Merkkivaatteista

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kyllä ostan "merkkivaatteét" lapselle vielä sisäkäyttöönkinm en kyllä sen merkin takia vaan sen takia että niistä lähtee tahrat pois ja pysyvät kuosissaan. Saatiin cirafin paita kerran lahjaksi ja yhden pesun jälkeen pituus olikin muuttunut leveydeksi, ei kiitos esim. Lego pysyy siinä mallissa kuin pitääkin.
Se riippuu niin hirveästi vaatteestakin. Meillä on osa merkkivaatteista mennyt muutamassa pesussa ihan käytetyn näköisiksi ja osa halpisvaatteista on pysynyt todella hyväkuntoisina jo parin vuoden käytön ajan.
Eipä ole moista halpisvaatetta meille eksynyt, johtunee kyllä siitä etten niitä osta. Anoppi toi jotkut vendin sukkahousut jotka sai ekan pesun jälkeen laittaa pois kun olivat liian lyhyet sitten, koko oli kyllä oikea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keio:
Mun lapsen vaatteissa on kaikissa merkit! Oiku onkin hienoa! =)
Peesi :D

Motatkaa mua, jos meinaan vahingossa ostaa lapselleni uuden Reimatecin :whistle: Kirppispukua voin harkita..

Meillä parhaita vaatteita on olleet H&M, Lindex, M.O.S; ja Lenne, joka on mun mittapuun mukaan MERKKI ja aikas hintavakin :)
Mun ei tarvi lasten kans pahimmassa säässä ulkoilla, joten riittää ns. huonommatkin kamppeet. Melkein kaikki vaatteet ostan kyllä lapsille uutena!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kyllä ostan "merkkivaatteét" lapselle vielä sisäkäyttöönkinm en kyllä sen merkin takia vaan sen takia että niistä lähtee tahrat pois ja pysyvät kuosissaan. Saatiin cirafin paita kerran lahjaksi ja yhden pesun jälkeen pituus olikin muuttunut leveydeksi, ei kiitos esim. Lego pysyy siinä mallissa kuin pitääkin.
Se riippuu niin hirveästi vaatteestakin. Meillä on osa merkkivaatteista mennyt muutamassa pesussa ihan käytetyn näköisiksi ja osa halpisvaatteista on pysynyt todella hyväkuntoisina jo parin vuoden käytön ajan.
Eipä ole moista halpisvaatetta meille eksynyt, johtunee kyllä siitä etten niitä osta. Anoppi toi jotkut vendin sukkahousut jotka sai ekan pesun jälkeen laittaa pois kun olivat liian lyhyet sitten, koko oli kyllä oikea.
No suurin osa Lindexin Bamseista ja Espritin, H&M:n sekä Name it:n vaatteista on ainakin kestäneet todella hyvin käytössä ja muutamat timberlandit taas on menneet aika nopeaan nypyille. Ei se merkkikään valitettavasti aina takaa laatua
 
vieras
No eipä ihan timperlandit ole ollut kukkarolle sopivia, oli niitä ´farskuja kerran 70% alella mutta niin oli myös Mayoralin, joten päädyimme niihin Mayoraleihin, oli ne sen verran paljon halvemmat. H&M on ollut jonkin verran käytössä ja ihan ok. Tuota name it en ole ostanut kun ne on tuntuneet aika samanlaatuisilta kuin tutan yms. enkä ole ollut tuttaan tyytyväinen
 
Kahdelle äiti
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Kyllähän loskasäällä kurahousut on ihan perusteltuja ja niitäkin on tosi kivan näköisiä. Ja ne kyllä pitävät varmemmin kuivina kuin mitkään Reimatecit.

Meille ostetaan mielummin villainen välihaalari kuin kallis Reimatec.
Meidän lapset on istuneet ja ryömineet loskassa Reimatecin talvihaalareissa. Istuneet ja molskineet vesilammikossa Reimatecin ja Remun välikausihaalarit päällään. Haalarit on pitäneet vettä sataprosenttisesti. Eivätkä ne hiosta kuten kurahousut ja sadetakki!
Mitä tuo villahaalari tähän liittyy? Tottakai sellainen täytyy pakkasella Reimatecinkin alla olla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kahdelle äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Kyllähän loskasäällä kurahousut on ihan perusteltuja ja niitäkin on tosi kivan näköisiä. Ja ne kyllä pitävät varmemmin kuivina kuin mitkään Reimatecit.

Meille ostetaan mielummin villainen välihaalari kuin kallis Reimatec.
Meidän lapset on istuneet ja ryömineet loskassa Reimatecin talvihaalareissa. Istuneet ja molskineet vesilammikossa Reimatecin ja Remun välikausihaalarit päällään. Haalarit on pitäneet vettä sataprosenttisesti. Eivätkä ne hiosta kuten kurahousut ja sadetakki!
Mitä tuo villahaalari tähän liittyy? Tottakai sellainen täytyy pakkasella Reimatecinkin alla olla...
No jaa, meillä jäi viime talvena ainakin käyttämättä sikakalliit villapuvut kokonaan kun kertaakaan ei ollut tarpeeksi kylmä
 
Kahdelle äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahdelle äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Kyllähän loskasäällä kurahousut on ihan perusteltuja ja niitäkin on tosi kivan näköisiä. Ja ne kyllä pitävät varmemmin kuivina kuin mitkään Reimatecit.

