Merkit jolloin pitäisi lähteä lääkäriin näytille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv 7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv 7

Vieras
Mulla on ollut nyt kovaa raskauspahoinvointia (oksentanut en juurikaan kovin montaa kertaa ole), mutta etominen on niin voimakasta, etten ole pystynyt juurikaan mitään syömään. Olo on heikko, huimaa ja ruoka tuntuu takertuvan kurkkuun eikä ole ruokahalua ollenkaan. Pikkaisen myös sekava ja väsynyt olen ollut.

Eilen ja tänään on ollut jo parempi olo, mutten siltikään juurikaan ole pystynyt syömään. Enemmän kuitenkin kun koko viikonloppuna yhteensä. Vitamiinit olen yrittänyt saada väkisin alas ja huolehtia riittävästä juomisesta (vettä ja mehua pääasiassa).

Mitkä siis on oireet milloin pitäisi käydä lääkärillä näytillä? Katselenko rauhassa vielä eteen päin vai pitäisikö soitella neuvolaan?

Mä en pahimmillaan jaksanu kävellä makuuhuoneesta vessaan vaan piti jäädä eteiseen makaamaan.. ehkä silloin ois voinu mennä lääkäriin, mut en menny.. Ehkä pystyt vielä vähän kattoon eteenpäin.. vaikka mitäpä se haittaa vaikka menee lääkärille.. tee niin kuin tuntuu.. :) Ja koita jaksaa...

No siis ainoohan tuossa on että jos kuivuu niin joutuu nesteytykseen sairaalaan. Mutta jos mehut ja muut nesteet pysyy sisällä niin eipä se lääkäri osaa sulle mitään tehdä. Toivotaan ettei sitä montaa viikkoa enää kestä. Tietty saikkua voi hakea jos olo on semmoinen ettei töissä pysty olemaan.

Hyväsetti, sulla on sit ollu tosi rankkaa tuo. Mie pystyn nyt kävelemään taas, mut viikon loppuna polvet löi loukkua pahasti ja kerran tuperruin lattialle. Nyt pystyn kyllä kävelemään taas.

S, kiitos vastauksesta. Opiskelen vielä niin asiat on onneksi hoituneet puhelimen kautta.

Pystyisitkö ap jotain saamaan kuitenkin alas? Ehkä joku raikas ja kylmä maistuisi vaikkei kunnon ruoka. Mehukeitto, hedelmät, joku liemi tai tee ja hapankorppu? Tärkeintä olisi että saat nestettä ainakin jos et muuta ja vähän tietty energiaa. Mulla on joku tuollainen alkukuvotukseen aina tepsinyt vaikkei ne mitään älyttömän pahoja ole koskaan olleetkaan.

Nesteet menee kyllä vielä (onneksi). Mustikkakeittolla oon yrittäny pärjätä. Parhaiten menee vesi jäillä. Leipä ja vastaavat on menny kaikkein huonoiten (tule ylös). Pitääkin noita hedelmiä kokeilla. Ei vaan tee mieli yhtään mitään niin ei oo käyny mielessä.

Hyvä että olet saanut juotua! Mustikkakeitto oli mun yks lemppari, mutta sitä ei olis kannattanut ihan loppuvaiheessa hörppiä, oli nimittäin maha pikkasen kovalla :D
Mulle on uponnut siis:
-hedelmät
-salaatit
-säilykepersikka
-jäiset marjat, mustikat, mansikat
-hapankorppu
-lämmin kuppi- keitot

Pitääkin noita lämmin kuppikeittoja kokeilla. Alkaa varmaan olemaan suolatasapainot aika sekaisin. Kiitos vinkeistä!

Hyvä homma ettei ihan vielä tarvitse olla huolissaan kuivumisesta. Hiukka vaan tosiaan rupesi mietityttämään kun vointi on sen verran heikohkoa, et onko jo aihetta mennä näytille. Mut et seurailen nyt vielä jonkin aikaa, et alkaisko ruoka maistumaan edes hiukan.

kannattaa myös kokeilla lihaliemeen/kasvisliemeen keitettyjä kasviksia, siis perunaa ja porkkanaa jotka sit tilsii lautasella vaikka liemen kanssa. voimistaa yllättävän äkkiä. ja on helppo oksentaa... :xmas:

Mä jouduin tiputukseen kun en ollut pariin viikkoon saannut mitään alas kunnolla, koska oksensin lakkaamatta. Kaikki mitä sain väkisin tungettua tuli ylös saman tien. Olin tosi heikkona ja suoraan tiputukseen :(

Yhteistyössä