Menkat + testi plussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k1rs1kka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

k1rs1kka

Jäsen
29.03.2010
69
0
6
Voisiko joku kertoa kokemuksiaan siitä, että olisi menkat ja raskaus yhtä aikaa päällänsä? Minulla kävi niin, että menkat alkoi pari päivää myöhässä ja vaikuttivat ihan normaaleilta. Olin juuri testannut negan ensimmäisenä vuotopäivänä. Joku sai mut kuitenkin tekemään testin, ja se näytti yllätykseksi positiivista kuudentena vuotopäivänä. Voiko tohon plussaan luottaa?

muoks: Kaikki raskausoireet täsmää (rinnat tuntuu turpeilta, alavatsaa nipistelee hieman ja väsyttää + darramainen olotila).

Testasin apteekin raskaustestillä, ja oon pitänyt sitä luotettavana. En oo saanut sillä ikinä väärää plussaa vaan aina negatiivisen ilman viivanpaikkoja. Oon kuullut tosta predictorista, että näyttäisi mitä sattuu (pääosin väärää plussaa) :D joten en oo niihin koskenut.

No hyvä :D Kyllä mä sitten väittäisin, että raskaana voisit olla :) Yks vaihtoehto olisi kemiallinen, mutta sillon plussan olis pitänyt tulla jo ennen vuotoa...
Jos olisin sinä, soittaisin neuvolaan ja pyytäisin lähetteen veritestiseurantaan, että kasvaako tuo raskaushormoonimäärä. Siitä sen ainakin sitten tietää oletko raskaana vai et :)

Okei, kiitos vastauksesta :) Soittelin tuossa vastauksia odottaessani yksityiselle gynelle ja neuvoi vaan tekemään uuden testin huomenna. Jos positiivinen niin täytyy mennä ensi viikolla ultraukseen. Jännää!

Mulla oli joulun aikaan täysin samanlainen tilanne. Testailin ahkerasti negaa, kun kuukautisten piti alkaa. Ne alkoivat pari päivää myöhässä ja ajattelin, että uutta yritystä seuraavassa kierrossa sitten. Vuoto kesti toista viikkoa ja aloin jo laskeskelemaan seuraavaa ovulaatiota. Kokeilin ekan kerran ovulaatiotestejä ja heti tuli epäilyttävän vahva plussa. Tein samalla raskaustestin ja tulos oli vahva positiivinen. Tässä vaiheessa vuotoa oli tullut siis jo yli viikon. Huolestuin tilanteesta ja kävin yksityisellä gynellä ultrattavana, kohdussa ei näkynyt mitään raskauteen viittaavaa. Lievästi epäiltiin kohdunulkoista. Vuoto jatkui vielä muutamia päiviä aika rajunakin (yhteensä n. 2 viikkoa) ja sitten loppui. Raskaana oli ja kesken meni, mutta sen tarkempaa diagnoosia en saanut. Testi näytti vähitellen vaalenevaa plussaa vielä pari viikkoa vuodon loppumisesta. Tämän episodin jälkeen tuli yhdet normikuukautiset ja nyt olen 9. viikolla raskaana :)

Mulla on ollut kaksi keskenmenoa aiemmin, joista molemmissa oon testannut plussan ennen kuin vuoto alkoi. Siksi tää hämää nyt... Ei auta muuta kuin tsekkailla tilannetta. Kiitos Iiaa vastauksesta!

Yhteistyössä