Miehellä uusi nuori ystävätär

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gambanjaga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä mitä tekisin vastaavassa tilanteessa mutta tuskin alkaisin tiukkaamaan tai kuulustelemaan mitään. Jos mies on mennäkseen, se menee. Paras keino on kai olla sellainen vaimo, ettei mies haikaile mihinkään muualle eli hoitaa sitä parisuhdetta ihan oikeasti. Minä ymmärrän sen niin, että otetaan toinen huomioon, järkätään kivaa yhteistä tekemistä, hemmotellaan toista kaikin tavoin.

Samanlainen huumori ja nauru ovat tärkeät asiat suhteessa, ne lähentää (eri ikäisikin varmaan) ja vie pitkälle. Muistan erään miehen; aina kun olimme yhdessä, kaikki aamutkin alkoivat niin että naurettiin ihan vedet silmissä vaikka luettiin sanomalehteä, kommentoitiin kahvipöydässä lehden uutisia ja juttuja. Tilannekomiikka on paikallaan.

Juu, kerrotko miten sinä reagoisit jos miehesi saisi viestin 19-vuotiaalta, että tule mukaan olen sielä ja siellä. Miehesi kysyy sinulta, että lähdetkö mukaan, menen tapaamaan 19-vuotiasta. Sinä sitten siihen, että joo, mene vain?. Ei ihan oikeasti, jos oma seurustelukumppanini laukoisi tuollaista, niin voisi olla, että suhde päättyy siihen. Kyllä koko mies olisi sen älkeen kysymysmerkki.

Viimeksi muokattu:
Ei se ole keskustelun ideana vaan se, että keskustellaan itse asiasta eikä epäolennaisista sivuseikoista. Kuinka vaikeaa sen ymmärtäminen joillekin on? Kaipailin muiden kokemuksia vastaavista tilanteista ja kenties neuvoja, en mitään "yhyy en mä ainakaan ollu lapsellinen 19v"-juttuja - mitä minä niistä hyötyisin?

Ärsyttää se tunne, etten riitä miehelleni ja se, etteivät hänelle riitä samanikäiset miespuoliset ystävät tai edes ne vanhat tutut naispuoliset kaverit, jotka minäkin tunnen ja olen mukisematta hyväksynyt. Jos miehelläni ylipäätään olisi hyvin nuoria ystäviä, tilanne ei ehkä olisi niin kummallinen. Toisaalta silloin ajattelisin ehkä, että mikä on vikana kun ei oman ikäinen seura ollenkaan kelpaa...

Vaikutat aika dominoivalta tyypiltä kun olet jopa "hyväksynyt" miehesi vanhat tutut naispuoliset kaverit. Itselläni nousisi välittömästi karvat tuollaisesta asenteesta parisuhteessa.

Et varmasti tunne tuota tyttöä FB.n kautta etkä myöskään sitä kuinka "bimbo" hän on. Asenteesi tuota tyttöä kohtaan on alentuva ja jopa halveksuva. Ehkä miehesi hakee vain rentoa ja hauskaa seuraa ja kukapa ei haluaisi olla ihailtu. Ihailun kohteena oleminen ei tarkoita sitä, että tarvitsee heti sänkyyn mennä, mutta tuollaisella agressiivisella, toista halveeraavalla asenteella ajat miestä pois luotaisi. Jos miehesi haluaa pettää tai jättää sinut, hän tekee sen ennemmin tai myöhemmin määräilet sinä kuinka paljon tahansa hänen ystävyys- ja tuttavauussuhteitaan.

Miehesi on pyytänyt mukaansa tutustumaan tyttöön, joten ehkä sinun kannattaisi laskeutua jalustalta ja mennä mukaan sen sijaan, että haukut netissä tuntematonta ihmistä. Sellainen olisi aikuista ja kypsää käytöstä eikä tuo jauhaminen siitä, että hän on TEINI ja heillä ei voi olla SINUN MIELESTÄSI mitään yhteistä.

Ja muuten: keskusteluun kuuluu erilaiset näkökulmat ja kokemukset vaikka ne eivät suoranaisesti tukisikaan sinun omia näkemyksiäsi. Edustat juuri sitä tyyppiä, jonka mielestä VAIN OMAT mielipiteet ovat oikeita, muut vääriä. Aikuisuuteen kuuluu myös erilaisuuden sietäminen, siinä taitaa sinulla olla vielä hieman oppimista.

Viimeksi muokattu:
Ainakaan minä en hyväksyisi mieheni menoa tapaamaan naispuolista fb-ystäväänsä. En sitten millään, vaikka sanoisi että voisin tulla mukan.

