Soittaisitko lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kiitos

Vieras
Mulla on meneillään 22 raskausviiikko ja olo on aika hirveä. Yön olin töissä ja ( 8tuntia seisoma työtä ) Pyörrytti ihan koko ajan, en meinannut pysyä yhtään pystyssä, pakko oli istua vähän väliä ja työt ei istumalla etene. Huono-olo oli ja oksetti ja on vieläkin, normaalisti nälkä vähän väliä, nyt ei maistu mikää. Hb on 92 ja sen takia olen käynyt lääkärissä, rautalääkettä pitäis syödä, mutta sopivaa ei tunnu löytyvän. Nyt on meneillään floravital mikä pitäisi olla hyvin siedetty. Eilen aamulla otin viimeksi. Pahimmillaan olen oksentanut rautalääkkeistä ja sillonkin oli ihan hirveä olo. Voiko johtua tosta uudesta rautalääkkeestä vai jostain muusta, mietin, että soittaisinko ensi neuvoo ja yrittäisin saada sairaslomaa. Mulla on ollut aina tosi korkea kynnys soittaa lääkäriin ja hakea sairaslomaa. Mitä tekisit minun sijassani? Eipä olo ole kyllä juurikaan parantunut.

Varsinkin kun kannat uutta ihmisen alkua mukanasi, on tärkeää ajatella omaa ja LAPSEN hyvinvointia eikä omaa kynnystä soittaa lääkäriin. Nyt järki käteen. Työt ei tästä maasta tekemällä lopu eikä sinun työpanoksesi ole se millä firma pystyssä pysyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varsinkin kun kannat uutta ihmisen alkua mukanasi, on tärkeää ajatella omaa ja LAPSEN hyvinvointia eikä omaa kynnystä soittaa lääkäriin. Nyt järki käteen. Työt ei tästä maasta tekemällä lopu eikä sinun työpanoksesi ole se millä firma pystyssä pysyy.

Täällä saa kyllä aina elämäntapakotiäideiltä sellaisen vastauksen, että työnteko on kiellettyä - esim. yskä on palstan perusteella ehdoton syy kieltäytyä työhönmenosta. :)

Ap:n pahoinvointi johtuu todennäköisesti juurikin rautalääkkeestä. Kannattaa jättää lääke nyt ottamatta. Jos vointi on kovin huono tai sua huolestuttaa, niin soita terveyskeskuksen neuvontaan ja kysy sieltä onko syytä huoleen. Siellä on koulutettu sairaanhoitaja, joka antaa sulle neuvoja. Uraa, raskautta ja omaa hyvinvointia ei kannata ihan tosissaan tämän palstan neuvojen varaan laskea!

Soitin, käskettiin levätä ja syödä ja juoda vaikkei maistuiskaan. Eli töihin taidan mennä jatkossakin. Tänäään on vapaapäivä, onneks. Kylläpä taas kannatti soittaa... Ja kynnys senku nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Täällä saa kyllä aina elämäntapakotiäideiltä sellaisen vastauksen, että työnteko on kiellettyä - esim. yskä on palstan perusteella ehdoton syy kieltäytyä työhönmenosta. :)

Ap:n pahoinvointi johtuu todennäköisesti juurikin rautalääkkeestä. Kannattaa jättää lääke nyt ottamatta. Jos vointi on kovin huono tai sua huolestuttaa, niin soita terveyskeskuksen neuvontaan ja kysy sieltä onko syytä huoleen. Siellä on koulutettu sairaanhoitaja, joka antaa sulle neuvoja. Uraa, raskautta ja omaa hyvinvointia ei kannata ihan tosissaan tämän palstan neuvojen varaan laskea!
Its eepäilen sitä rautalääkettä ja olen nyt jättänyt tänään ottamatta. Oireet kovasti samanlaisia kuin eräästä toisestäkin, tuli vaan aika viiveellä, melkein 12 tuntia. Toisesta alkoi parin tunnin päästä. Nyt on jo vuorokausi lääkkeestä ja olo on vieläkin huono.

Yhteistyössä