Menossa keskustelemaan pään sisällöstäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En kestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En kestä

Vieras
Huh huh ... ensimmäinen keskusteluaika MTT:ssä tulossa. Mihin tämä johtaa? Mitä minä osaan sanoa.. ? Tuntuu ajatuksetkin niin sekaville että kuka tästä saa tolkkua, ei kukaan :(

Kun se kysyy että miks sä oot täällä niin en mä osaa vastata. Mitä mä sanon. Oon ihan sekasi. Soittaako se valkotakkiset kärräämään mut suljetulle?
No ei kai ..mutta ...

Ahistaa pirusti. On ahistanu monta viikkoa, illat on pahimpia ja viimepäivinä ahistus on alkanu jo iltapäivällä. Nyt mua ahistaa jo aamulla.

Tiedän syyn tähän ja sitten kuitenkaan en tiedä. Tiedän mikä tilanne on nyt mutta en tiedä miten se on tähän johtanut ja miksi.

Baby steps! Eli kyllä se siitä lähtee aukenemaan kun pääset alkuun. Ei kukaan oleta että osaat jäsennellysti kertoa mieltäsi/mielen terveyttäsi vaivaavat asiat. Ajan mittaan selviää enemmän ja enemmän. Ensimmäinen askel on nyt otettu!Tsemppiä!!

Varmasti jutteleminen antaa tolkkua, joskus elämästä katoaa järki ja mittasuhteet mutta kaikkeen on syynsä, ja varmasti kaikki tärkeä voi löytyä. ehkä se tolkku olikin huono ja tarvitset uuden tolkun, pieni askel kerrallaan, päivä rutiineita ja tuttuja asioita, sellaisia joista tulee hyvä olo. Ja kohta huomaat että odotat jotain asiaa ja suunnittelet sitä, ja sinulla on paljon hyvää annettavaa maailmalle, jos jaksat pitää huolta itsestäsi.

Kyllä minä huolen itsestäni pidän, ja läheisistäni. Olen ihan tavallinen, töissä käyn ja harrastan.
Kukaan ei vaan tiedä mitä päässäni liikkuu ja kuinka mua ahistaa. Kellekään en oikein osaa tätä asiaa edes alkaa selvittämään, oon tottunut ns. pärjäämään yksin.
Pelkään että joku päivä yksinkertaisesti vaan sekoan.

Hei kuule. Ne ihmiset on siellä sinua varten, ja tekevät työnsä. He OSAAVAT työnsä, ja osaavat takuulla kysyä ja keskustella sillä tavalla että sinun ei tarvitse osata miettiä mitä sanoa.
Jos tosiaan kysyvät mitä siellä teet, niin vaikka vastaat vaan että Mä en todellakaan tiedä! niin osaavat takuulla jatkaa keskustelua siten että homma rupee avautumaan pikkuhiljaa. Kerralla ei tarvitse tulla kaikki selväksi, kyllä heillä siellä aikaa on sinulle!
Hyvin se menee! =)

Yhteistyössä