Meillä mies myös tutustui fb:ssä naiseen, joka alkoi soittelemaan kotiin ja jopa miehelle ulkomailla ollessamme. Sanoin miehelleni, että en hyväksy enkä näe mitään syytä miksi hänen pitäisi puhua naisen kanssa puhelimessa, jutelkoot fb:ssä. Soitot loppuivat siihen.

Kysyin myös mieheltäni, mitä hän tykkäisi, jos minä alkaisin saada puheluja miespuolisilta nettituttavuuksilta. Ei olisi hyväksynyt ja asia meni perille.

AP:tä ei kiinnosta toisten kokemukset, mutta tuosta saa vastauksen, mitä tekisin ap:n tapauksessa. En hyväksyisi tapailuja ja sanoisin sen selvästi miehelle.

Juu, kerrotko miten sinä reagoisit jos miehesi saisi viestin 19-vuotiaalta, että tule mukaan olen sielä ja siellä. Miehesi kysyy sinulta, että lähdetkö mukaan, menen tapaamaan 19-vuotiasta. Sinä sitten siihen, että joo, mene vain?. Ei ihan oikeasti, jos oma seurustelukumppanini laukoisi tuollaista, niin voisi olla, että suhde päättyy siihen. Kyllä koko mies olisi sen älkeen kysymysmerkki.

No, jos mies haluaa mennä tapaamaan tätä toista naista, minkä minä sille teen? Hän voi mennä sinne vaikka työmatkallaan, en voi vahtia enkä kieltää. En ymmärrä näitä naisia, jotka sanoo että kieltää miestä (siis aikuista ihmistä) puhumasta jonkun kanssa :/ Tai sitten nämä miehet on ihan lapatossuja.

Jos menee niin menee. Silloin se ei ollut minulle se oikea kumppani ja lähden uuden hakuun. Väkisin ei pysty ketään pitämään.

Viimeksi muokattu:
Naapurin teinityttönen 17 vee vokotteli 33 vuotiaan kahden lapsen isän itselleen. Ti en tiedä kuka vokotteli ketä,mutta kuitenkin.
Kihloihin menivät heti kun tyttö täytti 18 v. Säälin molempia!

1. ap, sinä olet erittäin hyökkäävä ja määräät täälläkin miten meidän pitäisi vastata ja miten ei. Jos huudat ja käskytät miestäsi samalla tavalla, ei ihme jos joku toinen nainen kiinnostaa.

2. 19 vuotias on aikuinen, ei TEINI vaikka ap kuinka sitä huutaa. Ihan sama onko hän sinun mielestäsi bimbo tai mitä tahansa. Miehesi on eri mieltä kun haluaa viettää aikaa tämän naisen kanssa. Ainoastaan miehesi mielipiteellä on siis merkitystä, ei sinun.

3. Miehesikin haluaa selvästikin liikkua toisenlaisessa porukassa kuin sinä. Mietipä sitä mistä se johtuu.

4. Miehen imarteleminen. Se on vain sinun oletuksesi. Ethän sinä tiedä mistä nämä kaksi keskenään puhuvat. Ehkä tämä nuori nainen onkin parempi kaikin puolin kuin sinä. Ehkä miehesi tykkää juuri siitä bimboudesta vaikkei sano sitä sinulle ääneen.

5. Vanhempi mies, nuori nainen. Se yhtälö toimii erittäin hyvin. Se on ikiaikainen juttu. Ikäeroa on kuitenkin vain reilut 10 vuotta. Ei paha. Itselläni on ollut useita jopa 15 vuotta minua vanhempia miehiä tuossa iässä. Jokin niissä vaan viehättää ja tiedoksi, ovat sängyssä monta kertaa parempia kuin samanikäiset kundit. Eivätkä tunnu yhtään oman faijan ikäisiltä, ihan vaan tiedoksi.

6. Hauskuus. Elämässä voi pitää hauskaa ilman mitään sen syvempää merkitystä. Yleensä se hauskanpito onnistuu mieheltä meidän nuorempien naisten kanssa paremmin. Meillä ei ole kusi ja hirveä pätemisen tarve ja pomottelu vielä noussut päähän niinkuin sinun ikäisilläsi hyvin usein on. Te vaaditte mieheltä sitä ja tätä. Me emme vaadi mitään muuta kuin sitä yhtä (kts. seuraava kohta).

7. Seksi. Mikäs sen mukavampaa miehellesi kun uusi nainen on täysin erilainen kuin sinä. Sehän on pelkästään plussaa.

Miehet ei yleisesti ottaen kiitä sitä, että naisystävän nuoruus on mennyttä. Sitä haikaillaan siinä missä omaakin nuoruutta.

