Nyt ystävät kalliit neuvoja tänne päin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luottamuspulaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luottamuspulaa

Vieras
Eli mulla on itsetunto/-luottamus täysin pohjalukemissa. Syyn tähän tiedän itse mutta en halua sitä alkaa täällä selittelemään. Vaan ongelma on se etten tiedä miten täältä suosta pääsisi ylös. Olisko hyviä neuvoja miten tuota itseluottamusta saisi "kotikonstein" parannettua? Terapiaan yms. en mene, niistä mulla on vain todella huonoja kokemuksia. Olisko jotain vinkkejä mitä voisin tehdä?

Ensimmäisessä avioliitossani jouduin todella pahasti alistetuksi. Henkistä (ja osittain myös fyysistä) alistamista, henkistä pettämistä, raiskauksia (siis oma mies "raiskasi") yms. Meni luottamus itseen ja samalla myös siihen toiseen. Nyt mun toinen liittoni on kaatumassa samoihin ongelmiin ja tiedostan että suurin syy tähän on se etten luota itseeni. Revin ongelmia sellaisissakin asioissa missä niitä ei ole vain menneisyyteni vuoksi.

Hei, olen ollut aiemmin parisuhteessa (kihloissa) jossa mies oli henkisen väkivallan suomen mestari |O ja joskus myös heitteli mm kanamunilla.. ellei jaksanut enää huutaa. Hän oli erittäin tarkka kodista eli jokaisena päivänä MUN piti siivota koska muuten oisin ollut huora, paska.. aivan kaikkea mikä sieltä suusta ois tullut.. Noh, onneksi pääsin tosiaan siitä irti ja nyt paljastui, että tämä silloinen mieheni onkin homo :laugh: Noh, sinänsä ehkä vaikutti siihen, että oli "normi" miestä tarkempi.. (seksi tosin sujui... meillä, vaiks homo olikin ;) )

Tuon suhteen jälkeen ajauduin suhteeseen suht nopeasti ja se kesti suunnilleen saman ajan kuin tuo ensimmäinen ja siinäkin olimme kihloissa, tosin tuossa suhteessa muuten asia oli (ennen loppua) suht hyvin, mutta aina kun olin ehdottamassa tai kerroin KYSYTTÄESSÄ oman mielipiteeni olin idiootti, ajattelematon.. mutta aina hiukan ajan kuluttua paljastuikin, että olinkin fiksu sanoessani kyseisiä asioita :saint: Noh, suhde kariutui kuitenkin ko miehen alkoholin käyttöön ja holtittomaan käytökseen muutenkin...alkoi olla egressiivinen ym.. ja nyt makselenkin sit miehen lainoja kun olin takaajana..ja hän on nykyisin velkasaneerauksessa.. että näin tuossa suhteessa se ei siis milläänlailla auttanut tuohon edellisen suhteen aiheuttamaan karikkoon :snotty:

Nyt olen siis kolmannessa suhteessa (avioliitto, esikko tulossa) ja olen nykyään ihan tasapainoinen, onnellinen ihminen, joka on omasta itsestään "ylpeä" eikä pelkää olla oma itsensä :D Olen tyytyväinen siihen mitä olen elämässä tehnyt ja saavuttanut -

Olen joutunut käymään itse terapiassa, kun minulla on todettu perfektionismi (täydellisyyteen pyrkiminen) ja olen tuon haukkumisen ja fyysisenkin väkivallan siellä myös hoitanut ja nyt voin tosiaan sanoa, että olen kunnossa :saint: Minulla on siis auttanut se, että olen ollut rehellinen itselle ja olen itse ottanut itseäni niskasta kiinni ja ajatellut asiat niin moneen kertaa, että se asia ei minua enää "Jäydä" ja olen kertonut rehellisesti itsestäni ja KAIKISTA tunteista KAIKKEEN liittyen nykyiselle miehelle ja hän on ollut terapian lisäksi se tuki ja turva ja myös perheeni. Näillä olen itse selvinnyt elämässä eteenpäin ja saan kyllä olla ylpeä siitä, että elämäni on nyt kunnossa.

Toivon, että saat elämäsi kuntoon!! Tsemppiä sinulle ja muista ajatella ja kertoa suoraan rakkaillesi ja puhu heidän kanssaa ja on se terapiakin kyllä hyvä käydä, vaikka ikäviä kokemuksia alla.. :hug:

Yhteistyössä