Mie en jaksa tuota vauvaa. En vaan jaksa.

maria
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Meille neuvola suositteli imuria tai hiustenkuivaajaa. Yliväsynyt vauva kiinnostui äänestä, alkoi kuuntelemaan hiljaista hurinaa ja kappas, nukahti :whistle: Hullullehan se kuulosti, mutta vielä hullumpaa, se toimi :xmas:

Meillä kuopuksen vaua-aikana edellisellä lapsella reilu 2v3kk oli kauhea hinku saada imuroida. Lähes päivittäin imurin kanssa keittiön lattiaa hinkkaamassa. Sitten huomasin että joka kerta vauva nukahti sitteriin, vaunuihin, sänkyyn.. Milloin missäkin sattui makoilemaan.
Tuollainen tasainen hurina edesauttoi siis meilläkin vauvan uneen.

Voimia ja jaksamisia ap:lle :hug:

Kiitos kaikille ketkä jaksaa tsempata, ja kiitos kauniista sanoista teille :)
Ja onhan meillä toki vauvan kans niitä hyviäkin hetkiä, ja hymyjä :heart:
Kyllä tämä tästä, päivä kerrallaan...ja jospa huomenna olisi taas sellainen vähän parempi päivä vaihteeksi.

Enpä voi muuta sanoa kun koita jaksaa :hug: Itelläni on välillä ihan samanlaista. Tuntuu, ettei enää jaksa. Vauva on 3 kk. Onneksi välillä on parempia päiviä ja ne auttaa jaksamaan itseänikin.

hieno juttu että tällasenkin asian saa sanoa ääneen eikä vain pitää sisällään. ei me äiditkään olla täydellisiä :hug:
meillä neiti nyt 6kk ja ollut koko ajan huono nukkuja. nyt sentään yöt alkanut nukkumaan hyvin mut ekat 3kk oli monen tunnin yrittämiset et sai yöunille.. kaikkea tuli kokeiltua.
päiväunia nukkuu korkeintaan 30min, useimmiten vartin pätkiä :/
Voimia!!! :hug:

Katja, nyt et ala ainakaan tuntemaan mitään huono-äiti-fiiliksiä. :hug: Tiedän että "tyytymättömän" vauvan kanssa on pinna koetuksella. :( Itsellänikin oli kakkosen ja nelosen vauva-aikoina. Teki mitä hyvänsä, vauva oli tyytymätön ja huusi ja huusi vaan. Itse olen kokenut nuo rankat vauva-ajan selvästi vaikeampana kuin uhmaiän, kun joku siihen uhmaikään viittasi. Koita jaksaa, ja muista ottaa omaa aikaa aina kun pystyt. :hug:

hmm
Meillä oli tyttö samanlainen, huusi ku syötävä ensimmäiset 4kk. Yöt nukku pikkasen paremmin, mut päivät nukku vaan vartin kerrallaan ja taas huusi. Keinuva sitteri oli paljon käytössä sillon, puol istuvas asennos heijas ni oli hiljaa.

Hyvin nukuttu yö takana, jospa se tänään ois taas parempi päivä :)
Pitää yrittää pitää poitsua mahdollisimman paljon ilman vaippaa, jostain kumman syystä se ei yleensä huuda silloin kun se saa olla ilman housuja&vaippaa, nytkin frotee-alustan päällä&harso kevyesti ympärille käärittynä leikkii tyytyväisenä lelumatolla :heart:
Ja taidetaan lähteä nyt heti aamusta pitkälle kävelylenkille, niin nukkuis ainakin sen aikaa...ei sit tuu paha kiukku kun menee liian väsyneeksi.

Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Pitää yrittää pitää poitsua mahdollisimman paljon ilman vaippaa, jostain kumman syystä se ei yleensä huuda silloin kun se saa olla ilman housuja&vaippaa, nytkin frotee-alustan päällä&harso kevyesti ympärille käärittynä leikkii tyytyväisenä lelumatolla :heart:
Ja taidetaan lähteä nyt heti aamusta pitkälle kävelylenkille, niin nukkuis ainakin sen aikaa...ei sit tuu paha kiukku kun menee liian väsyneeksi.

Mein nyt jo 3v ikäinen huusi vauvana aina kertakäyttövaipan kanssa. Kestovaipoissa ei...sen iho ei kestä yhtään kertistä. Jos ilman vaippaa viihtyy niin voisit kokeilla viihtyisikö vaippa päälläkin kankaisessa vaipassa? mein pikkuvauva ei nyt voi sietää trikoohousuja,sellasia ihonmyötäisiä. Huutaa vaan kaarella sellaiset jalassa.... Outoja otuksia välillä.