28 -vuotias on vielä nuori. Naisystäviä tulee ja menee, harvalla se ensimmäinen on viimeinen. Nuoruus niin miehillä kuin naisilla on epävarmuuden aikaa, enpä tiedä ketään, kuka sen perään haikailisi. Ehkä nuoruuden aikaisia kavereita tulee joskus mietittyä, lähinnä missä menevät, mutta itse nuoruutta ei niinkään.

Viimeksi muokattu:
Olen 29-vuotias ja mieheni on 31 ja suhteemme on kestänyt melkein kuusi vuotta. Jokin aika sitten sain ohimennen tietää, että mieheni tuntee erään hyvin nuoren naisen (jonka iäksi kertoi 19), jonka kanssa oli jossakin illanistujaisissa jutellut ja heistä oli sitten FB-kavereita tullut. Tietääkseni ovat viettäneet aikaakin yhdessä jossain ja tyttö laittoi nytkin viestiä, että on liikkeellä, lähtisitkö mukaan. Mieheni ehdotti, että minäkin voisin tulla.
Sanoin etten tule ja kielsin häntä tapaamasta tuota tyttöä. Kävimme pienen riidan aiheesta eikä mies suostu millään ymmärtämään, miksi hiillyin.
Vau. Tyhmä mies?

No, mitään pettämistä ei varmaankaan ole tapahtunut enkä sitä ensimmäisenä epäillytkään, mutta eikö ole aika erikoista, että kolmekymppinen mies kaipaa kaveriksi teinityttöä? Itse panin merkille myös sen, että tyttö on aivan toisesta maailmasta kuin mieheni, ns. bimbo, jolla ei ole mitään yhteistä mieheni kanssa millään tasolla. Luotettavuudesta kertoo toki myös se, että mieheni oli heti valmis pyytämään minut mukaan jos tämän tytön tapaa mutta silti.

Minusta tuntuu aivan oudolta enkä voi ymmärtää, mihin aikuinen mies teinityttöä tarvitsee. Miksi heidän pitäisi tavata tai viettää aikaa yhdessä? Vanhat ystävät, koulukaverit yms vastaavat ovat asia erikseen, mutta itse olen sitä mieltä, ettei ole seurustelevan miehen muutenkaan sopivaa vartavasten haeskella jotain ystävättäriä. Miksi hän ei hanki ikäisiään ystäviä ja mieluiten miehiä?
Mieheni on viime aikoina ollut yksinäinen ja osa kavereista on muuttanut kauas pois, mutta ei se ole mielestäni mikään syy olla mielin kielin kaiken maailman pikkutytöille, joilta kyllä epäilemättä saa huomiota.

Ja kun mietin itseäni 19-vuotiaana, osaan kyllä mainita muutamia asioita miksi olisin kiinnostunut noin paljon itseäni vanhemman (ja komean) miehen seurasta.
Sietämätöntä.

Ärsyttää miehen urpoilu ja se, ettei hän näytä piittaavan minun loukkaantumisestani ollenkaan.

Kuinka itse toimisitte tällaisessa tilanteessa?

Ei aikuista ihmistä voi kieltää muita tapaamasta. Jos miehesi tapailee muita naisia ja se ei sinulle sovi, ei auta muu kuin lähteä. Muutenkin tuntuu aika säälittävältä, jos toinen kuvittelee voivansa kieltää ja sallia eri asioita. Lapsen kanssa käyttäydytään noin.
Eli ehkä tyhmä mies, mutta eipä ole nainenkaan fiksu. Vuorovaikutus ei ole käskyttämistä.

Mies hakee sellaista seuraa, mikä häntä miellyttää. Ei ole sinun vallassasi, onko heillä mitään/vähän/paljon yhteistä.

Tyttö antaa miehellesi jotakin, mitä hän kaipaa. Voi olla, että suhteenne on tullut/tulossa tiensä päähän ja nyt mies hakee uutta , erilaista kumppania.

Ja vielä, jos tyttö on bimbo (mistäs tiedät, paljonko olette keskustelleet?) ja mies on tyytyväinen, niin mitä se kertoo miehen henkisestä tasosta?

Viimeksi muokattu:
Aloittaja vaikuttaa erittäin pirttihirmulta, joka nostaa niskakarvat pystyyn minullakin.
Vastaavassa tilanteessa saattaisin kyllä kysellä, että mikäs muija se on ja tottakai käyttäisin heti tilaisuuden tutustua siihen, kun kerran tarjotaan. Miehesti ei halua sinun olevan syyttä mustasukkainen ja on valmis esittelemään hänet sinulle.
Se, että kadulla kuulee kaikkea, ei välttämättä pidä ollenkaan paikkaansa enkä usko, että muiden mielipiteet olisivat automaattinen fakta ko. ihmisestä.

