Onko teidän miehet tämmöisiä kun te otatte alkoholia ja miehellä on lapsenvahti vuoro?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärr

Vieras
Eli sen kerran kun minä otan alkoholia niin mies on täysin vittuuntunut heti alkuillasta. Lapsi mukamas temppuilee, ei suostu nukkumaan jne. Mies menee nukuttamaan lasta mutta palaa kohta lapsen kanssa takaisin, tosi vittuuntuneena ja minä ärsyynnyn koska en halua lapsen näkevän tissutteluani.

Miehellä ei ole mitään ongelmaa nukuttamisessa normaali-iltoina. Normaali-ilta kun on se että hän saa ne muutamat oluet juoda ja minä olen selvinpäin, siltä varalta että lapselle tulisi joku hätä yöllä (yhtä aikaa emme juo koskaan).

Onko ainoa vaihtoehto se, että minä lopetan juomisen kokonaan? Inhoan noita tilanteita, että olen ottanut vaikka kaksi siideriä ja mies tuo lapsen vielä olohuoneeseen.. En siis hirveässä humalassa ole, mutta kuitenkin tuo määrä jo jossakin tuntuu, en siis täysin selväkään ole. Mies varmaan olisi ihan tyytyväinen jos en joisi koskaan.. saisi itse ottaa koska tahansa.

Jos mies tommonen, niin en ottaisi siideriä kotona, vaan lähtisin baariin tai kamun luo silloin...Eipähän voisi näyttää mieltään sillä hetkellä, vasta myöhemmin... Eikä tarttis aatella, että mitä lapsi miettii...

joo tiedän tunteen ja saat kaikki sympatiat.... En sitten osaa yhtään neuvoa miten tuo tilanne paranisi kun itse pohdin samaa asiaa. Kiva olisi joskus itsekkin "heittää vapaalle",mut kaippa se pitää sillo laittaa lapsi vieraalle hoitoon....

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää;24142304:
ja miksi pitää juoda kotona kun on lapsia???

eikä se ole lapsenvahti, jos on kyseessä omat lapset ;)

Tarkoitin tuolla lapsenvahtivuorolla sitä että mies on päävastuussa lapsesta.

Kyllä minusta olisi kiva ottaa kotona toisinaan alkoholia, mutta hauskuus tästä on nyt karissut miehen käytöksen takia. Baareista en tykkää, vaan nimenomaan tämmöisestä tissuttelusta kotona kaikessa rauhassa, vaikka terassilla istuen. Ja sama juttu se on miehelläkin, hän tykkää nimenomaan saunakaljat juoda, mutta erona se että hän saa sen tehdä ihan rauhassa.. Ja vaikka joka ilta jos siltä tuntuu.

Miehen kanssa on keskusteltu alkoholin käytöstä ja tuosta hänen käyttäytymisestään olen maininnut.. Mies ei itse sitä huomaa, sanoo että tottakai voin minäkin ottaa alkoholia eikä tee tuota tahallaan, mutta silti tuo tilanne toistuu AINA. Ei siis voi olla sattumaa. Ja koska mies joisi vaikka joka ilta, niin olen sitä mieltä että hänellä on alkoholin suhteen ongelma, ei kestä sitä tilannetta että hän ei voi juoda yhtään.. Mutta koska mies ei itse tätä myönnä niin mitä voin tehdä? Lakata itse käyttämästä alkoholia yhtään?

Vastaus kysymykseen, ei ole. Jos mä juon, niin voin juoda ihan rauhassa ja luottaa siihen, että mies hoitaa.

Miksi sä annat miehen tissutella oluensa kaikessa rauhassa, ellei hän suo samaa sulle?

Yhteistyössä