Mie olen tätä ennenki täällä mietiskelly...

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Että millasen käsityksen Aku Ankan tekijät haluaa antaa lapsille parisuhteesta? Esimerkkinä Aku ja Iines. Aku ei saa vilkastakkaan muihin naisiin mut Iineksellä on Hannuki, Aku ei sais olla moksiskaan kaikenmaailman kosijoista mut Iines saa olla jäätävän kamala Akua kohtaan jos sitä piirittää joku kaunotar :xmas:

Enpä ollut tuota koskaan noin miettinyt, mutta nyt kun sanoit, niin noinhan se juuri on. Onpa muuten aika outo juttu. Ja onhan noi veljenpojat/siskontytötkin aika jännä kuvio.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä ollut tuota koskaan noin miettinyt, mutta nyt kun sanoit, niin noinhan se juuri on. Onpa muuten aika outo juttu. Ja onhan noi veljenpojat/siskontytötkin aika jännä kuvio.

Joo, mie ihmettelen ko KELLÄÄN ei ole omia lapsia, kaikilla pyörii nurkissa veljenpoikia ja siskontyttöjä ja ylleensä vielä triplana :laugh:

Nii juu, tulipa vielä mieleen että mikä on Helunan ja Polle Koninkauluksen suhde? Seurusteleeko ne? :xmas: Ja jos ne TupuHupuLupuset on oikeasti Akun SISARENpoikia nii miks niitä sanotaan veljenpojiksi, sitä paitti sittehän Akun pitäs olla Aku-eno... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Mä oon miettiny, et annan itse parhaan mahdollisen kuvan parisuhteesta lapsilleni. :)

No tottahan ne lapset sen ensisijasen kuvan saa omilta vanhemmiltansa, mut silti. Mietiskelyä tämä vain on, ei mittää vakavaa :D

Joo no nää akujutut on jo hupsuja :D Se oli vastaveto tohon salkkarihommaan. Oon itekki kattonu salkkareita aina ja olin yläasteella ku ne alko. Ei mun käsitys parisuhteesta kuitenkaan ole salatuista elämistä tai tv:stä yleensäkään, kyllä mä sen mallin sain kotoa :)

Aku ankastakaan en oo roolimallia ottanu :D Mun pojat tosin siitä tykkää yli kaiken, pitää painottaa et se EI ole normaali malli :D

Ja Iines on väkivaltainen, lyö Akua mennen tullen. Varasinkin jos se vilkaisee toisen tyttöankan perään... :D Ja Iines ja muutkin naiset siinä lehdessä, on niin ylidramaattisia ja ns. vanhan roolimallin mukaisia naisia että KÄÄK! :D

Se on satu, ei lapset ajattele sitä noin mustavalkoisesti. Emmä ainakaan lapsena miettinyt mikä ihme niiden suhde nyt on jne. Nuo on aikuisten mietoksia. Lapset poimivat kyllä ne ihmissuhdekuviot ynnä muuta lähipiiristä.

Mutta juu ihan hyviä pointteja. Aku on kyllä paris sarjis ikinä! Ja aika monestihan siinä on kaikki piilomerkitykset aikuisille (esim. henkilöitten nimet, ei välttämättä avaudu niin hyvin lapsille).

Nii juu, tulipa vielä mieleen että mikä on Helunan ja Polle Koninkauluksen suhde? Seurusteleeko ne? :xmas: Ja jos ne TupuHupuLupuset on oikeasti Akun SISARENpoikia nii miks niitä sanotaan veljenpojiksi, sitä paitti sittehän Akun pitäs olla Aku-eno... :snotty:

No tähän on varmaan niinkin lookinen selitys, kuin käännösvirhe. Uncle -sana tarkoittaa suomeksi setää tai enoa. Suomalaiset ovat kaikessa fiksuudessaan kääntäneet sen enoksi. En mä tiedä....tuli vaan mieleen.

Miten voi oikeasti tulla tälläisiä mieleen..?! Olisit varmaan huippuseuraa leffassa tms. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
No toisaalta, eihän ne kukaan asu vanhempiensa luona, vaan aina jonkun sedän luona. Eikä Akulla ole housuja, vaikka eipä sillä vissiin vemmeltäkään ole.

No mut sehän selittääki sen lapsettomuuen, ko ei sillä oo mittää millä niitä lapsia tehä :D

Mutta se ei selitä Iineksen (perusteetonta) mustasukkaisuutta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo ja tässä varmaan sellainen juttu kun sitten niiden pitäis olla äitejä ja isiä. Sithän menis kaikki aku, iines, hannu kuviotkin pilalle....
Helpompaa olla veljenpoika!

Alkuperäinen kirjoittaja Rice:

No tähän on varmaan niinkin lookinen selitys, kuin käännösvirhe. Uncle -sana tarkoittaa suomeksi setää tai enoa. Suomalaiset ovat kaikessa fiksuudessaan kääntäneet sen enoksi. En mä tiedä....tuli vaan mieleen.

Miten voi oikeasti tulla tälläisiä mieleen..?! Olisit varmaan huippuseuraa leffassa tms. :D

:ashamed: Varmaan juu oisin, hyppisin ympäri elokuvateatteria turhautuneena ja häirittisin muita :| Mie olen liian levoton semmosiin :D

:ashamed: Varmaan juu oisin, hyppisin ympäri elokuvateatteria turhautuneena ja häirittisin muita :| Mie olen liian levoton semmosiin :D

Ennemminkin mulla tuli mieleen ne sun kysymykset siitä leffasta sen aikana. Mikä tuo on? Miksi se meni sinne? Mikä noiden suhde niikuin on? Miksi tuolla on tuon värinen paita? :D

Ennemminkin mulla tuli mieleen ne sun kysymykset siitä leffasta sen aikana. Mikä tuo on? Miksi se meni sinne? Mikä noiden suhde niikuin on? Miksi tuolla on tuon värinen paita? :D

Nonii, semmonen mie oon :D

Että millasen käsityksen Aku Ankan tekijät haluaa antaa lapsille parisuhteesta? Esimerkkinä Aku ja Iines. Aku ei saa vilkastakkaan muihin naisiin mut Iineksellä on Hannuki, Aku ei sais olla moksiskaan kaikenmaailman kosijoista mut Iines saa olla jäätävän kamala Akua kohtaan jos sitä piirittää joku kaunotar :xmas:

Ja kulkevat vielä persukset paljaana ;)

Yhteistyössä