Se nyt on vaan niin, että 3-kymppisellä alkaa olla aika väljä horo verrattuna alle 2-kymppisen värkkiin.

Bimbo-pissis-tyyli vs. kypsyys/kokeneisuus/feministinen vittumaisuus on toissijainen asia.

Bimboa voi vielä opettaa, ikääntynyttä naista ei enää.

1. ap, sinä olet erittäin hyökkäävä ja määräät täälläkin miten meidän pitäisi vastata ja miten ei. Jos huudat ja käskytät miestäsi samalla tavalla, ei ihme jos joku toinen nainen kiinnostaa.

2. 19 vuotias on aikuinen, ei TEINI vaikka ap kuinka sitä huutaa. Ihan sama onko hän sinun mielestäsi bimbo tai mitä tahansa. Miehesi on eri mieltä kun haluaa viettää aikaa tämän naisen kanssa. Ainoastaan miehesi mielipiteellä on siis merkitystä, ei sinun.

3. Miehesikin haluaa selvästikin liikkua toisenlaisessa porukassa kuin sinä. Mietipä sitä mistä se johtuu.

4. Miehen imarteleminen. Se on vain sinun oletuksesi. Ethän sinä tiedä mistä nämä kaksi keskenään puhuvat. Ehkä tämä nuori nainen onkin parempi kaikin puolin kuin sinä. Ehkä miehesi tykkää juuri siitä bimboudesta vaikkei sano sitä sinulle ääneen.

5. Vanhempi mies, nuori nainen. Se yhtälö toimii erittäin hyvin. Se on ikiaikainen juttu. Ikäeroa on kuitenkin vain reilut 10 vuotta. Ei paha. Itselläni on ollut useita jopa 15 vuotta minua vanhempia miehiä tuossa iässä. Jokin niissä vaan viehättää ja tiedoksi, ovat sängyssä monta kertaa parempia kuin samanikäiset kundit. Eivätkä tunnu yhtään oman faijan ikäisiltä, ihan vaan tiedoksi.

6. Hauskuus. Elämässä voi pitää hauskaa ilman mitään sen syvempää merkitystä. Yleensä se hauskanpito onnistuu mieheltä meidän nuorempien naisten kanssa paremmin. Meillä ei ole kusi ja hirveä pätemisen tarve ja pomottelu vielä noussut päähän niinkuin sinun ikäisilläsi hyvin usein on. Te vaaditte mieheltä sitä ja tätä. Me emme vaadi mitään muuta kuin sitä yhtä (kts. seuraava kohta).

7. Seksi. Mikäs sen mukavampaa miehellesi kun uusi nainen on täysin erilainen kuin sinä. Sehän on pelkästään plussaa.

Mikä ihmisiä vaivaa? Ap lytätään ihan maan rakoon vaikka hänen kysymyksensä on täysin aiheellinen, en myös katselisi päivääkään miestä joka tuolla menee eri naikkosten kanssa jotka on jostain netistä bongattu?

Esim. tämä nimmari "Hantuuki", mikä ihme kuvittelet olevasi?

Viimeksi muokattu:
Se nyt on vaan niin, että 3-kymppisellä alkaa olla aika väljä horo verrattuna alle 2-kymppisen värkkiin.

Bimbo-pissis-tyyli vs. kypsyys/kokeneisuus/feministinen vittumaisuus on toissijainen asia.

Bimboa voi vielä opettaa, ikääntynyttä naista ei enää.

No ei mulla ainakaan ole mikän väljä horo, viimeksi eilen mua kehuttiin mun itseäni paljon nuoremmat fuck buddyn toimesta. Vieläkin istuminen sattuu. Varmaan on paljon tiukempi kun jollai kaksvitosella pari kertaa synnyttäneellä.

Siis haloo ihmiset teidän juttujanne! Oikeesti. Kirjoitatte vakavissanne kai näitä juttuja?

Viimeksi muokattu:
hyvä "käsittämätöntä" niki, en kuvittele olevani yhtikäs mitään.

1. Jos 31 vuotias mies kattelee 19 vuotiasta naista, niin haloo.. ei heillä nyt niin iso ikäero ole, että miestä voisi puhutella naisen isäksi. Itse en tiedä yhtään 12 vuotiasta isää, enkä usko että Suomessa tulee yhtä sellaista edes kerran 10 vuodessa. 12 vuoden ikäero aikuisten kesken ei ole oikeasti yhtään mitään.

