Menkää ihmiset metsään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpä oo käynyt kun kertaalleen lakkasuolla tänä kesänä, onneksi oli hyvät paikallisoppaat mukana niin tuli saalistakin pari litraa. Se on vaan mukamaste niin hankalaa lähteä etsimään marjapaikkaa uudelta paikkakunnalta kun ei ole ketään jolta kysyä edes mihin suuntaan kannattaisi lähteä. Kait se on vaan omasta pihapiiristä lähdettävä haravoimaan etiäpäin...

En minä ainakaan ole nähnyt vielä. Puolukkamettälle laitan aina lapsen kanapipona päähän ja poolopaidan päälle, niin yhtään ei ole tukassa mönkinyt.

Kyitä pelkään hullunlailla, mutta siitä huolimatta metsä vetää.

No kun munkin mielestä ne ilmestyy vasta elo-syyskuussa, mut aattelin että jos niitä vaikka etelässä alkaa näkyä aikasemmin. Mut se on kyllä ärsyttävää, et aina siellä metsässä on jotain riesaa...ensin itikat ja myöhemmin hirvikärpäset. Mut jos mä nyt lähen taas piirakkamarjat hakemaan, jos toi ukkonen ei tuolta lähemmäksi päätä tulla...sitä mä pelkään eniten,ukkosta!!

Mä olen niin huono tuolla metsässä kulkemaan eikä mulla ole pakastinta jonka saisi täytettyä marjoilla...
Tähän sähkösyöppö taloon ei tule isoa pakastinta eikä tänne moinen edes mahdukaan.

Ehkä mulla on vuoden päästä toisenlainen talo asuttavana, niin sitten yritän saada edes jotain marjaa pakkaseen

[QUOTE="heh";24279472]Ja mun mielestä ötököitä oli muuten ihan hämmästyttävän vähän, niihin ei nyt kannata ollenkaan vedota...[/QUOTE]

Itikoiden koko ja esiintyvyys vaihtelee suuresti, joten ihan turha sanoa, että jos siellä jossain ei ole itikoita, etteikö niitä muualla voisi olla. Täällä meillä päin on ihan hirveesti itikoita ollut koko kesän!!! Kun käytiin lomailemassa, ja oltiin mökissä, niin ihmeteltiin, kun ovet ja ikkunat auki nukuttiin eikä itikoita ollut kuin 2 kpl tullut sisälle :O

Alkuperäinen kirjoittaja älä yleistä;24279500:
Itikoiden koko ja esiintyvyys vaihtelee suuresti, joten ihan turha sanoa, että jos siellä jossain ei ole itikoita, etteikö niitä muualla voisi olla.

Saahan täällä kaikki ötökkäkammoisetkin yleistää että metsät on aina ja kaikkialla mustanaan itikoita ja hirvikärpäsiä ;) Esitin vain eriävän mielipiteen.

Menisin metsään ja vattupusikkoon, mutta tää vauva nukkuu niin huonosti, ettei olisi kuin sylissä, joten ei taida tänä kesänä marjoja saada. Kerran vauva kantorepussa keräsin pari desiä vattuja ja oltiin molemmat ihan hikisiä.

Yhteistyössä