä ei ole. Mutta oma ja rakas, njotenka jaksaisin kyllä varmaan jos tilanne olisi paljon pahempikin. Toki jos on monta lasta tai lapsi on sairas/erityisen vaativa, tilanne on varmaan silloin vähän toinen. Mutta ei tämän lastenhoidon kanssa nyt ihan burnouttiin pääse, etenkin jos vähän ottaa rennommin ja jättää vaikka joskus jonkun roskan lattialle ja ei aina pyykkää kuin natsi. Itsekin kyllä pyrin siistiin kotiin, kun se on kerran työmaani.

Mutta ap:han ei kodinhoidosta tosiaan valittanut.

Pointtini oli tosiaan myös se, että on töitä ja töitä... joissakin on tositosi kiire ja ovat henkisesti raskaita, toiset ovat varmaan helpompia. Kun on ollut 2-3 v. tosi raskaassa työssä kuten itse, voi äitiysloma tuntua helpolta. Jos on taas ollut työssä jossa saa itse määritellä paljolti tekemisensä ja työaikansa jne. voi äitiysloma tuntua tosi sitovalta.

Ihanaa kun puhutaan aidoista ja aidanseipäistä :D. Tässähän kulkee nyt rinnakkain kaksi asiaa:

1. Kotiäidin elämän rankkuus. Porukka täällä kilpaa vinkuu, kuinka ei ole ikinä sekuntiakaan omaa aikaa, koska jos lapset hetken nukkuvat tai leikkivät keskenään, pitää sännätä silittämään kaikkien perheenjäsenten sukkia värijärjestyksessä. Nyt hei oikeesti! Ymmärrän täysin, että joskus elämässä on raskaita jaksoja, joille ei voi mitään, esim. koliikkivauvan ja taaperon tarpeiden yhdistäminen tai lasten sairaudet. Mutta jos puhutaan ihan tavallisesta tilanteesta, kannattaa mennä itseensä ja miettiä vaatimustasoaan. Eivät ne lapset varhaislapsuudestaan muista, oliko aina silitetty paita päällä tai oliko sohvan alla pölyä. He muistavat, siivosiko äiti kaiket päivät pinna kireällä, oliko väsynyt ja tuskastunut, vai oliko hänellä aikaa istahtaa lukemaan lapsille, heittäytyä hetkeksi yhdessä rakentamaan lumiukkoa tai pötkötellä aamulla vierekkäin sängyllä. Samoin he omaksuvat mallin siitä, kuuluuko äidin olla niska limassa raatava marttyyri, joka ei ehdi lounastakaan haukata, vai onko hänellä omanarvontuntoa sanoa (ja tämä ei toki koske ihan vauvojen tai pikkutaaperoiden äitejä), että nyt minulla on kahvi-/tee-/tietokonehetki, ja nyt saa häiritä vain jos on hätä. Kuka niitä silitettyjä vaatteita ja nuoltuja nurkkia vaatii, te itsekö? Hyvä nyrkkisääntö on miettiä, onko tämä asia minulle oikeasti niin tärkeä, että luovun vapaahetkestäni tämän takia, vai otanko tämän vähän niin kuin itseni hoitamisen kannalta (jos vaikka ne silitetyt sukat lisäävät omaa hyvinvointia). Yleensä äidit perustelevat kotiin jäämistään sillä, että saisivat olla lastensa kanssa, eivät sillä, että saisivat pitää kodin tiptopkunnossa. Kannattaa siis harjoittaa tervettä itsekritiikkiä ja siivota omaa prioriteettilistaansa aivan kuten siivoaa vaatekaappiaankin!

2. Kokonaan tästä irrallinen asia on, että jokainen, arjen rankkuuteen katsomatta, tarvitsee joskus hetken ihan omaa aikaa, sitä, ettei ole jatkuvasti saatavilla ja käytettävissä. Rakkaimmistakin on tärkeää olla joskus hetki erossa ja tuulettaa ajatuksiaan. Oikeasti, mitä liikkuu miehen päässä, jos hän suuttuu siitä, että vaimo haluaa kerran viikossa harrastaa? Olisi kiitollinen, että on niin fiksu vaimo, että älyää huoltaa omaa päätään ;).

