Menkkoja ei kuulu eikä näy (pillerien lopetus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kinsella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kinsella

Jäsen
18.02.2008
408
1
16
Pohjois-Savo
Olen 22-vuotias nuori nainen ja meillä on miehen kanssa 2-vuotias ihana tyttö. Lokakuussa 2009 jätettiin pillerit pois, koska toiveissa olisi sisarus. Kuukautiset eivät ole vieläkään alkaneet lopetuksen jälkeen.

Olen lukenut että saattaa mennä kierto sekaisin kun lopettaa pillerit. Esikoisen kanssa kävi niin että tulin raskaaksi 2kk pillerien lopetuksesta ja silloin yllätys oli suuri kun olin valmistautunut pitempään aikaan.

Synnytyksen jälkeen meni kuitenkin puoli vuotta ennen kuin kuukautiset tulivat.

Olen tehnyt raskaustestejä aina välillä. Negaa ovat näyttäneet. Olen kuitenkin kaikista yhdyntäkerroista pitänyt kirjaa että olisi sitten helpompi määrittää hedelmöittyminen jos sellainen ihme pääsisi sattumaan että olisin raskaana.

Nyt taas parina päivänä ovat rinnat olleet tosi kipeät ja ollut sellaisia menkkamaisia kipuja ja sitten aamuisin pahaa oloa (Kuitenkin saattaa nämä oireet olla mielikuvituksen tuotetta...) Tein tänään testin ja nega oli. :(

Olen varannut ajan lääkäritlä että käynnistäisi nuo minun kuukautiset lääkkeillä. Kuitenkin sitten mietityttää auttaako tuo? Mitä sitten jos sekään lääke ei auta?

Tuntuu hirveältä. Vaikka ikää vasta 22 silti ei ole raskaaksi tulo tosiaankaan helppoa vaikka iän puolesta voisi niin uskoa. Muutenkin on kuukautiset olleet epäsäännölliset että ihmettelin tosiaan kun niin nopeasti tulin esikoisesta raskaaksi, kun ei ollut hajuakaan omista ovulaatioista ym.

Onko kellään samoja ongelmia raskautumisen kanssa? Kuume olisi kova, mutta pettymys myöskin kun aina vaan testi näyttää negaa. Uskon vahvasti ettei mulla taida munasolu irrota ollenkaan. :/

Täällä sama ongelma. Lopetin pillerit marraskuussa -09, eikä menkkoja ole tullut, negoja vaan. Entuudestaan kaksi lasta (-06 ja -08) ja esikoinen sai alkunsa heti, kun pillerit lopetin ja toisessakin raskauduin heti kun aloitettiin yritys. Ikää mulla nyt 27v. enkä ymmärrä mikä juttu tää on. Neuvolasta sanottiin että ihan normaalia on, mutta nyt alkaa riittää ja varaan ensi viikolla ajan lääkäriin.

Mä lopetin pillerit tuossa syyskuussa 09. Joulukuussa menin sitten gynelle yksityiselle, ja se ultrasi. Mulla oli ilmeisesti munasarjat jotenkin unilla, niin se ainakin sanoi. Lisäksi mulla oli kohdun limakalvo todella ohut, joten pelkkä keltarauhashormoni ei olisi riittänyt saamaan kuukautisia. Sitten se määräsikin mulle jonkun ihmeen menopaussipillerit, joita piti syödä kaksi viikkoa. Noin viikko niiden lopetuksen jälkeen alkoikin sitten vuoto, tosin äärimmäisen vähäinen. Mutta vuoto kuitenkin :) Se "kierto oli siis mukavat 90 päivää.

Sen jälkeinen periaatteessa eka luomukierto oli myös pitkä, mutta sain kuin sainkin ne ihan kunnon luomumenkat. Se kierto oli kp 53, ja nyt mulla on se kolmas kierto menossa. Saa nähdä mitä tästä tulee.

Mutta siis tosiaan ei sitä tarvitse ottaa stressiä, välillä kuulemma tosiaan ne munasarjat voi vaan olla toimimatta. Niiden käynnistämiseen saatetaan tarvita lääkitys, joten käykää ihmeessä gynella jos huolestuttaa. Toki takana voi olla jotain muutakin, itselle ainakin auttoi kun sain tietää ettei kropassa sinällään ole mitään vikaa.

Tsemppiä, tiedän miltä se odotus tuntuu!!

Meillä on tosin vasta esikoinen suunnitteilla, mutta silti.

Silloin synnytyksen jälkeen kun menkkoja ei kuulunut puoleen vuoteen lääkäri sanoi että voit odottaa 8kk asti ja jos ei sitte näy niin käynnistetään lääkkeillä. Kuitenkin ne sitten tulivat eikä lääkkeitä tarvittu. Sitten aloitin pillerit, koska niin sain säännöllisen kierron ja sopi ehkäisykeinoksi.

Taitaa nuo hormonit sekoittaa aina tuon minun kuukautiskierron. Mulla on kolmen viikon päästä gyne niin toivottavasti se osaisi sanoa jotain tähän ongelmaan ja katsoa vaikka sillä ultralla mitä siellä näkyy.

Nuoruuden ajan oli epäsäännölliset menkat, mutta kun aloitin pillerit kierto oli heti säännöllinen. Nyt sitten pelottaa että olen lapseton tai jotain vastaavaa. :(

Mulla meni cerazetten käytön jälkeen 5kk ennen kun rupes pikkuhiljaa normalisoitumaan menkat.Viime synnytyksestä 1v4kk.2 vuotta yritettiin ensimmäistä ja nyt ekat kunnon menkat päällä.Saas nähdä kuinka pitkään tässä seuraavassa menee.

Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Mulla meni cerazetten käytön jälkeen 5kk ennen kun rupes pikkuhiljaa normalisoitumaan menkat.Viime synnytyksestä 1v4kk.2 vuotta yritettiin ensimmäistä ja nyt ekat kunnon menkat päällä.Saas nähdä kuinka pitkään tässä seuraavassa menee.

Oliko sulla mitään lääkkeitä apuna vai odotitko vaan että kuukautiset alkaa?

Yhteistyössä