menkat vai kiinnitysvuotoa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla alkoi kahtena kertana menkat pp8... Kaksi lasta ivf hoidoilla, eikä minulla tullut kummassakaan mitään kiinnitysvuotoja. Olin tosi hätäinen testaaja ja molemmilla kerroilla testi näytti kahta viivaa pp8 kohdalla. Eikö olekin todella piinaa ne kaksi viikkoa??
Mutta todella sydämestäni toivon sen olevan kiinnitysvuotoa tai jotain muuta kuin menkat. Tsemppiä!

Todellakin pitkä aika...ja sitten kun koko ajan kyttäilee kaikkia oireita. Hoitaja sano silloin siirron yhteydessä, et jos tulee verta niin on normaalia..mutta en sitten kysyny, et monenteen päivään asti vai sen kahen viikon aikana. Ja kun en tiiä miten näissä hoidoissa lasketaan ovulaatio, vai onko se sitten sama kun siirtopäivä?? Kun viikon sisään ovulaatiosta voi tulla kiinnitysvuotoja...no..eikait tässä auta kun odotella suurempaa vuotoa tai sitten sitä testauspäivää...lopputulokseen kun ei voi ite vaikuttaa. Oliko itselläsi onnistuneissa hoidoissa millassia oireita ennen testipäivää, vai oliko mitään? Eikös pregnyl näy 2 viikkoa laiton jälkeen raskaustestissä positiivisena...

Hoitaja saattoi tarkoittaa ihan sitä siirtopäivää, että saattaa jotain vuotoa olla sen itse toimenpiteen jälkeen. Näin mulle sanottiin. Sitä paitsi jotenkin tuntuu, että kaikki on mahdollista, missä vaiheessa tahansa voi vuodella milloin mistäkin syystä. Mä aloin vuotaa kax kertaa viikolla 5 ja kauheet itkut, että nyt meni kesken.. mutta jotain muuta se silläkin kertaa oli.
En nyt millään jaksa muistaa oliko se Pregnyl positiivisuuteen vaikuttava ja kuinka pitkään, mutta pp6 mulla näytti negatiivista ja pp8 posiitivista. Oli testejä varastossa niin tuhlailin..
Ei ollut muita oireita kuin samana päivänä kun alkio on kiinnittynyt niin mun hajuaisti nousi vihikoiran tasolle. Se oli ihan uskomatonta. Ja sellainen lievä paha olo alkoi.. Ei mitään rintojen aristusjuttuja mistä aina puhutaan.

Jostain infosta luin, että kiinnittymisvuoto on sinänsä harvinainen ilmiö. Eihän se tietysti tarkoita, ettei sinulla voisi sellaista olla, mutta kun täällä palstalla aina kovasti siitä jutskaillaan, niin itse asiassa kiinnittymisvuotoa on vain hyvin harvalla. Eipä tämä nyt sinua paljon auttanut... Koita jaksella odottaa testipäivään asti! Toivotaan parasta!

Kiitoksia vastauksista. Ei tosiaan kovin "lohduttavia"..mutta jos asia on niin..mitäs sitä kaunistelemaan :) Ei kyllä päivän aikana enempää tullut, kun aamulla se pienen pieni määrä paperiin vessassa käydessä. Eikä myöskään oo menkkatuntemuksia ollut..mutta voihan ne alkaakkin tässä parin päivän sisään. Parempi olla miettimättä ja odottaa negaa ja sitten ei voi kun yllättyä ilosesti jos tulis plussaa :) Kyllä tässä on asennoiduttu alusta alkaen, että näitä hoitoja käydään useemman kerran läpi... :whistle:

Toisaalta tuo vuoto voi olla ihan hyväkin juttu, siis se että se jäi niinku siihen. Kyllähän menkat yleensä kunnolla alkaa, jos on alkaakseen. Muistathan tulla kertomaan miten kävi, jään seurantalinjalle!

Tosiaan se pienen pieni vuoto jäi siihen eiliseen. Oon kyllä ollu koko ajan ihan paniikissa, koska se vuoto alkaa kunnolla. Kipujakaan ei oo toistaseks (yleensä ihan hirveet menkkakivut). Voin kyllä tulla ilmottelemaan miten kävi...viimeistään sitten testipäivänä loppuviikosta, jos sinne asti päästään! :)

Eiköhän se kiinnity 4-6 päivässä ja kuten joku edellä totesikin, on vuoto kaiketi aika harvinaista. Ai niin, tarkoitan 4-6 päivää siis alkionSIIRTO päivästä. Petipuuhilla se vie tietysti pidempään.

Miulla on tullut tässä kuussa kierron puolivälistä asti hailakkaa verenvuotoa, parina päivänä ihan kirkastakin. Mitäköhän helkattia tämä sitten on? :o Nyt kp22, raskaustestit (3kpl :ashamed: ) on kaikki negoja.

Sairaanhoitaja kommentoi vaan, että hormoonit on sekaisin ja, että tee testi. Huomenna on hoitosuunnittelukäynti lapsettomuuspolin lääkärillä. Ehkä sen jälkeen ollaan viisaampia tässäkin asiassa :)

Yhteistyössä