2. jos ap nimittelee 19 vuotiasta bimboksi, teiniksi, yms., niin tuntuu, että ap itse ei ole oppinut elämästä yhtikäs mitään. Kannattaisi avartaa katsantokantaa.

3. Jos itse olisin tuollaisessa tilanteessa, kyllä minä miettisin monta kertaa ensin itsekseni, mitä se mies siltä nuoremmalta naiselta saa enemmän kuin minulta itseltäni, niin henkisesti kuin fyysisestikin, ennenkuin lähtisin keskustelupalstoille tätä nuorempaa naista ja miestäni haukkumaan. Mutta hei, eihän täällä näin saanut sanoa... sehän on apn syyllistämistä.
Kuitenkin ongelma on apn ja hänen miehensä välisessä kommunkaatiossa ja yhteisessä tekemisessä. Joku siinä nyt kuitenkin mättää kun nuoremman naisen seura on parempaa kuin oman eukon.

4. Jos itse olisin tuollaisessa tilanteessa, juttelisin mieheni kanssa asiasta. Kertoisin miltä itsestä tuntuu kun mies menee tämän bimbon pissiksen kanssa.
Mutta eihän tätäkään saanut sanoa, sehän on apn syyllistämistä.

5. netistä pongattu.. nykyihmiset ovat sosiaalisessa mediassa ympäri vuorokauden. Mikä on netistä pongattu ja kuka ei... Ei se naisen arvoa vähennä eikä muuta naikkoseksi, vaikka facessa johonkin mieheen kontaktin saa. Ennenkuin lähdet tätä mielipidettäni moittimaan, itse en ole yhdessäkään sähköisessä mediassa esillä. Tapaan mieluummin ihmisiä kasvokkain.

6. apn miehen menemiset. Ne ei kuulu minulle eikä sinulle. Me emme tiedä ketä mies tapailee, missä hän ihmisiin tutustuu. Sitä ei tiedä myöskään ap oikeasti. Jos ap halua kontrolloida miehensä menoja, elämää, siitä pitää keskustella suoraan miehensä kanssa. Ei se asia täällä keskustelupalstalla ihmettelemällä miksikään muutu.

Jos ap on noin määräilevä, nuorempaa naista vähättelevä, tätä naista nimittelevä ja halveksiva, mitä hänen kirjoituksensa antavat ymmärtää, niin kai hänelle saa samalla tapaa vastatakin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja käsittämätöntä;11455108:
Mikä ihmisiä vaivaa? Ap lytätään ihan maan rakoon vaikka hänen kysymyksensä on täysin aiheellinen, en myös katselisi päivääkään miestä joka tuolla menee eri naikkosten kanssa jotka on jostain netistä bongattu?

Esim. tämä nimmari "Hantuuki", mikä ihme kuvittelet olevasi?

No eiköhän nää kirjoitukset paljasta, että siellä on teinikundit pelleilemässä eri nimimerkkien takana. Vela40, hantuuki jne.

Jos ap on noin määräilevä, nuorempaa naista vähättelevä, tätä naista nimittelevä ja halveksiva, mitä hänen kirjoituksensa antavat ymmärtää, niin kai hänelle saa samalla tapaa vastatakin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Hyvä Hantuuki, käyttäydytkö tuolla tavalla myös kasvokkain omien ystäviesi kanssa? Jos joku heistä on loukkaantunut kumppaninsa tökeröstä käytöksestä ja suutuspäissään nimittelee jotakuta ehkä vähän liioitellusti, niin vastaatko sinä samalla tyylillä? Alatko sinä haukkua heitä takaisinpäin? Minun tuntemillani ihmisillä ei ole tapana tehdä noin, vaan on tapana yrittää ymmärtää toista ja ymmärtää mistä toisen suuttumus kumpuaa, katsoa vähän sormien läpi noita kärjistyksiä, ja puhua sovittelevasti ja rakentavasti, siten että kaveri ehkä näkisi asian vähän neutraalimmin.

Ihmisillä on tunteet, on täysin normaalia että AP:n kaltaisessa tilanteessa toisen naisen näkee aika negatiivisesti. Eikö ihmisellä saisi olla tunteita?

