Miehellä on aina töitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Pakko vähän purkaa tunteitaan, tässä tapauksessa lähinnä väsymystä, osittaista kyllästymistä, turhautumista ja harmia siitä, että miehellä on jatkuvasti joko töitä tai kaikkea muuta hommaa, eikä perheen keskeistä aikaa ole juuri lainkaan.

Mies tekee kesäisin lyhyempää työpäivää, mutta töistä tultuaan onkin sitten keksinyt jo kaikkea muuta puuhaa, kuten jonkun auton kanssa näpertelyä, naapurin auttamista milloin missäkin... Miehen tultua töistä lapset jatkaa siis edelleen äidin valvovan silmän alla oloa eikä mulla ole pääsyä mihinkään omiin menoihini.

Viikonloppuisin mies kasaa koko ajan itselleen jotain hommaa. Onhan se hyvä että tekee, mutta kun sillä ei oikeasti ole väliä, vaikka jonkun homman X tekisi hiukan myöhemmin.

Kun olen sanonut miehelle, että tunnen itseni lähinnä yksinhuoltajaksi, mies ei ole nähnyt asiassa ongelmaa vaan todennut, että tätä se vähän on kesäisin. Tuumasin, että talvisin sama juttu. Mies ei ole nähnyt työnsä määrässä ongelmaa. Haluaa myös viettää aikaa kanssani ja toki lastenkin kanssa, kokee vaan että kaikki muu on hoidettava ensin.

Meille on tulossa myös perheenlisäystä, ja Mua on alkanut pelottaa, osaako mies höllätä tahtiaan sittenkään.

Pitääkö tätä vain kestää?

Myös mun mies on paljon töissä ja puuhailee omiaan, käy harrastuksissa vapailla.

Suon sen hänelle kun en osaa kuvitellakaan tilannetta että roikkuisin miehen lahkeissa ja valitan että kulti kun sä oot aina töissä, etkä vietä aikaa perheen kanssa.
En sano tätä pahalla mutta harva mies pitää epäitsenäisistä naisista, ainakaan pidemmän päälle.

On siis miehen lahkeessa roikkumista ja epäitsenäistä, että toivoisin hänen joskus tekevän muutakin kuin töitä? Mies on ehkä8 tuntia päivästä kotona. Yhden tunnin syö/katsoo tietokonetta ja loput seitsemän nukkuu.

Kyllä mäkin miehelle omia menoja soisin, mutta kun en itse pääse edes kauppaan yksinäni, niin alkaa pikkuhiljaa rassata.

Tukiverkostot on kaukana, jos .uuten nyt sitä joku miettii.

[QUOTE="kolmen äiti";30065092]Myös mun mies on paljon töissä ja puuhailee omiaan, käy harrastuksissa vapailla.

Suon sen hänelle kun en osaa kuvitellakaan tilannetta että roikkuisin miehen lahkeissa ja valitan että kulti kun sä oot aina töissä, etkä vietä aikaa perheen kanssa.
En sano tätä pahalla mutta harva mies pitää epäitsenäisistä naisista, ainakaan pidemmän päälle.[/QUOTE]

Voi hyvää päivää. Mies joka ei oma-aloitteisesti vietä juurikaan aikaa perheensä kanssa, ei ole normaali. Miksei voi pysyä sinkkuna tai edes lapsettomana jos _kaikki_ muu on prioriteeteissa ennen perhettä?

En ikinä jaksaisi enkä suostuisi. Sen että joidenkin äijät ei tee kotitöitä, voin vielä jotenkuten ymmärtää (no en kyllä oikeestaan sitäkään :D) mutta se että ihminen ei lastensa ja perheensä kanssa vietä aikaa, on mun mielestä sydäntä särkevää. :(

Ite lopetin auton kanssa nypräämisen kun eukko siitä muutaman vuoden oli nalkuttanut, nyt se on ihmeissään että miksi jäin työttömäksi (töihin ei muuta mahdollisuutta kulkea) ja kaupassa pitää käydä pyörällä (7km/siivu)

Miehen mielestä menee liian hankalaksi, eikä hommat silloin onnistu. Lapset on vielä melko pieniä, en osaa sanoa sitten että olisko tosiaan mahdoton ajatus.

Mwillä kyllä autot kunnossa, nuo mitä näprää on sellaisia ikuisuusprojekteja..

Tiedän tunteen. Meillä oli hieman sama tilanne. Nykyään ilmoitan miehelleni omista menoista ajoissa ja homma toimii nykyään niin, että mies ottaa minua ja lapset paljon paremmin huomioon. Aloita niin, että menet vaikka salille säänöllisesti tiettynä päivänä tiettyyn aikaan. Kerro miehelle, että silloin on hänen vuoro olla lasten kanssa. Muista sitten, että pidät myös tämän menon säännöllisenä etkä ala lipsumaan. Jos et muuta niin menet vaikka näyteikkuna ostoksille saat näin aikaa olla rauhassa omien ajatusten kanssa. Myös äiti tarvii joskus lepoa vaikka vaan tunnin viikossa. Onnea odotukseen sitten kun vauva syntyy olet hetken kiinni vauvassa.

En tykkäisi. Meilä mies osallistuu lasten ja kodin hoitoon yhtälailla kuin minäkin. Nytkin on tuolla pihalla potkimassa palloa 17v:n, 13v;n ja 1,5v:n kanssa että minä saan olla rauhassa koneella, ja haluaa viettää yhdessäoloaikaa lasten kanssa. No nyt on isyyslomallakin, mutta muutenkin touhuaa lasten kanssa ja hoitaa kotia. Toimivassa suhteessa otetaan kummankin jaksamiset ja voimavarat huomioon. Puolin ja toisin.

Kenenkään ei Suomessa tarvitse tehdä töitä koko aikaa.

En tykkäisi. Meilä mies osallistuu lasten ja kodin hoitoon yhtälailla kuin minäkin. Nytkin on tuolla pihalla potkimassa palloa 17v:n, 13v;n ja 1,5v:n kanssa että minä saan olla rauhassa koneella, ja haluaa viettää yhdessäoloaikaa lasten kanssa. No nyt on isyyslomallakin, mutta muutenkin touhuaa lasten kanssa ja hoitaa kotia. Toimivassa suhteessa otetaan kummankin jaksamiset ja voimavarat huomioon. Puolin ja toisin.

Kenenkään ei Suomessa tarvitse tehdä töitä koko aikaa.

Onko sulla lapsia kahdelle eri miehelle kun on tuollaiset ikäerot?

[QUOTE="utelias";30065583]Onko sulla lapsia kahdelle eri miehelle kun on tuollaiset ikäerot?[/QUOTE]

Ei. Nuorin on n.2vk, nukkuu nyt sylissä joten en pitkästi kirjoittele kun on vähän hankalaa.

Mikset voi sanoa miehellesi että minulla sovittu meno nyt klo 18-21, tulen sit kotiin, hauskaa iltaa. Muista laittaa lapset ajoissa nukkumaan ja tee niille ruoka, pakastimessa on varmaa jotain.

Yhteistyössä