rv 30?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ""Kuukautiskivut""
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

""Kuukautiskivut""

Vieras
Hei,

onko kellään ollut ihan kuukautiskipujen tapaista, pitkää jomottavaa kipua rv 30 tienoilla? Tyhmänä kyselen, kun ensimmäinen raskaus.
Kipu alkoi eilen illalla suht kovana, hellitti yöllä panadolilla ja nyt taas aamulla vähän lievempänä. Se myös säteilee selkään.
Mitään vuotoa ei ole ja vauva liikkuu normaalisti - hysteerisenä tietysti tarkkailin eilen illalla, että liikkuu melkein ""liian"" ahkerasti.
Voiko esim. liitoskipu olla tällaista pitkäaikaista jomotusta eikä lyhyttä vihlontaa? Niitä kun ei vielä ole ollut.
Kiitollisena avusta,
R

Minulla on liitoskipuja ollut jo pitkään ja silloin kun olen rehkinyt päivällä liikaa, maatessa alkaa jomottamaan juuri kuin kuukautiskivut joskus mutta vielä pahemmin. Jomotus kyllä lakkaa sitten ennen kuin nukahdan. Muutoin liitoskivut ovat vaivana koko ajan enemmän tai vähemmän.
Sun kannattaa varmaan vähän seurailla tilannetta. Jos sulla ei liiemmin supistele, niin eiköhän ne ole sitten tätä samaa liitosvaivaa kuin mulla.
Mukavaa odotusta!

Kiitos vastauksesta! Soitin neuvolaan ja sieltäkin kehotettiin tarkkailulinjalle. Vauva kuitenkin yhtä vauhdissa kuin ennenkin, eli en oikein osaa hirveästi huolestua...

Mulla ainakin on ollut nuita menkkamaisia kipuja. Sanoivat tosiaan neuvolassa että nuokin _saattavat_ paikkoja pehmittää (eivät olleet mulla mitään kyllä vielä tehneet). Eli eivät kyllä liitoskipuja käisttääkseni ole.

Hei! Minulla nyt viikkoja 27+2 ja noita samaisia kuukautismaisia kipuja ollut silloin tällöin noin kolmen viikon ajan.. Eivät neuvolassa ole siihen mitään sanoneet eriyisemmin ja lisäksi on kovasti ollut supistuksia minkä vuoksi olen jo kuudetta viikkoa sairaslomalla.. Täytyy uudestaan ensiviikolla kysyä näistä kivuista kun menen sairaslomaa jatkaakseni neuvolaan! Ilmoitan sitten mitä ne mulle sanoivat! -Minna ja masukki-

Hei! Minulla nyt viikkoja 27+2 ja noita samaisia kuukautismaisia kipuja ollut silloin tällöin noin kolmen viikon ajan.. Eivät neuvolassa ole siihen mitään sanoneet eriyisemmin ja lisäksi on kovasti ollut supistuksia minkä vuoksi olen jo kuudetta viikkoa sairaslomalla.. Täytyy uudestaan ensiviikolla kysyä näistä kivuista kun menen sairaslomaa jatkaakseni neuvolaan! Ilmoitan sitten mitä ne mulle sanoivat! -Minna ja masukki-

Hei! Minkä verran sulla on ollut supistuksia? Ovatko kipeitä? Itse tajusin vasta viime viikolla, että tuntemukset masussa ovat varmaankin harjoitussuppareita ja niitä tulee kyllä välillä tosi tiheään! Eivät ole kipeitä, mutta tunteehan ne toki. Toissa yönä tuli lisäksi alavatsa ihmeen kipeäksi; välillä vihloo ja välillä on vähän menkkamaisia tuntemuksia ja välillä taas ei mitään. Lisäksi tuli eilen vähän rusehtavaa vuotoa valkovuodon seassa. Soittelin päivystykseen, mutta käskivät vain seurailla tilannetta ja jos jompikumpi pahenee niin sitten tulla näytille. Huomenna ajattelin kuitenkin soitella neuvolaan ja varata lääkärille ajan. Sen verta paljon asia hermostuttaa...!
Kati ja masukki 26+3

Yhteistyössä