Minusta AP:n haukkuminen ei johda mihinkään, ei AP siitä saa mitään apua tilanteen selvittämiseen. Toisin sanoen AP:n haukkuminen ei palvele mitään tarkoitusta. Jos halutaan rakenavaa ja mielekästä keskustelua, ei pidä haukkua vaan auttaa AP:ta pohtimaan, miten hän voisi tilanteessa edetä. Nielläkö loukkaantuminen ja antaa miehen tehdä mitä lystää, vai mennä mukaan tapaamaan sitä tyttöä. vai mitä?

Viimeksi muokattu:
Hyvä Hantuuki, käyttäydytkö tuolla tavalla myös kasvokkain omien ystäviesi kanssa? Jos joku heistä on loukkaantunut kumppaninsa tökeröstä käytöksestä ja suutuspäissään nimittelee jotakuta ehkä vähän liioitellusti, niin vastaatko sinä samalla tyylillä? Alatko sinä haukkua heitä takaisinpäin? Minun tuntemillani ihmisillä ei ole tapana tehdä noin, vaan on tapana yrittää ymmärtää toista ja ymmärtää mistä toisen suuttumus kumpuaa, katsoa vähän sormien läpi noita kärjistyksiä, ja puhua sovittelevasti ja rakentavasti, siten että kaveri ehkä näkisi asian vähän neutraalimmin.

Ihmisillä on tunteet, on täysin normaalia että AP:n kaltaisessa tilanteessa toisen naisen näkee aika negatiivisesti. Eikö ihmisellä saisi olla tunteita?

Minusta AP:n haukkuminen ei johda mihinkään, ei AP siitä saa mitään apua tilanteen selvittämiseen. Toisin sanoen AP:n haukkuminen ei palvele mitään tarkoitusta. Jos halutaan rakenavaa ja mielekästä keskustelua, ei pidä haukkua vaan auttaa AP:ta pohtimaan, miten hän voisi tilanteessa edetä. Nielläkö loukkaantuminen ja antaa miehen tehdä mitä lystää, vai mennä mukaan tapaamaan sitä tyttöä. vai mitä?

Ap itse nimittelee täysin tuntematonta tyttö bimboksi ja puhuu tästä halveeraavaan tyyliin.
Minä ja moni muu on kritisoinut hänen tapaansa puhua tuntemattomasta ihmisestä p---kaa.
Kritisoiminen ei ole haukkumista. Pitäisikö kaikkien täällä vain kompata häntä ja yhtyä kuoroon tyyliin juu kyllä on hirveä horo ja naikkonen se tyttö, joka nyt yrittää vikitellä ja vokotella varattua miestä.

Ap ei ollut edes valmis kuuntelmaan eriäviä mielipiteitä vaan halusi ilmeisesti löytää täältä "vertaistukea" tytön morkkaamiseen. Joten sitä saa mitä tilaa.

Ap:n kannattaisi ennen kaikkea katsoa peiliin ja miettiä omia asenteitaan ja tyyliään olla parisuhteessa. Täällä hänestä sai erittäin epäsympaattisen, toisia määräilevan ja halveeraavan kuvan. Jos meno on samanlaista kotona, ei ihme, että mies etsii rentouttavaa seuraa.

Viimeksi muokattu:
Odottelinkin jotain tämän tyyppistä kommenttia, enkä voi sanoa muuta kuin että:
Jos kukaan ei koskaan kehottaisi tai kieltäisi parisuhteessa, avaisi toisen silmiä sille että itseä loukkaa jokin (puolin ja toisin) ja antaisi toisen tehdä mitä huvittaa, mitä hittoa suuresta osasta parisuhteista tulisi? Eivät ne suhteet toimi hoitamatta, niin että luottaa vain toiseen ja antaa olla! Hyvin naivia uskoa, että näin olisi. Vuorovaikutusta tarvitaan puolin ja toisin. Jos on aihetta mustasukkaisuuteen, sanoo siitä toiselle ja antaa palautetta, se on mielestäni hyvä asia ja pitää ajan tasalla. Muutenkin kunkin parin pitää keskustella, missä menevät suhteen rajat ja palata niihin aika ajoin. Miehenikin saa pyytää, kehottaa tai kieltää minua jos hän todella kokee minun loukanneen häntä ja ottaisin aina hänen toiveensa tosissani. Ottaa päähän se, että minun toiveitani ei oteta. Ikään kuin olisi yksi lysti miltä minusta tuntuu ja miehen pitäisi saada mennä ja tulla kuten tahtoo.
Toki saakin, silloin kun on sinkku.

Ohi aiheen. Yhdestä ääripäästä ei tarvitse mennä toiseen. En pidä mielekkäänä kieltoja parisuhteessa vaan yhdessä sovittuja sopimuksia, joissa molemmat ovat mukana vapaasta tahdostaan. Kiellot ovat yksipuolisia käskyjä, eivät sopimuksia. Kukaan ei sanonut, että saisi tehdä "mitä huvittaa" tai ettei vuorovaikutusta tarvittaisi.