Meille ostetaan mielummin villainen välihaalari kuin kallis Reimatec.
Meidän lapset on istuneet ja ryömineet loskassa Reimatecin talvihaalareissa. Istuneet ja molskineet vesilammikossa Reimatecin ja Remun välikausihaalarit päällään. Haalarit on pitäneet vettä sataprosenttisesti. Eivätkä ne hiosta kuten kurahousut ja sadetakki!
Mitä tuo villahaalari tähän liittyy? Tottakai sellainen täytyy pakkasella Reimatecinkin alla olla...
No jaa, meillä jäi viime talvena ainakin käyttämättä sikakalliit villapuvut kokonaan kun kertaakaan ei ollut tarpeeksi kylmä
Täällä kyllä oli jopa -30 astetta. Asutaan etelärannikolla.

 
rikas
En osta vaatteita merkin takia, vaan laadun. Ja kun olen kokenut jonkun merkin laadukkaksi on helppo ostaa samaa merkkiä. Myös se vaikuttaa, etten nauti ostoksilla käymisestä,pääsen helpolla kun vien lapset erään kauppakeskuksen lastenvaatekauppoihin ja he voivat poimia siältä mitä haluavat. Näissä kaupoissa toki myydään laadukkaita merkkivaatteita ja yksi hyvä puoli niissä on aina ollut; ei muoti sanele malleja,ei ole koskaan ollut napapaitaa tai pääkallo painatuksia,hyvin klasssisia vaatteita, joita suosin itsekkin vaatetuksessani.
 
naukkis
Kyllä lapsen vaatteisiin saa käyttää rahaa jos ei velaksi tarvitse ostella. Varsinkin ulkovaatteisiin investoiminen on niin lapsen, vanhemman ja myös hoitajien etu. Jopa päiväkodin opettajat ja hoitajat vihaavat niitä halpishaalareita, kun joutuvat vaihtamaan lapsilta koko ajan vaatteet alusvaatteita myöten. Kysykää huvikseen näiltä ihmisiltä mielipidettä, jotka tosiaan ammatilseen hoitavat lapsia talvella jos ette usko!
 
Khimaira
Mä en ostanut "halpismerkkiä" sen takia kun luulen sen olevan tönkkö ja huono päällä. Jo kaupassa kokeillessa se oli todella paksu (joku cittarissa myytävä merkki, en muista mikä :ashamed: ) "michelin" malli :/

Koko talvena ei ollut niin kylmää että olisi tarvinnut sellaisen turan päällensa, mieluummin ostan ohuemman, vettä pitävän puvun, jossa on hyvä liikkua ja jonka alle voi vetäistä villaa kylmemmillä. Meillä isommat eivät ole käyttäneet villaa kuin kaikkein kylmimmillä keleillä (-25-30), joita ei ollut kuin pari viikkoa koko talvesta.
 
Mä tykkään myös ostaa laadukkaita vaatteita, mutta kun rannikolta ollaan pois muutettu, ei täällä kosteussuojattu ole välttämätön. Reiman peuhu-haalarin olen kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi. Lämpimimmillä keleillä käytetään sitten vanhoja jo ohuemmiksi kulunita haalareita ja tarpeentullen laitetaan kurikset päälle. Kotona kun olen niin voi pukeutua sään mukaan ja tarpeentullen tulla vaikka sisälle vaihtamaan haalaria. Eipä kuluteta sitä paksua ykköspukua turhaan nuoskakeleilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Kirpparilta on kiva ostaa. Ihan sama onko merkkiä vai ei.
:wave: ..ja kyllä niitä Reimatekkejä ja Leekoja kirppikseltäkin löytyy... :D
Semmonen pointti tähän keskusteluun, että itse en ole viitsinyt ihan karmean kalliita kuteita ostaa lapsille, kun kasvavat niistä ulos niin nopiaan. Esikoinen on tyttö ja kuopus poika ja ikäeroa sen verran, että esikoisella on ollut pink-vaihe jo aika pitkään ja vaikka en mitään sp-roolivärejä kannatakkaan, niin en usko et kuopus haluaa 6veenä esim. pinkkiä toppahaalaria ylleen, joten kierrätyksen vanhemmalta nuoremmalle olen unohtanut ainakin hetkeksi. Mutta kuopukselta mahalaiselle (ei tietoa kumpi) voisi siirtääkin jo vaikka sitä Reimatekkiä tai muuta...vaikka vihreetä tai oranssia.
 

Yhteistyössä