Itse olen töissä matkoineen pitkän päivän, lapset ovat muutaman tunnin hoidossa, mutta mies huolehtii heistä aamut ja iltapäivät. Töistä kotiuduttuani herranjestas HALUAN olla lasteni kanssa. Olen ollut heistä erossa pitkän päivän (tai käytännössä edellisestä illasta asti), minulla on ikävä heitä, ja minulle on äärimmäisen tärkeää viettää aikaa heidän kanssaan. Enemmän kuin mielelläni otan heidät huomaani kotiuduttuani. Usein lähdemme ulkoilemaan, jos on huono ilma tai pakollisia kotihommia, olemme sisällä ja teemme yhdessä niitä. Joskus saatan olla tosi väsynyt, silloin luovun suosiolla pukemis- ja siivoamispaineista, ja saatan vain pötköttää olohuoneen lattialla, jutella, lukea lapsille, juoda litroittain heidän tarjoamiaan leikkikahveja, -maitoja ja -mehuja jne. Jos mies haluaa silloin harrastaa tai muuten tehdä omia juttujaan, siitä vaan.

Ehkä on kohtuutonta vaatia työstä palaavaa tarttumaan heti vessaharjaan tai imuriin, jos on itse ollut kotona, mutta ei kai omien lasten kanssa oleminen ole mitään orjatyötä, josta pitää vetää marttyyrikilarit? Jos nämä isät mielivät olla lapsilleen auktoriteetteja ja kiinnostavia henkilöitä myöhemmin, ei sitä saavuta kuin viettämällä aikaa heidän kanssaan. Ei, vaikka kuinka juhlapuheissa ylistäisi perheensä olevan tärkeä ja postaisi Facebookiin söpöjä kuvia rakkaista lapsistaan. Aikaa ja läsnäoloa siihen tarvitaan, ja mielestäni ihminen, joka luopuu lastensa varhaisista vuosista voidakseen vain tehdä omia juttujaan, on yksinkertaisesti keskenkasvuinen. Työssäkäynti on yksi juttu, ja toki työssäkäyväkin joskus kaipaa vapaailtoja, mutta jos kotivanhempi haluaa kerran tai pari viikossa illan itselleen, ei sen pitäisi olla liikaa vaadittu.

[QUOTE="jep";27873742]Ihanaa kun puhutaan aidoista ja aidanseipäistä :D. Tässähän kulkee nyt rinnakkain kaksi asiaa:

1. Kotiäidin elämän rankkuus. Porukka täällä kilpaa vinkuu, kuinka ei ole ikinä sekuntiakaan omaa aikaa, koska jos lapset hetken nukkuvat tai leikkivät keskenään, pitää sännätä silittämään kaikkien perheenjäsenten sukkia värijärjestyksessä. Nyt hei oikeesti! Ymmärrän täysin, että joskus elämässä on raskaita jaksoja, joille ei voi mitään, esim. koliikkivauvan ja taaperon tarpeiden yhdistäminen tai lasten sairaudet. Mutta jos puhutaan ihan tavallisesta tilanteesta, kannattaa mennä itseensä ja miettiä vaatimustasoaan. Eivät ne lapset varhaislapsuudestaan muista, oliko aina silitetty paita päällä tai oliko sohvan alla pölyä. He muistavat, siivosiko äiti kaiket päivät pinna kireällä, oliko väsynyt ja tuskastunut, vai oliko hänellä aikaa istahtaa lukemaan lapsille, heittäytyä hetkeksi yhdessä rakentamaan lumiukkoa tai pötkötellä aamulla vierekkäin sängyllä. Samoin he omaksuvat mallin siitä, kuuluuko äidin olla niska limassa raatava marttyyri, joka ei ehdi lounastakaan haukata, vai onko hänellä omanarvontuntoa sanoa (ja tämä ei toki koske ihan vauvojen tai pikkutaaperoiden äitejä), että nyt minulla on kahvi-/tee-/tietokonehetki, ja nyt saa häiritä vain jos on hätä. Kuka niitä silitettyjä vaatteita ja nuoltuja nurkkia vaatii, te itsekö? Hyvä nyrkkisääntö on miettiä, onko tämä asia minulle oikeasti niin tärkeä, että luovun vapaahetkestäni tämän takia, vai otanko tämän vähän niin kuin itseni hoitamisen kannalta (jos vaikka ne silitetyt sukat lisäävät omaa hyvinvointia). Yleensä äidit perustelevat kotiin jäämistään sillä, että saisivat olla lastensa kanssa, eivät sillä, että saisivat pitää kodin tiptopkunnossa. Kannattaa siis harjoittaa tervettä itsekritiikkiä ja siivota omaa prioriteettilistaansa aivan kuten siivoaa vaatekaappiaankin!