Ei se ole yksi lysti se, miltä sinusta tuntuu, mutta kieltämällä miestäsi et yhtään auta asiaasi. Teet vaan siitä tytöstä vielä houkuttelevamman "kielletyn hedelmän" ja tilanne voi mennä siihen, että miehesi alkaa salailla asioita, kun ensimmäinen reaktiosi on kieltäminen. Totta kai sinun on syytä kertoa miehellesi tunteistasi, mutta ei se ole sama asia kuin ladella hänelle sääntöjä siitä, mitä hän saa ja ei saa tehdä. Perään kuulutat itse ensin keskustelua kommentissasi, mutta kuten sanoin, kieltäminen ei ole keskustelua, se on yksipuolista, ei mitään vuoropuhelua. Kerro loukkaantumisestasi ja keskustele miehesi kanssa, älä kiellä. Miksi miehesikään haluaisi keskustella sinun kanssasi, jos keskustelu sinun puoleltasi on käytännössä sitä, että on tehtävä sinun sääntöjesi mukaan. Loukkaantumisen huomioiminen ei automaattisesti tarkoita sitä, että on tehtävä juuri niin kuin loukattu haluaa.

Oliko avauksesi tarkoitus ylipäätään hakea tukea näkemyksellesi ja saada voivottelua ja päänsilityksiä, kun miehesi nyt on niin ikävä ja bimbo kärkkyy varattua sulhoa? Meinaan, et hyväksy mitään kritiikkiä täällä näkemyksiäsi kohtaan. Millaista keskustelua siis edes kaipaat? Ihan vilpittömästi kysyn. Me olemme jakaneet näkemyksiämme, mutta ne eivät sinulle kelpaa, täystyrmäys tulee oitis. Näemmä palstan enemmistö nyt ei vain ole kanssasi samaa mieltä.

Viimeksi muokattu:
Jos nyt minun neuvoani kysellään niin ehdottaisin, että nimenomaan keskustelisit AP miehesi kanssa siitä, mistä tässä nyt on kyse. Voimakas alkureaktiosi saattaa vaikuttaa siihen, ettet ainakaan alussa tosiaan saa mieheltäsi kovin järkeviä vastauksia - yleensä, jos toinen reagoi jotenkin vihaisesti johonkin asiaan, se ei kannusta meitä avaamaan ajatuksiammi sen asian tiimoilta. Haluat vuorovaikutusta, siis vuorovaikuta. Kerro, miltä sinusta tuntuu, mutta kuuntele myös miestäsi ja kunnioita hänen näkemyksiään ja tunteitaan.

Toiseksi, kehottaisin sinua pohtimaan myös omia tunteitasi. Miksi olet niin loukkaantunut, kun miehelläsi on 19-vuotias ystävä. Jos kyseessä olisi poika, suhtautuisitko yhtä tiukasti? Koetko tytön kuitenkin uhaksi jossain sisämmässäsi? Miksi olisi tarpeen niin raju reaktio, ettei miehesi saisi edes nähdä tyttöä? Onko ihan ok, että puoliso saa valita kumppaninsa ystävät? Jos, miksi on/ei ole? Osaa näistä voitte pohtia yhdessä miehesikin kanssa.

Koet, ettei miehesi kunnioita loukkaantumistasi eikä tunteitasi. Mutta kunnioititko sinä hänen tunteitaan tämän tytön suhteen? Kunnioititko hänen itsemääräämisoikeuttaan, oikeuttaan itse valita läheisensä? Jos et, miksi miehesi tulisi kunnioittaa sinun tunteitasi? Kuulostaa vähän yksipuoliselta.

Minä saattaisin mennäkin. Toki haluaisin nähdä, mistä on kysymys, millainen on tämä tyttö, miten mieheni käyttäytyy hänen seurassaan ja toisin päin. Olisin kyllä hyvin yllättynyt, jos miehelleni ilmaantuisi yhtäkkiä 19-vuotias naispuolinen ystävä, mutta osasyy saattaa siihen olla se, että mieheni pitää päälle kaksikymppisiäkin todella teineinä eikä ole pätkääkään kiinnostunut vaan suuntautuu vanhempiin naisiin. Eli toisaalta, mieheni olisi voinut olla se 19-vuotias miespuolinen kaveri 30-vuotiaalle naiselle... No, se juna meni jo.