En lukenut koko ketjua mutta Katja voimia sulle :hug: Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Meidän nupulla oli koliikki ja elämä sen aikana oli kuin sumussa. En muistanut päivistä mitään, en vaan muistanut mikä päivä oli milloinkin, mitä olin tehnyt, oliko ollut päivä vai yö. Muistan vaan miten hyssyttelin lasta itsekin itku kurkussa tai vaunuttelin itkevän pienen kanssa. Se oli oikeasti kamalaa aikaa elämässäni. Onko sulla miestä ja ystäviä tukena? Itse asun paikkakunnalla josta en ketään tunne, ja hautauduin kotiin. En edes halunnut mennä itkevän lapsen kanssa minnekään, en jaksanut. Voisitko sä ketään saada katsomaan lasta vaikka kerran viikossa tunnin pari? Menisit vaikka salille, shoppailemaan (joo tiedän sekin ON pakkopullaa aluksi ) kaverin luo tai ihan mitä ikinä keksitkin. Sulle tekisi varmasti hyvää vain olla, saada ajatukset pois ja nukkua. Ja muistathan jos masennuksen oireita tulee, puhu neuvolassa. Itse en jotenkin osannut puhua kellekään enkä näin ollen mitään lääkkeitäkään saanut. Voimia sulle, usko tai älä se on pian jo ohi kun vauva kasvaa.

Tikitin
Minä suosittelisin käyttämään vyöhyketerapiassa. eihän se pelkkään koliikki-itkuun ole tarkoitettu. Meillä kanssa vähän nukkuva vauva puoleen vuoteen asti, tunsin että vyöhyketerapiasta oli apua. Käytiin n10 kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
En lukenut koko ketjua mutta Katja voimia sulle :hug: Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Meidän nupulla oli koliikki ja elämä sen aikana oli kuin sumussa. En muistanut päivistä mitään, en vaan muistanut mikä päivä oli milloinkin, mitä olin tehnyt, oliko ollut päivä vai yö. Muistan vaan miten hyssyttelin lasta itsekin itku kurkussa tai vaunuttelin itkevän pienen kanssa. Se oli oikeasti kamalaa aikaa elämässäni. Onko sulla miestä ja ystäviä tukena? Itse asun paikkakunnalla josta en ketään tunne, ja hautauduin kotiin. En edes halunnut mennä itkevän lapsen kanssa minnekään, en jaksanut. Voisitko sä ketään saada katsomaan lasta vaikka kerran viikossa tunnin pari? Menisit vaikka salille, shoppailemaan (joo tiedän sekin ON pakkopullaa aluksi ) kaverin luo tai ihan mitä ikinä keksitkin. Sulle tekisi varmasti hyvää vain olla, saada ajatukset pois ja nukkua. Ja muistathan jos masennuksen oireita tulee, puhu neuvolassa. Itse en jotenkin osannut puhua kellekään enkä näin ollen mitään lääkkeitäkään saanut. Voimia sulle, usko tai älä se on pian jo ohi kun vauva kasvaa.

Joo, mies katsoo kyl mielellään vauvaa. Ja pari kaveria on myös joille oon vienyt vauvan joskus muutamaks tuntia. Oon yrittänyt ottaa aina vähän omaa aikaa, nyt oon käynyt kerran viikkossa hierojalla...ja iltaisin ihan yksinään lenkilläkin on nyt tullu käytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:

Mein nyt jo 3v ikäinen huusi vauvana aina kertakäyttövaipan kanssa. Kestovaipoissa ei...sen iho ei kestä yhtään kertistä. Jos ilman vaippaa viihtyy niin voisit kokeilla viihtyisikö vaippa päälläkin kankaisessa vaipassa? mein pikkuvauva ei nyt voi sietää trikoohousuja,sellasia ihonmyötäisiä. Huutaa vaan kaarella sellaiset jalassa.... Outoja otuksia välillä.
En mie ees osais jotain kestoja käyttää :ashamed:

Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:

En mie ees osais jotain kestoja käyttää :ashamed:

samalla tavalla vaan tarrat kiinni ja menoksi.

Meitä äitejä, jotka ovat jakaneet samat tunteet kanssasi, on varmasti täällä palstallakin pilvin pimein. :hug:

Meillä oli keskimmäinen lapsi koliikki-korvakierrepoika. Aika pian pojan syntymän jälkeen, kun huomasimme, että hän todellakin aikoo itkeä käytännössä vuorokaudet ympäriinsä, teimme ihan lukujärjestyksen vuorokausiohjelmastamme. Miehen työaikojen puitteissa jaoimme molemmille tasaisesti nukkuma-ajat sekä lastenhoitoajat. Myös yöt oli jaettu niin, että viimeisen nukkumavuoron ennen työpäivän alkua nukkui mies. Kaiken muun kotityön minimoimme. Noudatimme lukujärjestystä säntillisesti ja säilytimme järkemme kumpikin.

Tämä meidän keinomme on yksi mahdollinen, jota voi kokeilla. Vauvan huutoa jaksoi paremmin, kun oli saanut itse levätä ja oli tiedossa, että milloin on seuraava lepovuoro. Kaiken muunhan tällainen elämä sulkee ulkopuolelleen, mutta se ei ainakaan meillä ollut päälimmäinen ongelma. Päällimmäisenä oli ajatus että aikansa kutakin, nyt on vain toimittava niin, että me molemmat säilytämme järkemme ja lapset tulee hoidetuksi hyvin.

Koittakaa jaksaa miehesi kanssa - kuten sanottu: aikansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin! :D :D

FiiNes
Katja, olisiko sinulla mahdollisuus nukuttaa poikaa ulkona, siis parvekkeella tms.? Minun tyttö on tammikuussa syntynyt, aika "ränkkä" oli vauvana. Itse olin uupunut itkuun, ja välillä tuli ajateltua vaikka mitä (vaikka lapsi monen vuoden odotuksen tulos oli).

Syksykesällä aloin sitten (oli kyllä varmaan varmaan jo n. 8 kk, eli teidän pikkuherraa vanhempi) nukutella häntä parvekkeella. Parhaimmillaan nukkui 3 tuntia putkeen, oli sitten hyvän tuulinen ja virkeämpi. Minäkin harrastin tuota ulkoilua ja vaunuttelua pienempänä.

Ja muista: jokainen väsyy ja hermostuu siihen huutoon ja kitinään. Ja muista vielä, että se menee kyllä ohi:) Päivä kerrallaan! Kaikkea hyvää :)

Alkuperäinen kirjoittaja FiiNes:
Katja, olisiko sinulla mahdollisuus nukuttaa poikaa ulkona, siis parvekkeella tms.? Minun tyttö on tammikuussa syntynyt, aika "ränkkä" oli vauvana. Itse olin uupunut itkuun, ja välillä tuli ajateltua vaikka mitä (vaikka lapsi monen vuoden odotuksen tulos oli).

Syksykesällä aloin sitten (oli kyllä varmaan varmaan jo n. 8 kk, eli teidän pikkuherraa vanhempi) nukutella häntä parvekkeella. Parhaimmillaan nukkui 3 tuntia putkeen, oli sitten hyvän tuulinen ja virkeämpi. Minäkin harrastin tuota ulkoilua ja vaunuttelua pienempänä.

Ja muista: jokainen väsyy ja hermostuu siihen huutoon ja kitinään. Ja muista vielä, että se menee kyllä ohi:) Päivä kerrallaan! Kaikkea hyvää :)
Nukkuu kyl ulkona vaunuissa kunhan vaunut on liikkeellä, muuten ei.
Sit kun on aina välilä itekin niin väsy ettei jaksais lähteä ulos pitkälle lenkille sen kans, vaik piristäähän se aina kummasti kun saa aikaseks lähdettyä.

Meillä ollut pojalla samanlaista. Yhtäkkiä se vaan alkaa huutamaan eikä siihen auta mikään. Pari viikkoa sitten käytiin vyöhyketerapeutilla, joka määräsi mut "dieetille", ei kahvia eikä hiivaa. Lisäksi maitohappobakteereita mulle ja vauvalle. Viikko sitten jätettiin pois cuplatonit ja d-tipat (jekovit) Eipä noilla ole ollut huomattavaa vaikutusta. Huomenna mennään uudestaan, että saapi nähä miten käy. Tänään toki mennään käymään lastenlääkärin luona, saan itselleni mielenrauhan =)

Jaksamista, välillä tosiaan voi hermot mennä ja sitten onkin hyvä lähteä tuulettumaan...

no
Alkuperäinen kirjoittaja no:
jos olet terve ja jos lapsi on terve, suosittelen että lopetat vinkumisen. aikuisten oikeasti.
"Terve lapsi" ei huuda noin paljoo, enkä taida itekään ihan terve olla sen puoleen kun oon välillä näin väsy :/
pois palstalta sitten ja kumpikin lääkäriin. hopi hopi.

jos olet terve ja jos lapsi on terve, suosittelen että lopetat vinkumisen. aikuisten oikeasti.
"Terve lapsi" ei huuda noin paljoo, enkä taida itekään ihan terve olla sen puoleen kun oon välillä näin väsy :/
pois palstalta sitten ja kumpikin lääkäriin. hopi hopi.
On jo käyty lääkärissä, mut noihin masuvaivoihin kun ei löydy lääkettä tästä maailmasta vauvalle (ainakin osittain huuto varmasti johtuu masuvaivoista, sen kun vielä tietäsi että mistä ne masuvaivat tulee) Ja väsymykseenkin auttaa vaan nukkuminen/hermojen tuulettaminen...ja kun vauva sylissä ei voi nukkua, niin tuuletan niitä hermoja täällä.

Yhteistyössä