Raskausajan ruokia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moona82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moona82

Vieras
Olen viikoilla 12+ ja jo toissailtana alkoi tuntumaan oudolta syömisen suhteen. Ei oikein maistunut mikään ja meinasi kaikki etoa. Eilen paheni enkä pystynyt syömään mitään mitä oli kaapissa, ihan tavallista kinkkupastaa, lihakeittoa, sämpylää+ päällisiä. Makasin sängyssä ja meinasin joutua lähteä vessaan oksentamaan kun mietinkin noita ruokia ja oli muutenkin huono olo kun en ollut syönyt moneen tuntiin. En ole raskauden aikana kärsinyt juurikaan pahoinvoinnista muutamaa etomiskohtausta lukuunottamatta, en siis ole oksentanut.
Ainoa mitä pystyin illalla kuvittelemaan oli roskaruoka ja mies sit tilasi meille kebabit ja hampparit ja vetäisin ähkyt. Tuli niin karmea olo etten pysty enää roskaruokaakaan syömään vaan sekin ällöttää. Kysymys kuuluu, mitä olette pystyneet syömään raskausaikana jos kaikki on tuntunut suurinpiirtein oksettavan/ällöttävän? Mietin vaan mitä kaupasta tänään kotiin kantaisi kun kaikki oksettaa :<

Viiliä, puolukoita, punaviinimarjoja, piimää...hapankorppua. Hedelmiä, kylmää ja raikasta. Yhdessä välissä ei mennyt kuin nuo ja koko ajan etoi. Mutta se meni ohi parin kk jälkeen.

Pahimpina päivinä en oikeastaan mitään voinut syödä. Pelkkä kaupassa käyminen ja sen kaiken ruan keskellä oleminen ja ruan näkeminen oksetti. Oli päiviä, jolloin elin pelkästään appelsiinimehulla ja mandarineillä. Sitten alkoi kelpaamaan ruisleipä, jossa piti olla jotain tuoretta ja raikasta päällä, yleensä kurkkua.

Mä vedin alkuraskauden puoliväliin asti kebabia ja pringles sipsejä sekä kokista ja greippilimua. Joskus myös burgerit uppos. Kyllä mä välillä muutakin söin mutta noita useamman päivän viikosta. Mulla ei varsinaista pahoinvointia ollut mulla vappuna sain ruokamyrkytyksen jonka takia mikään ei enää maistunut.

alas menee kaurapuuro, paahtoleipä, meetvursti, kurkku, porkkana, jotkut jugurtit, suolakurkku välillä, makaroonilaatikko, nuudelit, kala ja peruna. Eli aika epäterveellinen anti, koska vihannekset/hedelmät ei maistu ollenkaan. Yleensä syön ruisleipää, rahkaa, luonnonjugurttia, marjoja, suuren salaatin, vihanneksia. Mutta nyt noista ei tunnu menevän mikään.

ja pahimpina päivinä oikein mikään ei maistu, sillon yritin puoliväkisin saada edes jotain alas. Tää on menny vähän hassusti kun ihan alussa mun teki mieli kaikkea terveellistä ja raikasta, mutta jostain 10+ viikosta lähtien menny ihan päälaelleen