Mutta jos nyt leikin, että näin tapahtuisi, en ihan aidosti osaa kuvitella, että ensireaktioni olisi loukkaantuminen. Myönnän, etten oikein ymmärrä, miksi tämä asia loukkaisi minua. Kuten sanottua, olisin varmaan ihmeissäni ja saattaisin jopa tuntea itseni uhatuksia, olla hieman mustasukkainenkin, mutten usko, että loukkaantunut. Juttelisin mieheni kanssa, mistä on kyse, mitä hän hakee tältä ystävyyssuhteelta ja keskustelujen pohjalta päättäisin, miten etenisin. Kävisin jossain heidän kanssaan näkemässä, millainen tämä tyttö on ja millaista heidän kanssakäymisensä on, kuten sanottua. Mikäli en havaitsisi asiassa mitään erityisen ihmeellistä ja mikäli mies olisi koko ajan avoin heidän tapaamisistaan ja ystävyyssuhteestaan, en siihen sitten niin hirveästi puuttuisi. Miehelläni on naispuolisia ystäviä ollut aina ja meillä on ollut omat sotkumme, joten uskallan tässä vaiheessa sanoa, että näin todellakin todennäköisesti toimisin.

Mikäli hommasta ilmenisi jotain muuta, ihastusta puolin ja toisin, sitten se vähän riippuisi siitä, mistä on kyse. Ääritilanteessa esittäisin voimakkaan toiveen, että mieheni minimoisi kontaktinsa kyseiseen tyttöön, mutta omalla kohdallani tilanteen aiheuttaisi lähinnä se, jos ystävyys tytön kautta aiheuttaisi pahan kriisin suhteeseemme. Siis muunkin kriisin kuin sen, että minua heidän ystävyytensä ihmetyttäisi.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja KypsäNainen;11455271:
Minä ja moni muu on kritisoinut hänen tapaansa puhua tuntemattomasta ihmisestä p---kaa.
Kritisoiminen ei ole haukkumista. Pitäisikö kaikkien täällä vain kompata häntä ja yhtyä kuoroon tyyliin juu kyllä on hirveä horo ja naikkonen se tyttö, joka nyt yrittää vikitellä ja vokotella varattua miestä.

En minä niin sanonut. Minä sanoin, että ystävien kanssa puhutaan yleensä rakentavalla tavalla, ja minusta nettikeskustelussakin voisi yrittää samaa. Rakentavaa olisi, ettei tartu noihin kärjistyksiin ollenkaan, vaan katsoo niitä läpi sormien, ja yrittää sen sijaan keskustella itse asiasta. Kuoroon yhtyminen ja tytön haukkuminen ei olisi yhtään sen rakentavampaa kuin AP:n itsensä haukkuminen. Ja kyllä, minusta on haukkumista kun täällä väitetään, että AP on määräilevä ja kylmä akka jonka miehen sietääkin hakea muuta seuraa. Eivät kai ihmiset sanoisi ystävilleen noin tosielämässä? Miksi sitten netissä sanotaan niin?

Theofanon klo 14.42 lähettämässä viestissä oli rakentava sävy; hän kehottaa AP:ta pohtimaan omia tunteitaan ja myös sitä, miltä hänen reaktionsa mahtaa tuntua miehestä. Tällaiset viestit vievät keskustelua eteenpäin paljon enemmän kuin sellaiset, missä AP leimataan määräileväksi ja sanotaan, ettei hän saisi haluta kieltää mieheltään mitään.

Theofanon klo 14.42 lähettämässä viestissä oli rakentava sävy; hän kehottaa AP:ta pohtimaan omia tunteitaan ja myös sitä, miltä hänen reaktionsa mahtaa tuntua miehestä. Tällaiset viestit vievät keskustelua eteenpäin paljon enemmän kuin sellaiset, missä AP leimataan määräileväksi ja sanotaan, ettei hän saisi haluta kieltää mieheltään mitään.

Ap itse viestissään mm. kertoi "hyväksyneensä" miehensä naistuttavat miehensä ystäviksi. Sorry vaan, mutta kyllä hänen viestejään lukiessa saa vaikutuksen määräilevästä ja toisia halveeravasta ihmisestä. Se että tuollainen tyyli nostaa osalle karvat pystyyn ja aiheuttaa suoranaista kritiikkiä voi olla aivan yhtä rakentavaa kuin hiukan hillitympi asian esittäminen.

Mikä muuten antaa sinulle oikeuden määritellä mikä on rakentavaa palautetta ja mikä ei?

Joskus suora raaka kritiikki voi olla ihan yhtä rakentavaa kuin hymistely ja "sivistynyt käytös".

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä