Merkonomi, läksyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha mieli

Vieras
Tarkotus opiskella opeilla, miten käytännössä homma toimii. Heikko matikka ja kielet, mietin mikä on oma ala ja oon hiukka hukas kannattaako tähän lähteä, pärjäänkö.. Kokemuksia merkonomi opinnoista,?

Itse opiskelin puoli vuotta merkonomiksi, kunnes lopetin. Matikka meni pahasti yli hilseen ja yläasteella kun oli mukautettu englanti niin tuo englanti tuotti suuria vaikeuksia.

Muut aineet sitten menikin ihan ok, kirjanpito yms... Suurin ongelma matikassa ja kielissä.

Jos on lukion päässy läpi, niin ois kyllä kumma jos kauppista EI pääsis.
Joillekin se talousmatikka tuottaa vaikeuksia, mutta lopujen lopuksi se on todella helppoa jos jyvälle pääsee. Ei prosenttilaskuja pahempaa tule.

• Tykkää
Reactions: miranenn
Haluisin kauppaan sitten töihin. Lastenhoito on myös mieluinen kai. Kokemusta ja näin nyt en tiiä mikä olis kun juttu.. Kiitos kun kerrotte mitä merkonomi jutut pitää sisällään. Helpottaa päättämään.

Jos on lukion päässy läpi, niin ois kyllä kumma jos kauppista EI pääsis.
Joillekin se talousmatikka tuottaa vaikeuksia, mutta lopujen lopuksi se on todella helppoa jos jyvälle pääsee. Ei prosenttilaskuja pahempaa tule.
Matikan vaikeustaso riippuu opettajasta. Kaveri kertoi, miten vaikeaa merkonomimatikka oli ollut heillä. Ihmettelin, kun itselläni ei ollut mitään sellaisia laskuja. Olen suht hyvä matikassa, joten olisin varmasti muistanut, jos niitä olisi ollut. Kaivoinkin sitten kirjat esille ja olihan ne vaikeatkin laskut siellä kirjassa, mutta meidän koulussa ne jätettiin oppisisällöstä kokonaan pois.

Vaikka meillä oli helppo matikka, jossa vaikeimmat laskut olivat niitä prosenttilaskuja, niin silti yksi kaveri läpäisi matikan kurssin vain opettajan armosta. Liian vaikeaa oli hänelle. Silti olen sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa hakeutua koulutukseen, jos siihen on mielenkiintoa. Usein vaikeat asiat kehittävät ihmistä eniten. Jos kaikki on helppoa, niin sitä oppii liian löysäksi eikä osaa ponnistella ollenkaan haluamiensa asioiden eteen.

Merkonomi-koulutuksen matematiikka on helpompaa kuin lukion matikka.

Sama juttu mun mielestäni myös kielissä. Keskitytään palvelukieleen siis puheeseen, mutta myös määrämuotoiseen kirjeenvaihtoon, esim. tarjouspyynnöt, tarjoukset jne.

Eli en usko, että niden suhteen on isompia ongelmia. Prosenttilaskua pitää toki osata.

Alkuperäinen kirjoittaja Haha sanon minä:
kyllä kauppis on vaikee lukioon verrattuna!!

:O
No just. Hitto etten sit mennyt lukioon, oisin varmaan päässyt läpi silmät sidottuna. Sillä kauppis on ihan yliHELPPO jos ei satu olemaan jonkinasteinen vihannes. Tradenomikoulutuksessa lkaa sit olemaan haastetta jo.

Yhteistyössä