Menkkatuntemuksia rv 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinituuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sinituuli

Vieras
Mulla siis menossa rv 33 ja nyt on muutamana päivänä tuntunut menkkamaista tuntemusta päivän mittaan. En oikein ole varma, että onko se ihan normaalia vai olisiko syytä soitella neuvolaan. Tunne ei siis ole kovin kova, mutta tuntuu kuitenkin sellasena kevyenä tunteena, eikä sitä aiemmin ole ollut. Supistuksien yhteydessä näitä ei ehkä tule vaan se on ihan erillistä jomotusta. Maha harjoitussupistelee paljon. Toinen raskaus menossa, mutta ensimmäisestä ei tällaista ollut. Ensimmäiset menkkatuntemukset oli silloin lähellä synnytystä. Kaikki on mennyt ihan normaalisti eikä ole ollut ongelmia, vauva liikkuu normaalisti. Olisko kenelläkään kokemusta onko tällanen ihan ok?

Mulla siis menossa rv 33 ja nyt on muutamana päivänä tuntunut menkkamaista tuntemusta päivän mittaan. En oikein ole varma, että onko se ihan normaalia vai olisiko syytä soitella neuvolaan. Tunne ei siis ole kovin kova, mutta tuntuu kuitenkin sellasena kevyenä tunteena, eikä sitä aiemmin ole ollut. Supistuksien yhteydessä näitä ei ehkä tule vaan se on ihan erillistä jomotusta. Maha harjoitussupistelee paljon. Toinen raskaus menossa, mutta ensimmäisestä ei tällaista ollut. Ensimmäiset menkkatuntemukset oli silloin lähellä synnytystä. Kaikki on mennyt ihan normaalisti eikä ole ollut ongelmia, vauva liikkuu normaalisti. Olisko kenelläkään kokemusta onko tällanen ihan ok?

Täällä oli suht samoilla viikoilla noita menkkamaisia tuntemuksia melkein viikon ajan. Tietenkin heti panikoin, että "ei kai se nyt synny". No eipä syntynyt, nyt kärvistellään rv 40+6. :)

Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut pari viikkoa joka päivä menkkamaista jomotusta (ei koko ajan, välillä, mutta joka päivä) olen nyt viikolla 28.
Maha myös supistelee ja menee kovaksi ajoittain.
Mulla oli viikolla 25 lääkärineuvola ja alakerran paikat oli ok, tämän käynnin jälkeen rupes tuleen näitä menkka kipuja ja pari viikkoa niitä ihmettelin ja kärvistelin. Kävin pari päivää sitten lääkärissä ja paikat oli samassa jamassa, kuin muutama viikko takaperin, ei muutosta. Lääkärin mielestä nää menkkakivut on ihan normaalia, mutta kannattaa niitä seurailla ja jos pahemmaksi menee aina otettava yhteyttä lääkäriin!
Suosittelen soittaan neuvolantädille tai lääkärille ja käyt tarkistus käynnillä, ihan oman mielenterveydenkin kannalta :)
Mulle ei mitään vuodelepoa suositeltu, mutta neuvoi ottaan rennosti, eikä rehki tai nostele kamalasti ja käymään lääkärissä 2-3vkon päästä tarkastus käynnillä, onko paikat edelleen ok. Itse olen sairaslomalla kesälomaani asti ja jään siitä suoraan mammalomalle.
Onnea loppu metreille!!!

Minulla ei esikoisesta ollut minkäänlaisia menkka-tuntemuksia, kunnes synnytys sitten käynnistyi. Toisesta oli jotain tuntemuksia usean viikon ajan ennen synnytystä. Synnytys käynnistyi vasta 41+3, mutta kohdunsuu olikin jo 4 cm auki :)

Olet jo hyvillä viikoilla, ehkä kohdunsuu valmistelee synnytystä. Toissynnyttäjillä asiat yleensä etenee vähän nopeammin. Meillä neuvolaan soittelut ei auta mitään kun terkat eivät tunnustele kohdunsuuta. Pitää mennä synnytyssairaalaan. Soita ihmeessä tai mene käymään, eipä tarvitse aprikoida :)