2. Kokonaan tästä irrallinen asia on, että jokainen, arjen rankkuuteen katsomatta, tarvitsee joskus hetken ihan omaa aikaa, sitä, ettei ole jatkuvasti saatavilla ja käytettävissä. Rakkaimmistakin on tärkeää olla joskus hetki erossa ja tuulettaa ajatuksiaan. Oikeasti, mitä liikkuu miehen päässä, jos hän suuttuu siitä, että vaimo haluaa kerran viikossa harrastaa? Olisi kiitollinen, että on niin fiksu vaimo, että älyää huoltaa omaa päätään ;).

Itse olen töissä matkoineen pitkän päivän, lapset ovat muutaman tunnin hoidossa, mutta mies huolehtii heistä aamut ja iltapäivät. Töistä kotiuduttuani herranjestas HALUAN olla lasteni kanssa. Olen ollut heistä erossa pitkän päivän (tai käytännössä edellisestä illasta asti), minulla on ikävä heitä, ja minulle on äärimmäisen tärkeää viettää aikaa heidän kanssaan. Enemmän kuin mielelläni otan heidät huomaani kotiuduttuani. Usein lähdemme ulkoilemaan, jos on huono ilma tai pakollisia kotihommia, olemme sisällä ja teemme yhdessä niitä. Joskus saatan olla tosi väsynyt, silloin luovun suosiolla pukemis- ja siivoamispaineista, ja saatan vain pötköttää olohuoneen lattialla, jutella, lukea lapsille, juoda litroittain heidän tarjoamiaan leikkikahveja, -maitoja ja -mehuja jne. Jos mies haluaa silloin harrastaa tai muuten tehdä omia juttujaan, siitä vaan.

Ehkä on kohtuutonta vaatia työstä palaavaa tarttumaan heti vessaharjaan tai imuriin, jos on itse ollut kotona, mutta ei kai omien lasten kanssa oleminen ole mitään orjatyötä, josta pitää vetää marttyyrikilarit? Jos nämä isät mielivät olla lapsilleen auktoriteetteja ja kiinnostavia henkilöitä myöhemmin, ei sitä saavuta kuin viettämällä aikaa heidän kanssaan. Ei, vaikka kuinka juhlapuheissa ylistäisi perheensä olevan tärkeä ja postaisi Facebookiin söpöjä kuvia rakkaista lapsistaan. Aikaa ja läsnäoloa siihen tarvitaan, ja mielestäni ihminen, joka luopuu lastensa varhaisista vuosista voidakseen vain tehdä omia juttujaan, on yksinkertaisesti keskenkasvuinen. Työssäkäynti on yksi juttu, ja toki työssäkäyväkin joskus kaipaa vapaailtoja, mutta jos kotivanhempi haluaa kerran tai pari viikossa illan itselleen, ei sen pitäisi olla liikaa vaadittu.[/QUOTE]

amen!!!

[QUOTE="Hilla";27873745]Miksei se ukko sitten voi iltaisin elää sitä E-l-ä-m-ä-ä niiden lastensa kanssa?[/QUOTE]

Ei se ehdi kun pitää tehdä niitä kotitöitä joita kotona päivän viettänyt vanhempi ei ole ehtiny.

Olen kuule ollut 2lapsen "koti-isänä" pitänyt kodin siistinä, siinä sivussa tehnyt kaikki miesten työt..
töissä olevan ei tarvinnut tehdä mitään silloin ja edelleen olen sitä mieltä että oli lunkia aikaa.

Kiinnostaa tietää, paljonko niihin miesten töihin oikein menee aikaa päivittäin?

Vaikka me asutaan omakotitalossa, niin hyvä jos kerran kuukaudessa löytyy miehelle joku pikkuhomma, jota minä en tee.

[QUOTE="Hilla";27873770]Kiinnostaa tietää, paljonko niihin miesten töihin oikein menee aikaa päivittäin?

Vaikka me asutaan omakotitalossa, niin hyvä jos kerran kuukaudessa löytyy miehelle joku pikkuhomma, jota minä en tee.[/QUOTE]

Laskin toiseen ketjuun että kaikkineen n 400h vuodessa tekee sen 7h viikossa, tosin meillä puulämmitteinen talo .

Yhteistyössä